۰

راهنمای خرید استپر ورزشی

راهنمای خرید استپر ورزشی

در این مقاله به استپر(Stepper) ورزشی و راهنمای خرید آن به همراه فواید تمرینی این دستگاه و قیمت استپرهای موجود در بازار های ورزشی پرداخته شده است.

در این مقاله به استپر(Stepper) ورزشی و راهنمای خرید آن به همراه فواید تمرینی این دستگاه و قیمت استپرهای موجود در بازار های ورزشی پرداخته شده است.

 

۱. استپر (Stepper) ورزشی چیست ؟

۲. فواید تمرین با استپر ورزشی

۳. راهنمای خرید استپر ورزشی

۳.۱ هدف از خرید یک استپر ورزشی

۳.۲ انواع استپر ورزشی

۳.۳ استپر برقی یا مکانیکی

۴. قیمت دستگاه استپر ورزشی

 

استپر (Stepper) ورزشی چیست؟

یکی از انواع تجهیزات بدنسازی که در راستای انجام تمرینات هوازی می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود دستگاه استپر (Stepper) ورزشی است که بیشتر با هدف تقویت عضلات پاها و رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بکار گرفته می شود. در این دستگاه هوازی دو پدال و دستگیره هایی ثابت برای حفظ تعادل ورزشکار تعبیه شده است و پدال ها در جهت بالا و پائین به حرکت درآمده و به نوعی شبیه سازی کوهنوردی و پله نوردی هستند. طراحی و ساخت دستگاه  استپر ورزشی یک مکانیزم و سیستم پیستونی بسیار نیرومند بکار گرفته شده تا با به چالش کشیدن عضلات پاها و افزایش ضربان قلب، کاهش وزن و تقویت  و پروش عضلات پاها را در ورزشکار پدید آورد. در بیشتر Stepper های ورزشی سنسورهایی برای تعین میزان ضربان قلب ورزشکار در حین استفاده از دستگاه تعبیه شده است که از طریق مانیتور دستگاه  این اطلاعات را در اختیار ورزشکار قرار داده تا بتواند هر چه بهتر شدت تمرین خود را مدیریت کند.

استپر(Stepper) ورزشی

بیشتر بدانید: آشنایی با تردمیل (Treadmill) و قطعات آن

فواید تمرین با استپر ورزشی

کاهش وزن و کالری سوزی: همانطور که می دانید بدن برای رسیدن به کاهش وزن مستلزم آن است که کالری سوزی، و برای کالری سوزی باید انرژی مصرف شود. مطالعات و تحقیقات نشان داده که یک فرد ۸۰ کیلوگرمی در ۳۰ دقیقه تمرین با استپر می تواند ۲۶۵ کالری بسوزاند. همچنین یک شخص ۷۰ کلیوگرمی می تواند در همین زمان چیزی در حدود ۲۲۵ کالری از دست بدهد. پس با ۱ ساعت تمرین با این دستگاه میتوان تا ۴۰۰ کالری سوزاند. از این روی به جرات می توان گفت که این دستگاه می تواند کالری سوزی بالایی را پدید آورد.

تقویت سیستم قلبی – عروقی

تمرین با Stepper ورزشی با افزایش ضربان قلب کارایی سیستم قلبی را بالا برده و باعث تقویت آن می شود. اصولا انجام تمرینات هوازی نیاز بدن به اکسیژن را افزایش و تا حدودی روند تنفس را کمی دشوار می کند. این عمل سبب می شود تا به مرور زمان توان هوازی فرد افزایش یافته و بتواند تمرینات پر شدت تری را انجام دهد. انجام تمرینات هوازی علاوه بر تقویت سیستم قلبی باعث افزایش ظرفیت شش ها (ریه) شده و طول عمر را نیز افزایش می دهد و با تامین اکسیژن و مواد مفید باعث افزایش انرژی در بدن شده، همچنین در روند رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود. در تمرین با دستگاه استپر ورزشی میتوان از فواید تمرینی ورزش های هوازی و همچنین تمرینات قدرتی با هم بهره برد.

بیشتر بدانید: برنامه اصولی پیاده روی برای لاغری

تقویت و پرورش عضلات

در تمرین با Stepper از وزن بدن برای به حرکت درآوردن پدال های دستگاه  که تداعی کننده پله و کوهنوردی است بهره گرفته می شود. که این عمل تقویت و پروش عضلات و ماهیچه های پاها را به همراه خواهد داشت. در اکثر مدل های استپر این امکان فراهم شده است که مقدار مقاومت دستگاه قابل تنظیم باشد تا ورزشکار هر مقدار که مایل است عضلات ران ها، ساق ها، باسن و مچ پاها را به چالش بکشد. به طور کلی تمرین با استپر همانند ورزش دوچرخه ثابت بیشتر عضلات پاها را پروش، تقویت و موجب شکل گیری عضلات پاها می شود.

بیشتر بدانید: فواید طناب زدن برای چربی شکم

سهولت در استفاده

در هنگام تمرین با استپر نیازی به انجام حرکات پیچیده و استفاده از تجهیزات جانبی نیست. و به سهولت می توان موافق با حرکت پدال ها تمرین را انجام داد. همچنین این وسیله کمترین فشار را به مفاصل وارد کرده و هیچ تاثیر نامطلوبی بر روی مفاصل پاها نخواهد داشت. و حتی باعث تقویت استخوانها نیز می شود.

راهنمای خرید استپر ورزشی

بیشتر بدانید: مزایای تمرین با Treadmill

راهنمای خرید استپر ورزشی

اگر شما قصد خرید استپر کوچک را دارید، برای در نظر گرفتن فضای اختصاص یافته به آن به مشکلی بر نخواهید خورد زیرا ابعاد آن کوجک و قابل حمل می باشد و شما می توانید در هر کجای منزل و یا باشگاه از این دستگاه استفاده کنید. اما اگر قصد خرید مدل های بزرگتر استپر را دارید باید علاوه بر طول و عرض دستگاه به ارتفاع آن تیز توجه کنید. زیرا مدل های همچون StairMaster از ارتفاع بیشتری برخوردارند، و شما زمانیکه بر روی آن می ایستید باید محدوده ارتفاعی دستگاه را نیز در نظر بگیرید.

هدف از خرید یک استپر ورزشی

قصد شما از تمرین با استپر چیست؟ آیا روند تمرین های قبلی شما مثمر ثمر نبوده است؟ آیا دستگاه استپر نیاز های شما را در از ورزش کردن برطرف می کند؟ اگر به دنبال انجام تمرینات هوازی و تقویت عضلات هستید انواع مختلف استپر می تواند وسیله مناسبی برای شما می باشد. البته که ورزش های گوناگونی همچون شنا کردن، موجب عضله سازی نواحی گوناگون می شوند. تاثیر شنا بر عضلات و تناسب اندام موجب شده است که این رشته ورزشی محبوبیت فراوانی در عموم مردم داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم انواع تمرینات ورزشی را به صورت ترکیبی انجام داده و به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید.

کالا ورزش به شما توصیه می کند که در مورد انواع استپر به صورت اختصاصی اطلاعات کسب کنید. در اینجا به صورت مختصر در مورد انواع استپر توضیح می دهیم.

بیشتر بدانید: ورزش ایروبیک برای لاغری

انواع استپر ورزشی

StairStepper: این نوع، عموما دستگاه های بزرگی هستند که به علت سایزشان در باشگاه های ورزشی یافت می شوند. آنها نسبت به مینی استپر ها استقامت بیشتری دارند. این مدل دستگاه در دو مدل موتوری و دستی یافت می شوند.

MiniStepper: نسخه کوچک و قابل حمل مدل های دیگر خود است. بعضی از آنها دارای بندهای مقاومتی است که به شما این امکان را می دهد در تمرین های خود تنوع بیشتری را اعمال کنید. برخی دیگر از مینی استپر ها حرکت های جانبی ای دارد که عضلات متفاوتی از پای شما را درگیر می کند.

StairMasterStepper: با کیفیت تربن و گران ترین مدل استپر است که دارای طول عمر بالا ،که هم به صورت پله ای و هم به صورت پدالی یافت می شود. مدل پله ای برای شما در واقع بالا رفتن از پله را تداعی می کند و فضا ی بیشتری ار اشغال می کند.

تنها مدل های Stair Master دارای صفحه نمایشگر می باشد که :

  • روند تمرین
  • میزان کالری سوخته شده
  • زمان
  • مسافت
  • میزان ضربان قلب
  • و برنامه های انتخابی را به کاربر نشان می دهند.

استپر برقی یا مکانیکی

استپر های برقی دامنه حرکت بیشتری دارند و به طبع کار کردن با این دستگاه نسبت به مدل مکانیکی آن بسیار ساده تر است. اما مدل مکانیکی قیمت ارزان تر و سر و صدای کمتری را ایجاد می کنند. مدل های برقی دارای صفحه نمایشگر، و قابلیت های مختلفی همچون بلوتوث، پخش موسیقی و اینترنت نیز در آنها بکار رفته است.

بیشتر بدانید: آیا ورزش با اسکی فضایی (Eliptical) باعث لاغری می شود؟

قیمت دستگاه استپر ورزشی

امروزه کمپانی های بسیاری درعرصه تولید تجهیزات و دستگاه های ورزشی هوازی مانند Stepper، Treadmill، Eliptical و ..  فعال هستند و محصولات خود را در مدل های متنوع و قابلیت های متفاوت روانه بازار های ورزشی می کنند. یک استپر ورزشی بر اساس قابلیت های دستگاه ، برند، مدل و نوع دستگاه، همانند بسیاری از تجهیزات با قیمت های متفاوتی از ۳۰۰ هزار الی ۱۰ میلیون در بازارهای ورزشی یافت می شوند که از رایج ترین این برندها می توان به توبیت اند شیپ، Azimuth ، jkexer، Flexi Fit، Robimax، Olympia و .. اشاره کرد. شما می توانید پیش از اقدام به خرید استپر و حتی سایر تجهیزات ورزشی با کارشناسان متخصص ما در فروشگاه کالاورزش تماس، و مشاوره و اطلاعات  لازم در خصوص برند، نوع و قیمت دستگاه ها را کسب و در صورت نیاز اقدام به سفارش محصول مورد نظر خود نمائید.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع Stepper  های ورزشی و همچنین سایر دستگاه ها و تجهیزات ورزش های هوازی به صفحه اصلی سایت ما * کالاورزش * مراجعه فرمائید.

whatsapp whatsapp phone