۰

آشنایی با انواع حرکات ورزشی با حلقه هولاهوپ

آشنایی با انواع حرکات ورزشی با حلقه هولاهوپ

ما در این مقاله از سایت کالاورزش می‌خواهیم شمارا با تأثیر فوق‌العاده حلقه لاغری بر بدن و با انواع حرکات ورزشی حلقه هولاهوپ آشنا کنیم.

اگر تصور می‌کنید استفاده از حلقه هولاهوپ ورزشی تنها برای سرگرمی و کودکان است دچار اشتباه هستید. این ابزار ساده می‌تواند به‌عنوان یک وسیله ورزشی عالی برای لاغری و تناسب‌اندام به‌حساب آید. زمانی که نوبت به ورزش می‌رسد پیدا کردن یک وسیله ورزشی که بتواند هم سرگرم‌کننده باشد و هم تأثیرگذار بسیار مهم است؛ زیرا باعث خواهد شد ورزشکارانی که از این تجهیزات استفاده می‌کنند به دلیل اهمیت آن به‌طور طبیعی میل و رغبت بیشتر و پایبندی بهتری به حرکات ورزشی داشته باشند. اینجا است که حلقه لاغری یا همان حلقه هولاهوپ ورزشی می‌تواند بهترین گزینه باشد. امروزه بسیاری از افراد از این محصول استفاده نموده و همواره به دنبال مزایای اصلی استفاده از حلقه ورزشی می‌باشند. اگر می‌خواهید با این مزایا و انواع حرکات ورزشی با حلقه هولاهوپ آشنا شوید با این مقاله از سایت کالاورزش با ماه همراه باشید.

انواع حرکات ورزشی با حلقه هولاهوپ


بیشتر بخوانید: شروع ورزش از صفر - چگونه ورزش کردن را شروع کنیم؟


انواع تمرینات ورزشی برای حلقه زدن

ما در این بخش از سایت کالاورزش شما عزیزان را با چند نمونه از تمرینات ورزشی برای حلقه زدن آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر لطفاً به موارد زیر توجه کنید.

حرکت تا شدن بدن

حرکت تا شدن بدن

حرکت تا شدن بدن با حلقه هولاهوپ را با نام انگلیسی Body fold می‌نامند. برای انجام این حرکت طبق تصویری که مشاهده می‌کنید درحالی‌که داخل حلقه قرارگرفته‌اید ابتدا دستان خود را دور حلقه بگیرید. حال حلقه را به بالای سرخود برده و سپس آن را آرام پایین آورید و تا جایی که امکان دارد به زمین نزدیک شوید. مجدداً به‌آرامی این کار را تا 3 مرتبه یا بیشتر بنا بر تشخیص تکرار کنید. بهتر است هنگام انجام این حرکت با ریتم کارکرده و چندین بار حلقه را بالای سر و پایین کمر بیاورید.

کشش بازو و تاشدن بدن

کشش بازو و تاشدن بدن

یکی دیگر از انواع تمرینات ورزشی با حلقه لاغری استفاده از تکنیک Body fold and arm stretch می‌باشد. این تکنیک همان تا شدن بدن و کشیدن بازو خواهد بود. برای انجام صحیح این روش همان‌طور که کاملاً صاف ایستاده‌اید حلقه خود را به‌طور عمود در پشت سرخود قرار دهید. سعی کنید که یک موقعیت آسان برای در اختیار قرار گرفتن حلقه توسط دستان خود پیدا کنید. به‌گونه‌ای حلقه را در پشت سرخود قرار دهید که سمت چپ حلقه را با دست چپ و سمت راست حلقه را با دست راست بگیرید. حال در مرحله بعدی به سمت جلو خم شوید و حلقه را بااحتیاط روبرویتان آورده و لبه آن را بر روی زمین قرار دهید به‌گونه‌ای که بازوها و دستان شما کاملاً کشیده درون حلقه قرار گیرند.

شیب بدن با حلقه

شیب بدن با حلقه

این حرکت را نیز با نام Body tilt می‌شناسند. برای انجام این تمرین ساده ابتدا همان‌طور که ایستاده‌اید همانند روش قبلی حلقه را در پشت بدن خود قرار دهید و آن را از پشت در دست بگیرید؛ اما این بار سعی کنید بدن خود را به سمت طرفین کج کنید تا به‌آرامی عضلات پهلوهای شما تحت کشش و چالش قرار گیرند. این تمرین را می‌توانید هرچند بار که می‌خواهید تکرار کنید.

حرکت چرخش کمر


بیشتر بدانید: حرکات بدنسازی برای شکم و پهلو با دستگاه


حرکت چرخش کمر

حرکت چرخش کمر را همان حرکت پیچ‌وتاب با حلقه می‌گویند که در زبان انگلیسی بانام Twist نامیده می‌شود. نحوه حلقه زدن با حرکت چرخش کمر به این صورت است که ابتدا باید طبق تصاویر، در داخل حلقه به‌صورت ایستاده قرار بگیرید. سعی کنید حلقه را تا ارتفاع کمربالا بیاورید و آن را با هر دودست خود محکم بگیرید. حال به‌آرامی نیم‌تنه خود را بچرخانید هم‌زمان با چرخش سعی کنید مقداری حلقه را بالاتر بیاورید. حال دقت کنید در حالت چرخش پاهای خود را بر روی زمین ثابت نگه‌دارید. اگر این کار برای شما مشکل بود و دامنه حرکتی خوبی نداشتید می‌توانید یک پاشنه پا را بلند نموده و پس از چرخش سمت دیگر بدن پاشنه دیگر پا را بلند کنید.

حرکت درخت با حلقه

حرکت درخت با حلقه

حرکت درخت با حلقه نیز یکی دیگر از تمرینات ورزشی با هولاهوپ می‌باشد. این حرکت مربوط به یکی از آساناهای یوگا به نام وریشکا است. در این تمرینات بایستی تمام وزن بدن را بر روی یک‌پا قرار دهیم و یکی دیگر از پاها را نیز از زانو خم‌کنیم. هنگام انجام دقیق این حرکت به همان صورت که ایستاده‌اید سعی کنید حلقه را در پشت سرخود قرار دهید به‌طوری‌که به شکل درخت درآمده‌اید نگاه خود را به روبرو معطوف کنید حال باخم کردن آرنج حلقه را پشت سر پایین بیاورید و سپس مجدداً آن را به حالت اولیه برگردانید. این کار را می‌توانید برای هر یک از پاهای خود حدوداً 10 مرتبه تکرار کنید.

حرکت کراس اور

حرکت کراس اور

یکی دیگر از انواع حرکات با حلقه هولاهوپ حرکت کراس اور خواهد بود. این تکنیک در زبان انگلیسی Cross Over نامیده خواهد شد. برای انجام این روش کافی است ابتدا درون حلقه قرار بگیرید. حال پاهای خود را در فاصله‌ای مناسب از هم بازکنید. سعی کنید تا حد امکان خم‌شده و یکی از دستان خود را مثلاً دست چپ کاملاً کشیده و پایین آورده تا به‌پای مخالف شما برسد. طبق تصویر مشاهده‌شده این حرکت را برای دست مخالف نیز تکرار کنید. همواره سعی کنید حرکات به‌صورت متناوب و دارای ریتم منظمی باشد. به‌صورت کلی این تمرین برای تقویت عضلات سینه ازجمله پکتورالیس مینور و ماژور یا همان عضلات سینه بزرگ و کوچک کاربرد فراوانی خواهد داشت و می‌تواند به شما در انجام سایر تمرینات با حلقه کمک فراوانی نماید.

 

حرکت قدن درجا با حلقه

 


مطالعه بیشتر: تقویت عضلات نواحی مختلف بدن به کمک حرکات ورزشی گوناگونی انجام می شود. فروشگاه کالاورزش لوازم جانبی بدنسازی متنوع و با کیفیت بالایی را عرضه می نماید. با استفاده از این تجهیزات، شما می توانید تمرینات ورزشی مکملی را جهت تقویت و حجم دهی عضلات بدن خود داشته باشید.


 

حرکت قدم درجا با حلقه

این تمرین یک روش منحصربه‌فرد برای کسانی است که می‌خواهند با استفاده از حلقه بر روی عضلات پایین‌تنه خود به‌درستی کار کنند. برای انجام این روش کافی است بایستید و پاهای خود را به‌اندازه عرض لگن بازکنید. حال همان‌طور که هولاهوپ را در هر دودست گرفته‌اید آن را بالای سر برده و هم‌زمان یکی از پاهای خود را مثلاً پای چپ از زانو خم کرده و از روی زمین بلند کنید. در مرحله دوم پای خود را پایین آورده و هم‌زمان حلقه را با هر دودست نیز گرفته و از بالای سر در کنار شانه‌ها قرار دهید. در مرحله آخر نیز سعی کنید مجدداً این کار را برای پای مخالف خود انجام دهید.

حرکت لانگ با حلقه

حرکت لانگ با حلقه

همان‌طور که از نام این عنوان مشخص است این تکنیک ترکیبی از حرکت ورزشی lunge با استفاده از حلقه ورزشی هولاهوپ خواهد بود. برای انجام این روش ابتدا پاهای خود را کمتر از حدود یک متر از همدیگر بافاصله قرار دهید. هم‌زمان سعی کنید به‌صورت ریتمیک حلقه زدن را به دور کمر شروع کنید و زمانی که یک ریتم مناسب به خود گرفتید هر دو پای خود را از زانو خم کرده و تا جای امکان سعی کنید به سمت پایین بیایید. همان‌طور که چرخش حلقه را به دور کمر ادامه می‌دهید می‌توانید به حالت ایستاده درآید و این کار را برای پای مخالف تکرار کنید.

حرکات اسکات با حلقه

حرکت اسکات با حلقه

ورزش اسکات نیز به‌عنوان یکی از تمرینات بسیار مناسب برای تقویت عضلات باسن و ران شما است. از طرفی افزودن یک ابزار ورزشی ازجمله هولاهوپ به این تکنیک به شما کمک می‌کند تا چربی‌های دور باسن را آب کنید. مراحل انجام اسکات با هولاهوپ به این صورت است که ابتدا حلقه را به‌اندازه طول دستان کشیده و آن را در مقابل بدن خود قرار دهید. سعی کنید همواره آن را با هر دودست خود بگیرید. حال پاهای خود را به‌اندازه عرض شانه بازکنید. باسن خود را به‌گونه‌ای پایین آورید که گویی بر روی یک صندلی نشسته‌اید. درحالی‌که دستان شما در قسمت بالای حلقه قرار دارد سعی کنید به حالت چمباتمه زدن خود را در حالت اسکات حفظ کنید و مجدداً به موقعیت شروع برگشته و این تمرین را چندین بار تکرار کنید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone