۰

ورزش پیلاتس یا تی آر ایکس، کدام بهتر است؟

ورزش پیلاتس یا تی آر ایکس، کدام بهتر است؟

در این مقاله ورزش پیلاتس و تی آر ایکس کدامیک با توجه به فواید هر کدام در تناسب اندام، چربی سوزی و تقویت عضلات برای تمرین و ورزش مناسب ترند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این مقاله ورزش پیلاتس و تی آر ایکس کدامیک با توجه به فواید هر کدام در تناسب اندام، چربی سوزی و تقویت عضلات برای تمرین و ورزش مناسب ترند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

۱. پیلاتس

۲. فواید ورزش پیلاتس

۳.  تی آر ایکس

۴. فواید ورزش تی آر ایکس

۵. پیلاتس یا تی آر ایکس، کدام؟

 

ورزش پیلاتس (pilates)

کارشناسان ورزشی بر این باورند که پیلاتس ورزشی در جهت پروش جسم و ذهن است که از جاذبه بدن و به کمک تجهیزات مخصوص در راستای تقویت و توانمندی عضلات بسیار موثر است. در ورزش پیلاتس ارتباط بین جسم و ذهن بسیار حائز اهمیت است، و به ذهن کمک می کند تا اطلاع کافی در مورد اصول حرکت های  بدن خود داشته باشیم که با بهرگیری از تمرینهای این ورزش بتوانیمحرکات و تکنیک ها را در هنگام ورزش کنترل کرده و عضلات را تقویت کنیم. این را می دانیم که انجام هر تمرین ورزشی تاثیرات خود را بر روی عضلات دارند ولی تمرین های ورزش پیلاتس تمام ماهیچه های بدن را هدف می گیرد. این ورزش بسیار موثر در کنترل و بهبود قدرت فیزیکی بدن است. یکی از فواید ورزش پیلاتس  افزایش توان و شکل گیری ماهیچه ها می شود. اگربا  هدف کاهش وزن و سوزاندن چربی ها ی اضافی بدن بخواهید ورزش پیلاتس را انجام دهید باید بگوئیم که این ورزش یه تنهایی قادر به از بین بردن چربی ها نخواهد شد  بلکه باید به همراه انجام ورزش ها و تمرینات هوازی در کنار پیلاتس یه این هدف مهم برسید.انجام حرکات پیلاتس در خانه و یا باشگاه در دراز مدت می تواند فرم بدنی ایده آلی را برای شما فراهم سازد. این ورزش با قوی کردن توان فیزیکی بدن و بهبود در سیستم تنفسی سبب کاهش التهاب و استرس می شود و کمک می کند که بر روی انجام حرکت ها تمرکز داشته باشید. در ادامه به پاره ای از فواید پیلاتس خواهیم پرداخت.

پیلاتس یا تی آر ایکس

 

   مشاهده و خرید انواع کش بدنسازی و پیلاتس   

فواید ورزش پیلاتس

تمرین های ورزش پیلاتس نمونه ای از مناسب ترین فعالیت های جسمی است. که برای افرادی که دارای اضافه وزن زیاد هستند با به اصطلاح افراد چاق که از مشکلاتی مانند کمر درد و غیره رنج می برند البته با توجه به این که در قسمت بالا گفته شد که (پیلاتس به تنهایی باعث چربی سوزی نخواهد شد) اما بسته به نوع و میزان شدت تمرینات ورزشی می تواند در امر سوزاندن چربی موثر واقع شود .

  • انجام ورزش پیلاتس سبب بر طرف شدن گودی کمر خواهد شد.
  • به کمک پیلاتس میتوان تمرکز بر روی انجام حرکات را افزایش و بار روانی استرس را ازبین برد.
  • در هر ۱۰ دقیقه تمرین پیلاتس میتوان ۶۰ کالری را از بین برد.(توجه داشته باشید که میزان کالری سوزی پیلاتس در مقایسه با سایر ورزش ها پایین است. در حالی که این ورزش  در دراز مدت می تواند به میزان قابل توجهی بر تناسب اندام و تقویت عضلات شما تاثیرگذار باشد)

 

بیشتر بدانید :  پیلاتس بهتر است یا ایروبیک؟ ایروبیک فیتنس چیست؟

ورزش تی آر ایکس (TRX)

ورزش تی آر ایکس که امروزه هواداران بسیاری پیدا کرده به جهت فضای کوچکی که برای انجام تمرینات و وسایل ارزان آن در بین علاقمندان به ورزش از محبوبیت خاصی برخوردار است. این ورزش بر تقویت عضلات، استقامت و تقویت هسته مرکزی بدن دلالت دارد انجام تمرینات این ورزش سبب قدرتمند شدن عضلات و حجم گیری، استحکام در کمر و افزایش توان فیزیکی و کاهش وزن و عضله سازی می شود. حرکات تمرینی TRX کاملا بصورت علمی طراحی شده و کاربرد های پزشکی و توانبخشی نیز دارد. از دیگر مزایای این ورزش این است که براحتی می توان در هر مکانی می توان تمرینات را انجام داد و فقط کافی است با اتصال طناب های کشسانی تی آر ایکس به نقطه مورد نظر اقدام به انجام تمرینات ورزشی کرد. استقامت کش های تی آر ایکس تا وزنی حدود ۱۸۰ کیلوگرم را ساپورت می کنند. این ورزش با تمرکز بر قسمت های مرکزی بدن (کمر – شکم) عضلات این ناحیه از بدن را فعال کرده و به جهت آن سایر عضلات نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. زمانی که ورزشکار در حین انجام تمرینات تی آر ایکس  به عضلات فشار وارد می آورد، این فشار باعث  سوزاندن چربی ها می شود. انجام حرکات تمرینی ورزش تی آر ایکس سبب عضله سازی می شوند، البته (عضلات کوچک)، استقامت و قدرت بدنی را نیز افزایش داده و باعث چربی سوزی و کاهش وزن خواهد شد. بسیاری از محققان ورزش تی آر ایکس معتقدند افرادی که ورزش پلاتس را انجام می دهند حتما با انجام ورزش تی آر ایکس، حتما به این ورزش نیز علاقمند خواهند شد زیرا که این دو ورزش از این خانواده هستند. به هر حال اگر تمایل دارید که استقامت بدنی خود را افزایش داده و به کاهش وزن  و تناسب اندام برسید می توانید از تی آر ایکس در کنار انجام ورزش های هوازی بهره بگیرید. در ادامه به فواید تی آر ایکس خواهیم یرداخت.

 پیلاتس یا تی آر ایکس، کدام بهتر است؟

   مشاهده و خرید کش فوردی پرو اورجینال   

فواید ورزش تی آر ایکس

تمرینات ورزش تی آر ایکس از مناسب ترین تمرین ها برای بالا بردن قدرت بدن و تقویت عضلات است. انجام این ورزش به سوخت و ساز بدن کمک کرده ولی به تنهایی قادر به این نخواهد بود که باعث کاهش وزن مورد نظر ورزشکار شود. در کنار این ورزش می توان با انجام تمرین های هوازی به کاهش وزن کمک کرده و به تناسب اندام دلخواه خود برسید.

  • تی آر ایکس استقامت و انعطاف بدنی را افزایش می دهد.
  • در حفظ تعادل بدن بسیار موثر بوده و در آن احتمال صدمات ورزشی تقریبا وجود ندارد.
  • با ۶۰ دقیقه تمرین تی آرایکس میتوان ۱۶۰۰ کالری را از بین برد.

بیشتر بدانید :  لاغری با تی آر ایکس و چند نمونه از تمرینات آن

پیلاتس یا تی آر ایکس، کدام ؟

در قسمت بالا به ورزش پیلاتس (pilates) و تی آر ایکس (TRX)، تمرینات و فواید هر دو ورزش پرداخته شد. شما می توانید بر اساس مطالب ذکر شده تشخیص دهید که کدامیک بهتر است. ولی از نظر ما هر ورزشی که توان جسمی، ذهنی، تقویت عضلات و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام به فرد کمک کند حتما مناسب خواهد بود و این دو ورزش که مورد بررسی قرار دادیم هر دو برای ما به رسیدن به این مهم (تناسب اندام، لاغری) مناسب هستند.

 خرید کش تی آر ایکس (TRX) با قیمت عالی از کالاورزش   

 

محصولات مرتبط

%3 تخفیف
۱۴۰,۰۰۰ تومان ۱۴۵,۰۰۰ تومان
%3 تخفیف
۵۷۰,۰۰۰ تومان ۵۸۸,۰۰۰ تومان
%13 تخفیف
۵۵۵,۰۰۰ تومان ۶۴۰,۰۰۰ تومان
%4 تخفیف
۲۴۰,۰۰۰ تومان ۲۵۰,۰۰۰ تومان
%9 تخفیف
۲۹۰,۰۰۰ تومان ۳۲۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone