۰

معرفی بهترین ورزش ها برای شادابی و سرزندگی

معرفی بهترین ورزش ها برای شادابی و سرزندگی

بهترین ورزش‌ها برای شادابی و سرزندگی کدامند؟ در این مقاله از سایت کالاورزش بهترین ورزش‌ها برای شادابی و بهبود روحیه افراد موردبررسی قرارگرفته است.

بهترین ورزش‌ها برای شادابی و سرزندگی هیچ‌چیز دلچسب تر از این نیست که وقتی از خواب بیدار می‌شویم و می‌خواهیم به کارهای روزمره خود سروسامان دهیم با صدای طبیعت، پرندگان، طلوع زیبای خورشید و یا شنیدن یک موسیقی آرام همراه باشد. تمامی این اتفاقات خوش زندگی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند بر روی روحیه و تفکرات شما تأثیرات مثبتی داشته باشند. داشتن ذهنی آرام خصوصاً در اوایل روز به شما کمک می‌کنند تا بتوانید باانرژی بیشتر به فعالیت روزانه بپردازید. ما در این مقاله از سایت کالاورزش چند نمونه ورزش برای شادابی و سرزندگی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با کمک آن‌ها خلق‌وخویی بهتر و روحیه شاداب‌تری داشته باشید. تمرینات ورزشی علاوه بر اینکه به‌سلامت جسمی شما کمک شایانی می‌کنند برای افزایش روحیه و شادابی شما نیز بسیار مؤثر خواهند بود. از طرفی ممکن است هر ورزش برای بهبود روحیه شما نباشد پس برای شناخت تمرینات مؤثر و کارآمد مطابق سلیقه‌تان در ادامه با ما همراه باشید.

کدام ورزش‌ها برای بهبود روحیه و شادابی مفیدند

قبل از اینکه به معرفی انواع تمرینات ورزشی برای شادابی روحیه و سرزندگی شما بپردازیم این نکته را به خاطر داشته باشید اگر محدودیتی در زمان ندارید سعی کنید تمرینات خود را در اوایل صبح انجام دهید. ازلحاظ علم پزشکی بدن انسان در ابتدای صبح هورمون حیاتی تستوسترون را با سرعت بالاتری تولید می‌کند که به ساخت توده‌های عضلانی و تناسب‌اندام شما بسیار کمک خواهد کرد. از طرفی دیگر اگر در اوایل روز تمرین کنید به دلیل اینکه بدن شما هنوز وارد مرحله سوخت‌وساز ناشی از خوردن مواد غذایی نرسیده این فرصت رادارید تا هنگام ورزش چربی‌های مضر را در بدن بسوزانید که همین امر خود نیز روش خوبی برای تناسب‌اندام شما است. در ادامه ما چند نوع از تمرینات ورزشی مفید برای شادابی بیشتر را معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است درصورتی‌که علاقه‌مند به انجام هرکدام از این تمرینات می‌باشید و نیاز دارید تا لوازم و تجهیزات مرتبط آن را خریداری کنید ما همواره در کنار شما خواهیم بود.

شاداب کننده ترین ورزش‌ها


بیشتر بخوانید: معرفی انواع ورزش های تابستانی با بیشترین کالری سوزی


ایروبیک، پیلاتس و زومبا

ایروبیک، پیلاتس و زومبا ازجمله تمرینات ورزشی شاد و جذاب است که علاوه بر اینکه بدن شمارا به‌تناسب اندام نزدیک می‌کند هم‌زمان برای جلا دادن روحیه و ذهن شما بسیار کاربرد دارد. اگر فردی برون‌گرا و پرجنب‌وجوش هستید حتماً سراغ این 3 ورزش بروید. ورزش‌های ایروبیک، پیلاتس و زومبا به‌صورت گروهی زیر نظر مربی حرفه‌ای انجام می‌شود و معمولاً با موسیقی همراه است. یک بررسی علمی در سال 2016 میلادی در مورد این رشته ورزشی نشان داد که برخی تمرینات ریتمیک آن توسط ورزشکاران باعث افزایش تمرکز حواس و افزایش هورمونی به نام سروتونین در بدن خواهد بود.

هورمون سروتونین ازجمله اصلی‌ترین هورمون مغزی است که باعث حس لذت، بهبود خلق‌وخو و افزایش روحیه خواهد شد. اگر وارد 40 سالگی شده‌اید و احساس نیاز به تنوع در زندگی خوددارید و یا دچار بی‌خوابی یا کم‌خوابی هستید، بنابراین معطل نکنید و در کلاس‌های ایروبیک و پیلاتس شرکت کرده و یا با استفاده از مربی آنلاین در منزل تمرین کنید تا بتوانید به کاهش اضطراب و افزایش روحیه در زندگی خود کمک کنید. درصورتی‌که بی‌درنگ به دنبال انجام این ورزش بوده و نیازمند خرید محصولاتی ازجمله توپ جیم بال، حلقه هولاهوپ، انواع کش پیلاتس و لوازم ایروبیک هستید، می‌توانید محصول موردنظر خود را در سایت جستجو کرده و یا از کارشناسان کالاورزش کمک بگیرید.

ورزش برای شادابی و سرزندگی


بیشتر بخوانید: فواید ورزش برای سلامت روان ؛ نقش ورزش در سلامت روانی


پیاده‌روی

اگر جزء افراد درون‌گرا هستید که بیشتر تنهایی را ترجیح می‌دهد، سراغ پیاده‌روی و قدم زدن بروید تا بیشتر احساس آرامش کنید. پیاده‌روی یکی از ورزش‌های ساده و درعین‌حال در دسترس و خارق‌العاده بوده که فواید بسیاری برای بدن دارد. ازجمله فواید پیاده‌روی افزایش روحیه و حس شادابی در زندگی خواهد بود. اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی هستید پیشنهاد می‌کنیم آن را در فضای بیرون و یا طبیعت انجام دهید. حتی‌الامکان با دوستان خود در آخر هفته و یا تعطیلات رسمی قرار بگذارید و از حس باهم بودن و فضای دلنشین طبیعت با پیاده‌روی لذت ببرید. زمانی که شما عزیزان در طبیعت و یک منطقه آرامش‌بخش پیاده‌روی می‌کنید ازلحاظ علمی در مغز شما تغییرات رخ می‌دهد که منشأ اصلی حس لذت و شادابی در بدن است. در حین پیاده‌روی مغز شما امواجی ر ا ساتع می‌کند که به امواج آلفا مشهورند. امواج آلفا باعث می‌شود شما تمرکز حواس بالا، حس اعتمادبه‌نفس خوب و احساس سرزندگی در خود داشته باشید. از طرفی هم‌زمان مغز با ترشح هورمونی به نام اندورفین، نوروپینفرین و دوپامین در بدن به بهبود روحیه و خلق‌وخوی شما بسیار کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: چگونه دویدن را شروع کنیم؟ بهترین برنامه روزانه دویدن


دوچرخه‌سواری

شاید همه ما برای یک‌بار هم که شده دوچرخه‌سواری را در طول زندگی تجربه کرده باشیم. مطمئناً همه شما با ما متفق‌القول هستید که دوچرخه‌سواری ورزش بسیار جذابی خواهد بود. دوچرخه‌سواری به عنوان یکی از ورزشهای شاداب کننده خصوصاً در فضای باز بوده که به‌عنوان یک ترکیب جادوی و خارق‌العاده برای تناسب‌اندام و بهبود سلامت روح و روان شما است. توصیه می‌کنیم اگر فرد عجولی هستید و به دنبال ورزش‌های سرعتی با کالری سوزی بالایی می‌گردید، سراغ دوچرخه‌سواری برید.

تحرک و پدال زدن باعث افزایش جریان خون به‌وسیله ضربان قلب شما می‌شود که نهایتاً منجر به انتشار سریع هورمون اندورفین و سایر هورمون‌ها ازجمله دوپامین و سروتونین (هورمون شادی) در مغز خواهد شد. دوچرخه‌سواری باعث بهبود سیگنال‌های عصبی در مغز می‌گردد و درواقع خود از عامل اصلی ساتع کردن امواج مفید مغزی ازجمله آلفا خواهد بود؛ بنابراین تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم می‌دهند تا شما احساس شادابی و سرزندگی نمایید. اگر متأسفانه امکان حضور در محیط بیرون را ندارید و یا به دلیل برخی محدودیت‌ها نمی‌توانید از دوچرخه‌سواری در فضای باز استفاده کنید تنها راه چاره خرید دوچرخه ثابت خانگی خواهد بود. ما در کنار شما هستیم تا برحسب بودجه شما بهترین محصولات هوازی را به شما معرفی نماییم.


بیشتر بخوانید: دوچرخه سواری چقدر کالری می سوزاند؟


یوگای مدرن

یوگای مدرن

همه ما نام این ورزش را شنیده‌ایم. مناسبترین ورزش برای استرس و اضطراب! یوگا یک ورزش باستانی با اصل و نسب بوده که از سالیان دور تا به امروز رواج بسیاری داشته. دلیل آن‌هم این است که یوگا علاوه بر فواید جسمی فواید روحی و ذهنی بی‌شماری را به ارمغان خواهد آورد. اگر بی‌خواب هستید و یا در طول روز استرس زیادی را تجربه می‌کنید سراغ یوگا بروید.  تمرینات یوگا هم به‌صورت آنلاین و هم در کلاس‌های ورزشی مختلفی زیر نظر مربی یوگا برای تمامی افراد و سنین قابل انجام است. یوگا ازجمله ورزشی به‌حساب می‌آید که بین مغز و بدن شما تعادلی را برقرار خواهد کرد تا شما به آرامش مطلق برسید و از طرفی بتوانید از پس چالش‌های روزمره فائق آید.

اساس حرکت یوگا آرامش و شادابی است. با یوگای مدرن که به‌عنوان یک مدیتیشن روحی است می‌توانید بر شرایط استرس‌زا فائق آید از طرفی زمانی که دچار استرس می‌شوید در بدن شما پروتئینی به نام سیتوکنین به وجود می‌آید که مقدار زیاد آن به‌سلامتی شما آسیب وارد می‌کند. یوگا باعث می‌شود سیستم سمپاتیک عصبی شما تحریک‌شده و سیتوکنین به تعادل برسد. با تقویت امواج آلفا و کاهش استرس در یوگا می‌توانید یک حس شادابی و سرزندگی را تجربه کنید. درصورتی‌که علاقه‌مند به این ورزش هستید و نیاز به خرید انواع لوازم یوگا ازجمله مت یوگا، آجر یوگا، کمربند یوگا و غیره رادارید با ورود به سایت کالاورزش و یا تماس با کارشناسان ما از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

 


بیشتر بخوانید: با اصطلاحات، نام ها و آساناهای ورزش یوگا بیشتر آشنا شوید


شنای آبی

ورزش شنای آبی

ورزش شنا یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌ها در دوران مصر باستان می‌باشد. در آن زمان مردم برای ماهیگیری و یا صید جواهرات ازجمله مروارید اقدام به شنا می‌کردند. امروزه شنا نیز به‌عنوان یک ورزش مفرح بوده که به‌صورت تک‌نفره انجام می‌شود و به‌عنوان یکی از بهترین تمرینات ورزشی جهت شادابی و حس سرزندگی در بدن است. بهتر است این ورزش را در فصل تابستان انجام دهید زیرا علاوه بر خنکی بدن و فرورفتن درون آب و عدم شنیدن صداهای مزاحم نوعی مدیتیشن روحی را تجربه خواهید کرد.

کمتر کسی است که ارتباط میان ورزش و افسردگی را نشناسد! ازلحاظ علمی زمانی که بدن خود را در آب فرومی‌برید جریان خون در مغز شما زیادتر از زمانی است که بر روی زمین قدم می‌زنید. افزایش جریان خون در مغز خود باعث می‌شود هنگام مواجهه با عوامل محیطی آرامش بخش ازجمله فضای داخل آب هورمون اندورفین به مقدار زیادی در مغز ترشح شود که خود عامل اصلی در حس شادابی بدن خواهد بود. اگر دچار بیماری افسردگی و انزوا هستید بد نیست بدانید ازلحاظ علمی در بخشی از مغز به نام هیپوکامپ (ساختار داخلی اسبی شکل مغز) دچار آسیب سلولی شده‌اید؛ اما شنا ورزشی است که علاوه بر حالت مدیتیشن روحی در تمامی بخش‌های بدن، روند تولید نرون های جدید این ناحیه را افزایش داده که همین امر مانند یک داروی ضدافسردگی به بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند.

تای چی

اگر تابه‌حال نام ورزش تای چی را نشنیده‌اید بهتر است بدانید که تای چی یا همان تای چی چوان به‌عنوان یکی از سبک‌های ورزشی ووشو بوده که به‌منظور افزایش تمرکز و آرامش ذهن با انجام حرکات نمایشی ارائه می‌شود. حرکات ورزشی تای چی اصولاً آهسته بوده که مانند یوگا یک مدیتیشن روحی تلقی می‌شود. پس اگر همواره احساس خستگی می‌کنید سراغ این ورزش رفته تا با تقویت تمرکز و بدن خود ادامه روز را بهتر سپری کنید. ورزش تای چی چوان برای افرادی که اضطراب و استرس دارند نیز بسیار مفید است؛ زیرا زمانی که دچار استرس می‌شوید به‌نوعی بدن شما با ترشح هورمون کورتیزول سعی در جلوگیری از علائم استرس دارد اما زمانی که مدت‌زمان استرس زیاد می‌شود ممکن است با مشکلاتی چون فشارخون، ضربان قلب، بی‌حالی و کم‌توجهی روبرو شویم لذا شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های این سبک ورزش فشارخون بدن را به تعادل رسانده و باعث سرعت بخشیدن به ترمیم دوباره گیرنده‌های عصبی مغز شوید. به‌صورت کلی این تمرین باعث بهبود ضعف اعصاب و افزایش روحیه در بدن افراد خصوصاً افراد مسن خواهد شد.

محصولات مرتبط

%6 تخفیف
۳۱۰,۰۰۰ تومان ۳۳۰,۰۰۰ تومان
%13 تخفیف
۴۸۰,۰۰۰ تومان ۵۵۰,۰۰۰ تومان
%2 تخفیف
۶۴۵,۰۰۰ تومان ۶۶۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone