۰

اجزای تشکیل دهنده تردمیل ؛ قطعات تردمیل را بهتر بشناسیم

اجزای تشکیل دهنده تردمیل ؛ قطعات تردمیل را بهتر بشناسیم

در این مقاله قصد داریم آشنایی با تردمیل، قطعات و راهنمای خرید تردمیل، موتور تردمیل و فضای استفاده از آن را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله قصد داریم آشنایی با تردمیل، قطعات و راهنمای خرید تردمیل، موتور تردمیل و فضای استفاده از آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

۱. قطعات و اجزای تشکیل دهنده تردمیل

۱.۱ بدنه تردمیل

۱.۲ موتور و قدرت تردمیل

۱.۳ سرعت و شیب تردمیل

۱.۴ تسمه یا نوارگردان تردمیل

۱.۵ تحمل وزن تردمیل

۱.۶ ایمنی هنگام فعالیت با تردمیل

۱.۷ حالت فنری تردمیل

۲.صدای دستگاه و فضای مورد نیاز برای تردمیل

۳. دلایل خرید تردمیل


خرید تردمیل خانگی با بهترین کیفیت و عالی ترین قیمت از کالا ورزش


تردمیل، یک دستگاه ورزشی است که این روزها می توان آن را در همه باشگاه ها و کنار سایر لوازم ورزشی یا حتی در منازل، مشاهده کرد. تردمیل، دارای تسمه یا نوار گردانی است که چرخش تسمه موجب به حرکت در آمدن و فعالیت فرد می شود. موتور تردمیل، تکنولوژی پیشرفته ای دارد و به کمک عضلات شما آمده تا شرایط مثبتی برای راه رفتن و دویدن به وجود آورد. قابلیت شیب دار کردن تردمیل، می تواند علاوه بر ایجاد تنوع در ورزش، بر میزان شدت فعالیت فرد متناسب با توانایی های خود بیفزاید. تردمیل ها، معمولا دارای صفحه ی نمایش دیجیتال هستند که اطلاعات مختلفی از جمله: زمان و شدت فعالیت، میزان کالری مصرفی، میزان شیب دستگاه، سرعت و نوع برنامه در حال اجرا را در اختیار شما قرار می دهد. مدل های پیشرفته تر تردمیل، ضربان قلب را به دو شیوه نمایش میدهد:

اول، روی دستگیره های تردمیل حسگرهای حساسی نصب شده است که با قرار دادن انگشتان روی دسته، ضربان قلبتان بر اساس نبض در انگشتان نمایش داده می شود. همچنین گیره ای وجود دارد که به لاله ی گوش وصل میشود و از این طریق دستگاه ضربان قلب را روی صفحه نمایش می دهد. روش دیگری که در دستگاه های تردمیل پیشرفته برای نمایش میزان ضربان قلب وجود دارد، نواری است که دور قفسه سینه بسته می شود و به صورت دقیق و در لحظه، ضربان قلب را نمایش می دهد. داشتن نمایشگر ضربان قلب، مزیت بزرگی برای تردمیل محسوب می شود؛ زیرا علاوه بر مشاهده ی ضربان قلب و آگاهی از شدت فعالیت، می توان برنامه دقیقی برای تمرینات و فعالیت های ورزشی را (برای کاهش وزن، بالا بردن آمادگی جسمانی، فعالیت هایهوازی و غیر هوازی و…) تنظیم کرد. در برخی از تردمیل های پیشرفته، برنامه های ورزشی از پیش تعیین شده وجود دارد. شخص می تواند هدف خود را از تمرین کردن مشخص کند و بر اساس نوع نیازش، تردمیل برنامه ای برای ورزش کردن به او می دهد. این برنامه ها بستگی به میزان پیشرفته بودن تردمیل دارد، ولی برخی برنامه ها برای کاهش وزن و چربی سوزی، میزان سرعت و شیب دستگاه، ورزش های هوازی و تمرینات اینتروال روی اکثر تردمیل ها قابل مشاهده است.

قطعات تردمیل

قطعات و اجزای تشکیل دهنده تردمیل

انتخاب تردمیل  کار ساده ای نیست؛ ولی می توانید با توجه به میزان بودجه خود، تردمیل مناسب و بهتری را خریداری کنید.توجه داشته باشید که علاوه بر خرید نوع مناسب این دستگاه، نحوه مراقبت صحیح از تردمیل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه می توانید برخی از خصوصیات و قطعات مهم درباره تردمیل آشنا شوید.

بدنه تردمیل

جنس بدنه که معمولا از فولاد فشرده شده است، باید دارای پوشش ضد زنگ باشد. در بدنه تردمیل برای اتصالات، به جای پیچ و مهره از جوش استفاده شده باشد. بدنه تردمیل نباید از جنس پلاستیک باشد و حین فعالیت روی دستگاه، نباید حرکات نا منظم صورت گیرد. محل قرار گیری دسته های تردمیل بسیار مهم است. دست گیره ها باید از استحکام کافی برخوردار باشند تا بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید و از طرفی مانع حرکت دست ها در جلو یا طرفین و شل نباشند.


بیشتر بدانید: مزایای تمرین با تردمیل


 

موتور و قدرت تردمیل

موتورهایی که با برق مستقیم کار می کنند، صدای کمتری تولید می کنند. بیشتر تردمیل ها، مخصوصا نوع خانگی آن ها دارای موتور با جریان برق مستقیم هستند؛ ولی برخی از مدل های باشگاهی و حرفه ای ممکن است دارای موتور با جریان برق متناوب باشند. در انواع دستگاه های تردمیل، موتور موثرترین بخش آن است؛ بنابراین نوع و میزان قدرت تردمیل بسیار مهم است. آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، میزان انجام کار مداوم بوده که بهتر است موتورهای با قدرت ۲ تا ۳ اسب بخار و بیشترین گارانتی انتخاب شوند. دستگاهی که قدرت آن از ۵/۱ اسب بخار کمتر باشد، ممکن است سریع تر فرسوده شود.

سرعت و شیب تردمیل

اکثر تردمیل ها، سرعتی بین صفر تا ۱۶ کیلومتر در ساعت دارند. یک تردمیل خوب باید در هر سرعتی که روی آن به می دوید، احساس راحتی در شما ایجاد کند و قابلیت افزایش یا کاهش سرعت را به صورت مطلوب داشته باشد. قابلیت شیب دار کردن دستگاه نیز می تواند از مزایای دیگر تردمیل باشد؛ اگرچه بالاترین میزان شیب دستگاه نباید خیلی مورد توجه باشد؛ به این دلیل که در منزل از این قابلیت تردمیل استفاده چندانی نمی شود.

تسمه یا نوار گردان تردمیل

تسمه یا نوار گردان تردمیل، باید به اندازه کافی پهن و بلند باشد تا بتوانید هنگام کار با تردمیل به راحتی روی آن قدم  بردارید. طول تسمه برای بلندترین قدم، باید به مناسب باشد؛ همچنین پهنای آن نیز باید به اندازه ای باشد که بتوانید به راحتی به دست گیره های تردمیل بگیرید. اندازه استاندارد برای پهنای تردمیل بین ۳۸ تا ۴۰ سانتیمتر است.البته در مدل های خانگی که در چند سال اخیر وارد بازار شده، به دلیل اشغال کردن فضای کمتر، اندازه ی تسمه استاندارد نیست و فقط به کم جا بودن دستگاه توجه می شود. بنابراین بهتر است که طول قدم هایتان را با طول تسمه تنظیم کنید تا در دویدن روی تردمیل دچار مشکل نشوید.

تحمل وزن تردمیل

هر تردمیل می تواند میزان وزن معینی را تحمل کند. تردمیلی که انتخاب میکنید باید بتواند وزنی بیش از وزن شما را تحمل کند؛ زیرا هنگام دویدن و فرود آمدن روی دستگاه، میزان فشاری که به صفحه وارد می شود، بیش از میزان وزن شماست.


بیشتر بدانید: آیا تمرین با تردمیل موجب زانو درد می شود؟


 

ایمنی هنگام فعالیت با تردمیل

برخی از تردمیل ها گیره ای دارند که با اتصال آن به لباستان، ایمنی شما را حین ورزش روی دستگاه تامین می کند؛ یعنی اگر هنگام دویدن روی تردمیل تعادل تان را از دست دهید یا بطور ناگهانی تکان، وضعیت تان تغییر کند، گیره از تردمیل جدا می شود و دستگاه بطور اتوماتیک خاموش می شود تا آسیبی به فرد وارد نشود. برخی از تردمیل ها نیز دکمه ای بنام کلید اضطراری دارند که به محض فشار دادن آن دستگاه خاموش می شود و می توان در موارد اضطراری از این کلید استفاده کرد.

حالت فنری تردمیل

زیر تسمه یا نوار گردان صفحه ای وجود دارد که باید کمی حالت فنری و ارتجاعی داشته باشد؛ زیرا هنگام دویدن، نیرو و ضربه وارد شده به تسمه باید جذب شود تا از آسیب به مچ پا، زانو و کمر جلوگیری کند؛ همچنین از لرزش و تکان های شدید دستگاه هنگام دویدن و تمرین روی دستگاه جلوگیری می کند.

صدای دستگاه و فضای مورد نیاز برای تردمیل

تردمیل را باید در فضای مورد نظر استفاده کنید تا بدانید چه میزان صدا تولید می کند. اگر قصد دارید هنگام دویدن یا پیاده روی بر روی آن تلوزیون تماشا کنید یا موسیقی گوش دهید، سر و صدای تردمیل نباید مانع از انجام این کار شود. مدلی که در فروشگاه کوچک به نظر می رسد، می تواند در فضای مورد نظر شما بیش از حد جا بگیرد. در صورتی که تردمیل، برای تمرین در منزل تهیه می کنید، مطمئن شوید که فضای کافی برای استفاده از آن را در منزل دارید؛ به همین منظور ابعاد فضایی را که برای قرار دادن تردمیل در نظر گرفته اید، اندازه گیری کنید و تردمیلی را بخرید که با اندازه فضای منزل هماهنگ تر باشد. تردمیل را باید در جایی بگذارید که به اندازه کافی فضای باز داشته و روی زمین از ثبات کافی برخوردار باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید روغن کاری تردمیل است. اجزای مختلف این دستگاه طی گذشت زمان نیاز به روغن کاری دارند. بنابراین با خرید روغن تردمیل و استفاده از آن در روغن کاری قطعات آن، راندمان این دستگاه را افزایش دهید.

 


خرید تردمیل باشگاهی با بهترین کیفیت و عالی ترین قیمت از کالا ورزش


محصولات مرتبط

%19 تخفیف
۱۸۷,۰۰۰ تومان ۲۳۰,۰۰۰ تومان
%8 تخفیف
۶۰۰,۰۰۰ تومان ۶۵۰,۰۰۰ تومان
%4 تخفیف
۳۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۸۳۰,۰۰۰ تومان
%8 تخفیف
۳۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان
%4 تخفیف
۳۹,۴۰۰,۰۰۰ تومان ۴۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone