۰

لگ ورزشی مردانه چیست + کاربردها و فواید

لگ ورزشی مردانه چیست + کاربردها و فواید

لگ ورزشی چیست؟ چرا از لگ ورزشی استفاده می‌کنیم؟ پوشیدن لگ ورزشی چه فوایدی دارد؟ در چه رشته‌هایی لگ ورزشی پوشیده می‌شود؟

احتمالا این روزها خیلی می‌شنوید که افراد مختلف برای ورزش کردن یا فعالیت‌های مختلف از لگ استفاده می‌کنند. اما لگ ورزشی چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ ورزش و علاقه مردم به ورزشکاران سبب شده است، تا هر روز پدیده‌ای جالب در بخش پوشاک ورزشی رخ دهد. مردم دوست دارند مانند ستاره‌های ورزشی لباس بپوشند و برای همین برندها هر روز لباس جدیدی بر تن ورزشکاران می‌کنند و با آنها قراردادهای میلیونی می‌بندند. یکی از پوشش‌های ورزشی که امروز تنوع و طرفدار زیادی پیدا کرده، لگ ورزشی مردانه است. در این مقاله قصد داریم برای شما توضیح دهیم که لگ ورزشی مردانه چیست؟ کاربرد لگ ورزشی مردانه چیست و چرا مردان نیز از لگ ورزشی مردانه استفاده می‌کنند؟

خرید شلوار و شلوارک و لگ مردانه با قیمت عالی از کالاورزش

لگ ورزشی مردانه چیست؟

لگ ورزشی مردانه، نوعی شلوار چسبان است که از سال‌ها قبل در رشته‌های ورزشی خاص مانند یوگا، شنا، پاتیناژ و اسکیت استفاده می‌شد. اما با گذر زمان و بعد از سال ۲۰۱۰ پوشیدن لگ در تمام ورزش‌ها و حتی خارج از فعالیت‌های ورزشی به قاعده‌ای مرسوم در جهان تبدیل شد. هرچند در ابتدا مخالفت‌های زیادی برای استفاده مردان از لگ وجود داشت؛ اما کمپانی‌های معروف مانند نایکی، آدیداس و پوما با پذیرش این مد اقدام به تولید لگ ورزشی مردانه کردند. امروز پوشیدن لگ برای ورزشکاران حرفه‌ای الزامی است.

لگ ورزشی مردانه


مطالعه بیشتر: تفاوت تیشرت و پولوشرت


چرا لگ ورزشی مردانه می‌پوشیم؟

ورزش کردن و یاقی ماندن در مسیر ورزش نیاز به انگیزه دارد، یک مطالعه در انگلستان نشان داد افرادی که در خانه از انواع لباس ورزشی استفاده می کنند انگیزه بیشتری برای ورزش کردن نسبت به دیگران دارند. یکی از دلایلی که افراد به‌خصوص مردان از ورزش گریزان هستند، موانعی است که ذهن برای ورزش کردن ایجاد می‌کند و ما اسم آن را تنبلی می‌گذاریم؛ اما تنبلی نیست که مانع ورزش کردن می‌شود، بلکه موانع ذهنی است که از ورزش کردن جلوگیری می‌کند. یکی از مزایای لگ ورزشی مردانه تصویری است که ما از خود می‌سازیم و همین تصویر سبب افزایش انگیزه برای ورزش می‌شود.


مطالعه بیشتر: انواع جوراب ورزشی


مزایای لگ ورزشی مردانه چییست؟

در صورتی که این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که چرا باید گرمکن بپوشیم، باید بگوییم که سرد شدن بدن اصطلاحی است که ورزشکاران بعد از کمی نرمش و یا تمرین‌های ورزش استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های گرم‌کردن بدن استفاده از لباس‌های مخصوص است. زمانی استفاده از گرمکن‌های ورزشی رایج بود؛ اما امروزه توصیه به پوشیدن لگ ورزشی می‌شود. دلیل این موضوع را می‌توان موارد زیر دانست:

  1. عضلات پا فشرده‌تر می‌شوند. این فشردگی عضلات سبب جریان بیشتر خون‌رسانی در پاها و افزایش اکسژن به ران‌ها و ساق پا می‌شود که خستگی عضلات بعد از ورزش را کاهش می‌دهد.
  2. لگ ورزشی مردانه سبب افزایش دمای پاها می‌شود. این لباس موجب نگه‌داری دما در بدن می‌شود و از سرماخوردن عضلات بعد از تمرین ورزشی جلوگیری می‌کند.
  3.  در زمان ورزش، مایعات و گلبول‌های سفید به عضلات ملتهب هجوم می‌‌آورند تا آنها را ترمیم کنند که همین سبب درد می‌شود. از مزایای لگ ورزشی کاهش التهاب و درد در بدن ورزشکار است.
  4. خطر کشیدگی عضلات با پوشیدن لگ ورزشی مردانه کاهش پیدا می‌کند. لگ ورزشی با فشرده کردن عضلات، کشیدگی را کاهش می‌دهد.

لگ ورزشی مردانه چه کاربردی دارد؟

لگ ورزشی مردانه را می‌توان در بسیاری از رشته‌ها استفاده کرد. این رشته‌ها عبارتند از :

  • دوچرخه‌سواری
  • بدنسازی
  • یوگا
  • شنا و شیرجه

در حال حاضر بعضی از افراد لگ‌های ورزشی را در محیط بیرون از خانه نیز می‌پوشند. این بستگی به شما و عقایدتان دارد که به سوال لگ ورزشی مردانه چیست؟ چه پاسخی بدهید؟ اما در حال حاضر پوشیدن لگ ورزشی در بیرون از خانه نیز رواج دارد.

جنس پارچه لگ ورزشی

کاربرد لگ ورزشی در نوع پارچه لگ ورزشی نقش مهمی دارد. پارچه لگ ورزشی مردانه با لگ ورزشی زنانه متفاوت است. در لگ‌های ورزشی مردانه تمرکز بر کشش و انعطاف‌پذیری پارچه است، برای همین از پارچه‌های اسپاندکس و پلی‌استر استفاده می‌شود. در لگ ورزشی زنانه جنس الیاف به‌دلیل لطافت متفاوت است.

نسبت به کاربرد لگ ورزشی مردانه از پارچه‌های متفاوت استفاده می‌شود.

  1.  پنبه: ورزش‌های خانگی
  2. نایلون: بدنسازی
  3. پلی‌استر: پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری
  4. اسپاندکس: برای اکثر رشته‌های ورزشی قابل استفاده است.

مطالعه بیشتر: شلوار اسلش چیست


کلام پایانی

امروزه کاربرد لگ ورزشی مردانه محدود به محل تمرین نیست و می‌توان با توجه به مزایای لگ ورزش مردانه از این لباس در موقعیت‌های اجتماعی خاص استفاده کرد. در این مطلب بیشتر به لگ مردانه پرداختیم و از مزایا و کاربردهای آن گفتیم.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone