۰

کش TRX

کش TRX

ورزش TRX تاریخچه جالبی دارد در حدود سال 1990 برای اولین بار یکی از کهنه سربازان نیروی دریایی ارتش آمریکا به نام رندی هتریک که زمان زیادی را بر روی ناو جنگی خدمت می‌کرد، به فکر ساخت وسیله‌ای بسیار ساده و ابتدایی افتاد تا سایر سربازان بتوانند در فرصت آزاد خود، هم ورزش کنند و هم آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند. امروزه این تمرین به‌عنوان ورزش تی آر ایکس شناخته می‌شود و زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های معلق در ایران می‌باشد.

کلمه TRX مخفف Total Body Resistance Exercise به معنای انجام تمرینات مقاومتی است که در ایجاد قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و ثبات مفاصل کاربرد فراوانی خواهد داشت. با انجام تمرینات می‌توانید به‌تناسب اندام و از دست دادن چربی‌های اضافی و بهبود استقامت در کل بدن کمک کنید. انجام تمرینات ورزشی با کش تی آر ایکس TRX امروزه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های حال حاضر برای تناسب‌اندام بانوان و آقایان است. استفاده از این محصول در تمرینات ورزشی و قدرتی باعث می‌شود که نقاط مرکزی ماهیچه‌های بدن تقویت‌شده و به‌اصطلاح شکل سیکس پک به خود بگیرند.

کش TRX یا طناب تی ار ایکس چیست

کش و لوازم TRX به‌عنوان یک ابزار مهم در ورزش‌های معلق به‌حساب می‌آید. سیستم تمرینات تعلیقی TRX بر اساس فشار وارده و وزن و همچنین غلبه بر جاذبه زمین بوده که تمرکز کاملی را بر مفاصل، تعادل و خصوصاً عضلات عمقی و تاندون‌ها خواهد داشت. از محسنات این ورزش، مهیج بودن و گروهی بودن آن است که مناسب برای تمامی ورزشکاران مبتدی تا پیشرفته می‌باشد. یک جلسه تمرین مقاومتی تی آر ایکس می‌تواند تا حدود 530 کالری بسوزاند.

این ورزش شامل یک طناب مقاومتی از جنس نایلون مرغوب بدون خاصیت ارتجاعی، دو دستگیره، یک قلاب نگه‌دارنده و لنگرگاه مخصوص پشت درب بوده که ورزشکاران می‌تواند آن را به یک سطح بلند و یا سقف آویزان کرده و یا پشت درب متصل کنند تا انواع حرکات ورزشی معلق را به‌صورت گروهی یا فردی انجام دهند. در هنگام استفاده از طناب تعادل و قدرت جاذبه دو عنصر کمک‌کننده بر روی پرورش اندام‌هایی چون دست، پا، شکم، کمر و همچنین عضلات سینه خواهد بود و باعث می‌شود تا حتی عضلات کور هم درگیر شده و آمادگی جسمانی فرد بالا رود.

کش TRX

قیمت طناب TRX در بازار

قیمت کش تی ار ایکس در بازار به عوامل متعددی همچون کیفیت طناب، جنس دسته، جنس قلاب و همچنین کشور سازنده بستگی دارد. با توجه به علاقه زیاد ورزشکاران به این رشته ورزشی در چند سال اخیر مدل‌های مختلفی از این محصول همانند بند تی آر ایکس فورس کیت Force Kit، HOME، Pro kit و مدل پینک TRX Pink وارد بازار ایران شده است که Force kit شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست. قیمت طناب TRX از هر مدل با توجه استقامت و ویژگی‌هایش، نرخ و کاربرد جداگانه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب تی آر ایکس در خانه

از بند TRX در کجا می‌توانم استفاده کنم؟

این محصول در همه مکان‌ها ازجمله منزل، باشگاه و فضای عمومی قابل‌استفاده است. امروزه به دلیل کمبود وقت و دغدغه‌های روزمره، بسیاری از افراد فرصت ثبت‌نام در باشگاه‌های ورزشی را نداشته و به همین دلیل با خرید طناب تی ار ایکس می‌توانند در هر مکانی ازجمله منزل خود اقدام به تمرین کنند. به همین دلیل می‌توانند با خرید بند TRX و تماشای فیلم راهنمای حرکات در منزل خود به‌خوبی از این ورزش بهره ببرند.

کش تی ار ایکس

نکات مهم هنگام خرید کش تی ار ایکس

آیا به دنبال خرید کش TRX ارزان هستید یا می‌خواهید بهترین مارک این محصول را داشته باشید؟ اگر تازه می‌خواهید وارد این رشته ورزشی شوید و هزینه کمتری برای آن بپردازید بهترین گزینه خرید این محصول ارزان ایرانی است. البته باید گفت با توجه به پیشرفت این ورزش در کشور و علاقه‌مندان زیادی که به خود جذب کرده، بندهای تی ار ایکس ایرانی پیشرفت قابل‌توجهی داشته و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. با نصب بند TRX در خانه و استفاده از سی دی آموزش حرکات که معمولاً در اکثر مدل‌های ایرانی وجود دارد می‌توانید به تمرینات این رشته بپردازید.

ولی اگر حرفه‌ای بوده و به دنبال محصول اصلی هستید، توصیه ما این است که خرید خود را از فروشگاه‌هایی که محصول اصلی را با ضمانت عرضه می‌کنند انجام دهید؛ زیرا متأسفانه برخی اقدام به واردات و پخش مدل‌های بی‌کیفیت این محصول نموده‌اند و با توجه به تنوع قیمتی که وجود دارد، اغلب این مورد برای خریداران مشکل‌ساز خواهد شد.

انواع تی آر ایکس

با توجه به استقبال بیش‌ازاندازه از این ورزش، کمپانی TRX توانست مدل‌های مختلفی از این بند را روانه بازارهای جهانی کند. مدل‌هایی همچون فورس کیت، پرو سیستم، مدلPinke ،TRX Home که هر یک از این محصولات ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود رادارند. اگر بخواهیم مدل‌های موجود در کشور را دسته‌بندی نماییم. می‌توان گفت این محصولات در 3 کیفیت ایرانی، های کپی و کیفیت اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. برای کسانی که مبتدی هستند و یا می‌خواهند 2 الی 3 روز در منزل تمرین داشته باشند، مدل‌های باکیفیت ایرانی با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودنشان پیشنهاد می‌شود. برای باشگاه‌داران و کسانی که به‌صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنند مدل‌های اصلی مناسب است. کارشناسان ما در کالاورزش با توجه به گستردگی مدل های های کپی در بازار داخلی، خیلی این مدل‌ها را پیشنهاد نمی‌دهند و بهتر است بیشتر روی مدل‌های باکیفیت ایرانی و یا مدل‌های اصلی با توجه به نیاز خود تمرکز داشته باشید.

راهنمای خرید کش تی آر ایکس (TRX) خانگی

کیفیت تسمه های TRX

همانطور که می دانید بدن شما در هنگام انجام تمرینات TRX توسط دو تسمه نگاه داشته می شوند، در واقع بدن شما معلق می ماند. این تسمه ها حکم ایمنی بدن شما را دارند. پس باید از کیفیت متریال ودوخت تسمه ها بسیار اطمینان داشته باشید. سعی کنید از برندها و نمایندگی های معتبر خرید کنید و مطمئن شوید که جنس تسمه ها از فیبر کربن باشد. کیفیت دوخت و بسته بندی محصول را بررسی کنید و حتما متناسب با وزن خود این وسیله را تهیه کنید.

دستگیره های تی آر ایکس

از آنجایی که تمامی تمرین های تی آر ایکس با گرفتن دسته ها انجام می شود شما باید توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه این دستگیره ها محکم باشد، راحت گرفته شده و در برابر لغزش و سر خوردن دست ها مقاوم باشد.

کارابین TRX

کارابین و یا همان قلاب تی آر ایکس تسمه ها را نگاه می دارد. خیلی مهم است جنس آن فلزی باشد و برای وزن شما طراحی شده باشد.

خرید کش پیلاتس با قیمت عالی از کالاورزش   

ورزش TRX

خرید بند تی ار ایکس اورجینال

برای لذت بردن از یک برنامه تمرینی بدنسازی با ورزش‌های معلق، شما دیگر نیاز به باشگاه رفتن را نخواهید داشت. بند تی ار ایکس اورجینال هر آنچه شما برای ایجاد قدرت، انعطاف‌پذیری، تمرینات تمرکزی و تناسب‌اندام نیاز داشته باشید در هر زمان و در هر مکان در اختیار شما قرار خواهد داد. بند تی ار ایکس اورجینال مدل فورس را با نام TRX FORCE KIT نیز می‌شناسند.

خرید بند تی ار ایکس اصلی یک فرصت مناسب برای کسانی است که به فکر آمادگی جسمانی، تمرینات سخت و طاقت‌فرسا، خوش‌فرم کردن بدن و ساخت عضلات خواهند بود. اصلی‌ترین تفاوت TRX فورس اصلی با سایر مدل‌ها در کامل بودن پک آن است. به‌طورکلی این محصول توسط مهندسین و طراحان متخصص ورزشی طوری طراحی‌شده تا بتواند یک باشگاه خصوصی به همراه مربی ورزیده به شما ارائه دهد. کوله‌پشتی برزنتی به همراه دفترچه تمرین 12 هفته‌ای که حکم یک مربی را برایتان دارد از بزرگ‌ترین مزایای TRX FORCE KIT اصلی می‌باشد.

خرید کش تی ار ایکس ایرانی

این محصول باافتخار تولید داخل می‌باشد که در بسیاری از منازل و باشگاه‌های ورزشی مورداستفاده قرار خواهد گرفت. سازندگان تی ار ایکس ایرانی از مربیان حرفه‌ای این ورزش بوده که کاملاً با این محصول آشنا می‌باشند. خوشبختانه در چند سال اخیر با افزایش محبوبیت این رشته، مدل‌های ایرانی زیادی تولید و روانه بازار شد و گروه ما در کالاورزش همواره سعی داشته تا بهترین TRX ایرانی را به شما عزیزان معرفی نماید. TRX ایرانی بسیار مقاوم و مستحکم بوده و تقریباً دارای پک کاملی همچون طناب درختی، کارابین، دی‌وی‌دی آموزشی و پشت‌دری جهت تمرین در خانه می‌باشد. لازم به ذکر است کیفیت این قطعات و متعلقات ساخته‌شده در این محصول درجه‌یک بوده و از استحکام قابل قبولی برخوردار است.

فروش عمده کش تی آر ایکس TRX

ازاین‌پس در کالاورزش فروش عمده انواع بند تی آر ایکس ایرانی و خارجی اصلی با ضمانت، ویژه فروشگاه‌های ورزشی سراسر کشور و باشگاه‌های بدنسازی و ایروبیک قابل انجام بوده و این شرکت آماده همکاری با کلیه نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه تجهیز باشگاه‌های این رشته ورزشی می‌باشد. برای خرید این محصول اصلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

خرید بند تی آر ایکس باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالاورزش

خرید اینترنتی بند و لوازم TRX در مدل‌های ایرانی و خارجی و باکیفیت تضمین‌شده و قیمت‌های مناسب از فروشگاه آنلاین کالاورزش به‌راحتی قابل انجام است. این شرکت از بین مدل‌های متنوع ایرانی و خارجی، همواره به دنبال درج محصولات باکیفیت در سایت بوده است پس با خیال راحت محصول خود را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است کارشناسان ما 24 ساعت از شبانه‌روز و 7 روز هفته قادر به پاسخگویی و مشاوره رایگان در مورد ورزش تی ار ایکس و انتخاب بهترین نوع از این لوازم را خواهند بود.

faq
پرسش های متداول

ورزش trx برای همه سنین،افراد ماهر تا بی تجربه مناسب است.از نوجوانان تا سنین میان سال میتوانند با این ورزش عضلات خود را تقویت نمایند.

تی ار ایکس بیشتر روی استقامت عضلات تمرکز دارد ولی بدنسازی تاثیر بیشتری روی حجیم سازی خواهد داشت و برخلاف تی ار ایکس، بیشتر روی یک عضله خاص متمرکز است.

مقالات مرتبط با کش TRX

ارسال شده در : ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۳:۳۸ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۲:۲۹ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۷:۴۸ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱:۱ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۷:۰ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone