۰

کش سی ایکس چیست؟

کش سی ایکس یکی از لوازم پرکاربرد در تمرینات بدنسازی می‌باشد. نام دیگر آن کش لوله‌ای یا باند مقاومتی cx می‌باشد. لازم به ذکر است این محصول برای اولین بار توسط کمپانی بزرگ لس میلز طراحی و به بازار عرضه‌شده است و تا به امروز توانسته نیازهای بسیاری را در تمرینات بدنسازی و پیلاتس تأمین نماید. شاکله اصلی ورزش CX استفاده از کش لوله‌ای است. در کلاس‌های تمرینی CX مربیان درانجام تمرینات اساسی مانند حرکات اسکات، لانچ، حرکت جلو بازو، این محصولات را با تکنیک‌های مختلفی به دور بدن خود پیچیده تا مقاومت بیشتری را ایجاد کنند.

تمرینات کش بدنسازی cx

 

برای خرید و اطلاع از قیمت کش بدنسازی کلیک کنید.

 

 

ورزش و تمرین با کش سی ایکس

انجام تمرینات با نوارهای مقاومتی cx علاوه بر تمرکز بر روی عضلات هسته‌ای بدن باعث به چالش کشیدن عضلات شکم، کالری سوزی و از بین رفتن توده‌های چربی خواهد شد. لازم به ذکر است بهترین حالت تمرینی با این وسیله ورزشی برای افزایش قد، باریک کردن اندام و خوش‌فرم شدن عضلات است. درواقع در هنگام انجام تمرینات با کش لوله‌ای CX همه بخش‌های اندام‌های شما از وسط ران تا شانه‌ها را هدف قرار می‌دهد؛ بنابراین نمی‌توان آن‌ها را با ورزش‌های بدنسازی مقایسه کرد زیرا ورزش‌های تمرینی با سی ایکس کاملاً قلبی و عروقی می‌باشد.

تمرینات ورزشی با این محصول بسیار متنوع خواهد بود و تقریباً با این محصول می‌توان اکثر عضلات را درگیر کرد. در ادامه 4 نمونه از پرکاربردترین آن‌ها که مناسب تمرین در خانه و یا باشگاه می‌باشد را برایتان شرح می‌دهیم.

حرکت پرس سینه با سی ایکس

این حرکت باعث تقویت عضلات قفسه سینه از چند زاویه خواهد شد. برای انجام این حرکت لازم است یک‌بند مقاومتی را به پشت درب یا بارفیکس وصل نمایید. درصورتی‌که امکان اتصال نبود، کش را به پشت قفسه سینه خود بیاندازید. درحالی‌که کش cx در پشت شما قرار دارد، دستگیره‌های آن را هم‌زمان با دودست گرفته و آن‌ها را به سمت جلو بکشید. یک پای خود را خم و کمی جلوتر و پای دیگر را به عقب نگه‌دارید. بهتر است حالت بدن را حفظ کرده و بازوها را در زاویه 45 درجه به سمت بالا قرار دهید. مکث کنید و سپس حرکت را به‌آرامی معکوس و تکرار نمایید.

حرکت پرس سینه با سی ایکس

برای خرید و اطلاع از قیمت کش تراباند کلیک کنید.

حرکت زیر بغل با کش سی ایکس

این حرکت تمرینی را با نام Bent Over Row Resistance Band می‌شناسند. در انجام این حرکت بزرگترین عضله بالاتنه شما تحت چالش قرار می‌گیرد. برای انجام آن کش را روی زمین قرار دهید. کمی خم‌شده و باسن خود را به عقب ببرید. پاها را در وسط کش مقاومتی گذاشته و با دستان خود دستگیره‌های چپ و راست را گرفته و با ثابت نگه‌داشتن بدن و خم کردن آرنج‌ها کش را با سمت بالا بکشید.

حرکت زیر بغل با کش سی ایکس

حرکت پرس شانه با سی ایکس

انجام این حرکت تمرینی علاوه بر تقویت شانه‌ها به تقویت عضلات سه سر بازویی نیز کمک زیادی خواهد کرد. برای انجام آن ابتدا کش لوله‌ای CX را روی زمین قرار داده. یکی از پاهایتان را به‌اندازه عرض شانه جلوتر گذاشته و پای پشتی را روی کش قرار دهید. می‌توانید در صورت نیاز هر دو پا را به این حالت درآورید. سپس دسته‌ها را گرفته و آن را تا بالای سرتان بیاورید. لازم به ذکر است این حرکت را بایستی با کف دست روبه‌جلو انجام دهید. نیم‌تنه خود را به حالت ایستاده نگه‌دارید و این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

پرس شانه با سی ایکس

حرکت برد داگ با کش سی ایکس

این تمرین نیز برای فیزیوتراپی هم مناسب می‌باشد. این حرکت به اسم Bird dog معروف بوده و برای عضلات شکم و بازوها بسیار مفید است. در هنگام انجام آن بایستی مطابق شکل دستگیره‌های کش را به پا و دست مخالف انداخته و با جلو عقب کردن آن‌ها عضلاتتان را نیز درگیر نمایید.

حرکت برد داگ با کش سی ایکس

خرید کش سی ایکس با قیمت عالی از کالاورزش

این محصول بهترین وسیله برای درمان ناتوانی عضلانی و حرکتی بوده که هم‌زمان برای تمرینات Yoga و Pilates نیز مفید خواهد بود. کش مقاومتی CX برای فیزیوتراپی نیز کاربرد داشته و می‌توان بسته به میزان فشار لازم، مقامت های مختلف آن را تهیه کرد. اگر تازه شروع به تمرینات کرده‌اید پیشنهاد ما کش سی ایکس زرد یا مدیوم است ولی درصورتی‌که عضلات قوی‌تری دارید حتماً سراغ کش CX مشکی یا قوی باشید.

faq
پرسش های متداول

کش های سی ایکس معمولاً به‌صورت تک رشته، 2 رشته و 5 رشته موجود می‌باشند. به همین ترتیب نیز مقاومت این محصولات افزایش خواهد یافت. کش های CX طول‌های مختلفی داشته و برای تمرینات انفرادی (بدون کمک از بارفیکس یا درب) بهتر است طول‌های 120 تا 150 سانتی‌متر خریداری شود.

کش های سی ایکس روکش‌دار معمولاً مقاومت بالاتری در برابر پارگی داشته و نسبت به مدل‌های بدون روکش‌دار عمر بیشتری نیز دارند. همچنین برندهایی همچون روگ، تراباند و تن زیب از بهترین کش های سی ایکس موجود در بازار می‌باشند.

whatsapp whatsapp phone