۰

راهنمای کار با دستگاه مسگری

راهنمای کار با دستگاه مسگری

دستگاه مسگری به‌عنوان یکی از جدیدترین و پرکاربردترین تجهیزات ورزشی در منازل، پارک‌ها و باشگاه‌های بدنسازی به‌حساب می‌آیند. دستگاه مسگری یا همان چرخونک دارای 2 صفحه دیسکی بوده که بخش پایینی ثابت و بخش بالایی آن متحرک می‌باشد.

دستگاه مسگری به‌عنوان یکی از جدیدترین و پرکاربردترین تجهیزات ورزشی در منازل، پارک‌ها و باشگاه‌های بدنسازی به‌حساب می‌آیند. دستگاه مسگری یا همان چرخونک دارای 2 صفحه دیسکی بوده که بخش پایینی ثابت و بخش بالایی آن متحرک می‌باشد. برای کار با دستگاه مسگری می‌توانید به‌صورت ایستاده و هم به‌صورت نشسته اقدام به چرخش نمایید تا با این کار شانه‌ها و قفسه سینه در یک‌جهت و باسن و زانوها در جهت مخالف قرار گیرند. این نوع محصولات تمام عضلات اصلی شامل عضلات شکم، عضلات میانی، تحتانی و همچنین عضلات مرکزی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شما عزیزان می‌توانید با استفاده از دستگاه مسگری و قرار گرفتن بر روی یک سطح چرخان و ناپایدار علاوه بر بهبود گردش خون، مانع از تجمع چربی‌های اطراف شکم شده و با یک برنامه تمرینی فشرده به فرم ایده آل خود برسید. بهترین زمان برای استفاده از چرخونک، بعد از تمرینات بدنسازی و ایروبیک می‌باشد.

جهت خرید چرخونک لاغری با قیمت مناسب کلیک کنید

روش استفاده از دستگاه مسگری (چرخونک)

در تمرینات دستگاه چرخان مسگری، انواع حرکات برای تمامی سنین از مبتدی تا پیشرفته وجود دارند. تکنیک و روش‌های به‌کاررفته در این تمرینات در جهت سوزاندن چربی‌های اضافه پهلوها و کمر بوده که همین امر نیز ممکن است باعث لاغری شما شود. همچنین این وسیله محبوب می‌تواند در کنار لوازم لاغری دیگر بسیار کمک‌کننده باشد و تأثیر بیشتری روی بدن شما بگذارد. دیسک مسگری تقریباً برای همه افراد مناسب بوده و اکثر شما عزیزان تجربه کار با آن را داشته‌اید. ما در این بخش از مقاله انواع آموزش کار با دستگاه مسگری و خطرات احتمالی مرتبط با این دستگاه را به‌طور کامل شرح خواهیم داد.


مطالعه بیشتر: الپتیکال و استفاده از آن در جهت تناسب اندام


 

حرکت مسگری با دمبل

به طور کلی دمبل از کاربردی ترین تجهیزاتی است که در انواع تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد حرکات شکم و پهلو با دستگاه و دمبل از موثرترین تمریناتی است که موجب لاغری این نواحی از بدن می شود. در هنگام کار با دستگاه مسگری نیز  می توان با دمبل کار کرد. برای استفاده از این حرکت شما بایستی با استفاده از یک دمبل ایروبیک با وزن سبک اقدام به چرخش نمایید. به‌این‌ترتیب که دمبل‌ها را با دودست در روبروی بدن خود گرفته و سپس به طرفین چرخش نمایید شما می‌توانید در این تمرین یک‌بار به سمت راست بچرخید و یک‌بار به سمت چپ و این حرکات را مدام تکرار نمایید.

حرکت پیچ و تاپ با دستگاه مسگری

برای انجام این حرکت کافی است بر روی دیسک چرخان ایستاده و پاهایتان را کمی باریک‌تر از فاصله ران‌های خود قرار دهید. ابتدا تنه خود را راست و منقبض کنید. سپس حرکت را با چرخاندن تنه در یک‌جهت و باسن و زانوها در جهت دیگر آغاز نمایید. لازم به ذکر است بهتر است در ابتدا این حرکت راکمی آهسته انجام داده و سپس آرام‌آرام به آن سرعت بخشید.

نکته: لازم است بدانید باخم شدن زانوها می‌توانید چالش چرخیدن را افزایش دهید. از طرفی می‌توانید دستان خود را از آرنج خم کرده و به عقب و جلو بچرخانید به‌طوری‌که به نظر می‌رسد در حال دویدن هستید.


مطالعه بیشتر: دراز نشست برای لاغری شکم


حرکت اسکات با دستگاه مسگری

همانند تمرینات اسکات در بدنسازی، این حرکت نیز روی چرخونک به همراه خم کردن زانوها، با زاویه 45 درجه بوده که در خلاف جهت حرکت قفسه سینه می‌بایست انجام شود. شما در طول تمرین حالت خم‌شده را در زانوها حفظ کرده و به هر دو طرف بدن بچرخید.

حرکت قوس پا با دستگاه مسگری

در این حالت کافی است باسن خود را روی چرخونک گذاشته و هم‌زمان پاهایتان را جفت کرده و به‌صورت حرکت ARC یا کمان، آن‌ها را به راست و چپ قوس دهید. دستان خود را نیز بر روی زمین ثابت نگه‌دارید. بهتر است برای این کار از یک جفت دمبل نیز کمک بگیرید (مطابق فیلم). البته فراموش نکنید در انجام این حرکت، بدن خود را تا حد امکان به عقب بکشید.

حرکت چرخش و اسکات با دستگاه مسگری

این حرکت هم همان‌طور که از نامش مشخص است از تمرینات ترکیبی Twis disc بوده که هم‌زمان چرخش و اسکات باهم انجام می‌شود. لازم به ذکر است تمامی این حرکات در فیلم آموزشی ابتدای مقاله به‌صورت کامل نمایش داده‌شده است. برای این تمرین با در دست داشتن دمبل ایروبیک، ابتدا 5 مرتبه به چپ و راست کمر خود را چرخانده و بعدازآن زانوها را خم کرده به گونه‌های که دستان کاملاً کشیده باشند و سپس باقدرت عضلات پاها مجدداً به حالت اولیه بازگردید. اگر این وسیله مجهز به طناب باشد می‌توانند هم‌زمان تمرینات بیشتری را با آن انجام دهید ازیک‌طرف چرخش و از طرفی دیگر تمرینات بازو برای تقویت عضلات دست مفید خواهد بود.


مطالعه بیشتر: آموزش انواع تمرین با دستگاه پارالل


فواید و مضرات کار با دستگاه مسگری

به‌مراتب مزایای استفاده از دستگاه مسگری دسته‌دار و بدون دسته از معایب آن بیشتر است. این وسیله ورزشی از انواع تجهیزات بدنسازی بوده که برای تناسب‌اندام، حفظ تعادل، سوزاندن کالری و از بین بردن چربی‌های اضافه پهلوها بسیار مؤثر می‌باشد. مضرات دستگاه مسگری بیشتر شامل افرادی می‌شود که دچار مشکلات دیسک کمر و آسیب یا ضایعه نخاعی هستند و به‌هیچ‌وجه نباید از این وسیله ورزشی استفاده کنند. همچنین اگر هنگام استفاده نمی‌توانید تعادل خود را روی آن حفظ کنید، حتماً از مدل مسگری دسته‌دار استفاده نمایید. استفاده بیش‌ازحد این صفحه گردان ممکن است منجر به آسیب کمر شود و از طرفی در انجام حرکات با سرعت بسیار بالا، باعث سقوط و یا سرخوردن شما خواهد شد. افرادی که سابقه میگرن و یا سرگیجه‌های شدید و همیشگی دارند به‌هیچ‌وجه از این وسیله استفاده نکند.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone