۰

چرا باید در هنگام ورزش از گرمکن و ست ورزشی استفاده کنیم؟

چرا باید در هنگام ورزش از گرمکن و ست ورزشی استفاده کنیم؟

چرا باید گرمکن بپوشیم؟ ۵ دلیل استفاده از گرمکن را بدانیم. از چه زمانی مردم گرمکن و ست ورزشی استفاده کردند.

حتی اگر ورزشکار نیستید در کمد لباس شما یک ست گرمکن ورزشی پیدا خواهد شد. نه تنها شما، بلکه بسیاری از افراد در کمد لباس خود ست و گرمکن ورزشی دارند. شاید برخی هم ورزشکار حرفه‌ای نباشند، اما ست ورزشی دارند یا گرمکن می‌پوشند. اولین بار در سال ۱۹۶۰ گرمکن ورزشی بین مردم رواج پیدا کرد. پوشیدن ست ورزشی آن‌قدر بین مردم رواج پیدا کرد که افراد در موقعیت‌های مختلف ست ورزشی می‌پوشیدند. در سال ۱۹۷۵ اولین بار از پنبه برای دوخت گرمکن ورزشی استفاده شد. در سال ۱۹۷۶ استالونه در یکی از تمرین‌های خود ست ورزشی طوسی رنگ پنبه‌ای می‌پوشد مدلی که به شدت طرفدار پیدا کرد و فروش بالایی داشت. مدل‌ها و طرح‌های ست و گرمکن ورزشی در تمام سال‌ها تغییر پیدا کرد؛ اما برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ برند رالف لورن ست گرمکن المپیک زمستانی آمریکا را با کمک گرفتن یک طراح لباس آماده کرد. این روزها ست و گرمکن ورزشی نه تنها یک لباس ورزشی است، بلکه قسمتی از استایل و پوشش افراد ورزشکار به‌شمار می‌رود، اما چرا ست ورزشی استفاده می‌کنیم. آیا تنها استایل و فشن است یا دلیل دیگر هم دارد؟

خرید گرمکن و ست ورزشی مردانه با قیمت عالی از کالاورزش

دلایل استفاده از گرمکن ورزشی

دلایل زیادی وجود دارد که افراد ست ورزشی می‌پوشند. برخی فقط برای اینکه استایل ورزشی داشته باشند سراغ این ست از انواع لباس ورزشی می روند ولی برخی دیگر دلایل بهتر و محکم‌تری دارند. در این مقاله ما به ۵ دلیل عمده اشاره خواهیم کرد. دلایلی که بیش از همه اررزشمند و مهم است.

گرمکن و ست ورزشی


مطالعه بیشتر: پولوشرت ورزشی چیست


1. تنظیم دمای بدن

ست و گرمکن ورزشی می‌تواند دمای بدن را تنظیم کند. در طول تمرین ورزشی دمای بدن افزایش پیدا می‌کند. ست ورزشی امکان تبادل دما بین محیط و بدن فرد دما را فراهم ‌می‌آورد و این تبادل دما به خنک کردن بدن کمک می‌کند. در فصل سرما نیز زمانی که شما تمرین می‌کنید پوشیدن گرمکن ورزشی موجب جبس شدن هوا در لباس شده و دمای بدن افزایش پیدا کند تنظیم دما بستگی به مدیریت شما دارد که چگونه از اجزای ست ورزشی استفاده کنید. ست لباس ورزشی معمولا از تکه‌های مختلف تشکیل شده است که فرد می‌تواند از گرمکن در زمان ورزش استفاده نکند.

2. محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید

زمانی که شما در محیط باز مشغول به انجام ورزش هستید، بدنتان در معرض تابش نور خورشید است. استفاده از لباس ورزشی می‌تواند شما را در برابر اشعه خورشید حفظ کند. ضمن این‌که ست ورزشی پنبه‌ای تعریق را به خود جذب کرده و از سوختن پوست جلوگیری می‌کند.

3. افزایش سوختن کالری

در زمان ورزش با پوشیدن گرمکن ورزشی بدن بیشتر دچار تعریق می‌شود. در هنگام ورزش دمای بدن بالا می‌رود، لذا بدن به دنبال راهی است تا دمای خود را کاهش دهد، پس سیستم بدن با ترشح غدد تعریق دما را پایین می‌آورد. این تعریق اضافی ناشی از سوخت وساز سلولهای چربی در بدن است که باعث کالری‌سوزی بیشتر بدن می‌شود.

4. ایمنی بدن

در زمان ورزش و پوشیدن گرمکن ورزشی بدن شما گرم می‌شود این گرمای بدن باعث افزایش سیستم خون‌رسانی می‌شود. افزایش حرکت خون در بدن موجب شکسته شدن سلول‌های چربی می‌شود. شکستن سلول‌های چربی سبب بازشدن رگ‌ها و تبادل اکسیژن بین بدن و محیط می‌شود این تبادل انرژی بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد و سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد.

5. انگیزه‌بخشی

یک لباس ورزشی زیبا همیشه انگیزه‌ای برای ورزش بیشتر و تمرین بهتر است. حس خوب پوشیدن یک لباس زیبا روحیه افراد را بالا می‌برد. تماشای افراد دیگر که با گرمکن‌های رنگارنگ در حال ورزش سبب نشاط می‌شود. همین روحیه موجب ورزش و تمرین بیشتر در افراد می‌شود.


مطالعه بیشتر: شلوار اسلش چیست


کلام پایانی

ست ورزشی می‌تواند انگیزه شما را در ورزش کردن بالا ببرد. گرمکن ورزشی یک لباس پرکاربرد برای همه افراد است به‌خصوص مردان که می‌توانند از این لباس در موقعیت‌های غیرورزشی نیز استفاده کنند. ست و گرمکن ورزشی در روزهای پاییز و زمستان تن‌پوشی مناسب برای ورزش کردن در پارک‌ها و فضاهای باز است.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone