۰

دستگاه دراز نشست ؛ فواید و تاثیر آن بر لاغری

دستگاه دراز نشست ؛ فواید و تاثیر آن بر لاغری

در این مقاله به فواید دستگاه دراز نشست و تاثیر آن بر لاغری و چند نکته مهم در هنگام خرید آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این مقاله به فواید دستگاه دراز نشست و تاثیر آن بر لاغری و چند نکته مهم در هنگام خرید دستگاه درازنشست را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

۱. حرکت دراز نشست

۲. فواید دستگاه دراز نشست

۳. چند نکته مهم در خرید دستگاه دراز نشست

۴. تاثیر دستگاه دراز نشست برای لاغری

 

حرکت دراز نشست

شاید به خاطر داشته باشید که در دوران مدرسه یکی از تمریناتی که معلم های ورزش به دانش آموزان در جهت آمادگی جسمانی و گاهی تنبیه در نظر می گرفتند حرکت دراز و نشست بود. این تمرین که در مدرسه بدون استفاده از دستگاه دراز و نشست انجام می گرفت تمرینی چندان اصولی نبود و دراکثر مواقع باعث ایجاد درد در قسمت شکم می شد به این دلیل که نحوه اجرای صحیح حرکت درست انجام نمی شد. برای اجرای صحیح حرکت دراز نشست به جای آن که شانه ها را یکباره از زمین جدا کنید و بلند شوید، مناسب است که ابتدا شانه ها را ۵ سانتی متر از زمین بلند کرده، بالا آمده و هنگامی که ماهیچه های شکمی منقبض شدند دوباره به حالت اولیه برگشته و دوباره حرکت را نکرار کنید. اگر می خواهید که شکم و پهلوی شما عضلانی شوند باید یک روز درمیان حرکت دراز و نشست را در برنامه تمرینی خود قرار دهید. حال این سوال پیش خواهد آمد که چرا تمرین را هروز انجام ندهیم؟ در جواب باید گفت که : برای اینکه با انجام این حرکت صدمات میکروسکوپی بر روی عضلات شکمی ایجاد خواهد شد به همین جهت باید به این عضلات زمان دارد تا دوباره خود را ترمیم کنند. امروزه تمرین دراز و نشست به صورت اصولی و با دستگاه مخصوص این حرکت تمرینی انجام می شود به طوری که دستگاه دراز نشست در انواع مختلف و قابلیت های متفاوتی در بازارهای ورزشی یافت می شود و در تمامی باشگاه ها به عنوان یک وسیله ورزشی کلیدی در جهت انجام تمرینی مهم وجود دارد و تقریبا در هر خانه ای برای کمک به سوزاندن چربی های شکم و تقویت عضلات شکم  برای کسانی که زمان کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند یافت می شود.

حرکت درازنشست


بیشتر بدانید :  ورزش ایروبیک و تاثیر آن بر لاغری


 

فواید دستگاه دراز نشست 

اگر دوست دارید که شکمی عضلانی داشته باشید بهترین وسیله برای رسیدن به آن دستگاه دراز و نشست است. این دستگاه کوچک، سبک و ارزان بهترین وسیله برای تقویت عضلات شکم،پهلو، و تنها برای تمرین حرکت دراز نشست طراحی و ساخته شده است. و قابلیت خاص دیگری ندارد. دستگاه دراز نشست برای تقویت ماهیچه های کمر نیز مفید است و برای افرادی که از درد در ناحیه کمر رنج می برند می تواند مفید باشد. اگر به این فکر می کنید که با کمک این دستگاه می توان تمامی  چربی های شکم و پهلو را سوزاند سخت در اشتباه هستید. زیرا این دستگاه به تنهایی نمی تواند این ماموریت را برای شما انجام دهد، فقط می تواند کمک کند که برخی از چربی های شکم و پهلوها را بسوزانید و قدرت تنفس شما را افزایش دهید. برای از بین بردن تمام چربی ها به وسایل و تمرینات دیگری مانند تمرینات هوازی ، قدم زدن و دویدن نیز نیاز است . با وجو اینکه دستگاه دراز نشست کامل ترین وسیله برای از بین بردن تمام چربی های بدن نیست ولی برای سلامت و آمادگی جسمی بسیار سودمند است و تمرین با آن سبب تقویت و استحکام عضلات شکم و پهلو می شود. و هرچه عضلات شکمی بیشتر تقوبت شوند یعنی اینکه کالری سوزی بیشتری در آن نقطه انجام گرفته و باعث فرم گرفتن شکم می شود.


بیشتر بدانید :  چند نمونه از حرکات تمرینی چربی سوزی با استپ


 

نکات مهم در خرید دستگاه دراز نشست

حرکات شکم با دستگاه دراز نشست موجب فرم دهی و نقویت ماهیچه های شکم  می شود. در ادامه، با مهمترین نکاتی که هنگام خرید این دستگاه باید به آنها توجه داشته باشید اشاره می کنیم.

  • از این وسیله برای انجام حرکت های مرتبط با سایر وسایل بدنسازی مانند دمبل، هالتر و حرکت پرس سینه می توان استفاده کرد.
  • این دستگاه قابلیت تنظیم دارد و این امکان را یه ورزشکار می دهد که در زاویه های مختلف متناسب با تمرین خود دستگاه را  تنظیم و استفاده کند.
  • شرکت های تولیدی تجهیزات ورزشی مدل های جدبد این دستگاه را با طراحی های آرگونومیک که دارای پوشش های ضخیم تری هستند را به بازارهای ورزشی عرضه کرده اند و به این جهت است که در هنگام استفاده از دستگاه، قسمت کمر و پاهای ورزشکار حمایت شده و انجام تمرین آسانتر انجام شود.

در ادامه به چند نکته که در زمان خرید دستگاه دراز نشست باید توجه داشته باشید را بیان می کنیم.

  • بیشتر دستگاه های دراز نشست برای افرادی که قد متوسط دارند ساخته شده است و اگر قد شما بلند است باید دستگاهی مناسب با قد خود بخرید زیرا اگر دستگاه مناسب با قد شما نباشد باعث می شود که نتوانید حرکت را صحیح انجام دهید.
  • سعی کنید دستگاهی را برای خرید انتخاب کنید که نیمکت آن شکلی منحنی داشته یاشد زیرا این امکان را به شما می دهد تا قوس کمرتان را پر کرده و به فرم صحیح اجرای حرکت نیز نزدیک تر است . دستگاه های با نیمکت های صاف از معمولی ترین توع دستگاه های دراز تشست محسوب می شوند.
  • دقت داشته باشید که جنس بدنه دستگاه از آهن ساخته شده باشد زیرا آهن به دلیل سنگین بودن به ثابت بودن و مقاومت دستگاه در حین تمرین کمک می کند.
  • اکثر دستگاه های دراز نشست قابلیت تنظیم دارند پیش از خرید حتما درجه شیب و ارتفاع باشتک آن را مورد ارزیابی قرار دهید.
  • قیمت دستگاه های دراز نشست بر حسب برند تولید شده و کیفیت آن متغیر است ولی نکته مهم این است دستگاهی را خریداری کنید که برند مطرح و شناخته شده ای باشد تا کیفیت و دوام آن برای بازه زمانی کوتاهی نباشد و قابلبت حمل داشته، و از وزن کمی برخوردار باشد.

تاثیر دستگاه دراز نشست برای لاغری

 


بیشتر بدانید :  راهنمای کار با دستگاه مسگری


تاثیر دستگاه دراز نشست برای لاغری

متخصص فیزیولوژی ورزشی دکتر فرشاد غزالیان بر این عقیده است که یکی از تست هایی که برای ارزیابی مقاومت عضله مورد آزمایش قرار می گیرد حرکت داز نشست است. اگر شخصی قادر باشد که ۴۰ الی ۵۰ مرتبه این حرکت را در یک زمان انجام دهد بدین معنا است که از عضلات قوی برخوردار است. وی در ادامه بیان می کند: اگر شخصی بخواهد با هدف تمرینی در راستای کاهش وزن، و از بین بردن چربی های موضعی شکم، پهلو و لاغری این ورزش را انجام دهد باید بداند که این تمرین با افزایش تقویت عضله همراه است و تا حدودی باعث سوختن چربی های شکم خواهد شد. وی تاکید دارد نخستین گام در بهبود وضعیت بدنی، بهیود ترکیب بدن است.  اولین گام انجام ورزش های عمومی، انجام ورزش های قلبی و عروقی است و پس از آن انجام تمرینات استقامتی بر روی عضلات مانند تمرین دراز نشست می باشد. افرادی که زیاد حرکت دراز نشست را انجام می دهند تمرین آنها کمک بسیار زیادی به کاهش چربی و لاغری نخواهد کرد و تنها استقامت عضلات شکم را افزایش داده اند. اگر تمایل دارید وزن خود را با چربی سوزی کاهش دهید باید ورزش های استقامتی عمومی را در کنار تمریناتی مانند دراز نشست انجام داد. تنها انجام تمرین دراز نشست باعث لاغری و چربی سوزی موضعی نخواهد شد. می توان در کنار دراز نشست تمرینات دیگری به کمک سایر وسیله های ورزشی مانند دویدن بر روی تردمیل و یا رکاب زدن با دستگاه الپتیکال یا دوچرخه ثابت را نیز انجام داد.

 


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone