۰

نصب تی ار ایکس در خانه + تمرینات ورزشی TRx

نصب تی ار ایکس در خانه + تمرینات ورزشی TRx

تمرینات ورزشی TRx امروزه به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین سیستم‌های ورزشی معلق در جهان است. وسایل و متعلقات تی ار ایکس، هم در باشگاه و هم در منازل مورداستفاده قرار می‌گیرند.

تمرینات ورزشی TRx امروزه به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین سیستم‌های ورزشی معلق در جهان است. وسایل و متعلقات تی ار ایکس، هم در باشگاه و هم در منازل مورداستفاده قرار می‌گیرند. این سیستم تمرین و مؤثر ورزشی روی حرکات تعادلی تمرکز داشته و با کمک دو بند محکم قابل تنظیم دسته‌دار، با احتساب جاذبه زمین و وزن بدن قابل انجام است. استفاده از تی ار ایکس در منزل به‌عنوان ورزش‌های معلق به شما تمام فاکتورهای موردنیاز برای ساختن بدنی بهتر و خوش‌فرم تر را خواهد داد. در طی قرن‌ها، تناسب‌اندام و بدنسازی همواره با تمرینات مختلف در حال تکامل بوده است.

ورزش تی آر ایکس برای لاغری و چربی سوزی بسیار مفید است. این ورزش برای بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای ازجمله دوندگان بسیار محبوب است. زیرا هنگام استفاده از آن وضعیت تعادل در بخش پاها تقویت می‌شود. نصب تی ار ایکس در خانه ممکن است همراه با چالش‌هایی همراه باشد. اکثر افراد نگران این هستند که آیا می‌شود به بندهای آن اعتماد کرد و یا اینکه آیا این لوازم چه میزان وزنی را تحمل کرده و درصورتی‌که ساعت‌ها ورزش را در تمرینات مختلف انجام دهیم آیا محل مناسبی برای نصب تی ار ایکس در منزل پیدا می‌شود ما در این مقاله نحوه نصب TRX را به شما آموزش خواهیم داد با استفاده مناسب از ابزار می‌توانید تحمل وزن آن را در حداقل وزنی حدود 120 و با استفاده از ابزارهای جانبی حدود 200 کیلو نیز برسانید.

جهت خرید بند TRX (کش تی آر ایکس) با قیمت عالی کلیک کنید

نصب تی ار ایکس در خانه

آموزش نصب تی ار ایکس

اگر امروزه به دلایل شرایط بد اجتماعی و بهداشتی ازجمله انتشار ویروس کرونا نیاز به استفاده از تمرینات ورزشی با بند تی ار ایکس استاندارد در منزل را دارید، بایستی قبل از خرید تی آر ایکس و نصب آن، برای استفاده بهتر به فضای استاندارد و ارتفاع لنگر دقت بیشتری نمایید. به‌طورمعمول فضای مورداستفاده باید کاملاً مسطح باشد و از طرفی به‌هیچ‌وجه لغزنده نباشد. فضایی با طول حدود 2.5 متر و عرض حدود 2 متر نیاز است. کیفیت لنگر TRX باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند وزن شمارا تحمل کند. بهتر است قبل از انجام تمرینات، از نقطه اتصال آن مطمئن شوید همچنین ترجیحاً اطراف شما وسایلی همچون شیشه و میز وجود نداشته باشد.


مطالعه بیشتر: چربی سوزی با زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس


وسایل نصب تی آر ایکس در منزل

اگر به فکر نصب دائمی تجهیزات ورزش تی آر ایکس به دیوارها و یا سقف منازل خود هستید و ممکن است نبود برخی متعلقات همراه، شمارا عصبی کرده باشد. اصلاً بابت این موضوع نگرانی نداشته باشید. در ادامه ما ابزارهایی را معرفی می‌کنیم که به‌راحتی در منزل نصب‌شده و قابل‌استفاده خواهد بود.

نصب ایکس مانت تی ار ایکس

ایکس مانت را به انگلیسی TRX Xmount می‌شناسند. ممکن است درون جعبه محصول این وسیله وجود نداشته باشد اما برای تهیه آن راه سختی را پیش رو ندارید و به‌راحتی می‌توانید ایکس مانت را تهیه نمایید. این محصول درواقع به‌عنوان یک ابزار اضافی و کمکی برای نصب تی آر ایکس در سقف و دیواراست. هنگام نصب ایکس مانت دقت داشته باشید آن را بر روی دیوارهای نازک و یا سقف‌های غیراستاندارد نصب نکنید زیرا باعث جدا شدن بند هنگام تمرین می‌شود و آسیب‌های جدی به بدنتان وارد می‌کند.

ایکس مانت

نصب گیره سقفی TRX بسیار آسان خواهد بود. این محصول از فولاد باکیفیت و با قطر 12 سانتی‌متر تهیه‌شده است لازم به ذکر است باعث خواهد شد ورزشکاران این رشته قدرت مانور 360 درجه داشته باشند و بتوانند تمام حرکات را بدون مزاحمت و کامل انجام دهند. در صورت عدم دسترسی به این محصول می‌توانید از اتصال‌های مشابه همانند پیچ‌های قلاب‌دار بزرگ استفاده نمایید ولی دقت داشته باشید برای اتصال حتماً پیچ‌ها را به‌صورت دوبل در سقف وارد کنید و یا آن‌ها را جوش دهید.


مطالعه بیشتر: کرانچ چیست ؛ آشنایی با حرکات کرانچ


لنگرگاه درب TRX

لنگرگاه درب را با نام TRX Training Door Anchor می‌شناسند. این وسیله به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی TRX را بر پشت درب نصب کنید. کاربردهای لنگرگاه تی آر ایکس بسیار زیاد است. علاوه بر استفاده منزل، در مسافرت‌ها، سالن‌ها و یا جاده‌های تمرینی نیز با استفاده از این محصول می‌توانید تمرینات خود را ادامه دهید. لنگرگاه در طول تمرینات ورزشی یک دستیار بسیار کاربردی است. هنگام استفاده می‌بایست آن را به پشت درب انداخته و از بسته بودن کامل درب مطمئن شوید. دقت داشته باشید جهت باز و بسته شدن درب باید مخالف جهت ایستادن و تمرین شما باشد. سپس با خیال راحت به تمرین خود بپردازید.

لنگرگاه درب تی ار ایکس

قلاب TRX

به‌صورت کلی کارابین وسیله اتصال TRX به سطوح است و معمولاً مدل‌های حرفه‌ای و اصلی آن دارای پیچ آلن خور هستند که می‌شود کارابین را به‌وسیله آن سفت‌تر کرد. برای نصب کارابین و یا قلاب تی آر ایکس در خانه کافی است به دنبال مکانی باشد که دارای ستون استوانه‌ای شکل باشد.

بند TRX Extender

 یکی از مهمترین اهداف تمرینات تی ار ایکس تقویت عضلات بدن است و انجام این ورزش به کمک بند ها و دسته های مخصوص ، در کنار سایر ورزش ها همچون ورزش پلانک روند عضله سازی بدن را تسریع می بخشد. بند تی ار ایکس به‌عنوان بهترین رابط جهت اتصال TRX به قلاب و یا کارابین خواهد بود. بند تی آر ایکس به شما این امکان را می‌دهد تا تمرینات تعلیقی خود را بااتصال به نقاط لنگرگاه با امنیت بیشتری انجام دهید. این وسیله بیشتر برای ارتفاع تا حدود 3 متر و یا بیشتر کاربرد دارد و زمانی پیشنهاد می‌شود که نقطه لنگرگاه شما تا سطح زمین حدود 3 متر باشد. برخی از ورزشکاران ممکن ایست از دو بند Extender در لوازم ورزشی استفاده کنند اما این امر اشتباه است زیرا اگر تعداد آن بالاتر رود اصطکاک حرکتی مانع انجام درست تمرینات خواهد بود.


مطالعه بیشتر: اسکات چیست؟ آشنایی جامع با ورزش اسکوات


دسته TRX

دسته این محصول اگرچه در ابتدا به نظر ساده می‌آید اما همین دسته‌ها کاربرد بسیار زیادی در انجام حرکات TRX در خانه‌دارند. جنس بند TRX به گونه ایست که ممکن است به کف دست‌ها آسیب بزند و از طرفی هم ممکن است بدون وجود دسته ورزشکار نتواند حرکات را به‌درستی انجام دهد، ازاین‌رو دستگیره‌های TRX مناسب برای تمرین بوده و درحرکت و تکنیک‌های مشهوری چون چمباتمه زدن و پرواز کاربرد فراروانی دارند. این وسیله تنها با نصب قلاب و ایکس مانت به‌راحتی در خانه و هر مکان دیگری قابل‌استفاده بوده و تمرینات معلق با آن باعث کاهش وزن و چربی سوزی بسیار می‌شود. از طرفی برای عضله سازی با حدود 1000 تمرین گوناگون فوق‌العاده خواهد بود.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone