۰

آشنایی کامل با ورزش های تابستانی

آشنایی کامل با ورزش های تابستانی

در این مقاله از کالا ورزش با انواع ورزش‌های تابستانی آشنا شوید و از زمان مناسب و نکات مهم برای ورزش در فصل تابستان با بیشترین کالری سوزی آگاه شوید.

فصل تابستان به‌عنوان یکی از بهترین فصول سال شرایط مناسبی را برای گردش، لذت بردن از یک‌هوای تازه و همچنین داشتن یک برنامه ورزشی دقیق برای اهدافی چون سلامتی و تناسب‌اندام را فراهم خواهد کرد. بسیاری از آکادمی‌های ورزشی و یا باشگاه‌های محلی همواره تلاش می‌کنند تا برای ورزشکاران در این فصل برنامه‌های ویژه داشته باشند. اگر علاقه‌مند به آشنایی با انواع ورزش‌های تابستانه می‌باشید ما در این مقاله از سایت کالاورزش شما را با یک لیست کامل و نکات مهم در پیرامون آن آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

  1. 👈 انواع ورزش‌های تابستانی
  2. 👈 زمان مناسب ورزش‌های تابستانی
  3. 👈 نکات مهم برای انجام ورزش‌های تابستانی
  4. 👈 تهیه لوازم مناسب ورزش‌های تابستانی از کالاورزش

انواع ورزش‌های تابستانی

خوشبختانه ورزش‌های زیادی برای سرگرم شدن در فصل گرم تابستان وجود دارند. از شنا گرفته تا فوتبال و برخی ورزش‌های چالش‌برانگیز همه و همه بنا به علاقه ورزش دوستان قابل انجام خواهد بود. هیچ‌وقت لازم نیست حتماً یک ورزشکار حرفه‌ای باشید حتی اگر مبتدی نیز بودید، همچنان می‌توانید فعال باشید، بیرون بروید، قدم بزنید و بازی کنید. حال اگر آماده‌اید تا ورزش‌های مفید زیر را در برنامه خود قرار دهید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

لیست ورزش های تابستانی

ورزش شنا

قطعاً شما نیز با ما هم‌عقیده هستید که شنا کردن در تابستان مخصوصاً در استخرهای روباز و یا سواحل یک تفریح لذت‌بخش بوده که ارزش یک سال صبر کردن را دارد.فواید شنا برای تناسب اندام و لاغری و افزایش سطح انرژِی و شادابی توسط آن، باعث شده است روز به روز به طرفداران این ورزش جذاب و لذت بخش افزوده شود. حال فرقی ندارد حرفه‌ای هستید یا نه. شنا کردن در برخی مراکز توان‌بخشی نیز به‌عنوان یک خاصیت درمانی برای افراد کم‌توان مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین از تکنیک‌های ورزش شنا برای اهدافی چون انجام مسابقات حرفه‌ای، نجات زندگی افراد تحت عنوان غریق نجات، موج‌سواری، غواصی زیرآب و واترپلو استفاده می‌شود. به‌صورت کلی شنا کردن به‌عنوان یکی از بهترین ورزش‌ها برای فرار از گرمای تابستان خواهد بود. بی‌شک شما نیز تاکنون این ورزش جذاب را امتحان کرده‌اید.

ورزش تنیس

یکی از ورزش‌هایی که مناسب محیط باز خصوصاً در فصل تابستان است ورزش تنیس می‌باشد. تنیس بازی است که به‌صورت 2 یا 4 نفره بازی می‌شود. هر بازیکن توپ را با استفاده از راکت تنیس ضربه می‌زند و به دنبال کسب امتیاز از حریف خواهد بود. نام اصلی و سنتی این ورزش همان تنیس روی چمن بوده است که بعدها به‌مرور آن را در زمین‌های مختلفی بازی کردند. ورزش تنیس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های کاردیو (قلبی عروقی) شناخته می‌شود و امروزه به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش و البته کمی پرهزینه بوده که طبق آمار معتبر سایت RealBuzz بیش از 75 میلیون نفر در سراسر جهان تجربه این بازی جذاب را داشته‌اند.


بیشتر بخوانید: فواید ورزش تنیس برای لاغری و تناسب اندام


ورزش های تابستانه

بازی بدمینتون

اگر اهل پارک رفتن در روزهای گرم تابستان هستید تا علاوه بر هوای تازه و خنک پارک، از بازی‌های دسته‌جمعی هم لذت ببرید بی‌شک بازی بدمینتون می‌تواند برایتان بسیار مهیج باشد. این بازی را هم به‌صورت 2 نفره و هم‌گروهی می‌توان انجام داد. تنها نیاز شما یک راکت بدمینتون خوب به همراه توپ آن است که به‌سادگی می‌توانید آن را از کالاورزش به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های تخصصی لوازم ورزشی تهیه نمایید.

پیاده‌روی

پیاده‌روی نیز به‌عنوان یکی دیگر از تمرینات ورزشی خواهد بود که در شب‌های تابستان بسیار آرامش‌بخش می‌باشد. مخصوصاً اگر در نزدیکی محل سکونت شما پارک و یا فضای سبزی وجود دارد، در عصر تابستان لذت قدم زدن در این محیط‌ها را از دست ندهید. پیاده‌روی به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی بدن می‌باشد. جالب است بدانید شما تنها با 30 دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند به‌تناسب اندام ایده آل برسید به‌شرط اینکه از رژیم غذایی مناسب و مداومت در ورزش استفاده کنید. شما با استفاده از پیاده‌روی می‌توانید استخوان‌های خود را تقویت کنید و چربی‌های اضافه خود را آب کنید و همچنین هم‌زمان قدرت و استقامت ماهیچه‌های عضلانی خود را خصوصاً در ناحیه پایین‌تنه بالا ببرید. برخلاف سایر رشته‌های ورزشی پیاده‌روی یک ورزش رایگان بوده که نیازی به تجهیزات خاصی نخواهد داشت و به‌عنوان یک ورزش محبوب برای رهایی از استرس و تنش‌های کاری روزانه نیز محسوب خواهد شد.


بیشتر بخوانید: برنامه اصولی پیاده روی برای لاغری و کاهش وزن


دویدن

به‌طورکلی انسان برای دویدن ساخته‌شده است. دویدن به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های تابستانه به‌حساب می‌آید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که دویدن یک داروی معجزه‌آسا برای سلامتی بدن می‌باشد. این ورزش کاملاً ساده به‌غیراز کفش نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و به‌عنوان یکی از بهترین تمرینات قلبی و عروقی نیز خواهد بود. دویدن علاوه بر بهبود سلامت قلب و عروق کالری سوزی بالایی نیز دارد. جالب است بدانید این ورزش برای ایجاد چالش بر روی عضلات پایین‌تنه شما بهتر از تردمیل عمل خواهد کرد زیرا شما در یک محیط کاملاً طبیعی ازجمله پستی‌وبلندی‌های مختلف تمرین می‌کنید. این تمرین علاوه بر مزایای ذکرشده باعث افزایش اعتمادبه‌نفس، تقویت حافظه، افزایش انرژی و از همه مهتر کنترل قند خون خواهد شد.


بیشتر بخوانید: فواید دویدن برای شکم و تاثیر آن در بدنسازی و عضلات


ورزش های تابستانی المپیک

فوتبال

اگر شما نیز دوستان زیادی دارید و ورزش‌های گروهی را ترجیح می‌دهید حتماً با خرید یک توپ فوتبال خیابانی یا چمنی سریعاً گروه خود را تشکیل داده و از این ورزش هیجان‌انگیز لذت ببرید. می‌توانید از زمین‌های چمن مصنوعی در پارک‌ها و یا حتی بازی‌های خیابانی به‌شرط رعایت ایمنی کامل استفاده نمایید. فوتبال به‌عنوان یکی از ورزش‌های مشهور و محبوب جهان بوده که در هر سنی و با هر جنسیتی قابل انجام است. جالب است بدانید فوتبال ازلحاظ قوانین و دستورالعمل بسیار ساده است و به همین دلیل تقریباً می‌توان آن را درهرمکانی بازی کرد. طبق آخرین آمار فدراسیون جهانی فوتبال در آغاز قرن 21 میلادی چیزی حدود 250 میلیون بازیکن فوتبال و بیش از 1 میلیارد نفر در جهان به این رشته ورزشی علاقه‌مند بودند درحالی‌که امروزه این آمار رو به افزایش است. برای اطلاع از قیمت توپ فوتبال و خرید انواع آن می‌توانید از طریق سایت کالاورزش اقدام کنید.

والیبال ساحلی

فرقی ندارد در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنید و یا به‌عنوان یک مسافرت چندروزه راهی این مناطق شده‌اید، به‌هرحال با داشتن یک تور و توپ والیبال ساحلی از بازی لب دریا غافل نشوید. والیبال ساحلی به‌عنوان یکی از ورزش‌های محبوب بوده که در دسته رشته‌های ورزشی المپیکی به‌حساب می‌آید. این ورزش نیز به‌صورت گروهی انجام خواهد شد که به تمرکز و دقت بالایی نیاز دارد. اولین مسابقه رسمی والیبال ساحلی در سال 1920 میلادی در آمریکا برگزار شد. جالب است بدانید در این بازی برخلاف ورزش والیبال سالنی هیچ تعویضی برای بازیکنان انجام نمی‌شود و از طرفی بازیکنی نیز نبایستی از بازی انصراف دهد زیرا اگر این اتفاق بیفتد تیم مذکور بازنده خواهد بود. این رشته ورزشی به‌صورت کلی چون در یک محیط شنی و ماسه‌ای و معمولاً بدون کفش انجام می‌شود هنگام فعالیت چالش زیادی بر روی عضلات پایین‌تنه شما خواهد داشت. از طرفی به‌عنوان یک ورزشکار با حرکات فنی و ضربه زدن باعث تقویت بازوها شده و کالری سوزی بالایی را تجربه خواهید کرد.

قایقرانی

بدون شک قایقرانی به‌عنوان یکی از ورزش‌های جذاب و البته سخت در سراسر جهان شناخته می‌شود. آیا می‌دانستید قایقرانی درگذشته فقط مختص اشراف‌زادگان بود؟ درحالی‌که امروزه میلیون‌ها انسان در کشورهای مختلف و نزدیک به دریا از این ورزش مفرح استفاده می‌کنند. امروز این رشته ورزشی به‌عنوان یک تفریح همگانی شناخته می‌شود. ورزش قایقرانی به‌عنوان یک ورزش تابستانی تنها مهارتی نیست زیرا شما درعین‌حال که مهارت خود را افزایش می‌دهید می‌توانید قدرت جسمانی، چابکی و تناسب‌اندام در بالاتنه خود را تجربه کنید.

بسکتبال

بسکتبال یک ورزش بسیار لذت‌بخش بوده که محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد. این ورزش برای سنین مختلف مناسب خواهد بود. بسکتبال خیابانی نیز به‌عنوان یک‌رشته ورزشی پرطرفدار و جذاب مناسب بازی و تمرین در دورهمی های دوستانه در تابستان می‌باشد. علاوه بر مزایای ذکرشده این ورزش موجب افزایش سلامت روحی و همچنین افزایش تراکم استخوان خواهد شد.

طناب زدن

ورزش طناب زنی در هر مکانی قابل انجام است. لازم به ذکر است ورزش طناب زنی را به‌عنوان یک‌رشته ورزشی محبوب برای تقویت عضلات بدن ازجمله ران‌ها، شکم، بازوها و همچنین ماهیچه‌های باسن می‌شناسند. یکی از محسنات این رشته ورزشی این است که در مقایسه با تمرینات دومیدانی کم‌فشار بوده و ضربه کمتری به مفاصل پاها وارد می‌کند. این ورزش در مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی بسیار ارزان است و تنها با خرید یک طناب ورزشی حضور در پارک نزدیک خانه می‌توان آن را به بهترین شکل انجام داد.


بیشتر بخوانید: طناب زدن چه فوایدی دارد و آیا باعث لاغری شکم و پهلو می شود؟


زمان مناسب ورزش‌های تابستانی

در ماه‌های تابستان به دلیل افزایش دمای هوا ممکن است ورزشکاران در حین فعالیت دچار گرمازدگی شوند؛ بنابراین اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دمای بالایی دارد حتماً در اوایل صبح و یا اواخر شب زمانی که دما در پایین‌ترین درجه خود قرار دارد ورزش کنید. مثلاً اگر بخواهیم پیاده‌روی کنیم بهتر است این روزش را یا در اوایل صبح انجام دهیم و یا بعد از صرف شام در تاریکی شب. یکی از فواید انجام ورزش در طول شب این است که می‌توانید بهترین زمان را برای استفاده از هوای تازه و دوری از استرس و تنش‌های روزانه انتخاب کنید.

نکات مهم برای انجام ورزش‌های تابستانی

بااین‌حال علاوه بر موارد ذکرشده در این مقاله بهتر است هنگام ورزش در تابستان بسیار مراقب بدن خود باشید زیرا انجام برخی فعالیت شدید می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بدن ازجمله افزایش استرس گرمایی، سکته مغزی، حالت تهوع، سردرد، خون‌دماغ و از همه مهتر کم‌آبی شود. در این بخش چند نکته را به‌صورت خلاصه به شما معرفی می‌کنیم که بایستی هنگام ورزش در تابستان به خاطر بسپارید.

بدن خود را هیدراته نمایید

هنگام تمرین و ورزش در تابستان حتماً یک بطری آب همراهتان داشته باشید. دقت کنید همواره قبل و بعد از تمرین آب بنوشید تا دچار کم‌آبی در بدن نشوید. با این کار به‌نوعی بدن خود را هیدراته کرده و تعادل گرمایی خوبی خواهید داشت.

لباس‌های گشاد و روشن بپوشید

لباس‌های رنگ روشن گرما را منعکس خواهد کرد و چه‌بسا بهتر است از لباس‌های نخی استفاده کنیم. بایستی دقت کنید در هنگام ورزش در تابستان از لباس‌های تنگ و چسبناک جدا بپرهیزید زیرا علاوه بر ناراحتی باعث محدودیت تنفسی شما خواهد شد.

به توانایی‌های خود نگاه کنید

به‌اصطلاح دیگر بهتر است بگویم به بدن خود گوش دهید و سرعت خود را در انجام فعالیت‌های ورزشی در فصول گرم کم کنید. اگر آهسته تمرین می‌کنید دلیلش این نیست که شما درست ورزش نمی‌کنید حتی اگر بدن خود را هیدراته کنید و با سرعت ورزش کنید بازهم با افزایش جریان خون خصوصاً در فصل گرما به بدن خود آسیب خواهید زد.

از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

به دلیل اینکه ممکن است در فصل گرم تابستان در فضای باز تمرین کنید و زیر نور مستقیم خورشید باشید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب لازم و ضروری است. این امر را جدی بگیرید زیرا متأسفانه در صورت عدم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب دچار آفتاب‌سوختگی شده و همین امر مستعد آسیب رسیدن به پوست شما خواهد بود.

تهیه لوازم مناسب ورزش‌های تابستانی از کالاورزش

علاوه بر اینکه ورزش کردن اهمیت بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد، موجب آرامش روحی شما نیز شده و انجام هر یک از آن‌ها در فصل تابستان شادابی و انرژی بالایی به شما می‌دهد. ممکن است شما با انجام هر یک از رشته‌های ورزشی در این فصل نیاز به خرید برخی لوازم متناسب با آن رشته ورزشی را نیز داشته باشید. در صورت نیاز به خرید انواع محصولات ورزشی مربوط به فصل تابستان ازجمله توپ‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال، راکت بدمینتون و سایر لوازم ورزشی، می‌توانید از طریق سایت کالاورزش و یا تماس با مشاورین ما یک تابستان هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

محصولات مرتبط

%1 تخفیف
۶۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone