۰

۵ فعالیتی که در آن استپ تمرینی استفاده می شود

۵ فعالیتی که در آن استپ تمرینی استفاده می شود

در این مقاله با ۵ فعالیتی که در آن از استپ تمرینی استفاده می شود ومی توان در ورزش هایی همچون ایروبیک، تمرینات اینتروال، حرکات چرخشی، و توپ تمرینی در جهت رسیدن به تناسب اندام استفاده کرد بیان شده است.

در این مقاله با ۵ فعالیتی که در آن از استپ تمرینی استفاده می شود ومی توان در ورزش هایی همچون ایروبیک، تمرینات اینتروال، حرکات چرخشی، و توپ تمرینی در جهت رسیدن به تناسب اندام استفاده کرد بیان شده است.

۱.ایروبیک

۲.وزنه دست

۳.تمرینات اینتروال

۴.حرکات چرخشی

۵.توپ تمرینی

استفاده از استپ تمرینی یک راه سرگرم کننده برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. می توانید استپ را در برنامه تمرینی خود قرار دهید و ماهیچه های پایین تنه را تقویت، و به حرکت درآورید. در ابتدا استپ تمرینی در ورزش ایروبیک وجود داشت که دارای طراحی ساده، مناسب و استفاده از آنها آسان بود. امروزه استپ ها متناسب با هر نیاز شما وجود دارند. بیشتر آنها قابل حمل هستند و می توان بعد از استفاده راحت آن را کنار گذاشت. اگر در این فکر هستید که یک سرگرمی روتین به تمرینتان اضافه کنید، این ۵ فعالیت که در آن ها از استپ تمرینی استفاده می شود را در نظر بگیرید.

تمرین با استپ ایروبیک

۱- ایروبیک

ایروبیک همیشه یک راه عالی برای کاهش وزن است. اضافه کردن استپ ایروبیک به فعالیت های قلبی عروقی روزمره برای سلامتی سودمند است و همچنین باعث ایجاد سرگرمی می شود. ایروبیک برای کمک کردن به سلامت قلب در زمانیکه در حال شکل دادن به اندام خود هستید، طراحی شده است. یک استپ معمولی هم می تواند استقامت بدنتان را افزایش دهد. همچنین با استفاده از استپ تمرینی می توانید ماهیچه ی پاها، ران ها و باسن را به حرکت درآورید.بهتر است که در یک کلاس ایروبیک شرکت کنید. بعضی از کلاس های ورزشی از استپ تمرینات روزمره ی خود استفاده می کنند.

بیشتر بدانید: ورزش ایروبیک، فواید و تاثیر آن بر لاغری و بدن

تمرینات استپدر ورزش ایروبیک

۲- وزنه دست

وزنه ی دست به افزایش حرکات ماهیچه ی دو سر و سه سر بازو کمک می کند. شما می توانید هر نوع ورزش با استپ را با تمرین خود ترکیب کنید و آن را در تمرینات سراسر بدن خود قرار دهید. این نوع تمرین استحکام و پایداری بدنتان را فراهم می کند. زمانیکه در دستتان وزنه دارید، تمایل به سخت تر کار کردن دارید. به یاد داشته باشید که استفاده از وزنه های دست کوچک، احتمال بروز آسیب را به حداقل می رسانید.

بیشتر بدانید: آموزش و تمرین با دمبل برای خانم ها در خانه

تمرین وزنه ی دست با استپ

۳- تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال برای سرعت دادن و پایین آوردن ضربان قلب، به چند تمرین و وسیله مختلف نیاز دارد. این یک فعالیت خوب برای انجام دادن، در زمانیکه از استپ تمرینی استفاده می کنید است. هر نوع استپ برای این نوع تمرین عالی است. می توان با ۱۵ دقیقه روی دوچرخه ثابت، ۱۰ دقیقه روی تردمیل و ۱۵ دقیقه دیگر را روی استپ به تمرین پرداخت. با افزایش دادن میزان ضربان قلبتان، چربی و کالری بیشتری می سوزانید. هر زمان که از استپ استفاده می کنید، ضربان قلبتان کاهش پیدا می کند. استپ ها از درجه و شدت کمتری نسبت به دوچرخه ثابت و تردمیل برخوردارند. اگر در تمرینات اینتروال قصد داشتید با استپ تمرینتان را کامل کنید، برای بالا بردن ضربان قلب از دوچرخه ثابت و تردمیل کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: فواید استفاده از دوچرخه ثابت برای زنان

تمرینات اینتروال با استپ

۴- حرکات چرخشی

حرکات چرخشی سریع روی استپ، خیلی زود به یک روش پر طرفدار برای کم کردن سایز اطراف کمر تبدیل شد. این مدل از تمرین با استپ، برای استحکام، به حرکت در آوردن و سوزاندن چربی در قسمت میانی بدن استفاده می شود. در این تمرین وقتی کل بدنتان به حرکت درمی آید، باعث لاغر شدن کمر به پایین می شود. همچنین این تمرین با به حرکت درآوردن بازوها، مزایای بسیاری را به همراه دارد.

بیشتر بدانید: چند نمونه از حرکات تمرینی چربی سوزی با استپ

انجام حرکات چرخشی با استپ

۵- توپ تمرینی

توپ تمرینی یک روش عالی برای افزایش دادن مقاومت شکم و بازوها است. هر زمانی که با استپ ایروبیک تمرین می کنید، می توانید توپ تمرینی را نیز به ورزش روزمره خود اضافه کنید. مزایای تمرینات قلبی عروقی با شدت کم و توپ تمرینی با استحکام کلی بدنتان کمک می کند.

بیشتر بدانید: مزایای استفاده از توپ تمرینی در بدنسازی

تمرین با توپ تمرینی با استپ

استپ تمرینی یک راه کم شدت و محبوب برای داشتن شکل فیزیکی خوب است. استپ های کوچک برای فضاهای کم و تمرین در محل کار عالی هستند. استپ های بزرگ پیشرفته ترند و برای انجام تمرینات ترکیبی در باشگاه بسیار کارآمد هستند.

whatsapp whatsapp phone