۰

هر آنچه باید قبل از خرید بهترین تردمیل باشگاهی بدانید

هر آنچه باید قبل از خرید بهترین تردمیل باشگاهی بدانید

در این مقاله با نکات مهم خرید تردمیل های باشگاهی آشنا می‌شویم. بهترین تردمیل های باشگاهی در برندهای معتبر ایمپالس، دی اچ زد، جیموست و غیره در سایت کالاورزش همگی دارای ضمانت خواهند بود.

امروزه بیشترین تأثیری که می‌توان با انواع رشته‌های مختلف ورزشی تجربه کرد، تناسب اندام و سلامت روح و روان خواهد بود. دراین‌بین برخی لوازم ورزشی وجود دارند که علاوه بر فواید تناسب اندام و سلامت روان برای سیستم قلبی و عروقی شما نیز بسیار مناسب خواهند بود. تمرین با تردمیل چنین مزیت‌هایی داشته و در هر زمان و هر مکانی قابل انجام است. ازآنجایی‌که تردمیل ها انواع مختلفی دارند لذا با توجه به سلایق مشتریان برای تمرین در منزل از تردمیل خانگی و برای تمرین در باشگاه ورزشی از تردمیل باشگاهی استفاده خواهد شد. ما در این مقاله از سایت فروشگاهی کالاورزش یک راهنمای خوب برای خرید تردمیل باشگاهی مناسب ویژه شما باشگاه‌داران عزیز ارائه کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

انواع تردمیل باشگاهی کدامند؟

تردمیل های باشگاهی تماماً نسبت به مدل‌های خانگی از قدرت بالاتر و اندازه بزرگتری برخوردار هستند همچنین موتور آن‌ها AC بوده و تحمل وزن بیشتری نیز دارند. انواع مختلف از تردمیل های باشگاهی همگی تک‌کاره هستند و هیچ متعلقات اضافه‌ای چون کمربند ویبراتور، دمبل، مسگری و یا حتی میله دراز و نشست ندارند زیرا این تجهیزات معمولاً در باشگاه ورزشی پیدا می‌شوند. احتمالاً می‌دانید که تمامی تردمیل ها به‌طورکلی در 2 دسته تقسیم می‌شوند یکی تردمیل خانگی و دیگر تردمیل باشگاهی اما خود تردمیل های باشگاهی زیرشاخه‌های مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

در حالت کلی 3 دسته برای تردمیل های باشگاهی در نظر گرفته می‌شود که شامل موارد ذیل خواهند بود:

  1. تردمیل تجاری: این محصولات همان تردمیل هایی هستند که در باشگاه‌های ورزشی مورداستفاده قرار می‌گیرند که از تحمل وزن بالاتر و قدرت بیشتری نسبت به تردمیل خانگی برخوردار می‌باشند.
  2. تردمیل های نیمه تجاری: نام دیگر این تردمیل ها همان تردمیل های نیمه باشگاهی خواهد بود که مابین تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی قرار می‌گیرند. قدرت موتور این تردمیل ها از مدل‌های خانگی بیشتر و از مدل‌ها باشگاهی کمتر است. این تردمیل ها مناسب هتل‌ها، هوم جیم‌ها، باشگاه‌های زنانه و برج‌های مسکونی خواهد بود.
  3. تردمیل های باشگاهی حرفه‌ای: این تردمیل ها بسیار پیشرفته‌تر بوده و از شبیه‌سازی‌های واقعی استفاده می‌کنند. دارای شیب بیشتر، تحمل وزن بسیار بالا و حتی مناسب تمرینات بسیار طولانی و حرفه‌ای خواهند بود.

  برای مشاهده قیمت و خرید تردمیل باشگاهی کلیک کنید  

خرید تردمیل باشگاهی مناسب

نکاتی که باید برای خرید تردمیل باشگاهی به آن‌ها توجه کنید؟

ازآنجایی‌که بسیاری از مشتریان محترم هنگام خرید بهترین تردمیل باشگاهی معمولاً ممکن است سردرگم شوند و حسابی به گشت‌وگذار در اینترنت بپردازند و به دنبال کسب اطلاعات تخصصی بیشتر باشند به همین دلیل ما سعی کردیم که برخی از نکات کلیدی قبل از خرید تردمیل باشگاهی را به شما معرفی کنیم لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

تحمل وزن تردمیل باشگاهی

تحمل وزن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید انواع تردمیل خواهد بود. هر تردمیلی که دارای دفترچه راهنما و کاتالوگ می‌باشد آستانه تحمل وزن در آن‌ها درج‌شده است. خوشبختانه تردمیل های باشگاهی همگی دارای تحمل وزن بسیار بالا بوده و نیاز نیست نگران این قضیه باشید.

اندازه تردمیل باشگاهی

ازآنجایی‌که ماهیت استفاده از این نوع تردمیل ها در باشگاه‌های ورزشی است و افراد مختلفی با تیپ بدنی متفاوت ازجمله اندومورف، اکترومورف و مزومورف با تردمیل باشگاهی تمرین می‌کنند به همین دلیل تولیدکنندگان این محصولات را در ابعاد بزرگتری ساخته‌اند و از شاسی و بدنه قوی‌تری برخوردار است. برخلاف تردمیل های خانگی امکان تاشوندگی را نیز ندارند. از طرفی تردمیل های باشگاهی عرض تسمه بزرگتری دارند که باعث می‌شوند گام زدن و تمرینات طولانی روی آن راحت‌تر باشد.

موتور تردمیل باشگاهی

این نوع محصولات به دلیل اینکه افراد زیادی در مدت‌زمان طولانی از آن‌ها استفاده می‌کنند می‌بایست از موتور قدرتمندتری نسبت به مدل‌های خانگی برخوردار باشند. موتورهای تردمیل های باشگاهی همگی از نوع AC بوده که نسبت به موتورهای DC قدرت و طول عمر بسیار بیشتری دارند. معمولاً قدرت موتور اکثر تردمیل های باشگاهی حداقل 3 اسب بخار می‌باشد که در کنار آن دارای یک اینورتر قدرتمند بوده تا جریان مستقیم برق را به جریان متناوب تبدیل کنند.

بازه سرعت تردمیل باشگاهی

با توجه به اینکه تمامی این محصولات دارای موتور AC می‌باشند و توان خروجی آن‌ها نیز بسیار بالا است به همین دلیل سرعت چرخش تسمه تردمیل آن‌ها نیز طبیعتاً بایستی بالاتر از مدل‌های خانگی باشند معمولاً حداکثر بازه سرعتی اکثر تردمیل های باشگاهی حدوداً 15 تا 22 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

امکانات ایمنی تردمیل باشگاهی

تقریباً هر دو مدل خانگی و باشگاهی این محصولات دارای برخی امکانات ایمنی ازجمله گیره توقف اضطراری می‌باشند که توسط یک طناب و گیره به لباس شما متصل شده تا در صورت بر هم خوردن تعادل برای جلوگیری از آسیب، دستگاه متوقف شود. گیره ایمنی تردمیل های باشگاهی به شکل‌های مختلفی خواهند بود که برخی حالت آهنربایی بوده و برخی نیز داخل یک صفحه قفل مانند گذاشته می‌شوند.

نمایشگر تردمیل باشگاهی

تردمیل های باشگاهی همگی دارای یک صفحه نمایشگر بوده که برخی از جنس LCD، برخی نیز LED و برخی نیز حالت حرفه‌ای‌تر تمام لمسی خواهند بود. این بخش مهم‌ترین فاکتور در خرید تردمیل است زیرا به جرات می‌تواند گفت کل مدیریت دستگاه در این بخش خلاصه می‌شود خصوصاً اینکه اندازه آن‌ها بزرگ باشد. نمایشگرهای LCD در یک فضای محصور بهتر دیده می‌شود اما نمایشگرهای LED در فضای سالن و محوطه باز بسیار بهتر دیده می‌شوند و طول عمر بالاتری دارد. در تمامی این نمایشگرها اکثر پارامترهای هوازی ازجمله سرعت، مسافت، کالری، زمان و ضربان قلب نمایش داده می‌شود و از طرفی می‌توان از روی آن اقدام به تغییر سرعت و تغییر شیب نمود.

سیستم ضربه‌گیر باشگاهی

تمامی تردمیل های خانگی و تردمیل های باشگاهی دارای انواع مختلفی از ضربه‌گیرها خواهند بود که هرکدام کارایی و اسامی مختلفی دارند. این ضربه‌گیرها بسیار مهم می‌باشند زیرا باعث کاهش فشار به مفاصل و زانوها و کاهش صدا خواهد بود.

  • ضربه‌گیر رایج SDS: حلقه‌های از جنس لاستیک فشرده مابین تسمه و شاسی دستگاه قرار می‌گیرد که دارای جذب ضربه بسیار بالایی خواهد بود.
  • ضربه‌گیر Rubber: به‌نوعی مکمل ضربه‌گیر SDS است و می‌توانند در کنار هم‌فشار و جذب ضربه بیشتری را تحمل کنند.
  • ضربه‌گیر ASA: یکی دیگر از مدل‌های ضربه‌گیرهای تردمیل نوع ASA خواهد بود. این ضربه‌گیر ترکیبی از لاستیک و فنر بوده که جذب ضربه خوبی دارد از طرفی می‌توان میزان ضربه‌گیری آن را نیز تنظیم نمود.

سیستم تنظیم شیب تردمیل باشگاهی

امکان تغییر شیب در تمامی تردمیل ها وجود دارد که تقریباً تردمیل های تجاری دارای شیب برقی بوده و با درجه بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های خانگی تغییر می‌کنند. در تردمیل های باشگاهی معمولاً بر روی دسته‌ها و صفحه نمایشگر امکان تنظیم شیب وجود دارد. نام دکمه تغییر شیب به انگلیسی Incline خواهد بود. اکثر تردمیل های باشگاهی امکان تنظیم شیب بین 15 تا حدود 20 درجه را خواهند داشت. هرچه درجه شیب بیشتر باشد شما می‌توانید کالری سوزی و چربی سوزی بالاتری تجربه کنید.

شاسی و تخته تردمیل

شاسی همان اسکلت فلزی تردمیل بوده که تمامی قطعات بر روی آن سوار می‌شود شاسی تردمیل های باشگاهی اکثراً یک‌تکه بوده و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به اسکلت تردمیل های خانگی خواهند داشت؛ اما تخته تردمیل به قطعه‌ای می‌گویند که تسمه تردمیل روی آن سوار می‌شود. ضخامت و اندازه تخته تردمیل باشگاهی بسیار بیشتر از تردمیل های خانگی است.

استحکام تردمیل باشگاهی

به جرات می‌تواند گفت چون تردمیل های باشگاهی برای ورزش‌های سنگین و طولانی‌مدت طراحی می‌شوند بایستی از تراکم متریال بالایی برخوردار باشند. جنس بدنه اکثر تردمیل های باشگاهی از آلیاژ مقاوم آلومینیوم و فولاد می‌باشد که همین امر در کیفیت قطعات تأثیرگذار است.

گارانتی و خدمات پس از فروش تردمیل برای باشگاه

و اما آخرین و یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای خرید این محصول ضمانت‌نامه و همچنین خدمات پس از فروش خواهد بود. تقریباً تمام ویژگی‌های گفته‌شده مختص اکثر تردمیل های باشگاهی می‌باشد. ولی تنها نکته ارزشمند که می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد، خدمات پس از فروش این دستگاه‌ها می‌باشد. با توجه به اینکه کارکرد باشگاهی دارند، هرچه خدمات قوی‌تری داشته باشند دردسر شما کمتر است. خوشبختانه تقریباً تمامی مدل‌های باشگاهی ما در سایت فروشگاهی کالاورزش دارای ضمانت معتبر و خدمات پس از فروش خواهد لذا از این بابت اصلاً نگرانی نداشته باشید.

تردمیل مناسب برای باشگاه

یک تردمیل باشگاهی خوب چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟

ما تقریباً اکثر موارد مهم مربوط به انواع تردمیل باشگاهی را در بالا ذکر کردیم؛ اما به‌صورت خلاصه برخی از ویژگی‌های مهم تردمیل مناسب برای باشگاه را در ذیل شرح می‌دهیم:

  • اولاً اینکه تمامی تردمیل های باشگاهی دارای تنظیمات کاملاً اتوماتیک می‌باشند حتی برخی دارای سیستم روغنکاری خودکار بوده و دیگر نیاز نیست به‌صورت دستی زیر تسمه تردمیل را روغن‌کاری کرد.
  • ثانیاً اکثر این محصولات دارای مانیتور هوشمند بوده که می‌توانید تمامی تغییرات آن را یکجا در اختیار داشته باشید. بر روی صفحه نمایشگر تمامی ویژگی‌ها ازجمله سرعت، مسافت، کالری و ضربان قلب به همراه برخی برنامه‌های کاربردی نمایش داده می‌شود.
  • برخی از این مدل‌های تردمیل دارای نمایشگرهای تاچ و لمسی بوده و همچنین امکان نصب و اتصال اپلیکیشن های هوشمند و شبیه‌سازهای پیاده‌روی را دارند که جذابیت تمرین را دوچندان می‌کند.
  • از دیگر ویژگی‌های تردمیل ها فن خنک‌کننده برای کاربر بوده تا تعادل گرمایی خوبی هنگام تمرین داشته باشند.
  • تحمل وزن این مدل تردمیل ها بسیار بالا بوده و استحکام بدنه بسیار قوی‌تری دارند
  • موتور این تردمیل های باشگاهی از نوع AC پرقدرت می‌باشد که هنگام شروع تمرین بدون کمترین مکثی کار خود را پیوسته آغاز می‌کنند. سرعت کار با آن‌ها بالاتر بوده و طول عمر بالاتر دارند اما مصرف برق بیشتری نیز نسبت به مدل DC خواهند داشت. جالب است بدانید موتور تردمیل باشگاهی می‌تواند با یک‌فاز و یا سه فاز کار کند.
  • اما یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص، عرض تسمه این محصولات خواهد بود که مناسب گام‌های بلند افراد مختلف در باشگاهی ورزشی است.

بهترین برندهای تردمیل باشگاهی

معرفی بهترین تردمیل های باشگاهی

امروزه برندها و مدل‌های مختلفی از انواع تردمیل های باشگاهی در بازار لوازم ورزشی به فروش می‌رسند که هرکدام دارای امکانات مختلفی خواهند بود. برخی از برندهای مطرح شامل تردمیل های ایمپالس، دی اچ زد، جیموست، پروتئوس و پاورمکس بوده که ما در سایت کالاورزش همه این مدل‌ها را با ضمانت و خدمات پس از فروش عرضه می‌نماییم. برای خریدوفروش عمده انواع تردمیل باشگاهی و تجهیز و راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی با تخفیف ویژه و شرایط اقساطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

محصولات مرتبط

نظرات کاربران

avatar محسن قاضی :

ممنون از مطلب خوبتون یه سوال داشتم این تردمیل های باشگاهی چه قدر تحمل وزن دارن؟

ارسال شده در ۶ خرداد ۱۴۰۳
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۶ خرداد ۱۴۰۳

سلام و عرض ادب هر تردمیلی معمولا در دفترچه راهنمای آن تحمل وزن درج شده اما اساسا تردمیل های باشگاهی تحمل وزن بسیار بالاتر از مدل های خانگی دارند در بخش صفحه تردمیل باشگاهی در سایت ما هر محصولی تحمل وزن خاص ان درج شده اما برای اینکه یک انتخاب هوشمندانه از خرید خود داشته بهتر از وزن شما حدودا 10 تا 15 کیلو کمتر از آستانه تحمل وزن تردمیل باشد.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone