۰

توپ فوتبال

توپ فوتبال

فوتبال محبوب ترین و پر طرفدارترین ورزش در دنیا محسوب می شود. وقتی هنر نمایی ستارگان دنیای فوتبال با توپ را در زمین مسابقه می بینیم شگفت زده می شویم. با گذشتن توپ از روی خط دروازه بارها و بارها خوشحال و یا غمگین شده ایم. توپ فوتبال گاهی به  سمبل شادی، غرور، خشم و عصبانیت هنگام برد و باخت و گاهی به عشق  تبدیل می شود. این عشق به فوتبال است که میلیون ها طرفدار در جهان را به استادیوم ها و یا پای تلویزیون ها به تماشای خود محسور می کند. این توپ فوتبال است که میلیون ها چشم را به دنبال خود می کشد تا نشان دهد که اصلی ترین ابزار برای دیدن همه جذابیت ها و زیبایی های فوتبال تنها خود اوست و اوست که باعث می شود تا پله ها، مارادوناها، مسی و رونالدوها در عرصه فوتبال مجال خودنمایی پیدا کنند.

خرید آنلاین توپ فوتبال


خرید توپ والیبال


راهنمای خرید توپ فوتبال

مطمئناً هنگام خرید توپ فوتبال متوجه تنوع بالای آن در بازار لوازم ورزشی شده‌اید. برخی از افراد ملاک اصلی خرید خود را قیمت می‌دانند و به دنبال توپ فوتبال ارزان می‌باشند اما برخی دیگر به دنبال مشخصات فنی و حرفه‌ای بودن محصول خواهند رفت. اگر می‌خواهید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید، در این مقاله چند فاکتور مهم که می‌بایست هنگام تهیه یک توپ فوتبال ورزشی بدانید را معرفی خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

توپی را انتخاب کنید که اندازه آن استاندارد باشد

به‌صورت کلی برای انتخاب درست سایز توپ فوتبال حتماً به رده سنی توجه کنید برای مثال اگر بازیکنان فوتبال در حدود رده سنی 7 سال باشند بهتر است از توپ فوتبال سایز 3، اگر در رده سنی 8 تا 12 سال باشند از سایز استاندارد 4 و همچنین اگر در رده سنی جوانان و بزرگسالان باشند سایز 5 بهترین انتخاب است. دقت کنید در برخی مسابقات ممکن است این استاندارد رعایت نشود اما بهتر است شخصاً هنگام خرید به رده سنی و سایز توپ دقت کنید.

نوع توپ را درست انتخاب کنید

برخی توپ‌ها با توجه به شرایط مکانی با نام توپ‌های داخلی یا indoor یا همان توپ‌های داخل سالن و تنبل شناخته می‌شوند و برخی دیگر نیز تحت عنوان توپ فوتبال چمنی یا توپ فوتبال زرنگ، توپ فوتبال خیابانی و یا فضای باز (Outdoor) نامیده می‌شوند. اگر می‌خواهید در سالن تمرین کنید مسلماً بایستی توپ فوتسال استاندارد سایز 4 را خریداری کنید و اگر می‌خواهید در فضای باز تمرین داشته باشید توپ فوتبال مناسب این محیط را تهیه نمایید. به‌صورت کلی توپ‌های فوتبال سالنی تفاوت‌هایی هم ازنظر اندازه و هم ازنظر وزن با توپ فوتبال دارند برای مثال توپ فوتسال بزرگسالان سایز 4 بوده در حالی توپ فوتبال سایز 5 خواهد بود. توپ‌های فوتسال مقداری سنگین‌تر (تنبل‌تر) از توپ‌های فوتبال بوده و این مورد را هنگام ضربه زدن کاملاً حس خواهید کرد. دلیل اصلی این سنگینی و تنبلی در توپ فوتسال، محیط کوچک سالن بوده تا بازیکنان در زمین بتوانند تمرین و یا مسابقه باکیفیت‌تری داشته باشند.

به جنس توپ فوتبال توجه کنید؟

یکی دیگر از فاکتورهای فروش اینترنتی توپ فوتبال جنس آن خواهد بود. برای مثال اگر به دنبال خرید یک توپ فوتبال خیابانی ارزان برای بازی‌های دم‌دستی هستید بهتر است به دنبال مدل‌های لاستیکی بروید. آن‌ها نه‌تنها ضد آب هستند بلکه قیمت مناسبی نیز دارند اما هیچ شباهتی به توپ‌های حرفه‌ای و مخصوص مسابقات نخواهند داشت. اگر تنها برای تمرین کردن قصد خرید داریدبهتر است از توپ سری حرفه ای استفاده کنید. سری حرفه ای معمولا جنس PU خواهند بود. توپ‌های حرفه‌ای پلی اورتان نرمی خاصی هنگام تمرین داشته و در برابر ضربه بسیار مقاوم‌تر خواهند بود. این محصولات هم می‌توانند پرسی باشند و هم دوختی اما دقت کنید توپ‌های پرسی قابل تعمیر نیستند ولی توپ‌های دوختی به‌محض پاره شدن امکان تعمیر دارند.

به ساختار توپ فوتبال توجه کنید

معمولاً اکثر توپ‌های فوتبال شامل 4 جزء اصلی خواهد بود

  1. پوشش کاور
  2. اتصالات
  3. آستر توپ
  4. تیوپ

قبلاً در این مورد در مقاله ساختار طراحی توپ فوتبال راهنمایی‌های لازم آورده شده است بنابراین از توضیح اضافه خودداری خواهیم کرد اما به‌صورت خلاصه بد نیست بدانید آشنایی با جنس لایه بیرونی توپ اعم از پی‌وی‌سی و پلی اورتان و یا ترکیبی از هر دو، نوع اتصالات ازجمله چسبی بودن لایه آن و یا حتی جنس تیوپ آن می‌تواند به شما در یک خرید هوشمندانه کمک نماید.

به تعداد پانل های روی توپ توجه کنید

پانل ها یا همان طرح رویه توپ آن چنان مهم است که نحوه حرکت توپ در هوا و همچنین میزان کنترل‌پذیری بازیکنان را تعیین می‌کند. توپ‌های فوتبال بیرونی (فضای بیرون) می‌توانند در حالت کلی حدود 32 پانل داشته باشند البته گاهی اوقات در برخی شرایط تعداد پانل‌ها کمتر نیز خواهد بود و توپ‌های داخل سالن به‌صورت استاندارد می‌توانند دارای 6 پانل باشند. اخیراً در بسیاری از مسابقات و لیگ‌های حرفه‌ای توپ فوتبال دارای 18 پانل خواهد بود. دقت کنید هرچه تعداد پانل ها کمتر باشد سرعت توپ نیز بالاتر خواهد بود و هرچه تعداد پانل ها بیشتر باشد کنترل آن نیز بالاتر است.

توپی را انتخاب کنید که وزن مناسبی داشته باشد

دقت کنید هنگام خرید از توپ‌هایی استفاده نکنید که بیش‌ازحد سنگین باشند زیرا ممکن است به شما در اثر ضربه آسیب وارد کرده و شمارا خسته کند. بایستی هنگام خرید به توپ‌ها با وزن استاندارد دقت کنید ما در این راهنما به شما وزن مناسب و سایز توپ را نشان خواهیم داد.

  • برای توپ‌های سایز 3 بهتر است وزن توپ حدود 312 تا 340 گرم باشد.
  • برای توپ‌های سایز 4 بهتر است وزن توپ حدود 340 تا 369 گرم باشد.
  • برای توپ‌های سایز 5 بهتر است وزن آن حدود 397 تا 454 گرم باشد.

البته مقدار کمی بالا پایین بودن این وزن‌ها در حد چند گرم مشکلی نخواهد داشت.

هنگام خرید به الیاف توپ دقت کنید

توپی را انتخاب کنید که لایه بیرون آن (پانل آن) به‌صورت دوختی باشد زیرا اگر توپ‌های فوتبال چسبی باشند ممکن است پس از مدتی حالت خود را ازدست‌داده و چسب آن‌ها نیز باز شود. توپ‌های دوختی بادوام، محکم و قابل تعمیر بوده و قیمت بالاتری نیز دارند.

برندی را انتخاب کنیم که مطابق با سلیقه شما باشد

بد نیست بدانید همیشه برندهای معروف ملاک اصلی در طراحی زیبا و کاربرپسند بودن محصول نخواهد بود. چه‌بسا برخی برندهای کمتر معرفی‌شده و ناشناس ممکن است محصولی را تولید کنند که شما هنگام تمرین و بازی با آن رضایت قابل قبولی داشته باشید؛ اما توپ‌های برند به خاطر سختگیری‌های خود در انطباق استانداردهای بین‌المللی و همچنین فناوری به‌کاررفته در محصولات طرفداران بی‌شماری دارند. به‌صورت کلی اگر طرفدار برند هستید شما می‌توانید توپ‌های اورجینال را در برندهای معتبری چون نایک، آدیداس، پوما، استار و مولتن تهیه نمایید.

سایت فروش توپ فوتبال

قیمت توپ فوتبال

صادقانه بگوییم مسئله قیمت برای هر فردی که قصد خرید توپ فوتبال را دارد لازم و ضروری است. شما میتوانید از سایت کالاورزش قیمت توپ فوتبال اصل و قیمت توپ فوتبال ارزان را نیز داشته باشید. توپ‌های فوتبال به‌قدری تنوع دارند که اگر شناخت خوبی از آن‌ها نداشته باشید، هنگام خرید کارتان کمی دشوار می‌شود. به‌طور مثال از یک توپ فوتبال یا فوتسال استار بالای 10 مدل در قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد و شناخت اینکه کدام‌یک توپ فوتبال اصل است بسیار سخت است. توپ فوتبال جام جهانی نیز هر 4 سال یک‌بار رونمایی شده و بعد از آن حجم بسیار زیادی از این نوع توپ اعم از اصلی و کپی روانه بازار خواهد شد.

  برای خرید توپ جام جهانی 2022 کلیک کنید  

با توجه نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی الرحله قطر 2020، توپ‌های برند آدیداس با این طرح، ساخت کشورهای چین و پاکستان و حتی ایران در بازار لوازم ورزشی موجود می‌باشد. به خاطر این‌همه تنوع باکیفیت‌های مختلف، کارشناسان ما در کالاورزش همواره توصیه می‌کنند تا برای خرید توپ فوتبال اورجینال و یا حتی خرید توپ فوتبال ارزان به فروشگاه‌های معتبری که دارای ضمانت اصالت کالا می‌باشند مراجعه بفرمایید.

قیمت انواع توپ فوتبال

خرید اینترنتی توپ فوتبال

در حالت کلی اگر قصد خرید آنلاین توپ فوتبال را از فروشگاه کالاورزش دارید می‌توانید در هرکجا با ورود به سایت و اضافه کردن کالا به سبد خرید آن را نهایی کرده و محصول خود را درب منزل دریافت نمایید. لازم به ذکر است شما عزیزان می‌توانید با ورود به هر بخش قیمت انواع توپ فوتبال و اطلاعات بروز محصولات را مشاهده و جهت ارتباط مستقیم و نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد لیست قیمت توپ فوتبال با شماره درج‌شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

faq
پرسش های متداول

توپ‌های فوتبال در 2 نوع خیابانی (لاستیکی) و چرمی موجود می‌باشند. مدل‌های خیابانی ارزان‌تر و به‌نوعی غیرحرفه‌ای می‌باشند. توپ‌های فوتبال چرمی نیز قیمت بیشتری دارند و مناسب مدارس فوتبال، باشگاه‌ها و بازی‌های رسمی می‌باشند. نوع چرمی آن اکثراً ساخت کشور چین و پاکستان خواهند بود و به 2 شکل توپ فوتبال چرمی دوختی و پرسی عرضه می‌شوند.

متأسفانه با توجه به تنوع و گستردگی زیاد توپ‌های فوتبال، انتخاب و خرید توپ اصل کمی سخت است لذا پیشنهاد می‌شود همواره برای خرید توپ‌های فوتبال اصل و اورجینال به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده که دارای ضمانت تعویض و اصالت توپ می‌باشند. تمامی توپ‌ها در سایت کالاورزش دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا بوده و مهلت تست 48 ساعته خواهند داشت.

مقالات مرتبط با توپ فوتبال

ارسال شده در : ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۵۹:۳۷ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰:۲۲ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۵۵:۵ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۲:۵۳ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴:۵۹ قبل از ظهر
ارسال شده در : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۲:۱۶ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone