۰

راهنمای خرید، انواع و ساختار قلم بند فوتبال

راهنمای خرید، انواع و ساختار قلم بند فوتبال

در این مقاله قصد داریم پیرامون قلم بند فوتبال، انواع آن و راهنمایی در مورد خرید قلم بند حرفه ای فوتبال، ساختار و استاندارهایی که قلم بند باید داشته باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله قصد داریم پیرامون قلم بند فوتبال، انواع آن و راهنمایی در مورد خرید قلم بند حرفه ای فوتبال، ساختار و استاندارهایی که قلم بند باید داشته باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. قلم بند فوتبال

۲. استانداردهای قلم بند حرفه ای

۳. انواع قلم بندها

۳.۱ قلم بند بدون تسمه

۳.۲ قلم بند دارای تسمه

۳.۳  قلم بند بدون تسمه با جوراب نگهدارنده

۳.۴  قلم بنده به همراه جوراب متصل

۳.۵ قلم بند محافظ مچ پا

۴. ساختار قلم بند

۴.۱ سطح محافظتی رویه

۴.۲ سطح محافظتی داخلی

۴.۳ وسایل جانبی

۵. انتخاب قلم بند بر اساس پست بازی

قلم بند فوتبال

یکی از بیشترین مصدومیت هایی که در بازیکنان فوتبال رخ می دهد از ناحیه ساق پا است که به علت ضربات شدیدی که به این قسمت از پا اصابت می کند به وجود می آید. داشتن یک قلم بند خوب و حرفه ای می تواند تا حد زیادی از آسیب های ناشی شده در این قسمت جلوگیری کند و بازیکن می تواند با جسارت بیشتری به بازی کردن بپردازد. شاید شما هم جزو آن دسته از ورزشکارانی باشید که از خطاهای بی مورد بازیکنان در تیم مقابل کلافه می شوید، به خصوص در ناحیه ساق پا و هنگامی که فردای روز مسابقه از خواب بلند می شوید در قسمت ساق پا به طرز ناراحت کننده ای احساس درد می کنید. و گاهی حتی پاهایتان متورم و کبود شده است. اینکه بتوانید نوع بازی تیم مقابل را درست کنید، کاری غیر ممکن است. پس به سراغ گزینه ای آسان تر یعنی محافظت از پا می رویم. یک قلم بند استاندارد و قابل قبول شما را از درد ناحیه ساق پا نجات خواهد داد و می توانید با اطمینان بیشتری به بازی خود بپردازید؛ اما گاهی در بازار قلم بندهایی وجود دارد که وقتی آن را می پوشید انگار سیم خاردار در جورابتان گذاشته اید و به هیچ عنوان  با آن ها احساس راحتی نمی کنید. ولی گاهی ممکن است به دلیل محدودیت مالی مجبور باشید ساق بندی با کیفیت پایین بخرید، اما اگر وضعیت مالی اجازه می دهد خود را از داشتن یک قلم بند برند خوب و اورجینال محروم نکنید و قلم بندی را تهیه کنید که واقعا از پاهای شما محافظت کند. در حال حاضر قلم بندهای متنوعی در بازار وجود دارد که بنا به سلایق مختلف افراد، هر کدام از آنها کارایی خاص خود را دارند و بازیکنان بسته به نوع کاربردی که از این وسیله انتظار دارند، آن را تهیه می کنند. در سطوح خیلی پیشرفته برندهای ورزشی، قلم بندهایی را متناسب با قالب پای بازیکن طراحی می کنند که کاملا سفارشی و مخصوص به فرد است.

قلم بند فوتبال

 

بیشتر بدانید :  فوتبال تناسب اندام ، سلامتی و توانایی جسمی را بهبود می بخشد.

استانداردهای قلم بند حرفه ای

یکی از استانداردهای موجود NOCSAE می باشد، که یک کمیته تعیین استاندارد های حرفه ای برای تجهیزات ورزشی خصوصا در زمینه ی فوتبال، در آمریکا است. این کمیته تعیین می کند قلم بند باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا این وسیله بتواند در در زمین فوتبال مورد استفاده قرار بگیرد و مزایای بی شماری داشته باشد. قلم بندهای مورد تایید این موسسه بر روی جعبه هایشان مهر تاییدیه این موسسه را دارند.

انواع قلم بندها

قلم بند بدون تسمه

این نوع قلم بندها بدون تسمه نگهدارنده طراحی شده اند و بیشتر بوسیله استفاده از موادی که درداخل قلم بند است و حالت ترمزگیر دارد سر جایشان ثابت می مانند. از مزایای این نوع قلم بندها این است که می توانید به راحتی با آن جابجا شوید و اجازه حرکت آزادانه به پای شما را میدهد؛ همچنین بدلیل مواد محکم در آن، سطح محافظت از پا بالا است. از معایب این نوع قلم بند می توان به جابجایی بیش از حد و نیاز به تنظیم کردن آن در سر جایش است. البته می توان بوسیله یک تسمه اضافی ، قلم بند را در جای خود ثابت نگه داشت. معمولا این نوع قلم بندها توسط بازیکنان حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

قلم بند بدون تسمه

 

بیشتر بدانید :  انواع جوراب ورزشی و انتخاب سایز مناسب

قلم بند دارای تسمه

این نوع قلم بندها تقریبا شبیه قلم بندهای ذکر شده ی قبلی هستند، اما با این تفاوت که خودشان تسمه نگهدارنده دارند و به راحتی می توانید میزان سفت و شل بودن آن را تعیین کنید. این نوع قلم بند مزایای قلم بند بدون تسمه را دارا هستند و علاوه بر آن با وجود تسمه هم به درستی سرجایشان ثابت می مانند. این مدل قلم بند رایج ترین نوع قلم بندی است که توسط بازیکنان حرفه ای مورد استفاده  قرار می گیرد.

قلم بند بدون تسمه با جوراب نگهدارنده

نوع پیشرفته قلم بندها، آن هایی هستند که مثل قلم بندهای آزاد هیچ تسمه ای ندارند ولی جورابی نازک و جداگانه به همراه آنها  هست که دور تا دور قلم بند را می پوشانند و سطح اطمینان بالاتری را نسبت به ثابت ماندن در سر جایشان نسبت به قلم بندهای تسمه ای دارا هستند.

 

بیشتر بدانید :  بهترین کفش استوک فوتبال

 

قلم بند به همراه جوراب متصل

استفاده  از این نوع قلم بندها خیلی مرسوم نیست و سطح خیلی حرفه ای از محافظت پا را ارائه می کنند. این نوع خیلی پیشرفته ای از قلم بندهای جورابی است که مثل جوراب پوشیده می شود و قلم بند هم به آن متصل است. سطح محافظت این نوع قلم بندها بسیار بالاست و می توانید کاملا از عدم لغزش قلم بند بر روی پا اطمینان داشته باشید. دیگر ویژگی منحصر به فرد این مدل، در سبکی آن است. برند g-form یکی از معروفترین و با کیفیت ترین تولید کننده های این مدل قلم بند است.

قلم بند به همراه جوراب متصل

قلم بند محافظ مچ پا

این نوع قلم بندها، از وظیفه اصلی خود که محافظت از ساق پا است فراتر رفته و از مچ پا نیز محافظت می کنند. این قلم بندها یک بند اصلی به همراه تسمه دارند که مچ بند هم به قسمت انتهای قلم بند متصل می شود و مدلی شبیه به پارچه ضخیم و جذب کننده شوک دارند. این نوع قلم بندها به وسیله یک بند در زیر پا ثابت می شود.

سطح محافظتی رویه

در واقع قسمت اصلی قلم بند، همین قسمت است که بیشترین سطح فشار ناشی از ضربات را تحمل می کند. این قسمت معمولا از پلاستیک سفت و فشرده و یا فیبر کربن ساخته می شود که علاوه بر سبک بودن، تحمل جذب، بالاترین میزان شوک را نیز دارند.

سطح محافظتی رویه

سطح محافظتی داخلی

بخش داخلی قلم بندها، همزمان باید چند کار را با هم انجام دهند. این قسمت باید هم در جذب و خنثی کردن شوک های وارد شده به سطح خارجی قلم بند کمک کند، و هم باید از جنسی ساخته شده باشد که به خوبی بتواند مانند یک ترمز در جایش ثابت بماند. همچنین باید به اندازه ای نرم و منعطف باشد که مانع از خراشیده شدن قلم پا و اذیت شدن این قسمت شود. این ناحیه از قلم بند ها معمولا از جنس فوم هایی با درجه نرمی مختلف ساخته می شوند تا بتوانند به خوبی نیازهای فرد را برآورده کنند.

وسایل جانبی

تسمه جدا و متصل، جوراب نگهدارنده جدا و متصل، همچنین مچ بندها که در قبلا به آن اشاره کردیم هم از آن دسته وسایل جانبی هستند که گاهی به همراه قلم بند عرضه می شوند.

 

بیشتر بدانید : تاثیر کفش ورزشی با کیفیت بر تمرین

 

انتخاب قلم بند بر اساس پست بازی

هر بازیکنی در پست مخصوص خود، نیاز به قلم بند دارد. اما این نکته که چه مدل قلم بندی بیشتر به کارش می آید، یک موضوع تخصصی است که در این قسمت بصورت مختصر به این مهم می پردازیم. مدافعین به علت موقعیت بازی کردن شان و میزان درگیری بیشتر، نیاز به قلم بندهایی دارند که از پاهای آنها بصورت حرفه ای محافظت کند و بهتر است از قلم بندهایی استفاده کنند که دارای محافظ مچ پا هم هستند. هافبک ها نیاز به محافظی دارند که مانع از حرکت آزادانه ی آنها در هنگام بازی کردن نشود. مهاجمین به قلم بندی نیاز دارند که در عین محافظت از پای آنها، سبک هم باشد. بهتر است این بازیکنان از قلم بندی استفاده کنند که دارای محافظ مچ پا نیز هست. دروازه بانان نیاز به قلم بندی دارند که سطح محافظت متوسط داشته باشد و در عین حال سبک باشد.

 

بیشتر بدانید: بهترین انتخاب کفش فوتبال برای چمن مصنوعی

 

در این مقاله به بررسی خرید ،ساختار،استاندارد و انواع قلم بند های ورزش فوتبال و موارد  استفاده در پست های بازی پرداخته شد. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید نیاز های ورزشی خود برای رشته های مختلف ورزشی از سایت ما (کالاورزش)دیدن کرده و با انواع محصولات ورزشی قیمت، برندها و تولیدکنندگان آشنا شوید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone