۰

آموزش حلقه زدن برای افراد مبتدی

آموزش حلقه زدن برای افراد مبتدی

در این مقاله به آموزش نحوه صحیح حلقه زدن برای افراد مبتدی و معرفی چهار حرکت تمرینی حلقه از جمله حرکت پهلو به پهلو، جلو و عقب، ضربه و حرکت مدار به همراه نحوه صحیح انجام آنها پرداخته شده است.

در این مقاله به آموزش نحوه صحیح حلقه زدن برای افراد مبتدی و معرفی چهار حرکت تمرینی حلقه از جمله حرکت پهلو به پهلو، جلو و عقب، ضربه و حرکت مدار به همراه نحوه صحیح انجام آنها پرداخته شده است.

 

۱. حلقه زدن

۲. آموزش چند حرکت حلقه برای افراد مبتدی

۲.۱ حرکت اول: پهلو به پهلو

۲.۲ حرکت دوم: جلو و عقب

۲.۳ حرکت سوم: ضربه

۲.۴ حرکت چهارم: مدار

 

حلقه زدن

شاید ۱۰ سالی باشد که دیگر به حلقه ورزشی خود دست نمی زنید. اما حلقه یکی از وسائل ورزشی کاربردی است که می تواند روی ران، شکم، پهلو، و دست ها تاثیر بگذارد. همچنین استفاده از این وسیله هنوز به همان اندازه که به یاد دارید سرگرم کننده است.

سانی بکس، مربی ورزش و صاحب یک باشگاه ورزشی در شرق نشویل می گوید:

وقتی از حلقه برای ورزش استفاده می کنید شاید خیلی سخت باشد که تنها به این فکر کنید که الان دارم ورزش می کنم. برای اینکه از این وسیله استفاده کنید ابتدا یکی برای خود بخرید، سپس روتینی را که در ادامه آموزش می دهیم را سه بار در هفته انجام دهید، دو دور کل حرکات را تکرار کنید. شاید در ابتدا حلقه دائم به زمین بی افتد، اما نا امید نشوید. تمرین کاری می کند که بتوانید به راحتی حرکات را کامل کنید.

ورزش با حلقه هولاهوپ یکی از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن بحساب می آید. همچنین در زمانی کوتاه باعث لاغری شکم نیز خواهد شد. در ادامه به برخی از حرکات موثر با این وسیله ورزشی می پردازیم همچنین اگر قصد خرید حلقه ورزشی را دارید می توانید به سایت ما (کالاورزش) نیز مراجعه نمایید.

 

آموزش حلقه زدن برای افراد مبتدی

آموزش چند حرکت حلقه برای افراد مبتدی

حرکت اول: پهلو به پهلو

حرکت کلاسیک: حلقه را در سطح کمر خود نگه دارید. حرکت را با باز کردن پاها کمی بیشتر از عرض شانه شروع کنید. با دست حلقه را به طرف خارج باسن هل بدهید تا حلقه شروع به چرخیدن کند. همینطور که حلقه میچرخد باسن خود را از پهلو به پهلو بچرخانید، طوری که حلقه به دو پهلو برخورد کند. ( بستن چشمها کمک میکند بتوانید روی احساس حرکت حلقه تمرکز کنید ). یک دقیقه یا بیشتر حرکت را ادامه دهید سپس کمی استراحت کنید و دوباره تکرار کنید.

حرکت دوم: جلو و عقب

پای خود را پله کنید، انگشتان پا رو به جلو باشد. ( مهم نیست کدام پا جلو باشد ). حلقه را در سطح کمر نگه دارید سپس حلقه را هل بدهید تا شروع به چرخیدن کند. با حرکت زانو باسن خود را به جلو و عقب حرکت دهید تا حلقه به چرخیدن ادامه دهد. حرکت رو به جلو را کمی شدیدتر انجام دهید تا حلقه نیوفتد. حرکت را یک دقیقه یا بیشتر ادامه دهید، سپس برای چند ثانیه استراحت کنید. دوباره تکرار کنید.

حرکت سوم: ضربه

بایستید پاها را کنار هم قرار دهید و کمی زانو را خم کنید. حلقه را در سطح کمر نگه دارید، پشت خود را صاف نگه دارید و به طرف جلو خم شوید، با دست خود حلقه را هل دهید تا شروع به چرخیدن کند، بدن خود را بالا و سپس پایین بیاورید تا با صاف و خم شدن زانو حلقه به حرکت ادامه دهد. عضلات شکم را منقبض نگه دارید، و سنگینی وزن خود را روی نوک انگشتان بدهید. حلقه باید تقریبا عمود بر زمین باشد. حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه ادامه دهید. کمی استراحت کنید و یک یا دو مرتبه دیگر تکرار کنید.

حرکت چهارم: مدار

بایستید و پاها را کنار هم قرار دهید، و حلقه را مستیقم جلوی بدن خود نگه دارید. حلقه را به حرکت دربیاورید تا دور دستتان شروع به چرخیدن کند. ( دست خود را آرام بالا و پایین ببرید تا حلقه به چرخیدن ادامه دهد ). به آرامی دست خود را به بالای سر بیاورید، به چرخاندن حلقه ادامه دهید. وقتی حلقه را بالا می برید باید دور انگشتان و کف دست بچرخد. این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید و سپس به حالت اول بازگردید، سپس حرکت را با دستی دیگر تکرار کنید.

در ابتدای شروع حرکات با حلقه شاید با سختی روبرو شوید ولی با استمرار در حرکات می توانید آنها را یاد بگیرید و با انجام آنها اندامی متناسب بدست آورید. ورزش با حلقه را یکی از کم هزینه ترین ورزش ها و مناسب ترین ورزش شکم می توان به حساب آورد که در زمانی کوتاه ما را به هدف نهایی خود نزدیک می کند.

 

  برای خرید حلقه ورزشی هولاهوپ با قیمت مناسب کلیک کنید  

 

نظرات کاربران

avatar پروانه :

من،از روش اول استفاده کردم ولی نشد

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۱
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۱

avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۱

سلام و عرض ادب ممکن است در توضیحات مطالب درج شده متوجه حرکات نشدید. حرکت کلاسیک ساده ترین حرکت حلقه زدن می باشد شما دوست عزیز میتوانید از روش های دیگر استفاده کنید و یا از فیلم های آموزشی در اینترنت بهره ببرید.

avatar پری :

سلام.این حرکات برازمانیه ک حلقه نیفته.من تابیام بجنبم حلقه کج میتابه میفته اونوبگین چیکارکنم مرسی

ارسال شده در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

سلام و عرض ادب افتادن حلقه ممکن است به این دلیل باشد که شما از حلقه سنگین و بزرگ حین تمرین استفاده می‌کنید. پیشنهاد تیم کالاورزش این است که اولاً از حلقه متناسب با جثه و یا فیزیک بدنی خود بهره ببرید و ثانیاً بهتر است حین تمرین از این تکنیک مناسب استفاده کنید. ابتدا مقداری یکی از پاهای خود را عقب‌تر از پای دیگری قرار دهید اما نه خیلی زیاد. سپس حلقه را با استفاده از دودست بگیرید و دور پهلوی خود بچرخانید. بایستی دقت کنید هنگام چرخاندن ابتدا به‌صورت جلو و عقب به کنارهای حلقه ضربه بزنید. این امر باعث می‌شود تا شتاب حلقه بیشتر و بهتر شود و حالت خودش را نیز حفظ کند.

avatar حنا :

من دوماه خریدم اصلا نمیتونم برم

ارسال شده در ۲۱ دی ۱۴۰۰
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۲۲ دی ۱۴۰۰

سلام و عرض ادب متوجه منظور شما در پیام نشدیم مقاله ای که نگارش شده 4 حرکت را برای افراد مبتدی برای حلقه لاغری معرفی کرده است. اگر راهنمایی بیشتر خواستید میتوانید از طریق شماره درج شده در سایت با کارشناسان ورزشی ما در تماس باشید.

avatar ناشناس :

سخته

ارسال شده در ۶ خرداد ۱۴۰۰

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone