۰

در انتخاب تردمیل خانگی مناسب چه فاکتورهایی اهمیت دارد؟

در انتخاب تردمیل خانگی مناسب چه فاکتورهایی اهمیت دارد؟

برای خرید تردمیل مناسب برای خانه نیاز به اطلاعاتی ازجمله اندازه و وزن قابل‌تحمل دستگاه را دارید که در ادامه این مقاله این موارد و نکات مهم هنگام خرید را برای انتخاب بهتر شما آورده‌ایم.

یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تمرینات هوازی، آسان‌تر کردن و در دسترس قرار دادن این تمرینات خواهد بود. اگر به تمرینات پیاده‌روی و دویدن علاقه‌مند هستید اما به خاطر برخی مشکلات ازجمله مشغله‌های روزمره و یا حتی شرایط بد جوی فرصت رفتن به محیط بیرون را ندارید می‌توانید این تمرینات را در منزل نیز انجام دهید. تردمیل به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های ورزشی است که شبیه‌ساز تمرینات پیاده‌روی و دویدن در محیط بیرون بوده و در مدل‌های مختلفی اعم از تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی عرضه می‌شود. شما می‌توانید در منزل از مزایای ورزش‌های هوازی بهره‌مند شوید و تنها نیاز به خرید یک تردمیل خانگی خوب را دارید ما در این مقاله به شما راهنمای خرید بهترین تردمیل خانگی را ارائه خواهیم داد.

مزایای داشتن تردمیل در خانه چیست؟

خرید تردمیل خانگی کلید موفقیت در تمرینات هوازی در منزل بوده و به‌عنوان یک‌راه حل منطقی برای سلامتی و برنامه تناسب‌اندام شما است. ازآنجایی‌که بسیاری از افراد علاقه‌مند به داشتن تجهیزات ورزشی در منزل می‌باشند لذا تمرین کردن روی تردمیل در منزل می‌تواند مزایای فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی مزیت‌های خرید تردمیل برای خانه خواهیم پرداخت:

  • استفاده از تردمیل خانگی باعث می‌شود شما در منزل طولانی‌تر تمرین کرده و در یک محیط عاری از استرس برنامه تناسب‌اندام خود را دنبال کنید.
  • امکان تمرینات هوازی در هر شرایط آب و هوایی در منزل وجود دارد.
  • شما با خرید تردمیل خانگی از هزینه‌های اضافه عضویت در باشگاه‌های ورزشی معاف می‌شوید.
  • تردمیل های خانگی همیشه در دسترس بوده و در طول 24 ساعت شبانه‌روز امکان استفاده دارد.
  • شما هنگام تمرین نیاز به خرید لباس ورزشی و یا اقلام همراه نخواهید داشت.
  • هنگام تمرین با تردمیل خانگی می‌توانید از موسیقی دلخواه خود لذت ببرید.
  • تقریباً تمامی مدل‌های تردمیل خانگی امکان تاشوندگی داشته لذا فضای بسیار کمی را اشغال خواهند کرد.
  • با استفاده از این دستگاه می‌توانید به‌صورت مشترک با اعضای خانواده تمرین کنید.
  • تقریباً اکثر تردمیل های خانگی امکان تغییر شیب و سرعت را داشته و یک تمرین هوازی خوبی را ارائه می‌کنند.
  • بیشتر مدل‌ها دارای یک صفحه نمایشگر بوده که اطلاعات هوازی شمارا نشان داده و به‌عنوان یک مربی در کنار شما خواهند بود.

  برای مشاهده قیمت و خرید تردمیل خانگی کلیک کنید  

راهنمای خرید تردمیل خانگی

قبل از اقدام به خرید تردمیل خانگی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

مشاوره انتخاب تردمیل مناسب برای خانه همیشه یک‌راه مطمئن برای خرید است. شما می‌توانید از طریق سایت کالاورزش با انتخاب هر مدل از تردمیل های خانگی در برندهای معتبر و تماس با کارشناسان ما، یک راهنمایی دقیق و صادقانه دریافت کنید. ما باافتخار آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی و رایگان در خصوص خرید انواع تردمیل خانگی خواهیم بود. اما در این مطلب به‌صورت کلی راهنمای خرید تردمیل ارزان خانگی را ارائه خواهیم کرد لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

فضای قرارگیری تردمیل را مشخص کنید

اینکه به‌عنوان یک خریدار بدانیم که در منزل خود چه قدر فضا داریم بسیار مهم است. برای مثال اگر می‌خواهید در اتاق‌خواب تمرین کنید بهتر است از تردمیلی استفاده کنید که در فضای محصور اتاق‌خواب جای گرفته و از طرفی قابلیت تاشوندگی دارد. هرچند اکثر مدل‌های تردمیل خانگی حالت تاشوندگی داشته لذا در کنار آن توجه به ابعاد این محصول نیز مهم است. به‌صورت استاندارد تقریباً مدل‌های تردمیل خانگی حداکثر در بازه ابعادی 77 اینچ (195 سانتی‌متر طول) و 35 اینچ (88 سانتی‌متر عرض) عرضه می‌شوند. همچنین ازآنجایی‌که تقریباً همه مدل‌های تردمیل خانگی نیاز به برق دارند بهتر است این دستگاه‌ها نزدیک پریز برق باشند.

بودجه‌ای که برای خرید تردمیل در نظر دارید را مشخص کنید

همواره یکی از مهم‌ترین فاکتورها قبل از خرید مشخص کردن میزان بودجه خواهد بود. توصیه می‌شود لیست قیمتی از مدل‌های خانگی بازار را یادداشت‌برداری کرده تا یک مقایسه منطقی نسبت به امکانات و قیمت آن داشته باشید. طبیعتاً تردمیل ها تنوع مختلفی دارند هرچه قدر امکانات آن بیشتر باشد قیمت بالاتری داشته و هرچه قدر امکانات محدودتری داشته باشند قیمت ارزان‌تری نیز خواهند داشت. برای نمونه تردمیل های تک‌کاره خانگی ارزان‌تر از تردمیل های چندکاره خانگی خواهند بود. در آخر هم توصیه می‌شود خرید خود را در هنگام جشنواره‌های تخفیفی و یا حتی ابتدا و انتهای سال انجام دهید تا از قیمت مناسب‌تری برخوردار باشند.

تعداد نفراتی که می‌خواهند از تردمیل استفاده کنند مهم است

استفاده از هرگونه لوازم ورزشی اعم از تردمیل بایستی بر اساس نیاز ما باشد به همین دلیل دانستن تعداد کاربر مجاز برای استفاده از این دستگاه نیز بسیار مهم است. اگر به‌تنهایی می‌خواهید از تردمیل استفاده کنید خرید یک تردمیل ساده به کار شما خواهد آمد؛ اما اگر امکانات بیشتری می‌خواهید و یا می‌خواهید با اعضای خانواده تمرین کنید به دنبال تردمیلی باشید که تحمل وزن و کیفیت قطعات بسیار خوب و بالایی داشته باشد. برای نمونه خرید تردمیل نیمه باشگاهی برای منزل به دلیل کیفیت بالای قطعات و تحمل وزن بالاتر توصیه خواهد شد.

گارانتی و خدمات پس از فروش تردمیل را چک کنید

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در راهنمای خرید تردمیل برای خانه توجه به ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش آن خواهد بود. هر تردمیلی که به‌صورت آکبند خریداری می‌کنید دارای طول عمر مشخصی است به همین خاطر اگر به هر دلیلی دستگاه دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشد این گزینه به کار شما خواهد آمد. خوشبختانه تمامی مدل‌های تردمیل خانگی کالاورزش دارای ضمانت معتبر و خدمات پس از فروش بوده و مشتریان عزیز هیچ دغدغه‌ای در این مورد نخواهند داشت.

ویژگی های تردمیل خانگی

بررسی ویژگی‌های یک تردمیل خانگی مناسب

ازآنجایی‌که تردمیل های خانگی به‌عنوان یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع تردمیل ها با قیمت مناسب به‌حساب می‌آیند لذا افرادی که به دنبال برنامه تناسب‌اندام و یا حتی کاهش وزن با تمرین در منزل می‌باشند بایستی به ویژگی‌های مهم آن توجه کنند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های تردمیل ها خانگی خواهیم پرداخت:

نوع تردمیل

در حالت کلی تردمیل های خانگی به دو نوع تردمیل های موتوردار و بدون موتور تقسیم‌بندی می‌شوند. تردمیل های موتوری از رایج‌ترین نوع تردمیل ها بوده که با نیروی برق کار می‌کنند و شامل یک موتور الکتریکی می‌باشند. این نوع تردمیل ها معمولاً از یک صفحه نمایشگر برخوردار بوده که تمامی اطلاعات هوازی را به شما نشان می‌دهد. اما تردمیل های بدون موتور همان‌طور که از نام آن مشخص است از هیچ‌گونه موتور الکتریکی برخوردار نخواهند بود و چرخش نوار نقاله آن توسط حرکت پاها انجام می‌شود؛ بنابراین هر زمان دویدن متوقف گردد تردمیل نیز متوقف خواهد شد لازم به ذکر است نام دیگر تردمیل های بدون موتور تردمیل مکانیکی است.

هزینه نگهداری

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها قبل از خرید توجه به هزینه‌های تعمیرات و نگهداری محصول است. در صورت استفاده مداوم و طولانی‌مدت ممکن است تردمیل نیاز به تعمیرات و بازبینی داشته باشد تا در صورت ادامه استفاده، دچار مشکلات مختلف نشود. برای مثال توصیه می‌شود هر 2 سال یک‌بار نوار نقاله یا همان تسمه تعویض گردد زیرا اگر تسمه مستهلک شود به‌نوعی تردمیل بار اضافه بیشتری می‌کشد و ممکن است برد تغذیه آن دچار نقص گردد.

میزان صدا

در اختیار داشتن یک تردمیل کم‌صدا رضایت حداکثری به دنبال خواهد داشت. هرچند ماهیت تردمیل های خانگی نسبت به مدل‌های باشگاهی صدای کم است اما همین مدل‌های خانگی درصورتی‌که برخی موارد ذکرشده را نداشته باشند ممکن است دارای صدایی آزار دهند باشند. حتماً بایستی تردمیل دارای ضربه‌گیرهای مخصوص باشد به‌عنوان‌مثال ضربه‌گیر SDS و یا حتی رابر و غیره. همچنین خود مساله روغن‌کاری تردمیل اگر به‌موقع انجام شود باعث می‌شود صدای حرکت موتور و تسمه بسیار بهتر و کمتر شود.

وزن قابل‌تحمل

قبلاً در مقاله‌های مختلف در مورد آستانه تحمل وزن تردمیل ها صحبت کردیم اما در حالت کلی هر تردمیلی یک آستانه تحمل وزن برای آن تعریف‌شده که معمولاً در دفترچه راهنما این مورد ذکر می‌شود. میزان تحمل فشار و بار اضافی روی تردمیل به کیفیت قطعات و جنس بدنه نیز مرتبط است. توصیه می‌شود از تردمیلی استفاده کنید که آستانه تحمل وزن آن حدوداً 10 الی 20 کیلوگرم بالاتر از وزن واقعی شما باشد.

قابلیت تاشوندگی

تقریباً اکثر تردمیل های خانگی حالت تاشوندگی دارند به همین دلیل قابلیت جمع‌کردن آن‌ها در یک فضای کوچک وجود دارد بنابراین این مورد را اولویت قرار دهید. تمامی تردمیل های تاشو معمولاً دارای جک مخصوص تاشوندگی خواهند بود.

سیستم تنظیم شیب

وجود شیب یکی از امکانات رایج و پرکاربرد در اکثر تردمیل های خانگی و باشگاهی خواهد بود. امکان شیب در تردمیل خانگی باعث می‌شود یک شبیه‌ساز خوب در بالا رفتن حین ورزش ایجاد شود. تنظیم شیب در تردمیل خانگی می‌تواند هم به‌صورت دستی و هم به‌صورت برقی انجام شود. تردمیل هایی که تنظیم شیب آن‌ها دستی است معمولاً از یک اهرم مدرج می‌توان برای تغییر شیب استفاده کرد و قیمت پایین‌تری هم دارند اما در تردمیل های شیب برقی این امکان توسط دکمه‌های روی مانیتور انجام خواهد شد.

فضای دویدن و تسمه

یکی دیگر از ویژگی‌های یک تردمیل خانگی خوب، استاندارد بودن فضای دویدن و ابعاد تسمه است. ابعاد تسمه در تمامی تردمیل های خانگی با هم متفاوت هستند لذا توجه به آن اهمیت بسیار بالایی دارد. معمولاً زمانی که اقدام به خرید می‌کنیم این ابعاد در دفترچه راهنما و یا مشخصه‌های فنی آن درج می‌گردد؛ بنابراین هرچه قدر ابعاد تسمه تردمیل بزرگتر باشند فضای تمرینی خوبی در اختیار دارید.

  • به‌صورت استاندارد بهتر است فضای دویدن و تسمه در اندازه‌های زیر باشد:
  • برای سرعت‌های تا 12 کیلومتر بر ساعت حداقل ابعاد 115*38 سانتی‌متر باشد.
  • برای سرعت‌های تا 16 کیلومتر بر ساعت حداقل ابعاد 130*43 سانتی‌متر باشد.
  • برای سرعت تا 20 کیلومتر بر ساعت حداقل ابعاد 140*48 سانتی‌متر باشد.
  • برای سرعت تا 22 کیلومتر بر ساعت حداقل ابعاد 150*51 سانتی‌متر باشد.

البته این تناسب‌ها استاندارد بوده و مقداری اختلاف در اندازه هیچ مانعی ندارد.

صفحه‌نمایش

یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در تردمیل خانگی صفحه نمایشگر آن است. در حالت کلی در تردمیل ها دو نوع صفحه نمایشگر تعبیه می‌شود یکی نمایشگر LCD و دیگری LED خواهد بود. در نمایشگرهای LCD دقت رنگ بالاتر می‌باشد اما مصرف برق بیشتری دارد؛ اما در نمایشگرهای LED وضوح بالاتری بوده و مصرف برق کمتری نیز خواهند داشت.

ضربه‌گیر SDS

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب تردمیل خانگی مناسب توجه به ضربه‌گیر آن خواهد بود. در انواع تردمیل ها ضربه‌گیرهای مختلفی وجود دارند اما یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین ضربه‌گیرها نوع SDS می‌باشد. ضربه‌گیر SDS از فشار اضافه به اندام‌ها و مفاصل جلوگیری کرده و درعین‌حال باعث کاهش انتقال صدا خواهد بود. ضربه‌گیرهای SDS به‌صورت لاستیک‌های فنری فشرده می‌باشد که در زیر تسمه تردمیل در هر دو طرف تعبیه‌شده و حالت ارتجاعی داشته و ضربه‌پذیری بالایی نیز خواهند داشت.

سرعت تردمیل

یک گزینه مناسب برای خرید و انتخاب یک تردمیل خوب خانگی توجه به‌سرعت این دستگاه خواهد بود. شما می‌توانید بازه سرعتی تردمیل را در مشخصات فنی این محصولات مشاهده کنید؛ اما بد نیست بدانید برای تردمیل های خانگی در حالت پیاده‌روی بهتر است بازه سرعتی 3 تا 6 کیلومتر بر ساعت استفاده شود و برای دویدن از بازه سرعتی 7 تا 10 کیلومتر بر ساعت استفاده نمایید. خوشبختانه اکثر تردمیل های خانگی امروزی دارای سرعت بالاتری نیز خواهند بود.

نکات و وسایل ایمنی

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تردمیل بحث ایمنی دستگاه می‌باشد. تقریباً در تمامی مدل‌های تردمیل اعم از مدل باشگاهی و خانگی دارا بودن گیره توقف اضطراری مهم است و باعث می‌شود در هنگام برهم خوردن تعادل ورزشکار دستگاه خودکار متوقف‌شده و آسیب جدی به ورزشکار وارد نشود. از طرفی بیشتر مدل‌های تردمیل خانگی دارای دسته‌های کناری با پوشش مناسب بوده که شما با گرفتن آن‌ها با تعادل بهتری تمرین نمایید.

معرفی بهترین برندهای تردمیل خانگی

خرید یک تردمیل خانگی در برندهای معتبر باعث می‌شود شما خیالتان از بابت کیفیت قطعات و امکانات پیشرفته آسوده باشد. ما در سایت کالاورزش انواع مختلفی از برندهای معتبر را باقیمت‌های مختلف و امکانات متفاوت عرضه کرده‌ایم تا بتوانید با مقایسه هرکدام انتخاب درستی داشته باشید. درصورتی‌که نیاز به خرید بهترین تردمیل خانگی ارزان‌قیمت را دارید لازم به ذکر است این محصولات در برندهای معتبر پروتئوس، پاورمکس، فورد فیتنس، دی اچ زد و غیره قابل‌عرضه خواهند بود. اگر نیاز به سؤال و راهنمایی در مورد امکانات تردمیل دارید می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

محصولات مرتبط


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone