۰

لوازم یوگا

%8 تخفیف
۴۱۵,۰۰۰ تومان ۴۵۰,۰۰۰ تومان
%13 تخفیف
۴۸۰,۰۰۰ تومان ۵۵۰,۰۰۰ تومان
%16 تخفیف
۶۰۴,۰۰۰ تومان ۷۲۰,۰۰۰ تومان
%19 تخفیف
۱۰۵,۰۰۰ تومان ۱۳۰,۰۰۰ تومان
۳۰,۰۰۰ تومان
تماس بگیرید
لوازم یوگا

ورزش یوگا تاریخچه محرمانه و مرموزی دارد. طبق بررسی‌های صورت گرفته مورخان بسیاری از نوشته‌ها در مورد آن تنها بر روی برگ‌ها و تنه درختان درج می‌شد. به همین دلیل سرنخ‌های نصفه و نیمه‌ای وجود دارد که ممکن است ثابت کند این ورزش چه تاریخ غنی‌تری داشته است. از کتیبه‌های اقتباس‌شده می‌توان دریافت که این ورزش چیزی حدود 5 هزار سال قدمت دارد.

طبق اسناد تاریخی در حدود 5 هزار سال پیش، تمدن ساراسوانی در کنار رودخانه‌ای در شمال کشور هند و تمدن وداها به‌عنوان مهد آغاز این رشته ورزشی در متون قدیمی ذکرشده‌اند که شامل آیین‌ها و رقص‌های خاصی بود. در اواخر دهه 1800 میلادی این ورزش به تمام جهان گسترش یافت. در ابتدا، هیچ تجهیزات خاصی برای این ورزش وجود نداشت. اصول تمرین یوگا فقط بر جسم، روح و روان مرتبط است. تمرینات ورزش یوگا برای لاغری و تناسب‌اندام بسیار متفاوت از تمرینات فیزیکی است و به هسته تفکر و معنویت استوار است.

این ورزش می‌تواند جهت درمان مکمل بسیاری از بیماری‌ها همانند بیماری‌های سرطانی، آسم، قلب و مخصوصاً روان‌درمانی مفید باشد. همان‌طور که می‌دانید امروزه با گسترش ویروس Covid-19 ما با یک اپیدمی جهانی روبرو هستیم که اقتصاد، منابع انسانی و روحیه انسان‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است و موجب شده تا اضطراب و نیرویی خارج از کنترل ما را تقویت کند. این ورزش خود بر اساس فلسفه‌ای بناشده است که تلاش می‌کند تا مشکلات روح و روان و رنجش انسان را از بین ببرد و از درون آدمی را صیقل دهد.

در هنگام انجام حرکات تمرینی یوگا بدن انسان در وضعیت‌های گوناگونی قرار می‌گیرد که به آن آسانا (Asana) گویند. آنها اغلب حرکات کششی هستند و با مکث و تنفس عمیق انجام می‌شوند. به همین دلیل در هنگام انجام آساناها برخلاف تمرینات ورزشی معمول، اسیدلاکتیک زیادی در ماهیچه‌ها جمع نمی‌شود.

لوازم یوگا

انواع لوازم و وسایل یوگا

با پیشرفت و گسترش این ورزش در سراسر جهان، امروزه در بازار خرید لوازم یوگا، تجهیزات مختلفی را می‌توان یافت. اما معمولاً استفاده از تمامی این لوازم برای همه افراد با توجه به سن و شرایط تمرین نیاز نخواهد بود. بخش عمده‌ای از انواع وسایل و تجهیزات ورزش یوگا شامل: مت یوگا، کمربند یوگا، چرخ یوگا، آجر یوگا، مت حوله‌ای یوگا، دستکش و جوراب یوگا و غیره خواهد بود ما در این مطلب به‌صورت خلاصه به معرفی این محصولات خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید.

مت یا زیرانداز ورزشی یوگا

استفاده از زیرانداز ورزشی به‌عنوان اولین وسیله در تمرینات این ورزش خواهد بود. از مهم‌ترین دلیل استفاده از این محصول جلوگیری از آسیب رسیدن به بدن و یا ستون فقرات ورزشکاران است. بسته به وزن و قد خود می‌بایست از ابعاد استاندارد مت یوگا استفاده نمایید. امروزه در بازار انواع مختلفی از زیراندازهای ورزشی همچون مت PVC، مت ورزشی با فوم EVA، مت TPE، NBR و غیره وجود دارند که متناسب با تمرین خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را خریداری نمایید.

کمربند یوگا

حتماً تابه‌حال این سؤال برایتان پیش‌آمده که کمربند یوگا چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ کمربند یوگا یا همان بند یوگا به‌عنوان یکی دیگر از تجهیزات و لوازم این رشته ورزشی می‌باشد و از وسایل کمکی برای آساناهای یوگاست که معمولاً از الیاف طبیعی بسیار سبک، نرم، غیر سمی، ضد لغزش و بادوام ساخته می‌شود. بند یوگا قابل شستشو و برای انجام حرکت در حالت‌های نشسته و خوابیده بسیار کاربرد دارد. این محصول دارای سگک بسیار محکمی است که به شما در انجام آساناها کمک می‌کند. این محصول خصوصاً برای افراد تازه‌کار در حرکات کششی پیشنهاد می‌شود.

بند یوگا

چرخ یوگا

چرخ یوگا را با اسامی همچون یوگا ویل Yoga Wheel و حلقه یوگا نیز می‌شناسند. برای به دست آوردن انعطاف‌پذیری و تحرک، قدرت و ثبات می‌توان از این وسیله استفاده کرد. 5 فایده اصلی آن عبارت است از: ماساژ و تحرک ستون فقرات، کشش در عضلات شانه و سر، تقویت عضلات فوقانی و پایین‌تنه، بهبود تعادل و ثبات بدن و تطبیق وضعیت بدن با ذهن.

چرخ یوگا

یوگا ویل دارای سطحی نرم و منعطف بوده و فشاری به اندام‌های شما وارد نمی‌کند. قیمت حلقه یوگا متناسب با سایز و جنسی که دارد متفاوت است. این محصول به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم‌بندی می‌شود. برای خرید یوگا ویل کافی است وارد سایت شده و در دسته تجهیزات یوگا محصول موردنظر را انتخاب نمایید.

آجر یوگا

آجر یوگا با اسامی بلوک یوگا و یا مکعب یوگا از جنس فوم انعطاف‌پذیر و قابل شستشو است. نام تجاری این محصول Brich Yoga بوده و کاربرد آجر یوگا برای حفظ تعادل و تقویت عضلات می‌باشد. زیرا این وسیله کمک می‌کند تا در تمرینات ستون فقرات، سر و لگن در راستای استانداردی قرار بگیرد. لازم به ذکر است با استفاده از این وسیله شما می‌توانید حرکاتی مانند وضعیت پل، وضعیت چرخ، مثلثی، نیمه ماه، میز و یا چهارپایه را به نحو مطلوب‌تری انجام دهید.

این آجرها، برای افراد مسن‌تر یا مبتدیان که انعطاف بدنی کافی ندارند بیشتر کاربرد دارد. توصیه ما خرید 2 آجر برای تمرین می‌باشد زیرا در اکثر تمرینات تعادلی نشسته به 2 آجر نیاز است. سایز استاندارد آجر یوگا معمولاً 24 در 12 در 9 سانتی‌متر بوده و 3 لایه می‌باشد.

مت حوله‌ای یوگا

مت حوله‌ای یوگا یا حوله یوگا معمولاً از پارچه آنتی باکتریال و ضد تعریق ساخته‌شده‌اند و نام تجاری آن Yoga Towels خواهد بود. زیرانداز حوله‌ای یوگا هم برای افراد تازه‌کار و هم برای افراد حرفه‌ای به‌عنوان ابزار مکمل این رشته و پیلاتس خواهد بود. این محصول دارای ساختار حوله‌ای برای جذب مناسب رطوبت سطح پوست می‌باشد. بسیاری از افراد در حین تمرین متوجه شده‌اند که استفاده از زیرانداز ورزشی به‌تنهایی نمی‌تواند مانع لغزش ناشی از عرق کردن شود. به همین دلیل یک حوله بر روی زیرانداز می‌تواند از لغزش دست‌ها؛ پاها و سایر اعضای بدن جلوگیری کند. لازم به ذکر است نوع طرح و دوخت این محصولات به‌گونه‌ای است که در طول تمرینات شدید در جای خود قرارگرفته و جمع نمی‌شوند.

دستکش و جوراب یوگا

داشتن یک جفت دستکش یا جوراب یوگا مانند داشتن یک سلاح مخفی است. جوراب‌های این رشته ورزشی به شما اجازه می‌دهد که تشک و یا کف سالن را به‌خوبی لمس کرده بدون اینکه اصطکاک با سطح باعث کبودی پاها شود. از طرفی این محصول رطوبت ناشی از این تمرینات را از پای شما دور می‌کند. تمرینات ورزشی با جوراب‌های ساده و معمولی بسیار سخت است و احتمال سرخوردن و یا لغزش در هنگام انجام حرکات تمرینی وجود دارد.

جوراب یوگا

دستکش و جوراب یوگا در کف دارای برجستگی‌های ریزی است که مانع سرخوردن می‌شود. این محصول دارای طرح‌بندی‌های مختلفی شامل طرح انگشتی، طرح کلاسیک با مخلوطی از مواد پنبه، پلی‌استر، اسپندکس و یا PVC تولید و عرضه خواهند شد.

قیمت لوازم یوگا در بازار

قیمت خرید وسایل یوگا در بازار با توجه به گستردگی محصولات آن بسیار متفاوت است. هرکدام از این تجهیزات به دلیل کاربرد، کیفیت، نوع برند و یا کشور سازنده نرخ قیمتی متفاوتی خواهند داشت. مطمئناً شما عزیزان به‌عنوان یک خریدار، سایت‌های مختلفی را برای به دست آوردن وسایل یوگا ارزان جستجو کرده‌اید. فروشگاه اینترنتی کالا ورزش با دارا بودن محصولات متنوع و همچنین نمایندگی برخی برندهای این رشته ورزشی به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های لوازم یوگا منیریه شناخته می‌شود. این شرکت مفتخر است توانسته با فروش عمده لوازم یوگا و پیلاتس در منیریه بخشی از نیازهای بازار ورزش را جبران نماید.

خرید لوازم یوگا باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالاورزش

خرید آنلاین و حضوری وسایل یوگا اصل از سایت کالاورزش با بیش از 15 سال فعالیت در بازار لوازم ورزشی منیریه تنها با یک کلیک از شما فاصله دارد. لازم به ذکر است تمامی محصولات و لوازم ورزشی دارای خدمات پس از فروش بوده و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان سایت در 24 ساعت از شبانه‌روز و هفت روز هفته در تماس باشید.

whatsapp whatsapp phone