۰

کش پیلاتس را چگونه بشوییم؟

کش پیلاتس را چگونه بشوییم؟

کش پیلاتس را چگونه بشوییم؟ تمیز کردن وسایل ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از سایت کالا ورزش راه های مختلف شستن و تمیز کردن کش پیلاتس را توضیح می دهیم.

استفاده از کش بدنسازی و پیلاتس سال‌ها است که به‌عنوان یک وسیله ضروری تناسب‌اندام در بین ورزشکاران و توان‌بخشی در بیماران کاربرد دارد. از طرفی هنگام تمرین با انواع مختلف از کش های ورزشی نیازی به سالن ورزشی، یک مربی شخصی و یا یک لباس حرفه‌ای نخواهید داشت. شما می‌توانید حتی در منزل با اطمینان کامل از این محصولات استفاده نمایید. به‌کارگیری اصول و نکات بهداشتی برای کش های ورزشی پیلاتس به دلیل اینکه همواره در تماس مستقیم پوست بدن می‌باشند امری لازم و ضروری است. در رشته‌های ورزشی بدنسازی بسیاری از محصولات ازجمله تردمیل ها، دستگاه‌های بدنسازی، دمبل‌ها و غیره معمولاً دارای انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند. کش های پیلاتس نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. از طرفی به دلیل کم جا بودن این محصول می‌توان آن‌ها را در هر مکانی نگهداری نمود؛ بنابراین اگر به پاکیزگی آن‌ها اهمیت داده نشود و مثلاً در کمد لباس آن را قرار دهیم طبیعتاً انتقال انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها به سایر لوازم راحت‌تر خواهد بود. ما در این مقاله شما را با روش اصولی شستن کش ورزشی بدنسازی و پیلاتس آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شستن کش پیلاتس


مطالعه بیشتر: نحوه شستن مت یوگا


نحوه شستن کش پیلاتس

اگر در یک باشگاه ورزشی تمرین می‌کنید نیازی نیست پس از هر جلسه اقدام به تمیز کردن کش پیلاتس نمایید. این روش زمانی مناسب خواهد داد که برای هر تمرین شما این محصول را با دوست خود به‌صورت مشترک استفاده نمایید؛ اما اگر خودتان شخصاً از کش ورزش پیلاتس استفاده می‌نمایید، نیازی به شستن در پایان هر جلسه نیست؛ اما برای اینکه بدانیم چگونه بایستی کش بدنسازی و پیلاتس را تمیز نماییم کافی است از دستمال ضدعفونی‌کننده و ضد باکتری مناسب پوست دست استفاده کنیم. از طرفی حتی اگر یک ژل ضدعفونی‌کننده در اختیار دارید می‌توانید بر روی جنس لاتکس آن مالیده و با یک پارچه تمیز و مرطوب آن را پاک نمایید. دقت کنید به‌هیچ‌وجه از مواد شوینده قوی استفاده نکنید. برای شستشو نیز بهتر است از آب ولرم و ماده شوینده بسیار ملایم استفاده کنیم.

حال پس‌از اینکه این محصول که از پرکاربردترین تجهیزات بدنسازی محسوب می شود را با استفاده از روش‌های ذکرشده تمیز کردیم، نوبت به خشک‌کردن آن‌ها خواهد رسید. بهتر است برای خشک‌کردن کش های پیلاتس، آن‌ها را در محیط خانه و یا هوای آزاد قرار دهیم و البته از تابش مستقیم نور آفتاب به دور باشد؛ زیرا نور مستقیم آفتاب به‌مرور پس از هر بار شستشو باعث پوسیدگی آن خواهد داشت. حتماً دقت کنید برای عمر طولانی این محصول از پودر ریکاوری کش ورزشی نیز استفاده نمایید. کش ورزشی پارچه‌ای و یا مینی لوپ پارچه‌ای را می‌توانیم در یک سطل آب ولرم و صابون بشوییم و سپس به‌آرامی با دست خود آلودگی‌ها را از روی سطح آن جداسازی نماییم. لازم به ذکر است برای خشک‌کردن این کش نیز به‌هیچ‌عنوان نباید از نور آفتاب استفاده کنیم. بهتر است در هوای آزاد خصوصاً در شب این کار انجام شود تا انعطاف‌پذیری خود را از دست ندهند.

محصولات مرتبط


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone