۰

آیا ورزش با اسکی فضایی باعث لاغری می شود؟

آیا ورزش با اسکی فضایی باعث لاغری می شود؟

در این مقاله به این سوال که آیا اسکی فضایی باعث لاغری می شود؟ فواید ورزش با این دستگاه برای لاغری، شکم و دیسک کمر و آیا اسکی فضایی برای زانو مضر است؟ بررسی و پاسخ داده شده است.

در این مقاله به این سوال که آیا اسکی فضایی باعث لاغری می شود؟ فواید ورزش با این دستگاه برای لاغری، شکم و دیسک کمر و آیا اسکی فضایی برای زانو مضر است؟ بررسی و پاسخ داده شده است.

 

۱. فواید اسکی فضایی برای لاغری

۲. فواید اسکی فضایی برای شکم

۳. اسکی فضایی و دیسک کمر

۴. آیا اسکی فضایی برای زانو مضر است ؟

۵. پیشنهاد

 


خرید الپتیکال خانگی و الپتیکال باشگاهی با بهترین کیفیت و قیمت عالی


 

به طور کلی انجام مستمر و منظم ورزش های هوازی موجب از بین رفتن چربی های اضافی بدن می شود در این راه انجام ورزش های هوازی با شیوه مناسب با برخی از دستگاه های ورزشی هوازی می تواند لاغری را بر روی قسمت های خاصی از بدن متمرکز کند به نحوی که بالاترین چربی سوزی در قسمت مورد نظر انجام شود. اسکی فضایی از جمله از دستگاه های ورزش های هوازی است که می تواند برای چربی سوزی و رسیدن به لاغری مفید باشد از این رو در این قسمت به فواید و تاثیر این دستگاه برای لاغری، شکم و تاثیر آن بر روی افرادی که از دیسک کمر و درد های زانو رنج می برند را مورد بررسی قرار می دهیم.

فواید اسکی فضایی برای لاغری

فواید اسکی فضایی برای لاغری

برای رسیدن به لاغری تنها یک اصل وجود دارد و آن این است که، مقدار کالری کمتری نسبت به مقداری که مصرف مان است دریافت کنیم. و یا اینکه مقدار کالری سوزی بدن را بیشتر کنیم. به این معنی که با ورزش میزان کالری سوزی را افزایش داده و با یک برنامه رژیمی منظم غذایی مقدار کالری دریافتی را کنترل و کاهش وزن داشته باشیم. اگر هدف از انجام ورزش های هوازی کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است، هیچ گاه نبایستی از رژیم غذایی مناسب غافل شد. در این راستا اسکی فضایی دستگاهی است که می توان به کمک آن ورزش های هوازی را انجام داد. این وسیله این امکان را فراهم می کند که بتوان با ورزش کردن مقداری کالری بیشتری از دست داد و به اندامی مناسب رسید.

بیشتر دستگاه های اسکی فضایی دارای ۲ دسته ثابت و ۲ دسته متحرک هستند که با در دست گرفتن دسته های متحرک می توان دستان را هماهنگ با حرکت پاها به جلو و عقب به حرکت وا داشت. که این عمل، درگیر شدن قسمت بالایی بدن را در پی خواهد داشت، موجب افزایش ضربان قلب و اکسیژن رسانی بیشتر به بدن  و در نهایت موجب افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی و لاغری خواهد شد. زمانی که در ورزش با اسکی فضایی پاها را به صورت دورانی بر روی پدال دستگاه به حرکت در می آوریم در واقع در حال شاداب سازی فیبرهای عضلانی هستیم که این فرم از حرکات باعث منقبض شدن عضلات شکمی شده و تعادل را در آن عضلات پدید می آورد. هنگامی که عضلات در بدن فعال می شوند سوخت و ساز بدن افزایش یافته و بدن شروع به سوزاندن چربی های اضافه می کند. اسکی فضایی این قابلیت را دارد که ورزشکار بتواند با تنظیم شیب و مقاومت پدال ها فشار بیشتری به عضلات درگیر وارد کرده تا بدن با چربی سوزی بیشتر به فرم مناسب تری برسد.


بیشتر بدانید: اسکی فضایی (الپتیکال) و استفاده از آن در جهت تناسب اندام


 

فواید اسکی فضایی برای شکم

عضلات شکمی هسته بدن را تشکیل داده اند که تقویت آنها برای انجام فعالیت هایی مانند دویدن، پیاده روی، بلند کردن، ایستادن و با نشستن امری ضروری است. بدن برای حفظ تعادل از عضلات شکم و پاها، و همچنین برای برخاستن و نشستن از ستون فقرات  بهره می گیرد. پس تقویت و پرورش این عضلات بسیار موثر خواهد بود.انواع حرکات ورزشی گوناگون همچون دراز نشست برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر هستند. برای تقویت عضلات شکم و سوزاندن چربی های اضافه آن به کمک دستگاه اسکی فضایی نیز ابتدا باید عضلات شکم را به چالش کشید. برای این کار، افزایش سرعت و مقاومت دستگاه نقش ویژه ای در به چالش کشیدن عضلات شکم خواهد داشت. با افزایش مقاومت دستگاه سختی تمرین بیشتر خواهد شد و در نتیجه موجب تلاش بیشتر بدن و فعال کردن تمامی عضلات در راستای کالری سوزی بیشتر خواهد شد. در هنگام انجام تمرین های دشوار عضلات شکم به طور غیر ارادی منقبض می شوند که این انقباض به معنای افزایش فشار به این عضلات است. چربی های شکمی متشکل از چربی های زیر جلدی هستند که در زیر پوست تشکیل شده اند که از بین بردن آنها نیازمند هدف قرار دادن تمام لایه های چربی موجود در قسمت شکم است که این امردر تمرین با شدت بالا و انجام تمرین های فاصله ای در بازه دوره های مختلف محقق خواهد شد. تمرینات فاصله ای سبب ایجاد شوک به بدن می شوند. زیرا در مدت زمان تمرین موجب تغییر در سرعت، شدت و سختی تمرین خواهد شد که این خود یک مزیت در مقابل تمرینی با سرعت و سختی مشخص شده است.


بیشتر بدانید: فواید دوچرخه ثابت برای زنان


اسکی فضایی و دیسک کمر

بسیاری از افراد از دیسک کمر که یکی از بیماریهای شایع کمر است رنج می برند اما این دلیل موجهی نیست که نتوانند فعالیت ورزشی داشته باشند. بلکه می توانند با یک برنامه ورزشی دقیق و هدفمند به فعالیت ورزشی بپردازند. ورزش با اسکی فضایی می تواند برای افرادی که از کمر درد رنج می برند انتخاب درستی باشد. اسکی فضایی یک ابزار ورزشی کاملا بی خطر است که در تمام مدت ورزش پدالهای دستگاه از حرکات پاها پشتیبانی می کنند و مانع از ورود ضربه به کمر و ستون فقرات می شود. هنگامی که در تمرین با اسکی فضایی دسته متحرک آن را در دست می گیرید تمام بدن شروع به فعالیت می کند. از این رو اندام هایی بالایی بدن به حرکت در خواهند آمد. بر روی این دستگاه قابلیت هایی مانند افزایش مقاومت و تغییر شیب پدال های آن طراحی شده است اما افرادی که از دیسک کمر و یا کمر درد رنج می برند نبایستی مقدار مقاومت دستگاه را تا حدی افزایش دهند که باعث ایجاد فشار به کمر شان شود و حتی از افزایش مقدار شیب پدال های دستگاه خودداری کنند زیرا افزایش شیب برای این افراد موجب ایجاد ناراحتی در کمر خواهد شد. در هنگام تمرین هر گاه احساس کمر درد نمودید ورزش را متوقف و برای مدتی کوتاهی قدم زده و با بر روی زمین دراز بکشید. قدم زدن یا پیاده روی در کنار تمرین با اسکی فضایی از فعالیت های بسیار مفیدی است که متخصصان معمولا به افرادی که از دردهای کمر رنج می برند توصیه می کنند.


بیشتر بدانید: ورزش ترامپولین برای لاغری


آیا اسکی فضایی برای زانو مضر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت : اسکی فضایی مناسب ترین دستگاهی است که اثرات آسیبی بسیار کمی بر روی زانو ها دارد. این دستگاه ورزشی کم اثر ترین وسیله ورزشی از نکته نظر آسیبی برای اندام هایی مانند زانو، و کمر محسوب می شود که خود می تواند گزینه بسیار مناسبی به جای پیاده روی، دویدن باشد و با افزایش جریان خون در غضروف ها، عضلات زانو را تقویت کند. ورزش با اسکی فضایی موجب تقویت ماهیچه های ران، مچ پاها و همسترینگ شده که این ماهیچه ها خود در سلامت  زانوها تاثیر گذارند. چنانچه در زمان ورزش با اسکی فضایی احساس درد در ناحیه زانوها پیدا کردید نحوه تمرین خود را مورد بازنگری قرار دهید بدین صورت که نحوه قرار گیری دست ها بر روی دسته ها، وضعیت پاها بر روی پدال، و شیب دستگاه متناسب با قد و بدن خود را کنترل کنید برای اینکه این دستگاه نبایستی باعث بروز هیچ گونه فشاری بر روی زانوها شود. به طور کلی در ورزش با اسکی فضایی تا هنگامی که از آن به صورت اصولی و صحیح مورد استفاده قرار گیرد هیچ گونه ضرر و آسیبی برای زانوها در پی نخواهد داشت. این وسیله مناسب ترین ابزار در جهت چربی سوزی، لاغری، کاهش وزن و تقویت عضلات پائین تنه بشمار می آید.

پیشنهاد

در این مقاله به سوالاتی بسیاری پیرامون ورزش با اسکی فضایی، مانند فواید این دستگاه برای لاغری، شکم  مضرات آن برای زانو و کمر پاسخ داده شده است. به خاطر داشته باشید که همواره به صورت هدفمند و با یک برنامه تمرینی منظم و دقیق با اسکی فضایی ورزش کنید.

برای آشنایی بیشتر و خرید الپتیکال با قیمت مناسب به سایت کالاورزش مراجعه نموده و با انتخاب واژه اسکی فضایی (الپتیکال) در قسمت جستجو با انواع مختلف این دستگاه آشنا شده و اطلاعات خود را افزایش دهید.
 

whatsapp whatsapp phone