۰

لاغری با تی آر ایکس و چند نمونه از تمرینات TRX

لاغری با تی آر ایکس و چند نمونه از تمرینات TRX

در این مقاله به چگونگی لاغری با تی آر ایکس و آشنایی با چند نمونه از تمرینات TRX در جهت کاهش وزن و تناسب اندام را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این مقاله به چگونگی لاغری با تی آر ایکس و آشنایی با چند نمونه از تمرینات TRX در جهت کاهش وزن و تناسب‌اندام را موردبررسی قرار خواهیم داد.

  1. 👈 لاغری با تی آر ایکس
  2. 👈 حرکات تمرینی تی آر ایکس برای لاغری
  3. 👈 حرکت اسکات با تی آر ایکس
  4. 👈 حرکت بارفیکس با تی آر ایکس
  5. 👈 حرکت شنا با تی آر ایکس
  6. 👈 حرکت لانچ با تی آر ایکس
  7. 👈 حرکت کرانچ با تی آر ایکس
  8. 👈 حرکت پلانک با تی آر ایکس

لاغری با تی آر ایکس

لاغری با تی آر ایکس

حتماً تابه‌حال چیزهایی درباره تی آر ایکس و تمرینات آن شنیده و یا خوانده باشید و حتی در باشگاه افرادی را مشاهده کرده باشید که با بندهای TRX استقامت بدن خود را به چالش می‌کشند. تمرینات TRX با فشار بر قدرت و استقامت بدن باعث تقویت عضلات و متعاقب آن تناسب‌اندام و کاهش وزن خواهد شد. علاوه بر این کاهش وزن و ارتقاء قدرت بدنی، ایجاد تعادل بین بدن و عضلات نیز پدید خواهد آمد. حرکات تمرینی این ورزش بسیار متنوع هستند و می‌توان گفت که در این ورزش تقریباً برای تقویت هرکدام از قسمت‌های بدن حرکت خاصی طراحی‌شده است و به‌این‌علت است که محققان علوم ورزشی تی آر ایکس را یک ورزش کامل در جهت تقویت تمام عضلات بدن می‌دانند. شما می‌توانید هر تمرین و حرکت شناخته‌شده‌ای که بر روی تقویت عضله خاصی متمرکز است را با نصب تی ار ایکس در خانه و باشگاه و با استفاده از بندهای کشسانی TRX انجام دهید. توصیه می کنیم در صورتی که به طور کامل با این ورزش آشنا نیستید، مقاله در رابطه با " ورزش تی آر ایکس چیست ؟ " را مطالعه فرمایید. 

انجام هر یک از حرکات تمرینی TRX مستلزم استقامت و پایداری در عضلات شکم است. به‌طور مثال شنا رفتن یک تمرین پایه‌ای برای تقویت عضلات بدن است و در این تمرین تقریباً همه عضلات بدن به چالش کشیده می‌شوند حال یک‌بار این حرکت را با طناب تی آر ایکس انجام دهید و از نتیجه آن شگفت‌انگیز خواهید شد. تمرین شنا با TRX را به این شکل انجام دهید که ابتدا پاها را در دسته طناب قرار داده و دستان بر روی زمین تحمل وزن بدن و عضلات شکمی تعادل بدن را انجام می‌دهند و درگیری عضلات سینه در هنگام شنا رفتن و فشار بر روی عضلات دستان همه و همه سبب می‌شود تا مقدار چربی سوزی بیشتری انجام شود. نکته جالب در تمرین به کمک طناب تی آر ایکس این است که این وسیله امکان تقلب در تمرین را به ورزشکار نمی‌دهد و ورزشکار باید حرکت را صحیح کامل انجام دهد و یا به‌طور کل انجام ندهد. با اجرای صحیح و کامل حرکات تمرینی است که ورزشکار به کاهش وزن، لاغری، تقویت و تناسب‌اندام خواهد رسید.

 


بیشتر بدانید: اگر اهل ورزش های دسته جمعی در باشگاه هستید، حتما با ورزش ایروبیک و فواید آن آشنا هستید. ایروبیک برای لاغری و تناسب اندام یک ورزش فوق العاده محسوب شده و از آنجایی که به صورت گروهی انجام می شود، در افزایش روحیه و بهبود سلامت روان نیز موثر است.


 

 

حرکات تمرینی تی آر ایکس برای لاغری

اگر زمانی برای رفتن به باشگاه ندارید و مایل هستید که تمرینات ورزشی را انجام دهید چند نمونه از حرکاتی که به‌وسیله بندهای TRX در جهت کاهش وزن و لاغری می‌توان در منزل انجام داد را به شما معرفی خواهیم کرد.

حرکت اسکات با تی آر ایکس

حرکت اسکات با تی آر ایکس

برای انجام حرکات اسکات ، کش های TRX را به نحوی نصب و تنظیم کنید که هم‌ارتفاع با کمر شما باشد. دسته‌ها را گرفته و کمی به سمت عقب بروید در این حالت کمر باید کاملاً صاف بوده و با تا کردم مفاصل زانوها حرکت اسکات را انجام دهید و دوباره به حالت اول برگشته و تمرین را تکرار کنید. نکته مهم این است که بر حفظ شکل صحیح بدن در حین انجام حرکت دقت داشته باشید.

حرکت بارفیکس در تی آر ایکس

حرکت بارفیکس با تی آر ایکس

برای انجام این حرکت طناب را طوری نصب کنید که دستگیره‌ها با سینه در یک ارتفاع باشند. سپس دستگیره‌ها بگیرید و چند گام به سمت جلو بردارید پس‌ازآن بدن را به سمت عقب برده (پاها ثابت باشد) عضلات شکم را منقبض کرده و به کمک عضلات بازویی بدن را به سمت جلو بکشید و این حرکت را دوباره تکرار کنید.

حرکت شنا با تی آر ایکس

حرکت شنا با تی آر ایکس

برای انجام این حرکت بندها را طوری نصب کنید که هم‌ارتفاع با کمرتان باشد. دستگیره‌ها را وارد هر یک از دست‌ها کرده و پاها را به سمت عقب ببرید و در وضعیت شنا قرار بگیرید. به کمک عضلات شکم تعادل بدن را حفظ کنید. سپس مفاصل آرنج دستان را خم کرده و مانند انجام حرکت شنا بر روی زمین بدن را به سمت زمین برده و بالا بیاورید و حرکت را چندین بار تکرار کنید.

حرکت لانچ با تی آر ایکس


بیشتر بدانید: چربی سوزی با زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس


 

حرکت لانچ با تی آر ایکس

برای انجام این حرکت بندها را طوری نصب کنید که دستگیره‌ها به ارتفاع ۳۰ سانتی‌متری سطح زمین برسد. به‌دلخواه یکی از پاها را درون قلاب قرار داده و زانوی پای را خم‌کنید تا در حالت حرکت لانژ قرار گیرید. پس‌ازآن با فشار به عضلات پا به سمت بالا حرکت کنید در هنگام بالا آمدن برای حفظ تعادل در حین انجام حرکت هر دوست را به شکل کشیده به سمت جلو نگه‌داشته تا به توانید تعادل بدن را حفظ کنید و حرکت را چندین بار تکرار کنید.

خرید بند تی آر ایکس باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالاورزش

حرکت کرانچ با تی آر ایکس

حرکت کرانچ با تی آر ایکس

برای انجام حرکت کرانچ همانند حرکت لانژ دستگیره‌ها در ارتفاع ۳۰ سانتی‌متری از سطح زمین باشند. سپس هر دو پا را در قلاب قرار داده و سطح کف دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید و زانوها را خم کرده و به سمت داخل بدن به حرکت درآورید پس از کمی مکث به حالت اولیه شروع تمرین برگشته و حرکت را دوباره تکرار کنید. انجام صحیح این حرکت تأثیر بسیار زیادی بر روی تقویت عضلات شکم دارد.

حرکت پلانک با تی آر ایکس

حرکت پلانک با تی آر ایکس

برای انجام حرکات پلانک ،  طناب‌ها در ارتفاع ۳۰ سانتی‌متری از سطح زمین نصب کنید. پاها را در داخل بندها قرار داده و به کمک شکمتان تعادل بدن را حفظ کنید و با اتکا به ساعد دست‌ها در این حالت بمانید. حرکت پلانک برای شش تکه شدن عضلات شکم تأثیر بسیار زیادی دارد.


بیشتر بدانید: تی آر ایکس (TRX) یا پیلاتس کدام بهتر است؟


 

پیشنهاد

اگر وقت و زمان کافی، یا ازدحام و شلوغی و یا هر دلیل دیگری تمایل ندارید برای ورزش کردن به باشگاه بروید و درعین‌حال به‌سلامت جسمی، کاهش وزن و تناسب‌اندام خود اهمیت می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم کش تمرین فوردی پرو را تهیه‌کرده و با انجام تمرینات آن در منزل، تقویت عضلات و با سوزاندن چربی‌های اضافی به لاغری و تناسب‌اندام دلخواه خود برسید.

whatsapp whatsapp phone