۰

دستگاه دراز و نشست

دستگاه دراز و نشست

ورزش دراز و نشست به‌عنوان یکی از تمرینات ورزشی ساده و درعین‌حال محبوب برای تقویت عضلات شکم، آب‌کردن چربی دور شکم و یا تقویت ماهیچه‌های پشتی ران‌ها کاربرد زیادی دارد. ورزش دراز و نشست به‌عنوان یک تمرین جالب و سنتی بوده که از زمان‌های گذشته در بین پهلوانان مرسوم بوده است. امروزه تمرین دراز و نشست مانند گذشته نمی‌باشد بلکه با استفاده از یک دستگاه مخصوص بانام نیمکت یا دستگاه دراز و نشست انجام می‌شود. این دستگاه به‌عنوان یکی از بهترین تجهیزات ورزشی برای تقویت ماهیچه‌های شکم، فرم دهی عالی به عضلات و با استفاده هم‌زمان از برخی لوازم بدنسازی چون دمبل و وزنه هنگام تمرین خواهد بود.

تولیدکنندگان دستگاه دراز و نشست شکم جهت سهولت تمرین دراز و نشست، اقدام به طراحی و تولید این دستگاه نموده تا انجام این تمرین توسط افراد عادی نیز بسیار راحت باشد و باعث جلوگیری از آسیب به مهره‌های کمر و گردن شود. دستگاه دراز و نشست شکم یا همان نیمکت ورزشی دراز و نشست به‌عنوان یک وسیله ورزشی خانگی و باشگاهی نیز به‌حساب می‌آید که وزن سبک و حمل آسانی دارد. از طرفی افراد تازه‌کار نیز می‌توانند با خیال آسوده چندین حرکت تمرینی با این دستگاه را انجام دهند.

انواع دستگاه دراز و نشست

اگر بخواهیم به امکانات و انواع دستگاه‌های دراز و نشست نگاهی بیندازیم به‌طورکلی بد نیست بدانیم این دستگاه‌ها متناسب با قد افراد دارای تنظیم می‌باشد. از طرفی برخی دارای نشیمنگاه منحی شکل و برخی نیز دارای سطحی صاف خواهند بود. به‌طورکلی دستگاه‌های دراز و نشست در بازار در انواع تنظیمی، مدل Roman، مدل تاشو و دستگاه دراز و نشست منحنی و از همه مهم‌تر برخی نیز به‌عنوان دستگاه دراز و نشست چندکاره معرفی می‌شوند.

دستگاه دراز و نشست تنظیمی

این دستگاه همان‌طور که از نام آن برمی‌آید به‌عنوان یک دستگاه دراز باقابلیت تنظیم شیب بوده که باعث خواهد شد ورزشکاران عزیز چندین حالت مختلف را برای انجام حرکات تمرینی انجام دهند. لازم به ذکر است این وسیله هم برای استفاده در منازل و هم باشگاه‌ها بسیار مناسب خواهد بود.

دستگاه دراز و نشست Roman chair abs

این وسیله به‌عنوان یک ابزار برای تمرین چالشی در جهت آب‌کردن چربی‌های شکم و تقویت عضلات شکم خواهد بود. ورزش کردن با نیمکت دراز و نشست Roman chair abs نیاز به قدرت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها بوده به‌گونه‌ای که ورزشکار هنگام استفاده می‌بایست با بالا آوردن پاها، عضلات مربوط به شکم و اطراف پهلو را به چالش می‌کشد.

دستگاه دراز و نشست Roman

دستگاه دراز و نشست تاشو

این وسیله نیز در بین تمامی افراد بسیار محبوب شناخته می‌شود زیرا فضای مورداستفاده همواره مسئله بسیار مهمی خواهد بود اگر می‌خواهید با خیال راحت از یک نیمکت دراز و نشست در منازل و یا فضای کوچک استفاده کنید این ابزار باقابلیت تا شوندگی بهترین انتخاب خواهند بود. یک نکته مهم هم وجود دارد این متعلقات دستگاه برخی دارای 3 غلطک چرخان در پشت کمر و برخی نیز تعداد بیشتری دارند تا حرکات تمرینی به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر انجام شود.

دستگاه دراز و نشست تاشو

دراز و نشست منحنی

شکل مدل‌های منحنی به این دلیل ساخته‌شده‌اند تا افرادی که دچار کمردرد و یا آسیب‌های جزئی در ناحیه ستون فقرات می‌باشند به‌عنوان بهترین پشتیبان برای این افراد خواهد بود. لازم به ذکر است مدل‌های معمولی دستگاه‌های دراز و نشست معمولاً سطحی صاف دارد. اما این نکته را در نظر بگیرید اگر از این تجهیزات به‌درستی استفاده نکنید درواقع هیچ‌کدام از مدل‌های بالا جوابگوی نیاز شما نخواهد بود. متأسفانه برخی بر این باور هستند که تنها با استفاده از انجام حرکات تمرینی با این دستگاه می‌توانند بدن خود را به‌نوعی سیکس پک (Sixpack) کنند. اما این‌گونه نیست تنها با این دستگاه نمی‌توانید به این فرم برسید.

اگر برنامه دقیق ورزشی داشته باشید و در کنار این لوازم از برخی تجهیزات ورزشی و بدنسازی استفاده کنید. مطمئن باشید بسیار کمک کنده بوده و به نتایج دلخواه خواهید رسید. همچنین مدل‌های مختلفی از این دستگاه در انواع برندهایی چون توتال کور، آذیموس، المپیا، لیوآپ، تن زیب و بسیاری برندهای دیگر در بازار به فروش می‌رسد. جالب است بدانید اکثر قطعات دستگاه‌های دراز و نشست از جنس آهن بوده تا این آلیاژ به مقاومت دستگاه در هنگام تمرینات ورزشی کمک کند. برخی از این مدل‌ها دارای تنظیم شیب و ارتفاع بالشتک یا همان نشیمنگاه می‌باشند تا ورزشکاران در انجام ورزش‌های تمرینی راحت باشند.

قیمت دستگاه دراز و نشست در بازار

قیمت دستگاه دراز و نشست باشگاهی و خانگی به موارد مختلفی بستگی دارد. نرخ قیمت به‌عنوان اصلی‌ترین فاکتور در خرید بسیاری از ورزش دوستان نیز تلقی خواهد شد. به‌طورکلی برای تمامی تجهیزات بدنسازی و لوازم ورزشی با توجه به دامنه گسترده مدل‌ها و مشخصه‌های فنی، قیمت‌های متفاوتی نیز ارائه خواهد شد. برای مثال فاکتورهای چون اندازه، جنس قطعات، ضخامت بالشتک، تنظیم درجه شیب و برند در قیمت دستگاه‌های دراز و نشست در بازار تأثیرگذار است. لازم به ذکر است تأثیر نرخ ارز در قیمت دستگاه دراز و نشست باشگاهی و یا خانگی بیشتر بر روی کالاهای وارداتی است.

دستگاه دراز و نشست ارزان

قیمت دستگاه دراز و نشست ارزان در مدل‌های خانگی و باشگاهی با تنوع مختلف در سایت درج‌شده است. قیمت دستگاه دراز و نشست ارزان باعث شده است تا تقریباً اکثر خانواده‌ها تجربه تمرین با این وسیله پرکاربرد را داشته باشند. سایت کالا ورزش با دارا بودن نماد اعتماد، تخفیفات دوره‌ای و قیمت‌های بسیار مناسب، باسابقه نزدیک به 15 سال در معرفی محصولات ورزشی 24 ساعت از شبانه‌روز و 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات شما خواهد بود.

خرید دستگاه دراز و نشست باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالا ورزش

خرید دستگاه دراز و نشست در انواع مدل‌ها و طرح‌های مختلف هم به‌صورت آنلاین و تحویل درب منزل به همراه ضمانت اصل بودن کالا از طریق سایت کالا ورزش قابل انجام است. اگر نیاز به مشاوره تخصصی خرید دارید می‌توانید پس از انتخاب کالا و مشاهده مشخصات فنی با مشاوران ما تماس گرفته تا از قیمت‌ها، برندها و امکانات لازم مطلع شوید. لازم به ذکر است خرید دستگاه دراز و نشست دارای ضمانت و خدمات پس از فروش بوده که باعث آسودگی خیال از بابت خرابی قطعات و متعلقات آن خواهید بود.

مقالات مرتبط با دستگاه دراز و نشست

ارسال شده در : ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۵:۰ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone