۰

چربی سوزی با زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس

چربی سوزی با زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس

در این مطلب از سایت کالاورزش به بررسی میزان چربی سوزی با تی آر ایکس و میزان چربی سوزی با زومبا پرداخته و میزان چربی سوزی این دو ورزش را با هم مقایسه می کنیم.

اگر به دنبال بهترین روش برای از بین بردن چربی‌های اضافه هستید و می‌خواهید بدنی خوش‌فرم داشته باشید، تمرینات ورزشی در محیط خانه و یا باشگاه قطعاً گزینه مناسبی خواهد بود. قانون اولیه لاغری افزایش سوخت‌وساز بدن، تنظیم کالری، داشتن رژیم غذایی و چربی سوزی می‌باشد. حال باید دید در بین ورزش‌ های هوازی کدام‌یک می‌تواند برایتان مفید باشد. ما در این مقاله با انتخاب 2 ورزش پرطرفدار تی آرایکس یا زومبا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ بنابراین اگر اضافه‌وزن دارید و به دنبال لاغری بدون عوارض می‌باشید و اطلاع ندارید که چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس، در ادامه با ما همراه باشید.

  1. 👈 چربی سوزی و لاغری با تی ار ایکس
  2. 👈 چربی سوزی و لاغری با زومبا
  3. 👈 چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس؟

چربی سوزی و لاغری با تی ار ایکس

TRX در سال 1990 توسط رندی هتریک یک نظامی و کماندو ارتش آمریکا به جهان معرفی شد. نسخه‌های اولیه این رشته طناب‌های رشته ورزشی جوجیتسو (شبیه رشته جودو) و همچنین طناب‌های چتربازی بود که رفته‌رفته با سرمایه حدودی 350.000 دلار به‌صورت حرفه‌ای کار خود را آغاز کرد. در ایران از سال 1391 رسماً توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی معرفی‌شده و امروزه در بسیاری از باشگاه‌ها تدریس شده و توانسته طرفداران بسیاری را جذب نماید.

لاغری با تی ار ایکس

ورزش تی آر ایکس به‌عنوان ترفندی سریع برای از بین بردن چربی‌های بدن نیست و بیشتر عضله سازی و تقویت آن‌ها را به همراه دارد. نکته جالب این است که در تمرینات بدن‌سازی تمرکز بر روی رشد عضلات و یا حجیم کردن آن است، درصورتی‌که در ورزش‌های معلق ازجمله TRX تمرکز برافزایش قدرت، چابکی و تعادل خواهد بود. می‌توان برای بهبود آمادگی جسمانی تی آر ایکس را با برخی تمرینات بدنسازی ترکیب کنیم. هنگام تمرینات TRX می‌توان از دمبل، وزنه و سایر ابزارهای بدنسازی بهره برد. ازنظر علم فیزیولوژیکی ورزش (دانشی که به مطالعه تکنیک‌های ورزشی می‌پردازد). اگر می‌خواهیم به یک جنگاور قوی تبدیل شویم بایستی تکنیک‌ها را زیر نظر یک مربی کارآزموده انجام دهیم.

مکانیسم لاغری با تی ار ایکس بر اساس تحرک و جنب‌وجوش و تمرینات هوازی می‌باشد. هرچه تحرک بیشتر باشد سطح سوخت‌وساز بدن افزایش می‌یابد. حین تمرینات با این رشته ورزشی عضلات هسته‌ای شما مانند عضلات ستون فقرات، شکم، کمر و پایین کمر تحت چالش قرار می‌گیرند، زمانی که تمرینات به‌صورت منظم 2 تا 3 ماهه انجام شوند، به دلیل تحت چالش قرار گرفتن عضلات و ماهیچه‌ها روند چربی سوزی آغاز خواهد شد. اگر بخواهیم بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن بگیریم بهتر است کنار این ورزش یوگا و پیلاتس را نیز تمرین کنیم. طبق آمار منتشرشده از مربیان مطرح TRX، اگر 1 ساعت با شدت متوسط تمرین کنیم، حدود 200 تا 900 کالری سوزانده می‌شود و برای افزایش شدت تمرینات حتماً این کار را زیر نظر مربیتان انجام دهید زیرا به‌اشتباه به‌جای چربی سوزی ممکن است عضله سوزی رخ دهد. یکی از مزایای این ورزش در این است که به راحتی با نصب تی ار ایکس در خانه می توانید انواع حرکات ورزشی TRX را بدون نیاز به رفتن به باشگاه انجام دهید.

 

چربی سوزی و لاغری با زومبا

ورزش زومبا نیز یکی از ورزش‌های محبوب هوازی به‌صورت ریتمیک همراه با رقص و موسیقی خواهد بود. اختراع این ورزش در سال 1990 توسط Beto Prez کلمبیایی تبار با حرکات موزون انجام شد. امروزه زومبا موردعلاقه بسیاری از ورزشکاران ازجمله بانوان خواهد بود. در ورزش مفرح Zumba که تلفیقی از Aerobics به همراه رقص و موسیقی است قرار دادن حرکاتی چون حرکات اسکات ، لانژ و غیره باعث خواهد شد نرخ کالری سوزی شما افزایش پیداکرده و بر اساس یافته‌های تحقیقاتی پزشکان در سایت معتبر Pubmed یک ساعت تمرین با شدت متوسط حدود 300 تا 900 کالری سوزانده می‌شود و با افزایش شدت تمرینات، کالری سوزی نیز بیشتر می‌شود. طبق نظر پزشکان بهتر است حداقل 60 دقیقه و حداکثر 90 دقیقه تمرینات زومبا را انجام دهیم.


مطالعه بیشتر: ایروبیک بهتر است یا زومبا


لاغری با زومبا


مطالعه بیشتر: کرانچ چیست ؛ آشنایی با حرکات کرانچ


چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس؟

شکی نیست که با استفاده از انواع ورزش‌های زومبا، TRX و یا سایر رشته‌های ورزشی چربی سوزی صورت می‌گیرد؛ اما سؤال اینجاست کالری سوزی زومبا بهتره یا تی آر ایکس یا کدام‌یک بیشتر است. Zumba به‌نوعی تمرین کاردیو (قلبی عروقی) بوده که با چرخش، نرمش، رقص و یا موسیقی ریتمیک جنب‌وجوش زیادی دارد و از آن‌طرف نیز کالری بالایی می‌سوزاند. TRX نیز به‌عنوان تمرینات مقاومتی است که شامل کشش و یا فشار دادن بدن با یک نوع بند ورزشی است که این هم به‌نوبه خود نرخ متفاوتی از کالری سوزی دارد و همانند ورزش هایی همچون حرکات ورزش پلانک برای افزایش قدرت عضلات بدن بسیار موثر است. اما مسئله اصلی نوع تمرینات، زمان تمرین و میزان وزن افراد است ولی به‌طورکلی اگر می‌خواهیم با هر وزنی چربی سوزی بیشتر داشته باشیم و لاغری را هدف قرار دهیم بهتر است سراغ ورزش Zumba برویم. چون به دلیل انجام حرکات زیاد در مدت‌زمان کم‌کالری زیادتر می‌سوزاند مثلاً اگر در حدود 15 دقیقه تمرین کنیم 150 کالری می‌سوزانیم درحالی‌که تمرکز تی آر ایکس بیشتر روی افزایش قدرت عضلات است.

محصولات مرتبط

%13 تخفیف
۴۸۰,۰۰۰ تومان ۵۵۰,۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

avatar بی نام :

با سلام آیا TRX ورزش سنگینی محسوب می‌شود؟

ارسال شده در ۵ خرداد ۱۴۰۲
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

سلام و عرض ادب خیر تی آر ایکس جزء ورزش های معلق بوده و بر اساس وزن بدن است و شما میتوانید فشار تمرینات را بر اساس توان خودتون انجام دهید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone