۰

میزان کالری سوزی دوچرخه سواری چقدر است

میزان کالری سوزی دوچرخه سواری چقدر است

در این مقاله به معرفی میزان دقیق کالری سوزی ورزش دوچرخه‌سواری در مدت‌زمان نیم ساعت و یک ساعت در محیط بیرون، دوچرخه ثابت و کوهستان از سایت کالاورزش خواهیم پرداخت.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که هنگام دوچرخه‌سواری چه میزان کالری مصرف می‌کنید؟ پاسخ به این سؤال ممکن است کمی پیچیده باشد و از طرفی بستگی به این دارد که چه نوع دوچرخه‌ای سوار می‌شوید و این وسیله با چه مقاومتی و با چه سرعتی در حال حرکت است. به طور کلی ورزش دوچرخه‌سواری چه در داخل خانه با دوچرخه ثابت و یا در خارج از خانه توسط دوچرخه‌های حرفه‌ای و معمولی انجام شود، به عنوان یک فعالیت هوازی عالی قلبی عروقی شناخته خواهد شد.

دوچرخه‌سواری تناسب‌اندام را بهبود می‌بخشد و علاوه بر عضله سازی و کالری سوزی، باعث کاهش وزن و بهبود سلامتی نیز خواهد شد. ورزش دوچرخه‌سواری یک فعالیت عالی برای آب کردن چربی‌های اضافه است. برای آشنایی با روش‌های اصولی کالری سوزی دوچرخه‌سواری در این مقاله همراه ما باشید.

دوچرخه‌سواری چگونه باعث کالری سوزی می‌شود؟

روش‌های بسیاری برای کالری سوزی و تقویت روحیه انسان وجود دارد. ورزش دوچرخه‌سواری علاوه بر کاهش وزن باعث ترشح آدرنالین و اندورفین در بدن می‌شود که خود باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در زندگی روزمره ورزشکاران خواهد شد. هنگامی‌که از ماهیچه‌های خود استفاده می‌کنید باعث خواهد شد عضلات شما اکسیژن بیشتری مصرف کند. تا چربی و قند و گاهاً پروتئین‌ها نیز در کنار آن سوزانده شود. بسته به اینکه تمرین شما طولانی و شدید باشد فعالیت متابولیسمی بدن نیز بالا خواهد رفت. زمانی که فعالیت بدنی شما افزایش یابد با واکنش شیمیایی بدن مقداری آدنوزین تری فسفات مصرف می‌کند. این ماده شیمیایی در عضلات انسان وجود دارد بنابراین هنگام ورزش دوچرخه‌سواری با شدت بالا بدن انسان برای تبدیل مواد مغذی و موردنیاز چون کربوهیدرات به آدنوزین نرخ بیشتری را تجربه می‌کند.

کالری سوزی دوچرخه سواری

 

بیشتر بخوانید: کالری سوزی پیلاتس برای کاهش وزن چقدر است؟

 

تأثیر سرعت در مقدار کالری سوزی دوچرخه‌سواری

مطمئناً افزایش سرعت رکاب زدن با مقدار کالری سوزی دوچرخه‌سواری رابطه مستقیم دارد. بدن انسان در طول ورزش از دو نوع سیستم متابولیسم استفاده می‌کند یکی متابولیسم هوازی و دیگری متابولیسم بی‌هوازی. در ورزش دوچرخه‌سواری از متابولیسم هوازی استفاده می‌شود. اگر با سرعت متوسط و ثابت و همچنین بدون مقاومت دوچرخه‌سواری کنید. با این روش متابولیسمی قلب و ریه شما به‌خوبی کار می‌کند و به‌نوعی در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مؤثر خواهد بود. در این روش بدن انسان نیز به‌تناسب مقداری کلوگز مصرف خواهد کرد. لازم به ذکر است عدم استفاده مؤثر از گلوکز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و یا سندرم متابولیک را افزایش دهد. منظور از سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌هایی چون فشارخون بالا، سطح افزایش‌یافته انسولین و همچنین چربی در بدن خواهد بود.

اگر با سرعت بالاتری دوچرخه‌سواری نماییم در نتیجه بدن خود را با یک مقاومت بیشتری روبرو خواهیم کرد. شما در واقع این بار از سیستم متابولیسم بی‌هوازی استفاده خواهید کرد. منظور از متابولیسم بی‌هوازی احتراق کربوهیدرات‌ها در غیاب اکسیژن بدن خواهد بود؛ بنابراین سیستم متابولیسم بی‌هوازی عموماً برای فعالیت‌های سرعتی و شدتی در تمرینات ورزشی کاربرد دارد. پس به عنوان یک قاعده کلی هرچه سرعت شما بیشتر باشد. کالری بیشتری نیز می‌سوزانید زیرا بدن شما از انرژی بیشتری برای سرعت استفاده می‌کند. البته مقدار کالری مصرف شده ممکن است بین ورزش‌های دوچرخه‌سواری ثابت و متحرک متفاوت باشد اما عموماً هر دو نرخ مصرف بسیار عالی خواهند داشت.

نیم ساعت دوچرخه‌سواری چند کالری می‌سوزاند؟

طبق گفته دانشگاه هاروارد در یک ورزش دوچرخه‌سواری با سرعت 12 مایل یا حدود 19 کیلومتر بر ساعت برای یک فردی با وزن 70 کیلوگرم در مدت‌زمان حدود 30 دقیقه 300 کالری مصرف می‌شود. اگر سرعت دوچرخه‌سواری همان شخص به حدود 20 تا 24 کیلومتر بر ساعت برسد حدود 372 کالری خواهد سوزاند.

دوچرخه‌سواری ایستا

فواید دوچرخه ثابت باعث شده است امروزه تبدیل به یکی از محبوبترین دستگاه های داخل باشگاه ها و خانه ها شود. استفاده از روش تمرینی با دوچرخه‌سواری ایستاده یا همان ثابت برای شما کمک می‌کند تا میزان کالری مصرفی خود را در یک فضای بسته چون خانه و یا باشگاه مدیریت کنید. طبق گفته محققان دانشگاه هاروارد میزان کالری سوزانده شده با دوچرخه ثابت با سرعت متوسط نسبت به وزن هر فرد متفاوت است. برای مثال با سرعت متوسط حدود 12 مایل برای نیم ساعت به شرح زیر خواهد بود. برای وزن 56 کیلوگرم حدود 210 کالری و برای وزن 70 کیلوگرم نیز حدود 260 کالری با همان سرعت خواهد بود. این اعداد نشان می‌دهد که میزان کالری سوزی دوچرخه‌های اسپینینگ و ثابت کمی کمتر از دوچرخه‌سواری در فضای باز است ولی این نکته را فراموش نکنید که دوچرخه‌سواری ایستا می‌تواند همیشه در منزل در دسترس شما باشد. اگر علاقه‌مند به این ورزش هستید می‌توانید از طریق سایت کالاورزش نسبت به خرید دستگاه اسپینینگ باکیفیت تضمین‌شده اقدام نمایید.

دوچرخه‌سواری در محیط بیرون

برطبق یک منبع معتبر از مقاله ژورنال پزشکی منتشر شده در سایتPubs تمرینات ورزشی در فضای سبز و یا مسیر طبیعت و محیط بیرونی که عاری از آلودگی باشد برای سلامت و روان شما بسیار مفید خواهد بود. تجربه واقعی دوچرخه‌سواری در محیط بیرون به دلیل وجود سطح ناپایدار از جمله شیب و یا پستی بلندی‌های غیرقابل‌پیش‌بینی نسبت به محیط بسته کالری سوزی بیشتری دارد. طبق آمار برای حدود 30 دقیقه دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط این میزان کالری زیر مصرف می‌شود:

  • 56 کیلوگرم حدود 240 کالری
  • 70 کیلوگرم به میزان 298 کالری
  • 83 کیلوگرم به میزان 350 کالری

دوچرخه‌سواری کوهستان

استفاده از دوچرخه کوهستان یک تمرین قلبی عروقی درجه‌یک است که علاوه بر یک نوع تمرین بدنسازی باعث تحکیم قسمت‌های تحتانی بدن از جمله عضلات همسترینگ، پاها و گلوت خواهد بود. اگر تمرینات خود را با دوچرخه کوهستان یا BMX مدیریت کنید یک انتخاب عالی خواهید داشت. استفاده از دوچرخه‌های کوهستان حرفه‌ای باعث خواهد شد دوچرخه سواران بتوانند در جنگل‌ها، مسیرهای پر پیچ‌وخم کالری بیشتری بسوزانند. میزان کالری سوزی برای 30 دقیقه تمرین با دوچرخه کوهستان:

  • 56 کیلوگرم به میزان 255 کالری
  • 70 کیلوگرم به میزان 316 کالری
  • 83 کیلوگرم به میزان 377 کالری

میزان کالری‌های که در اینجا ذکر می‌شود صرفاً بر اساس تخمین از شاخصه‌های سوخت و سازی بدن یا همان متابولیک خواهد بود که به‌عنوان مقایسه‌ای از فعالیت فیزیولوژیکی بدن انسان است.

خرید دوچرخه ثابت باشگاهی با قیمت عالی از کالاورزش

دوچرخه سواری متحرک

 

بیشتر بخوانید: لاغر ی با پیاده روی؛ یک ساعت پیاده روی چقدر کالری میسوزاند؟

 

میزان کالری سوزی یک ساعت دوچرخه‌سواری چه‌قدر است؟

به طور کلی میزان کالری سوزانده شده در مدت‌زمان 60 دقیقه بستگی به انواع شاخص‌ها چون وزن، سرعت و استقامت خواهد بود. جالب است بدانید کالری سوزانده شده تنها دلیل این ورزش نیست. دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک روش عالی برای کاهش استرس و همچنین ایجاد عضلات در پاها خواهد بود.

دوچرخه‌سواری ثابت

اگر میزان شاخصه سوخت‌ساز بدن را در این ورزش برای مدت‌زمان 60 دقیقه در نظر بگیریم به طور کلی با سرعت متوسط حدود 20 تا 23 کیلومتر بر ساعت به شرح زیر خواهد بود:

  • 58 کیلوگرم به میزان 413 کالری
  • 70 کیلوگرم به میزان 493 کالری
  • 81 کیلوگرم به میزان 572 کالری خواهد بود.

دوچرخه‌سواری متحرک در محیط بیرون

لازم به ذکر است استفاده از دوچرخه در محیط بیرون و طبیعت با سرعت متوسط در بازه زمانی یک‌ساعته طبق آمار به‌صورت زیر است:

  • 58 کیلوگرم به میزان 472 کالری
  • 70 کیلوگرم به میزان 563 کالری
  • 81 کیلوگرم به میزان 654 کالری

دوچرخه‌سواری متحرک در محیط کوهستان

اگر یک دوچرخه‌سوار کوهستان هستید، احتمالاً در طی مسیر طبیعت انواع موانع و پستی بلندی‌های غیرقابل‌پیش‌بینی جاده‌ها را تجربه کرده‌اید و از مناظر زیبای آن لذت برده‌اید. دوچرخه‌سواری در کوهستان به معنای واقعی پرماجرا، کمی مشکل‌ساز و نیاز به انرژی بیشتری دارد. کالری سوزی با این روش با سرعت متوسط در مدت‌زمان یک ساعت به صورت زیر خواهد بود:

  • 58 کیلوگرم به میزان 502 کالری
  • 70 کیلوگرم به میزان 598 کالری
  • 81 کیلوگرم نیز به میزان 695 کالری

خرید قمقمه ورزشی


جمع بندی

 سوزاندن کالری با ورزش دوچرخه‌سواری بسته به نوع وسیله، توان و همچنین نوع محیط متفاوت است. در این مقاله از سایت کالاورزش سعی نمودیم طبق آمار و گزارش‌های معتبر نرخ کالری سوزی را محاسبه کنیم. از طرفی ابزارهای مختلفی را می‌توان در سنجش مصرف کالری استفاده کرد. امروزه در عصر فناوری و دیجیتال ساعت‌های هوشمند می‌توانند نرخ کالری سوزی شما در حین تمرینات ورزشی از جمله دوچرخه‌سواری نشان دهند هرچند ممکن است این اعداد تقریبی باشد. اما اگر به عنوان یک تازه‌کار می‌خواهید از این ورزش استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم روزانه 10 مایل در ساعت تمرین کنید و به ترتیب آن را افزایش دهید.

محصولات مرتبط

%1 تخفیف
۶۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone