۰

معرفی بهترین دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری

معرفی بهترین دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری

اگر قصد خرید و انتخاب بهترین دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری را دارید، در این مطلب از کالاورزش دستگاه‌های پیشنهادی را در نظر داشته باشید.

اگر در زندگی خود دچار بی‌تحرکی و برخی عادات ناسالم هستید و دوست دارید این عادات بد را به‌زودی ترک کنید بدانید برای شروع و تغییر هیچ‌وقت دیر نخواهد بود. انتخاب تجهیزات و لوازم ورزشی مناسب بسیار کمک‌کننده خواهد بود. شما با برخی دستگاه های ورزشی خانگی می‌توانید باشگاه را به خانه خود بیاورید. اگر می‌خواهید زندگی شاد و بی‌دغدغه‌ای داشته باشید پس بر روی سلامتی خود سرمایه‌گذاری کنید. ما در این مقاله از سایت کالاورزش به شما بهترین دستگاه بدنسازی خانگی برای لاغری و برخی لوازم ورزشی موردنیاز برای تمرین در منزل را معرفی می‌کنیم.

انتخاب بهترین دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری

اگر کاهش وزن، چربی سوزی و لاغری به‌عنوان اصلی‌ترین هدف شما است سعی کنید تجهیزاتی را خریداری کنید که بتوانند علاوه بر تناسب‌اندام شما باعث لاغری شما نیز شوند. تجهیزات ورزشی در بازار لوازم ورزشی متنوع بوده و هرکدام نیز کاربرد خاص خود رادارند اما بهترین دستگاه ورزشی خانگی برای کاهش وزن و حفظ تناسب‌اندام استفاده می‌شوند، می‌بایست دارای ویژگی‌های زیر باشند.

  • شامل استانداردهای لازم در طراحی باشند.
  • هنگام استفاده از بهترین تجهیزات ورزشی خانگی برای لاغری، ایمنی لازم را داشته باشند.
  • متناسب و در راستای هدف شما باشند.

بهترین دستگاه بدنسازی خانگی برای لاغری

تردمیل

تردمیل امروزه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین دستگاه های هوازی است که برای لاغری و تناسب‌اندام ورزشکاران بسیار مؤثر می‌باشد. تردمیل ها امروزه در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. برخی مناسب استفاده در منزل بوده و به‌عنوان تردمیل خانگی شناخته می‌شوند و برخی نیز در باشگاه‌های ورزشی به‌عنوان تردمیل باشگاهی با موتوری قوی‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند. تردمیل ها در حالت کلی تمرین پیاده‌روی و دویدن را در شیب مختلف شبیه‌سازی می‌کنند. اکثر این محصولات دارای امکانات زیادی ازجمله برنامه‌های پیش‌فرض ورزشی و نمایش اطلاعات تمرینی چون سرعت، مسافت، کالری و نمایش ضربان قلب خواهند بود. آن‌ها همچنین قابلیت تنظیم شیب و سرعت را دارند تا بتوانند چالش خوبی بر روی عضلات شما ایجاد کنند.

به‌صورت کلی این محصولات به خاطر برخی عوامل ازجمله برند، امکانات و نوع کاربری و تنظیمات دارای قیمت‌های مختلفی است. درصورتی‌که نیاز به خرید و استفاده از انواع محصولات تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی در برندهای مطرح دارید می‌توانید با کارشناسان ما در این خصوص مشورت کرده و یا از طریق سایت به‌صورت آنلاین خرید نمایید.

بهترین تجهیزات ورزشی خانگی برای لاغری

دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت هم برای تناسب‌اندام و هم لاغری بسیار کارایی دارد و بعد از تردمیل و الپتیکال، بیشترین کالری سوزی را دارد. استفاده از دوچرخه ثابت مانند تردمیل مزایای فراوانی داشته و از طرفی به دلیل اینکه فضای کمی نیز اشغال می‌کند محبوبیت بالایی نیز دارد. دوچرخه های ثابت انواع مختلفی دارند:

  • دوچرخه ثابت ایستاده خانگی و باشگاهی
  • دوچرخه ثابت مبله خانگی و باشگاهی
  • دوچرخه اسپینینگ

دوچرخه های ثابتی که زین‌دارند و رکاب آن‌ها تقریباً در پایین صندلی (شبیه به دوچرخه‌های شهری) می‌باشد را همان دوچرخه ثابت ایستاده می‌گویند و آن‌هایی که صندلی آن‌ها پشتی داشته، با نام مبله شناخته می‌شوند. دوچرخه‌های مبله مناسب کسانی هستند که از مشکلات ستون فقرات و زانودرد رنج می‌برند و یا وزن بالایی دارند. اما دوچرخه‌های اسپینینگ کمی متفاوت تر هستند آن‌ها یک حس دوچرخه‌سواری کورسی به افراد می‌دهند. افراد می‌بایست به یک حالت نیم‌خیز هنگام استفاده درآیند و جالب است بدانید این مدل دوچرخه‌ها کالری سوزی بیشتری نسبت به مدل‌های ایستاده و مبله دارند. در حالت کلی وزن فلایول در این دوچرخه‌ها غالب بوده و باعث حرکتی سنگین‌تر برای پدال‌ها است. قسمت صندلی اسپینینگ ها معمولاً کوچک بوده و راحتی مدل پشتی دار یا ایستاده را ندارد.

دستگاه هوازی الپتیکال

الپتیکال

الپتیکال نیز به‌عنوان یکی دیگر از دستگاه‌های هوازی بوده که با نام اسکی فضایی نیز شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید در تمرین هوازی یک تمرین فول بادی برای تمامی عضلات بدن را تجربه کنید این محصول مناسب شما است. از الپتیکال می‌توانید هم در منزل و هم در باشگاه استفاده نمایید. با الپتیکال می‌توان حرکتی شبیه اسکی کردن، بالا رفتن از پله، دویدن و راه رفتن را به‌صورت ترکیبی شبیه‌سازی کرد. این محصول دارای دو پدال و معمولاً دودسته متحرک بوده و قابلیت تنظیم سرعت، تغییر درجه سختی و غیره را دارا است.

نوع عملکرد این محصولات باهم دیگر متفاوت خواهند بود. معمولاً در الپتیکال های خانگی عملکرد مگنتی می‌باشد و تنظیم سختی و مقاومت آن به‌صورت دستی و در الپتیکال های باشگاهی عمکرد آن‌ها الکترومگنتی و برخی نیز ژنراتوری بوده و تنظیم سختی آن‌ها از طریق دکمه‌های روی صفحه‌نمایش است. اگر نیاز به خرید هر 3 مدل الپتیکال اعم از الپتیکال خانگی، الپتیکال باشگاهی و ژنراتوردار را دارید لازم به ذکر است این محصولات در برندهای متفاوت توسط کالاورزش به‌عنوان تخصصی‌ترین فروشگاه در عرصه لوازم بدن‌سازی فروخته می‌شود.

دستگاه بدنسازی روئینگ خانگی

دستگاه بدنسازی روئینگ

نام دیگر این دستگاه قایقی خواهد بود که به‌عنوان یک وسیله تمام‌عیار برای پرورش اندام، افزایش توان عضلات و چربی سوزی شما است. ساختار این دستگاه به شکلی است که یک سیم به چرخ‌دنده‌ای متصل است که مقاومت دینامیکی ایجاد می‌کند. شما با استفاده از این دستگاه حرکت قایق و پارو زدن را تقلید می‌کنید. دستگاه پارویی هم در مدل خانگی و هم در مدل باشگاهی عرضه می‌شود. دستگاه های روئینگ خانگی تحمل وزن کمتری نسبت به مدل باشگاهی دارند و معمولاً قابلیت تاشوندگی خواهند داشت.

چرخ تمرین شکم و پهلو

غلتک شکم

غلتک شکم یا چرخ شکم نیز یکی از مؤثرترین تجهیزات ورزشی به‌حساب می‌آید که می‌توان با استفاده از آن عضلات هسته‌ای بدن و اطراف شکم، مفاصل دست‌ها، پهلوها و شانه‌ها را تقویت نمود. توصیه می‌شود هنگام استفاده از چرخ شکم حتماً زیر زانوهای خود از زیرانداز مناسب استفاده کنید تا زانوهای شما بر روی زمین آسیب نبیند. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن در کنار برخی تمرینات خاص، شکم شش تکه‌ای داشته باشید چرخ شکم بهترین محصول انتخابی شما خواهد بود. ما در سایت کالاورزش انواع مختلفی از چرخ شکم را ازجمله چرخ شکم دوبل، ساده و برند لیوآپ را عرضه خواهیم کرد. جهت خرید این محصولات می‌توانید هم از طریق سایت و هم از طریق شماره‌های درج‌شده اقدام نمایید.

دستگاه شکم ریلی

دستگاه شکم ریلی

شکم ریلی نیز به‌عنوان یکی از دستگاه‌های ورزشی است که هم مناسب استفاده در باشگاه است و هم‌منزل. این محصول به‌عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات ورزشی بدنسازی بوده که برای تقویت و حجیم شدن عضلات کاربرد دارد. بیشترین تمرکز اصلی این محصول بر روی لاغری و تمرین شکم و پهلو خواهد بود. بسیاری از ورزشکاران آماتور تا حرفه‌ای به‌راحتی می‌توانند از این محصول استفاده کنند. نحوه استفاده از دستگاه شکم ریلی نیز بسیار ساده است کافی است ابتدا هر دو پای خود را از ساق بر روی صندلی گذاشته و دستان خود را بر روی جلوی دستگاه قرار دهید سپس به‌آرامی خود را روی ریل دستگاه بالا و پایین نمایید.

دستگاه کرانچ شکم خانگی

دستگاه کرانچ شکم

تمرین ورزشی کرانچ شبیه دراز و نشست است با این تفاوت که مانند دراز و نشست به‌صورت کامل انجام نمی‌شود. تمرین کرانچ با دستگاه نیز انجام می‌شود؛ اما هر دو این مدل تمرینات چه با دستگاه و چه بدون دستگاه بر روی عضلات شکم تمرکز دارند. تمرین با دستگاه کرانچ شکم می‌تواند باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی، عضلات شکمی و عضلات راست شکمی شود و از طرفی باعث افزایش متابولیسم شده که کالری سوزی زیاد را نیز با آن تجربه می‌کنید.

دستگاه مسگری خانگی

دستگاه مسگری

 مسگری و یا همان چرخونک ورزشی در دسته تجهیزات بدنسازی به‌حساب می‌آیند. دستگاه‌های مسگری هم در باشگاه و هم در منازل قابل‌استفاده خواهند بود. این محصولات خصوصاً برای افرادی که از چربی‌های دور شکم و دور پهلو رنج می‌برند بسیار مناسب خواهد بود. تمرین با دستگاه مسگری باعث تقویت عضلات ناحیه کمر و پهلو‌ها خواهد شد و هم‌زمان چربی‌های این ناحیه را از بین می‌برد. دستگاه مسگری معمولاً هم به‌صورت دسته‌دار بوده و هم بدون دسته می‌باشد ساختار طراحی آن شامل 2 دیسک‌گردان روی همدیگر خواهد بود که بر روی‌هم دیگر حرکت می‌کنند. اگر برای حفظ تعادل خود روی چرخونک های ورزشی مشکل‌دارید پیشنهاد می‌کنیم که از دستگاه مسگری دسته‌دار استفاده کنید.

دستگاه استپر ورزشی خانگی

دستگاه استپر ورزشی

دستگاه‌های استپر نیز به‌نوعی شبیه‌ساز پله نوردی محسوب می‌شوند که هم در مدل خانگی و هم در مدل باشگاهی به فروش خواهند رسید. استپر ورزشی به‌عنوان یک محصول هوازی است که کالری سوزی بسیار بالایی دارد. ساختار این محصول از پدال‌های متحرکی بوده که با بالا و پایین رفتن پاها نیز حرکت می‌کند. حرکت آن توسط پیستون مخصوصی انجام می‌شود که مناسب ایجاد چالش بر روی عضلات پاها نیز خواهد بود. برخی مدل‌های باشگاهی دارای نمایش اطلاعات تمرینی ازجمله کالری، مسافت، سرعت و ضربان قلب خواهند بود.

دستگاه کراس فیت خانگی

دستگاه کراس فیت خانگی

دستگاه کراس فیت یک ساختار سازه‌ای فلزی است که بسیاری از ایستگاه‌های بدنسازی (تجهیزات) را می‌توان به آن متصل نمود. دستگاه‌های کراس فیت برای تمرینات فانکشنال (چند تجهیزاتی) مناسب است. با استفاده از دستگاه کراس فیت می‌توان تمام عضلات بدن را درگیر کرد جالب است بدانید به دستگاه کراس فیت می‌توان بیش از 20 تجهیزات کراس فیت را متصل کرد که شامل برخی تجهیزاتی ازجمله موارد ذیل خواهد بود.

  • میل بارفیکس
  • طناب بتل روپ
  • بند تی آر ایکس
  • دستگاه لند ماین

مت یوگا

مت ورزشی یوگا

مت یوگا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین لوازم یوگا است که هم مناسب استفاده در منزل و هم مناسب استفاده در باشگاه‌های یوگا خواهد بود. درست است که این محصول به‌عنوان یک دستگاه ورزشی محسوب نمی‌شود اما خود به‌عنوان محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی است. در ورزش‌های یوگا انواع مختلف لوازم ورزشی استفاده می‌شود اما پایه ثابت تمام حرکات یوگا استفاده از زیرانداز یوگا خواهد بود. این محصول انواع مختلفی دارند که شامل مت های تی پی ای، PVC، مت های فومی EVA و یا حتی NBR خواهد بود. اگر قصد خرید و استفاده از انواع مختلف این محصولات رادارید لازم به ذکر است ما در سایت خود در دسته لوازم یوگا انواع مختلفی از این محصولات را عرضه کرده‌ایم.

چگونگی انتخاب بهترین دستگاه ورزشی خانگی برای لاغری

برای اینکه دید بهتری قبل از خرید انواع دستگاه‌های ورزشی لاغری داشته باشید می‌بایست به چند نکته مهم توجه کنید. ما در ادامه چند فاکتور اساسی برای انتخاب بهترین دستگاه را به شما معرفی خواهیم کرد. در کنار انتخاب مناسب شما توصیه خواهد شد حتما از یک رژیم غذایی خوبی استفاده کرده تا تمرینات شما موثرتر واقع شود.

نوع دستگاه ورزشی

گاهی اوقات شما نیاز دارید با توجه به شرایط فیزیکی و یا توانایی‌های خود از دستگاه های ورزشی کاردیو مناسب استفاده کنید. برای مثال اگر مشکل دیسک کمر دارید و می‌خواهید از یک دوچرخه ثابت استفاده کنید مدل‌های مبله و یا نشسته صندلی دار بهترین انتخاب است زیرا به ستون فقرات شما هنگام تمرین فشار اضافه‌ای وارد نخواهد کرد. پس با توجه به هدفتان خرید نمایید.

توجه به میزان لاغری

یکی دیگر از اهداف شما از انتخاب بهترین دستگاه هوازی میزان کالری سوزی آن خواهد بود. اگر اهداف لاغری و تناسب‌اندام را دنبال می‌کنید بد نیست بدانید که در بین محصولات هوازی، تردمیل و الپتیکال بیشترین کالری سوزی رادارند.

توجه به فضای منزل

درصورتی‌که هدف شما تمرین در منزل است ابتدا ابعاد فضای منزل خود را بدانید و محصولاتی را خریداری کنید که بتوانید در یک اتاق مخصوص از آن استفاده کنید.

اطلاع از شرایط گارانتی

هم شرایط گارانتی محصولات و هم خدمات پس از فروش دو نکته مهم قبل از خرید است که باید افراد آن را در نظر بگیرند. کالاورزش به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های معتبر لوازم ورزشی در کشور با سال‌ها تجربه درزمینهٔ فروش محصولات هوازی و دستگاه‌های بدنسازی همواره سعی داشته تا دستگاه‌هایی به شما عزیزان معرفی نماید که بهترین قیمت و خدمات پس از فروش را داشته باشند.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone