۰

اسکی فضایی یا تردمیل؟ کدام بهتر است؟

اسکی فضایی یا تردمیل؟ کدام بهتر است؟

تردمیل و اسکی فضایی که امروزه هم در منازل و هم در باشگاه‌ها استفاده می‌شوند به‌عنوان بهترین تمرینات هوازی سیستم قلبی و عروقی را تقویت کرده و طرفداران بسیاری دارند. ما در این مقاله به معرفی مزایای هرکدام خواهیم پرداخت.

جای تعجب نیست که وقتی صحبت از تمرینات هوازی در باشگاه و یا منزل در این روزها به میان می‌آید، اسکی فضایی و تردمیل به‌عنوان دو نمونه از دستگاه‌های محبوب و پرکاربرد معرفی می‌شوند. اسکی فضایی یا تردمیل هر دو یک حالت کاملاً طبیعی دویدن و یا راه‌رفتن را برای شما شبیه‌سازی می‌کنند و بسته به نوع شدت تمرینات، میزان کالری سوزی متفاوتی دارند و به عنوان یک تمرین عالی قلبی عروقی شناخته خواهند شد. تردمیل به شما این امکان را می‌دهد تا بر روی یک سطح متحرک راه بروید و یا بدوید شما می‌توانید با استفاده از انواع تردمیل‌های حرفه‌ای، شیب و سرعت تمرینات خود را کنترل کنید. از طرفی الپتیکال یا همان اسکی فضایی به‌گونه‌ای است که با قراردادن پاهای خود بر روی رکاب‌ها می‌توانید به‌صورت بیضی‌شکل حالتی شبیه به ورزش اسکی داشته باشید. اگرچه شباهت‌هایی بین این دو وسیله ورزشی وجود دارد اما در اصل تفاوت‌های زیادی نیز با هم دارند. باتوجه‌به اینکه کدام‌یک بهتر است ما در این مقاله آنها را با هم مقایسه کرده‌ایم.

کدام دستگاه برای سوزاندن چربی بهتر است: تردمیل یا اسکی فضایی

مطمئناً اکثر شما ورزشکاران عزیز تجربه تمرین با این لوازم را داشته‌اید اما هرکدام به نوبه خود مزایا و معایب خاصی دارند. برای اینکه بدانیم کدام دستگاه برای چربی‌سوزی بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

اسکی فضایی یا تردمیل


خرید الپتیکال باشگاهی با بهترین کیفیت و عالی ترین قیمت از کالا ورزش


 

مزایای اسکی فضایی

یکی از مزایای اسکی فضایی این است که هنگام کار با دستگاه الپتیکال فشار کمتری به مفاصل و استخوان‌های شما وارد شود. اصولاً اسکی فضایی را به‌عنوان یک دستگاه کم‌فشار بر روی عضلات می‌نامند؛ بنابراین اگر راه‌رفتن و یا دویدن برای شما مشکل است یا کمردرد یا دیسک کمر دارید این بهترین گزینه خواهد بود.

استفاده از اسکی فضایی در صورت آسیب‌دیدگی بدن البته با مشورت با پزشک مربوطه بلامانع است، لازم به ذکر است الپتیکال در درمان ناتوانی‌های جسمی و مراکز فیزیوتراپی نیز کاربرد بسیار دارد و برای افراد مسن نیز قابل‌استفاده است.

از دیگر مزایا بهترین وسیله هم برای تناسب‌اندام بالاتنه و پایین تنه، این وسیله به‌عنوان یکی از بهترین تمرینات بدنسازی برای عضلات بالاتنه با استفاده از دسته‌های بازویی شکلش بوده و هم اینکه با راه‌رفتن می‌توانید عضلات پایین تنه خود را تحت چالش قرار دهید.

منفعت بعدی بهترین وسیله برای کارروی عضلات مختلف، شما می‌توانید در هر زمان تمرینات خود را تغییر دهید و جهت دویدن و یا راه‌رفتن را معکوس نمایید. این امر باعث خواهد شد سایر عضلات همسترینگ شما تحت چالش قرار گیرند.

این دستگاه میزان کالری سوزی بالایی دارد، کارروی دستگاه Elliptical باعث خواهد شد بسته به فیزیک بدن شما برای مدت‌زمان حدود 30 دقیقه 250 الی 300 کالری بسوزانید.

دستگاه اسکی فضایی مصارف خانگی نیز دارد. همانند هر دستگاه دیگری، قیمت دستگاه الپتیکال خانگی نیز برای انواع مدل های گوناگون آن متنوع است. بنابراین شما می توانید با توجه به بودجه خود و مدل مورد نظر، نسبت به خرید این دستگاه از کالاورزش اقدام نمایید.


خرید تردمیل باشگاهی با بهترین کیفیت و عالی ترین قیمت از کالا ورزش


مزایای تردمیل

کنترل زیاد، یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از تردمیل قابلیت مانور بدن و انعطاف‌پذیری بالای آن خواهد بود. به این معنا که شما قدرت انتخاب بالایی با استفاده از امکانات تنظیمی آن خواهید داشت. می‌توانید تعیین کنید یک پیاده‌روی سریع در یک سطح صاف داشته باشید و یا اینکه بر روی سطح شیب‌دار این فعالیت را انجام دهید؛ بنابراین تمام جنبه‌های استفاده از این وسیله از جمله سرعت، شیب، دوره گرم کردن و یا سرد کردن بدن و غیره را کنترل کنید.

تقویت عضلات پاها، دویدن و یا راه‌رفتن بر روی این دستگاه‌ها می‌تواند مستقیماً باعث تقویت عضلات پا از جمله عضلات چهار سر ران، همسترینگ و ساق پا شود.

استفاده هم‌زمان دیگر کارها، به‌طورکلی می‌توانید در هنگام استفاده از تردمیل تلویزیون تماشا نمود و یا کتاب موردعلاقه خود را مطالعه نمایید. اما برای پاسخ به این سؤال که کدام دستگاه تردمیل و یا اسکی فضایی برای چربی‌سوزی بهتراست بستگی به تصمیم و فیزیک بدن شما خواهد داشت. به‌طورکلی اگر مستعد آسیب‌دیدگی هستید و یا بیماری اسکلتی عضلانی چون پوکی‌استخوان دارید بهترین وسیله elliptical خواهد بود. ولی اگر عادت به پیاده‌روی دارید می‌توانید از تردمیل استفاده نموده و شیب آن را تنظیم نمایید.

به طور نمونه فردی با وزن 68 کیلوگرم اگر با اسکی فضایی تمرین کند در حدود 30 دقیقه تقریباً 250 تا 300 کالری می‌سوزاند. اگر همان فرد در مدت‌زمان 30 دقیقه روی تردمیل با سرعت حدود 16 کیلومتر بر ساعت باشد حدود 300 کالری می‌سوزاند. درصورتی‌که سطح تردمیل را شیب‌دار کنیم این مقدار چربی‌سوزی نیز افزایش خواهد یافت. طبق صحبت‌هایی که انجام شد حتماً به این فکر افتاده‌اید که تردمیل کالری بیشتری می‌سوزاند این دقیقاً به‌سرعت و شیب انتخابی شما بستگی دارد. به‌طورکلی اگر به دنبال درگیرکردن عضلات بیشتری از بدنتان هستید و می‌خواهید فشار کمتری به کمر و زانوهایتان وارد شود، الپتیکال گزینه مناسب‌تری است ولی چنانچه عادت به پیاده‌روی دارید و یا دویدن و آهسته راه‌رفتن برایتان مفیدتر است و به دنبال تمرینات پرفشار و متنوع‌تری با شیب و سرعت مختلفی هستید حتماً سراغ تردمیل بروید.

 

محصولات مرتبط

%19 تخفیف
۱۸۷,۰۰۰ تومان ۲۳۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone