۰

میز فوتبال دستی

میز فوتبال دستی

فوتبال دستی در بین مردم بسیار لذت‌بخش و پرطرفدار است و از آن دسته بازی‌هایی می‌باشد که هیچ محدودیت سنی ندارد. افرادی که در مسابقات فوتبال دستی شرکت می‌کنند لذت این ورزش را چشیده و طرفداران پروپاقرص در لیگ‌های حرفه‌ای خواهند بود. ورزش فوتبال دستی قبل از هر تعریفی دلیل خوبی را برای دور همی‌های دوستانه و خانوادگی به وجود آورده است. این بازی معمولاً توسط 2 تا 4 بازیکن قابل انجام خواهد بود.

در سال 1921 میلادی توسط شخصی به نام Hariolds در کشور انگلستان میز فوتبال دستی ابداع شد و به دلیل محبوبیتی که فوتبال در اروپا داشت علاقه به این ورزش نیز روزبه‌روز افزایش یافت؛ اما برخی بر این باورند اختراع رسمی میز فوتبال دستی در جهان کمی مبهم است. می‌گویند این یازی با همه اجزای آن توسط آمریکایی‌ها در سال 1901 اختراع شد درحالی‌که در اسناد دیگری اختراع آن را به شخصی به نام Rosengart که به‌عنوان کارمند کارخانه سیتروئن کار می‌کرد نسبت می‌دهند؛ بنابراین پیدایش فوتبال دستی سناریویی است با گذشته‌ای مبهم. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه برندهای موجود در میز فوتبال دستی را نام ببریم به‌صورت موردی این برندها شامل موارد زیر خواهد بود.

  • Tornado ترنادو
  • KICK کیک
  • Garlando گارلاندو
  • Shelti شلتی
  • Atomic اتومیک
  • Leon Hart لئون هارت
  • Bonzini بنزینی

میز فوتبال دستی

انواع میز فوتبال دستی

امروزه در بازار لوازم ورزشی انواع و اقسام میز فوتبال دستی را می‌توان پیدا کرد. این بازی نوستالژیک در بین نوجوانان و جوانان آن‌چنان گسترده و محبوب شده است که تولیدکنندگان این محصول با تنوع و اشکال مختلفی آن را به بازار عرضه کرده و در حال رقابت خواهند بود. در بسیاری از کشورها با توجه به قوانین ملی‌گرایی نوع سبک‌ها نیز متفاوت است؛ اما به‌طورکلی تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها در جهان مشهور خواهند بود. در این مقاله با انواع میزهای فوتبال دستی شما را آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

میز فوتبال دستی ایتالیایی

میز فوتبال دستی ایتالیایی

برخلاف سایر قوانین مربوط به هر کشور نوع ساختار به‌گونه‌ای خواهد بود که سرعت در این بازی حرف اول را خواهد زد. طبق قوانین این نوع بازی، معمولاً مکث‌های مداوم در حین بازی اصلاً جایز نیست و نباید انجام شود. اکثر میزهای فوتبال دستی ایتالیایی از سطح کفه‌ای شیشه‌ای تولید می‌شوند که برای نمونه میزهای فوتبال دستی برند گارلاندو با کف شیشه‌ای و ایتالیایی در مسابقات المپیک از آن استفاده می‌شود.

میز فوتبال دستی فرانسوی

میزهای فوتبال دستی فرانسوی

این‌گونه میزها تمرکز بسیار بالایی بر روی استحکام و دوام بالا خواهند داشت. بیشتر نوع سبک‌هایی که در میزهای فوتبال دستی فرانسوی استفاده می‌شود از آدمک‌های سنگین آلومینیومی، زمین پلاستیکی و توپ‌های چوب‌پنبه‌ای خواهد بود.

میز فوتبال دستی آمریکایی

میز فوتبال دستی آمریکایی

سبک بازی فوتبال دستی آمریکایی به نوع پاس دادن، کنترل توپ و به اجرای ضربه شما متمرکز است. طراحی میز فوتبال دستی آمریکایی دارای گسترده‌ترین دامنه کیفیت از هر کشور در جهان است. برخی از تولیدکنندگان بدنه را با جنس‌های پلاستیک و برخی نیز با چوب‌های مخصوص مبلمان می‌سازند؛ اما عموماً از جنس چوب بوده و دارای توپ پلاستیکی ضخیم خواهد بود. لازم به ذکر است استایل آمریکایی این محصول در میله دوم 2 آدمک و یا تعداد 3 آدمک در جلوی دروازه قرارگرفته شده است.

میز فوتبال دستی آلمانی

میز فوتبال دستی آلمانی

یکی دیگر از سبک‌های اصلی میز فوتبال دستی، سبک آلمانی خواهد بود. تقریباً آدمک‌های آلمانی بسیار شبیه آمریکایی‌ها طراحی می‌شوند اما ازلحاظ وزنی سبک‌تر از سبک آمریکایی است. مدل‌های آلمانی معمولاً دارای آدمک‌هایی هستند که پاهای به هم چسبیده خواهند داشت اما در مدل‌های اروپایی و آمریکایی ممکن است پاها کمی زاویه داشته باشند و به‌نوعی واقعی‌تر باشند. نام دیگر استایل بازی آلمانی کیکر خواهد بود. سطح این میزها کمی سخت است اما درعین‌حال لغزنده می‌باشد؛ که همین امر بازی سرعتی را رقم خواهد زد.

میز فوتبال دستی تاشو

اگر شما به دنبال خرید میز فوتبال دستی خوبی می‌باشید اما فضای زیادی را برای نگهداری آن ندارید، استفاده از میز فوتبال دستی حرفه‌ای تاشو می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای خرید شما باشد. این میزها به دلیل خاصیت تا شوندگی بایستی از کیفیت بسیار بالایی در اتصالات برخوردار باشند تا هنگام جمع شدن و جابجایی دچار آسیب و ساییدگی نشوند.

میز فوتبال دستی خانگی

این محصول را با نام Indoor Foosball Table می‌نامند و همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است مناسب فضای خانه و داخل طراحی‌شده است. طراحی و سبک‌های مختلف میز فوتبال دستی خانگی باعث شده بسیاری از افراد که از دورهمی های دوستانه لذت می‌برند با خرید میز فوتبال دستی خانگی فرصت تفریح و ورزش در منازل را نیز داشته باشند. جنس ساختاری میزهای فوتبال دستی معمولاً از نئوپان و یا MDF بوده که اکثر آن‌ها از دسته‌های تلسکوپی جهت حفظ ایمنی بدن تولید می شوند. قیمت میز فوتبال دستی خانگی نسبت به مدل‌های دیگر بسیار ارزان‌تر بوده و با توجه به تنوعی که دارد می‌توان متناسب با هر سنی آن را تهیه کرد.

میز فوتبال دستی باشگاهی

میز فوتبال دستی باشگاهی را همان Club Foosball table می‌نامند. این مدل از محصول مناسب باشگاه خواهد بود. لازم به ذکر است کیفیت بدنه و صفحه این محصول نسبت به مدل‌های خانگی بهتر بوده به همین دلیل قیمت بیشتری نیز دارند. این محصولات متناسب با مسابقات بین‌المللی طراحی و اجراشده است و معمولاً از استانداردهای بالایی نیز برخوردار است. جنس صفحه کفی این محصول از شیشه‌های نشکن و بدنه فایبرگلاس تولید می‌شود. عمر این محصولات نیز به دلیل نوع کیفیتی که دارند بالاتر بوده و در مقابل ضربه، بازی‌های طولانی و جابجایی مقاوم‌ترند.

میز فوتبال دستی رومیزی

برای برخی افراد یک میز فوتبال دستی رومیزی یک روش عالی برای تفریح در هر مکان و بر روی هر سطحی است. این محصولات به دلیل نوع طراحی منحصربه‌فرد فضای بسیار کمی را در مقایسه با سایر محصولات خانگی اشغال می‌کنند و قیمت پایین‌تری نیز دارد. به همین دلیل بیشتر مناسب سنین پایین‌تر می‌باشد.

قیمت میزهای فوتبال دستی در کالاورزش

قیمت میز فوتبال دستی با توجه به نوع خانگی و باشگاهی، قابلیت تنظیم ارتفاع در مدل‌های پایه‌دار، ابعاد و جنس بدنه و کفه بسیار متفاوت است. جهت آشنایی با انواع قیمت‌های میز فوتبال دستی می‌توانید از بخش محصولات سایت اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

راهنمای انتخاب و خرید میز فوتبال دستی

حال که انواع میز فوتبال دستی را به‌صورت خلاصه شناختید بد نیست قبل از خرید با برخی فاکتورهای دیگر آشنا شده تا انتخاب دقیق و آگاهانه‌ای داشته باشید.

اندازه

قبل از خرید این محصول رعایت فضای لازم در مکان‌های مختلف اهمیت بالایی دارد. اگر در آپارتمان هستید و فضای کمتری دارید، پیشنهاد می‌شود از میزهای فوتبال دستی بدون پایه یا مدل‌های تاشو استفاده نمایید تا بعد از هر بازی به‌راحتی قابل‌جمع شدن باشند.

آدمک های فوتبال دستی

تعداد آدمک‌های بازی

اگر بخواهیم کمی در مورد تعداد آدمک‌های فوتبال دستی صحبت کنیم بد نیست بدانیم که در قوانین فدراسیون فوتبال دستی صراحتاً در مورد تعداد دقیق آدمک‌ها مواردی بیان‌نشده است. اما با توجه به شناسایی موقعیت‌هایی که آدمک‌ها در تصاویر فایل راهنمای قوانین رسمی فدراسیون درج‌شده این تعداد 11 نشان داده‌شده است که البته برخی اوقات می‌شود آن را به عدد 13 نیز تغییر دارد. به‌صورت استاندارد در این تعریف معمولاً 1 دروازه بان تعبیه‌شده اما اگر تعداد بیشتر شود 2 آدمک دیگر ممکن است در کنار دروازه بان قرار گیرد. در میله‌های دفاعی 2 آدمک به‌صورت دفاعی و مجموعه تعداد آدمک‌ها در میله‌های حمله حدود 8 عدد تعبیه می‌شود. اگر تعداد این آدمک‌ها بیشتر شود به ترتیب به‌صورت زیر بیان خواهد شد.

در یک میز فوتبال دستی با 8 میله که تنها 4 میله در دستان بازیکن خواهد بود. میله شماره 1 گاهی اوقات به‌جای 1 آدمک 2 یا 3 آدمک ممکن است قرار بگیرد. در میله شماره 2 به‌جای 2 آدمک گاهی اوقات 3 آدمک قرار خواهد گرفت. در میله شماره 4 پنج آدمک قرار می‌گیرد که گاهی اوقات ممکن است 4 یا 6 آدمک قرار بگیرد. در میله شماره 6 نیز 3 آدمک تعبیه‌شده است که گاهی اوقات ممکن است 2 آدمک قرار بگیرند. خیلی نگران شکستن و خرابی آدمک‌ها نباشید زیرا به‌راحتی می‌توانید آدمک فوتبال دستی را جداگانه از بازار تهیه نمایید.

جنس فوتبال دستی

جنس اکثر این محصولات در بازار از نئوپان و یا MDF بوده اما گاهی اوقات از بدنه چوبی و یا کامپوزیت نیز استفاده می‌شود. به‌مراتب محصولاتی که دارای جنس چوب و کامپوزیت می‌باشند بسیار گران‌تر خواهند بود زیرا مقاومت زیادی را در شرایط سخت دارند.

خرید اینترنتی انواع میز فوتبال دستی باکیفیت تضمین‌شده

اگر به دنبال خرید میزهای فوتبال دستی خانگی یا باشگاهی هستید و مدل‌های متنوع بازار کمی شما را سردرگم کرده است بهترین پیشنهاد تماس با مشاورین متخصص ما می‌باشد. فروشگاه اینترنتی کالاورزش با ارائه بهترین محصولات ورزشی همراه با ضمانت در خدمت شما خواهد بود. جهت خرید اینترنتی انواع فوتبال دستی می‌توانید از طریق سایت اقدام نموده و کالای خود را درب منزل و یا باشگاه خود دریافت نمایید.

مقالات مرتبط با میز فوتبال دستی

ارسال شده در : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۱:۲۶ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone