۰

ورزش ایروبیک بهتر است یا پیلاتس؟ ایروبیک فیتنس چیست؟

ورزش ایروبیک بهتر است یا پیلاتس؟ ایروبیک فیتنس چیست؟

در این مقاله به این پرسش که ورزش ایروبیک بهتر است یا پیلاتس؟ همچنین ایروبیک فیتنس، و یک نکته مهم پیرامون ورزش های ایروبیک، پیلاتس و ایروبیک فیتنس بیان شده است.

در این مقاله به این پرسش که ورزش ایروبیک بهتر است یا پیلاتس؟ همچنین ایروبیک فیتنس، و یک نکته مهم پیرامون ورزش های ایروبیک، پیلاتس و ایروبیک فیتنس بیان شده است.

 

۱. ورزش ایروبیک یا پیلاتس کدام بهتر است؟

۲. ایروبیک فیتنس چیست؟

۳. نکته مهم

 

ورزش ایروبیک یا پیلاتس کدام بهتر است؟

ایروبیک و پیلاتس از جمله ورزش هایی هستند که در حفظ سلامت و تناسب اندام بسیار موثراند. ولی برای رسیدن به اهداف ورزشی که برای خود متصور شده ایم می توانیم با بررسی هر یک از این ورزش ها بهترین و سودمند ترین را برای خود انتخاب کنیم. ورزش پیلاتس (Pilates) شامل مجموعه ای از حرکات ورزشی است که بر ذهن و جسم دلالت دارد و  قدرت و استقامت بدن را افزایش داده و عضلات را به فعالیت وا می دارد و موجب می شود که بدن فرم و شکل مناسب و پایداری پیدا کند. هنگامی که تمرینات پیلاتس را انجام می دهید با گذشت زمان ذهن توانایی های بدن را بهتر درک کرده و کمک می کند که بدن قدرتمند و متناسب پرورش یابد. تمرینات ورزش پیلاتس در واقع برای قدرت بخشیدن به ماهیچه ها، شکل و فرم گیری بدن و عضلات طراحی شده اند. چنانچه هدف از انجام این ورزش حفظ سلامت و در کنار آن قدرت بخشی به عضلات است. در صورتی که هدف شما از ورزش تقویت عضلات باشد، تمرینات پیلاتس می تواند بهترین گزینه باشد اما اگر بخواهید با هدف کاهش وزن و لاغری به سراغ این ورزش بروید باید گفت که شاید پیلاتس انتخاب مناسبی برای رسیدن به این هدف نباشد.

میزان کالری سوزی پیلاتس بالا نیست، اما در صورتی که این ورزش  به صورت منظم انجام شود، تاثیر زیادی بر تناسب اندام شما خواهد گذاشت.

ورزش ایروبیک یا پیلاتس کدام بهتر است؟

 

بیشتر بدانید: فواید و مضرات ورزش پیلاتس برای بانوان

اما ایروبیک (Aerobic) ورزشی هوازی با شدت تمرینی زیاد است که عضلات بزرگ بدن را به فعالیت وا می دارد. این ورزش موجب می شود که بدن نیاز بیشتری به دریافت اکسیژن پیدا کند و قلب ضربان بیشتری داشته و خون با فشار بیشتری به تمام قسمت های بدن گردش یابد و در نتیجه موجب چربی سوزی و کاهش وزن شود. در واقع ورزش ایروبیک علاوه بر قدرتمند نمودن بدن موجب می شود که بدن با سرعت بیشتری عمل چربی سوزی را انجام دهد و در نتیجه لاغری و تناسب اندام را در پی خواهد داشت. در ورزش ایروبیک ایجاد هماهنگی در بین حرکات و نحوه اجرای صحیح حرکت تمرینی از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه هدف از انجام این ورزش کاهش وزن، لاغری و رسیدن به اندامی متناسب است بایستی از یک رژیم غذایی صحیح پیروی شود.

 

بیشتر بدانید: ورزش ایروبیک، فواید و تاثیر آن بر لاغری و بدن

ایروبیک فیتنس چیست؟

ایروبیک فیتنس در واقع ترکیب حرکات تمرینی ایروبیک با حرکات وزنه است که از دسته ورزش های استقامتی بوده و  نوعی ورزش هوازی محسوب می شود. این ورزش اغلب به وسیله دمبل ایروبیک (وزنه های کوچک و نسبتا کم وزن) انجام می شود و کاملا متفاوت با تمرینات بدنسازی قدرتی با وزنه های سنگین است. ترکیب حرکات ایروبیک با وزنه که به اصطلاح ایروبیک فیتنس نامیده می شود موجب می شود که بدن کالری سوزی بیشتری داشته باشد. زیرا قدرت و تحرک در این ورزش ترکیب شده و آنرا تبدیل به یکی از اثر بخش ترین  و پرطرفدار ترین ورزش های هوازی نموده است. ایروبیک فیتنس ورزشی هوازی است که برای ساختن بدنی متناسب، سالم و نیرومند انجام می شود و هدف از انجام این ورزش به هیچ عنوان پرورش عضلاتی حجیم و یا استفاده از مکمل ها و یا داروهای نیروزا برای پروش عضلات نیست بلکه هدف رسیدن به اندامی ایده آل است. شاید به توان مهمترین ویژگی این ورزش را در آن دانست که ورزشکار یک تصویر از اندامی ایده آل را در ذهن خود ترسیم می کند و یک برنامه تمرینی برای رسیدن اندام مورد نظر تدوین می شود. در واقع به این معنا که، خود ورزشکار فرم و استایل  بدنی که مایل است داشته باشد را در تمرین خواهد ساخت. تمرینات فیتنس ایروبیک برای آن دسته از اشخاصی که از استایل بدنی خود رضایت چندانی ندارند و یا با مشکل اضافه وزن و چاقی روبه رو هستند، و حتی افرادی که از کمبود وزن رنج می برند و تمایل دارند که وزن خود را افزایش دهند و در کنار آن مایل اند که از قدرت، استقامت بدنی و اندامی زیبا و فیزیک متناسبی برخوردار باشند می تواند به طورغیر قابل باوری موثر باشد. 

بیشتر بدانید : پیلاتس یا تی آر ایکس کدام بهتر است؟

نکته مهم: همانطور که گفته شد ورزش های ایروبیک، پیلاتس و ایروبیک فیتنس از جمله ورزش هایی هستند که در حفظ سلامت و تناسب اندام بسیار موثر هستند اما پیش از انتخاب هر یک از این ورزش ها باید اهداف  ورزشی خود را مشخص و در راستای دستیابی به هدف های ترسیم شده عمل نمائیم و از یک برنامه رژیم غذایی مناسب با اهداف مان پیروی کنیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که یکی از اصلی ترین اهداف انجام هر تمرین ورزشی بهبود روحیه و افزایش سلامت روان فرد است. در ورزش هایی همچون ورزش یوگا به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته می شود.  با آموختن آساناهای یوگا و انواع حرکات کششی و قدرتی این ورزش محبوب، می توان به سطح بالایی از سلامت جسم و روان دست یافت. بنابراین قبل از شروع هر ورزشی لازم است به صورت کامل آن ورزش را فرابگیریم. هدف خود را از انجام حرکات آن تعیین کرده و یک برنامه تمرینی و غذایی مناسبی را برای خود بچینیم.

محصولات مرتبط

%3 تخفیف
۱۴۰,۰۰۰ تومان ۱۴۵,۰۰۰ تومان
%3 تخفیف
۵۷۰,۰۰۰ تومان ۵۸۸,۰۰۰ تومان
%13 تخفیف
۵۵۵,۰۰۰ تومان ۶۴۰,۰۰۰ تومان
%4 تخفیف
۲۴۰,۰۰۰ تومان ۲۵۰,۰۰۰ تومان
%9 تخفیف
۲۹۰,۰۰۰ تومان ۳۲۰,۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

avatar فاطمه :

توضیح کاملی بود من به جواب سوالام رسیدم

ارسال شده در ۵ فروردین ۱۴۰۲
avatar مهتاب :

خوب وکامل تفاوت هاگفته شدمرسی

ارسال شده در ۲۹ آبان ۱۴۰۱
avatar خانم :

توضیحاتتون خیلی کامل و خوب بود.ممنون

ارسال شده در ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
avatar سینا :

سلام ممنون از مطلب شما

ارسال شده در ۶ مهر ۱۳۹۹
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۶ مهر ۱۳۹۹

موفق باشید

avatar سینا :

سلام ممنون بابت مطلب خوبتون

ارسال شده در ۶ مهر ۱۳۹۹
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۶ مهر ۱۳۹۹

موفق باشید


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone