۰

کالری سوزی پیلاتس برای کاهش وزن چقدر است؟

کالری سوزی پیلاتس برای کاهش وزن چقدر است؟

اگر هدف شما کاهش وزن توسط ورزش پیلاتس می‌باشد در کنار آن استفاده از یک رژیم غذایی سالم دارای پروتئین، غلات، میوه و سبزیجات بسیار مفید خواهد بود. ما در این مطلب به مزایای پیلاتس و نقش مؤثر آن در کاهش وزن خواهیم پرداخت.

جوزف پیلاتس این رشته را در سال 1920 اختراع کرد. امروزه فواید پیلاتس فراتر از افزایش قدرت هسته‌ای بدن و بهبود انعطاف‌پذیری عضلات خواهد بود. پیلاتس می‌تواند شما را از مشکلات قلبی عروقی نجات دهد و ذهن شما را رشد داده و همچنین باعث کاهش وزن شود. این ورزش به عنوان یک ورزش کششی و قدرتی ترکیبی جادویی می‌باشد که علاوه بر لاغری برای تمامی سنین مناسب خواهد بود. بنابراین شما می توانید با انجام منظم ورزش پیلاتس در خانه به تناسب اندام دلخواه خود برسید. به طور کلی پیلاتس را ورزشی کم شدت می‌نامند اما می‌شود با استفاده از برخی دستگاه‌های از حداکثر توان استفاده کرد. لازم به ذکر است اگر قصد لاغری با پیلاتس را دارید بایستی Pilates را با ورزش‌های دیگر ترکیب نمایید تا میزان تأثیر خود را در کاهش وزن و کالری سوزی به نمایش بگذارد.

کالری سوزی پیلاتس

 

بیشتر بخوانید: برنامه اصولی پیاده روی برای لاغری و کاهش وزن

 

کالری سوزی پیلاتس به چه میزان است؟

اگر بخواهیم دقیق‌تر در مورد نرخ کالری سوزی ورزش پیلاتس صحبت کنیم قبل از هر چیز بهتر است بدانیم Pilates به‌تنهایی ممکن است به‌اندازه سایر ورزش‌های هوازی مانند دویدن و یا شنا در کاهش وزن مؤثر نباشد؛ اما اگر از کلاس‌های آنلاین پیلاتس و یا حضوری لذت می‌برید ممکن است با شرکت منظم و ادامه‌دار در این دوره‌ها به روند تناسب‌اندام خود سرعت بخشید. هنگام استفاده از تمرینات ورزشی Pilates توده‌های عضلانی بدون چربی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و همین امر متابولیسم بدن را افزایش خواهد داد و سطح انرژی و کالری سوزی را بالا خواهد برد. از دیگر مزایای کالری سوزی پیلاتس این است که در حین تمرینات می‌توان از تنفس عمیق بهره برد که خود این امر باعث می‌شود اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن خصوصاً عضلات بالا رفته و به‌نوعی باعث اکسایش چربی‌های اضافه در بافت‌ها خواهد شد.

یک ساعت پیلاتس چه قدر کالری می سوزاند؟

اولاً این نکته را هیچ‌وقت فراموش نکنید اگر در هنگام تمرینات پیلاتس از رژیم غذایی مناسبی برخوردار باشید به طور حتم جادوی لاغری پیلاتس باعث خواهد شد شما به وزن ایده‌آلتان نزدیک شوید. هرچه کالری کمتری به بدن برسد چربی‌های اضافه با سرعت بیشتری نابود می‌شوند؛ بنابراین علاوه بر سلامتی می‌توانید از تمرینات سبک نهایت استفاده را ببرید. طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده فردی که دارای وزنی حدود 74 کیلوگرم می‌باشد اگر به مدت 60 دقیقه ورزش پیلاتس را در سطح پیشرفته‌ای انجام دهد حدود 480 کالری می‌سوزاند و اما اگر همان فرد در کلاس‌های متوسط شرکت داشته باشد 360 کالری خواهد سوزاند؛ اما در کلاس‌های سبک برای افراد مبتدی حدود 276 کالری خواهد بود.


قیمت مت ورزشی


تأثیر ورزش پیلاتس بر روی لاغری چیست؟

تأثیرات اصلی ورزش pilates در کنار برنامه‌های رژیمی اگر متناسب با سبک زندگی شما باشد بسیار تأثیرگذار است. از آنجایی که فواید پیلاتس برای خانم ها بسیار زیاد است، همیشه پزشکان تاکید فراوانی بر انجام این ورزش مفید به صورت منظم توسط بانوان داشته اند. حدود 3 تا 4 مرتبه تمرین در هفته، برای افراد عادی ایده‌آل خواهد بود. برخی مربیان این رشته تعداد تمرینات را با توجه نوع فیزیک افراد تغییر می‌دهند تا تأثیر این ورزش بیشتر نمایان شود. اثر این رشته از زمان گذشته تا به امروز به بهبود پوسچر بدنی و تن کردن عضلات منجر می‌شود. نکته اساسی که بایستی در هنگام کار با تمرینات پیلاتس بدانیم این است که اگرچه این تمرینات روی لاغری تأثیرگذار است اما تمرکز بر روی رژیم غذایی نیز به همان اندازه مهم خواهد بود.

وعده‌های غذایی و میان وعده سالم با پروتئین‌های بدون چربی، سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل خواهد بود. برای تهیه یک برنامه کامل غذایی به همراه تمرینات ورزشی پیشنهاد می‌شود از یک مربی و یک پزشک تغذیه کمک بگیرید. اگر هدف شما این است که با پیلاتس لاغر شوید بایستی بدانیم لاغری با کالری دریافتی ارتباط مستقیم دارد.

 

بیشتر بخوانید: میزان کالری سوزی دوچرخه سواری چقدر است؟

 

هر چند وقت یکبار باید پیلاتس تمرین کنیم؟

معمولاً کلاس‌های پیلاتس در برنامه‌های استاندارد در طول یک هفته حدود 2 تا 3 مرتبه می‌باشد که البته این مورد به 4 مرتبه نیز افزایش خواهد یافت. از طرفی در کنار این تمرینات برخی تجهیزات همچون ریفرمر به‌عنوان محبوب‌ترین تجهیزات pilates با انجام حرکات تمرینی در حالت‌های سخت و شدیدتر باعث خواهد شد عضلات شما نیز رشد کرده و نرخ کالری سوزی بیشتری داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : برای لاغری پیلاتس بهتر است یا تی آر ایکس

 

جمع بندی

ارتباط بین کالری سوزی با ورزش پیلاتس به میزان شدت تمرین، ابزارهای مورداستفاده و نوع کلاس تمرینی بستگی دارد. برای مثال فردی که دارای وزن 74 کیلوگرم می‌باشد اگر بخواهد در کلاس‌های تمرینی مبتدی شرکت کند و مدت‌زمان یک ساعت به تمرین بپردازد حدود 276 کالری می‌سوزاند. اما اگر شدت تمرین خود را به همان میزان افزایش دهد به نسبت نیز میزان کالری سوزی را افزایش خواهد داد. هرچه میزان تمرین و زمان آن نیز افزایش یابد سطح متابولیسم نیز بالا رفته و از طرفی ضربان قلب نیز بالا می‌رود همین امر باعث خواهد شد نرخ اکسایش چربی‌سوزی نیز بالا رود.

محصولات مرتبط

%10 تخفیف
۴,۷۲۰,۰۰۰ تومان ۵,۲۵۰,۰۰۰ تومان
%4 تخفیف
۴,۶۳۰,۰۰۰ تومان ۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان
%5 تخفیف
۴,۰۹۰,۰۰۰ تومان ۴,۳۰۰,۰۰۰ تومان
%13 تخفیف
۵۵۵,۰۰۰ تومان ۶۴۰,۰۰۰ تومان
%9 تخفیف
۲۹۰,۰۰۰ تومان ۳۲۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone