۰

همه چیز در مورد ورزش با کش لوپ و فواید آن

همه چیز در مورد ورزش با کش لوپ و فواید آن

ورزش با کش لوپ یکی از مؤثرترین روش های فعال سازی و تقویت عضلات بدن است. در این مطلب از کالاورزش با انواع حرکات با کش لوپ و فواید هرکدام از آنها آشنا شوید.

یکی دیگر از لوازم ورزشی که در تمرینات بدنسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بین ورزشکاران محبوب می‌باشد کش لوپ یا مینی لوپ خواهد بود. این کش ها به‌نوعی شبیه باندهای حلقه‌ای شکل بوده که در مقاومت‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان با استفاده از آن‌ها تمرینات ورزشی مختلفی نیز انجام داد. جالب است بدانید برای تمرین کردن با کش لوپ شما نیاز به خرید هیچ لوازم ورزشی اضافه‌ای ندارید و می‌توان تنها با خرید یک کش لوپ تمرینات خود را انجام دهید. تمرینات با کش لوپ فواید بی‌شماری برای شما خواهد داشت ما در این مطلب از سایت کالاوررزش به آموزش حرکات با کش لوپ و فواید آن خواهیم پرداخت.

فواید ورزش با کش لوپ

ورزش با کش لوپ چه فوایدی دارد؟

قبل از اینکه اشاره‌ای به فواید کش لوپ داشته باشیم اجازه دهید در همین ابتدا تفاوت میان کش لوپ و کش مینی لوپ را به شما بگوییم. ممکن است بارها با کلمه کش لوپ و یا مینی لوپ در اینترنت روبرو شده‌اید واقعیت این است که فرق آن‌چنانی بین کش لوپ و مینی لوپ وجود ندارد تنها تفاوتی که دارد ابعاد این محصولات ورزشی خواهند بود. کش لوپ دارای ابعاد بزرگتری نسبت به مینی لوپ بوده اما هر دو به‌صورت باندهای حلقه‌ای می‌باشند. از طرفی دامنه تمرینات ورزشی با کش لوپ بسیار بهتر از مینی لوپ است. حال اجازه دهید به سراغ فواید این محصولات برویم. ازآنجایی‌که تقریباً هر رشته ورزشی و هر وسیله‌ای دارای فواید بی‌شماری برای بدن می‌باشند لذا تمرینات با کش لوپ و یا حتی مینی لوپ می‌تواند فواید بی‌شماری برای بدن انسان داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی فواید آن خواهیم پرداخت.

کش لوپ باعث فعالسازی عضلات خواهد شد

استفاده از کش های ورزشی لوپ می‌تواند به تعادل وضعیت بدن کمک کند و از طرفی عضلات کم‌تحرک و خوابیده شما را فعال کند. ازآنجایی‌که این محصولات در مقاومت‌های مختلفی عرضه می‌شوند می‌توانند نیروی ماهیچه‌های شما را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش دهند و به‌نوعی تأثیر خوبی را روی عضلات تثبیت‌کننده بدن بگذارند. در بدن انسان برخی عضلات مستقیماً وارد عمل نمی‌شوند مثلاً اگر می‌خواهید پرس سینه بزنید قفسه سینه و عضله سه سر بازویی شما مستقیماً وارد عمل می‌شوند و عضلات شکم شما به‌صورت غیرمستقیم وارد عمل خواهد شد لذا عضلات شکم در اینجا به‌عنوان عضلات تثبیت‌کننده بدن خواهند بود. بنابراین تمرین با کش لوپ می‌تواند باعث فعالسازی عضلات و تقویت عضلات تثبیت‌کننده شود.

کش لوپ برای تمرینات توانبخشی مفید است

استفاده از این کش های ورزشی در تمرینات بازتوانی مفهوم جدیدی نیست زیرا سالیان درازی است که برای درمان برخی مشکلات مفصلی و یا حتی توانبخشی از کش های ورزشی استفاده می‌شد. افرادی که دچار مشکل در ناحیه مفصل مانند آرتروز هستند می‌توانند با تقویت ماهیچه‌های اطراف مفصل استواری آن را افزایش داده و به‌نوعی از آسیب در امان باشند.

استفاده از کش لوپ می‌تواند به کاهش کمر درد کمک کند

اگر زیاد پشت میز می‌نشینید و یا در طول روز زیاد رانندگی می‌کنید طبیعتاً عضلات لگن و کمر شما تحرک کمتری دارد و به‌مرور ضعیف می‌شوند. همین امر می‌تواند مستعد آسیب به کمر شود اما استفاده از کش لوپ با تمرینات خاص می‌تواند ماهیچه‌های اطراف لگن و فیله کمر شما را تقویت کرده و دردهای مزمن در این نواحی را تسکین دهد. نکته: کش های مینی لوپ و یا کش های لوپ در رنگ‌بندی‌های مختلف، دارای مقاومت‌های متفاوتی است و از طرفی برخی دارای جنس لاتکس و برخی نیز پارچه‌ای می‌باشند. اگر برای اولین بار می‌خواهید با این محصولات تمرین کنید پیشنهاد می‌شود یا ابتدا با مقاومت‌های کم شروع کرده و یا همه مقاومت‌ها را از ضعیف به قوی تهیه نمایید. جهت خرید انواع کش ورزشی لوپ و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج‌شده در سایت تماس حاصل فرمایید.


خرید کش پیلاتس


معرفی و آموزش چند نمونه از تمرینات با کش لوپ

حال که با فواید اصلی لوپ آشنا شده‌ایم نوبت به انجام تمرینات ورزشی خاص خواهد رسید. شما با استفاده از لوپ تنوع تمرینی زیادی دارید لذا می‌توانید برخی از این تمرینات را هم با کش لوپ و هم با کش مینی لوپ تمرین کنید. جهت آموزش تمرینات کش لوپ با ما همراه باشید.

حرکت پشت بازو با کش لوپ

حرکت پشت بازو با استفاده از کش لوپ

یکی از تمرینات ساده و درعین‌حال کاربردی با کش لوپ تمرین پشت بازو خواهد بود. همان‌طور که از نام آن مشخص است مهم‌ترین عضلاتی که با این تمرینات درگیر می‌شوند عضلات سه سر بازویی یا همان پشت بازو خواهد بود. آناتومی این عضله به‌گونه‌ای است که تقریباً 2 سوم بازوهای شما را تشکیل می‌دهد لذا تقویت آن بسیار مهم است. برای انجام این تمرین ابتدا یک بخش از کش لوپ و یا مینی لوپ را در دست چپ خود گرفته و نزدیک گردن خود نگه‌دارید. انتهای دیگر کش را با دست مخالف بگیرید و آن را در مرحله اول نزدیک قفسه سینه نگه‌دارید. سعی کنید آرنج دست راست شما در داخل بدن قرار گیرد، حال دست راست خود را به‌طور کامل دراز کنید تا کش به آستانه کشش خود برسد. این تمرین را چندین مرتبه تکرار کنید.

کشش دست به‌صورت افقی با کش لوپ

تمرین کشش دست به‌صورت افقی

این تمرین بر روی عضلاتی چون قفسه سینه و عضله دو سر بازویی (جلو بازو) تأثیرگذار است. از طرفی به‌صورت ویژه عضله شانه شما را نیز تحت چالش قرار می‌دهد. برای انجام این تمرین ابتدا به‌صورت کاملاً صاف بیاستید حال کش لوپ را دور مچ‌های دست خود قرار دهید و دستان خود را در راستای بدن خود به‌صورت افقی نگه‌دارید. سعی کنید کمی آرنج خود را خم‌کنید حال با اعمال فشار به داخل کش ها دستان خود را از هم دور کنید. در این حالت به مدت 3 ثانیه مکث داشته باشید و مجدداً به حالت اولیه بازگردید و چندین مرتبه این کار را تکرار کنید.

کشش دست به‌صورت قائم با کش لوپ

کشش دست به‌صورت قائم

عضله هدف در این تمرینات نیز عضله پشت بازو و یا همان 3 سر بازویی خواهد بود. برای انجام این تمرین ابتدا بیاستید و کش مینی لوپ را دور مچ‌های دست خود قرار دهید. دستان خود را در راستای دید خود نگه‌داشته و کمی از آرنج خم‌کنید. حال باکمی فشار سعی کنید دست بالایی خود را از دست پایینی دور کرده و این موقعیت را حدوداً 3 ثانیه حفظ کنید. حال به حالت اول بازگشته و این تمرین برای هر دست چندین مرتبه تکرار کنید.

کشش دست از عقب با کش مینی لوپ

کشش دست از عقب

مهم‌ترین عضله درگیر در این تمرین عضله شانه خواهد بود. در این تمرین بایستی پاها را به‌اندازه عرض شانه از هم بازکنید. کش لوپ را در اطراف مچ دستان خود حلقه کرده و درحالی‌که دستان شما در پشت قرار دارد سعی کنید کمی آرنج خود را خم‌کنید. حال با اعمال فشار دستان را در راستای خط فرضی افقی از هم دور کنید. موقعیت را 3 ثانیه حفظ کرده و مجدداً این تمرین را تکرار کنید.

حرکت جلو بازو با کش لوپ

حرکت جلو بازو با کش لوپ

همان‌طور که از نام این تمرین مشخص است مناسب تقویت جلو بازو یا همان عضله 2 سر بازویی است. برای انجام این تمرین ابتدا یک سر مینی لوپ را زیر ران‌های خو حلقه کنید و طرف دیگر آن را با دست موافق محکم بگیرید به‌گونه‌ای که مچ دست شما رو به بالا باشد. زانوی پای مخالف را روی زمین بگذارید و حال به‌آرامی دست موافق را نزدیک قفسه سینه کرده و به کش فشار آورید. این حالت را حدوداً 5 ثانیه حفظ کنید و سپس تمرین را تکرار کنید.

تمرین پل باسن با کش لوپ

تمرین پل باسن با کش لوپ

پل باسن در تمامی رشته‌های ورزشی به‌عنوان یکی از حرکات فوق‌العاده برای تقویت عضلات هسته‌ای شکم، کمر و حتی باسن خواهد بود. شما با یک کش ورزشی لوپ می‌توانید این تمرین ساده را انجام دهید. البته با توجه به این‌که بایستی ابتدا روی زمین دراز بکشید می‌توانید از یک مت یوگا باضخامت مناسب (که یکی از انواع لوازم یوگا است) استفاده کنید. ابتدا روی زمین دراز کشید و زانوهای خود را مانند تصویر بالا خم‌کنید. کش لوپ با مقاومت مناسب را انتخاب کرده و دور ران‌های خود حلقه کنید. درحالی‌که دستان خود را در کنار پهلوها روی زمین قرار داده‌اید باسن خود را به‌آرامی از زمین بلند کنید. شما همچنین می‌توانید هنگام بلند شد مقداری ران‌های خود را از هم دور کرده و به کش لوپ فشار وارد کنید. این موقعیت را 3 ثانیه حفظ کرده و مجدداً چندین مرتبه تکرار کنید.

اسکوات استپ جانبی با کش

اسکوات استپ جانبی

این تمرین مناسب تقویت برخی عضلات ازجمله باسن، چهار سر ران و همسترینگ خواهد بود. برای انجام این تمرین ابتدا کش لوپ را در بالای زانوها روی ران حلقه کنید. پاهای خود را از هم دور کرده و با یکی از پاها مثلاً پای راست به طرفین گام بردارید و هم‌زمان به حالت اسکات درآید به‌گونه‌ای که باسن شما به‌موازات سطح زمین باشد. در این حالت چند ثانیه مکث کرده و مجدداً تمرین را تکرار کنید.

حرکت کیک بک با کش لوپ

حرکت کیک بک با کش لوپ

این تمرین نیز مناسب تقویت عضلات همسترینگ و عضلات سرینی (باسن) است. از طرفی با استفاده از تمرین قدرتی کیک بک می‌توانید عضلات هسته‌ای شکم خود را نیز تقویت کنید. برای انجام این تمرین مانند تصویر ابتدا به حالت چهار دست‌وپا درآیید. دقت کنید که باسن و کمر شما در یک راستا باشد. دست‌ها را به‌موازات عرض شانه از هم بازکرده و بر روی سطح زمین قرار می‌دهیم. کش لوپ را دور ران‌های خود قرار داده و حال یکی از پاها را مثلاً پای راست به عقب لنگر می‌اندازیم. در این حالت مکث کوتاهی می‌کنیم و به نقطه شروع بازگشته اما زانوها را با زمین تماس نمی‌دهیم و بلافاصله چندین مرتبه حرکت لنگر انداختن به عقب را تکرار می‌کنیم.

بلند کردن پاها از پهلو با کش لوپ

بلند کردن پاها از پهلو

مهم‌ترین عضلاتی که در این تمرینات درگیر می‌شوند عضلات سرینی و ران‌ها خواهد بود. بهتر است برای راحتی از یک زیرانداز ورزشی باضخامت مناسب استفاده کنید و همچنین در انتخاب کش لوپ با مقاومت مناسب وسواس به خرج دهید تا متناسب با توانایی شما باشد. برای انجام این کار طبق تصویر ابتدا به پهلو بر روی زمین دراز بکشید و یکی از دستان را مثلاً دست راست به‌عنوان تکیه‌گاه از ناحیه ساعد بر روی زمین قرار دهید. حال یک کش لوپ ورزشی را به دور پاهای خود حلقه کنید. در وهله اول پاها را به‌اندازه عرض شانه از هم باز نگه‌دارید و سپس با اعمال فشار یکی از پاها را از هم دور کنید تا کش به آخرین حد کشسانی خود برسد. در این حالت 3 ثانیه مکث کرده و مجدداً چندین مرتبه تمرین را تکرار کنید.

بالا آوردن زانو در حالت ایستاده با کش لوپ

بالا آوردن زانو در حالت ایستاده با کش لوپ

از مهم‌ترین عضلاتی که در این تمرین تحت چالش قرار می‌گیرند عضلات خم کننده یا فلکسور خواهند بود. این عضلات نقش بسیار مهمی در راه رفتن، هم ترازی بدن و تعادل دارند. برای انجام این تمرینات ساده ابتدا بیاستید و پاها را به‌اندازه عرض شانه از هم بازکنید. حال کش لوپ را دور کف پا حلقه کنید. یکی از پاها را مثلاً پای چپ را از زمین دور کرده و از زانو خم‌کنید تا حدی که کش لوپ به آخرین حد کشسانی خود نزدیک شود. در حالت کشیده 3 ثانیه مکث کنید و مجدداً حرکت را تکرار کنید.

بالا آوردن پاها به‌صورت خوابیده با کش لوپ

بالا آوردن پاها به‌صورت خوابیده با کش لوپ

این تمرینات نیز برای تقویت عضلات فیله کمر و همچنین عضلات هسته‌ای شکم بسیار مناسب است. برای انجام این کار روی کمر خود به‌صورت خوابیده دراز بکشید و لوپ حلقه‌ای را دور مچ پاهای خود قرار دهید. درحالی‌که عضلات شکم خود را منقبض کرده‌اید سعی کنید دستان شما کاملاً صاف در کنار پهلوها باشد. یکی از پاهای خود را تا حد امکان از زمین دور کنید. دقت کنید به‌هیچ‌وجه پاهای خود را از زانو خم نکنید درحالی‌که کش لوپ به آستانه کشسانی خود رسیده است 3 ثانیه مکث کرده و به‌آرامی پاهای خود را پایین آورید. هم‌زمان می‌توانید این تمرین را برای پای مخالف نیز تکرار کنید.

کشش پا از کنار با کش لوپ

کشش پا از کنار

مهم‌ترین عضله تقویت‌شده در این تمرین عضلات سرینی خواهد بود. شما با تقویت عضلات سرینی در بدن (باسن) می‌توانید راحت‌تر اقدام به جابجایی وسایل سنگین کرده و از طرفی در کارهای روزمره کمتر دچار کمردرد شوید. برای انجام این تمرین بیاستید و یکی از دستان خود را به ستون و یا دیوار تکیه دهید. درحالی‌که یک کش لوپ را دور مچ‌های پا حلقه کرده‌اید سعی کنید پای آزاد خود را منظور طبق تصویر پای چپ را از پای ثابت خود دور کنید تا کش لوپ ورزشی به آخرین حد کشسانی خود نزدیک شود. در این حالت 3 ثانیه مکث کرده تا ماهیچه‌های سرینی شما منقبض گردند حال چندین مرتبه این تمرین را تکرار کنید.

هنگام تمرین با کش لوپ به چه نکاتی بایستی توجه کنیم؟

ازآنجایی‌که به هر صورت کش ورزشی ازجمله کش لوپ و یا مینی لوپ بسته به جنس آن از لاتکس باشد و یا پارچه‌ای ممکن است در اثر استفاده طولانی از این محصولات پاره شده و یا دچار دررفتگی شوند. لذا بایستی حتماً هنگام تمرین فشار بیش‌ازاندازه وارد نکنید و به نکات زیر توجه نمایید.

  1. حتماً به مقاومت‌های کش لوپ و یا مینی لوپ توجه کنید و سعی کنید متناسب با توانایی خود از آن‌ها در تمرینات استفاده کنید. اگر در یک باشگاه ورزشی زیر نظر مربی تمرین می‌کنید حتماً مقاومت موردنظر خود را از او سؤال کنید.
  2. قبل از انجام هرکدام از این تمرینات ورزشی بدن خود را گرم‌کنید تا بتوانید ست‌های تمرینی طولانی‌مدتی داشته باشید.
  3. سعی کنید حتماً پس از تمرینات برخی حرکات ملایم را انجام داده تا به‌نوعی بدن خود را سرد کنید.
  4. اگر قصد خرید کش مینی لوپ دارید حتماً به ابعاد این محصولات و جنس آن توجه کنید. کش های مینی لوپ پارچه‌ای نسبت به مدل‌های لاتکس، ضخیم‌تر هستند. برای شروع می‌توانید از مدل‌های لاتکسی استفاده نمایید.

 


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone