۰

راهنمای خرید توپ پینگ پنگ + مشخصات

راهنمای خرید توپ پینگ پنگ + مشخصات

در این مقاله راهنمای خرید توپ پینگ پنگ و مواد بکار رفته در ساخت این توپ و برترین برند های تولید کننده این توپ ها و قیمت آنها در بازار های ورزشی با توجه به نوع کاربری (تمرینی، حرفه ای و تمرینی) و این سوال که چرا بر روی توپ های پینگ پنگ نشان ستاره درج می شود ؟ بیان شده است.

در این مقاله راهنمای خرید توپ پینگ پنگ و مواد بکار رفته در ساخت این توپ و برترین برند های تولید کننده این توپ ها و قیمت آنها در بازار های ورزشی با توجه به نوع کاربری (تمرینی، حرفه ای و تمرینی) و این سوال که چرا بر روی توپ های پینگ پنگ نشان ستاره درج می شود ؟ بیان شده است.

 

۱. توپ های پینگ پنگ از چه موادی ساخته می شوند ؟

۲. توپ‌های پلاستیکی پینگ پنگ

۳. چرا بر روی توپ های پینگ پنگ نشان ستاره درج می شود ؟

۴. توپ های پینگ پنگ در چه رنگ هایی تولید می شوند؟

۵. برترین برندهای توپ پینگ پنگ و قیمت آنها در بازارهای ورزشی

 

توپ های پینگ پنگ از چه موادی ساخته می شوند ؟

اگر تصمیم به خرید توپ پینگ پنگ دارید باید برای خود تعیین کنید که قصد خرید چه نوع توپی را دارید حرفه ای ، تمرینی و یا تفریحی ؟ جنس توپ های پینگ پنگ از سلولویید و یا پلاستیک غیر قابل اشتعال می باشد. وزن این توپ ها به طور استاندارد ۲.۷ گرم و قطر ۴۰ میلی متر است که ضریب ارتجاعی آنها به ۹۴% می رسد و در هنگام وارد کردن ضربات محکم توپ حتی تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد یافت. در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ فدراسیون جهانی پینگ پنگ دو تغییر عمده در این توپ ها اعمال کرد. در سال ۲۰۰۰ تصمیم گرفته شد که اندازه توپ ها از ۳۸ میلی متر به ۴۰ میلی متر تغییر کند و در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفته شده که به جای توپ های سلولوییدی از توپ های پلاستیکی استفاده شود. در ابتدای امر اینطور به نظر می رسید که جهت مبارزه با آلودگی های توپ های سلولوییدی این تصمیم گرفته شده است ولی فدراسیون جهانی پینگ پنگ (ITTF) اعلام کردم چون سرعت توپ های پلاستیکی کمتر است، تماشاگران به راحتی می توانند بازی و حرکت توپ را بهتر دنبال کنند.

راهنمای خرید توپ پینگ پنگ

بیشتر بدانید : تاریحچه پینگ پنگ در ایران و جهان

توپ‌های پلاستیکی پینگ پنگ

اندازه توپ های پلاستیکی مقدار کمی از توپ های سلولوییدی بزگتر بوده است و این امر باعث شده است این توپ ها را +۴۰ می نامند و آن را بر روی توپ ها حک می کنند که خود نشانه ی تفکیک توپ های پلاستیکی از سلولوییدی می باشد. در تولید توپ های پلاستیکی با کیفیت برخی اوقات از موادی به نام ABS استفاده می شود که پلاستیکی است غیر قابل اشتعال و مقاومت بسیار بالایی دارد. این جنس باعث پیچ دهی بهتر توپ نیز می شود. یکی از تفاوت های توپ های پلاستیکی در داشتن و یا نداشتن درز می باشد.

بیشتر بدانید : آشنایی با انواع میزهای پینگ پنگ، ابعاد و مشخصات آنها

چرا بر روی توپ های پینگ پنگ نشان ستاره درج می شود ؟

به طور استاندارد در بازار توپ های حرفه ای پینگ پنگ با درجه بندی ۱ تا ۳ ستاره شناخته می شوند. برخی از کمپانی های سازنده تا ۵ ستاره نیز می زنند که این امر بیشتر برای تبلیغات بیشتر می باشد و در واقع تفاوتی ندارند. همانطور که می توان حدس زد توپ های ۳ ستاره از کیفیت و مقاومت بیشتری برخوردار می باشند. توپ های مسابقات باید نام ITTF  را بر روی خود داشته باشند که نشان دهنده تاییده فدراسیون جهانی تنیس روی میز می باشد. برای تمرین و تفرح بهتر است که از توپ های یک ستاره و دو ستاره استفاده نمایید که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. اما در مسابقات بین المللی باید حتما از توپ های ۳ ستاره برای بازی استفاده شود.

بیشتر بدانید : چگونه یک میز پینگ پنگ مناسب با فضای خود انتخاب کنیم ؟

توپ های پینگ پنگ در چه رنگ هایی تولید می شوند؟

امروزه توپ های پینگ پنگ در دو رنگ سفید و یا نارنجی تولید و روانه بازارها می شوند. رنگ توپ مورد استفاده بستگی به رنگ سطح میز پینگ پنگ دارد. معمولا از توپ سفید برای بازی بر روی میزهای پینگ پنگ آبی رنگ و از توپ های نارنجی برای بازی بر روی میزهای سبز رنگ استفاده می شود.

رنگ بندی توپ های پینگ پنگ

برترین برندهای توپ پینگ پنگ و قیمت آنها در بازارهای ورزشی

نام هایی همچون Donic ، Fox ، Comilleou ، DHS ، Schildkrot ، STIGA به عنوان برترین تولیدکنندگان توپ و تجهیزات ورزش پینگ پنگ در جهان شناخته شده هستند به طوریکه محصولات تولیدی این نام ها در بیشتر بازارهای ورزشی دنیا یافت می شود. این کمپانی ها محصولات تولیدی خود را با توجه به نوع مصرف (تمرینی- حرفه ای – تفریحی) و مواد بکار رفته در ساخت محصول با قیمت های متفاوتی به بازارها عرضه می کنند. در بازارهای ورزشی کشورمان نیز محصولات این برندها با توجه به نوع کاربری در بسته های ۳ ، ۶  و ۱۰ عددی با توجه به برند تولیدکننده با میانگین قیمتی ۱۰ الی ۳۵۰۰۰ تومان به علاقمندان ورزش پینگ پنگ عرضه می شود.

بیشتر بدانید : فواید ورزش پینگ پنگ و قوانین و مقررات این ورزش

پیشنهاد می کنیم پیش از خرید توپ و یا سایر لوازم و تجهیزات ورزش پینگ پنگ با کارشناسان ما در * گروه کالاورزش * تماس، و اطلاعات مورد نیاز خود از قبیل، جنس بکار رفته در ساخت محصول، برند تولید کننده، ضمانت و خدمات پس از فروش و قیمت محصول مورد نظر خود را کسب و در صورت تمایل اقدام به سفارش و خرید کالای مورد نظر خود نمائید.

نظرات کاربران

avatar امیر حسین :

خوبه ولی جواب سوالات کجاست

ارسال شده در ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

سلام هر موضوع زیرش توضیح داده مطالعه بفرمایید

avatar یزدیان :

ممنون از راهنمایی خوبتون.

ارسال شده در ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone