۰

چگونه یک میز پینگ پنگ مناسب با فضای خود انتخاب کنیم؟

چگونه یک میز پینگ پنگ مناسب با فضای خود انتخاب کنیم؟

در این مقاله به راهنمای انتخاب و خرید میز پینگ پنگ و همچنین بهترین برند های تولید کننده  میزهای این ورزش و قیمت آنها در بازارهای جهانی و داخلی کشورمان پرداخته شده است.

در این مقاله به راهنمای انتخاب و خرید میز پینگ پنگ و همچنین بهترین برند های تولید کننده  میزهای این ورزش و قیمت آنها در بازارهای جهانی و داخلی کشورمان پرداخته شده است.

 

۱. راهنمای انتخاب و خرید یک میز پینگ پنگ

۲. انواع میزهای پینگ پنگ

۳. بهترین برند های تولید کننده میز پینگ پنگ

۴. قیمت میزهای پینگ پنگ در بازارهای جهانی و داخلی

 

میز پینگ پنگ (PingPong Table) در بازار کالاهای ورزشی، محصول گرانقیمتی محسوب می شود پس نیاز است که به هیچ عنوان در هنگام انتخاب و خرید آن مرتکب اشتباه نشوید. همیشه بهترین و گران ترین محصول مناسب شما نخواهد بود. شما باید با توجه به شرایط و نیاز خود بایستی مناسبترین محصول را انتخاب کنید. با کالاورزش در این ۶ قدم همراه باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

بیشتر بدانید: تاریخچه ورزش پینگ پنگ در ایران و جهان

راهنمای انتخاب و خرید یک میز پینگ پنگ

قدم اول برای انتخاب و خرید دانش و اطلاعات کافی ای از میز پینگ پنگ و انواع آن است.

شما اندازه ای که در نظر دارید و فضای اختصاصی برای بازی را مشخص و بعد وارد مرحله دوم شوید.

این نکته را در نظر بگیرید که می خواهید از آن میز در فضای باز (Outdoor) و یا بسته (Indoor) استفاده کنید.

میزهای مورد استفاده در فضای داخلی (Indoor)، باید در دمای معینی نگهداری شوند. این میزها نسبت به تغییرات دما حساس بوده و منجر به تاب برداشتن سطح و جدا شدن قسمت های مختلف میز می شود.

میزهای مورد استفاده در فضای خارجی(Outdoor)، طراحی متفاوتی دارند. جنس بدنه آنها با مدل های داخلی متفاوت است و بهترین آنها از جنس استیل، گالوانیزه است و سطح آن ضد آب بوده و قابل حمل می باشند.

قدم سوم در انتخاب میز اندازه آن است. اندازه های میز پینگ پنگ به ۵  نوع تقسیم می شود که هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم.

انواع میزهای پینگ پنگ برای انتخاب

میزهای پینگ پنگ بدون پایه 

این میزها فقط سطح بازی را دارا می باشند و اگر در منزل فضای کافی را ندارید این میز را می توانید روی سطح دیگری(مثلا میز ناهارخوری) قرار دهید. این میز به راحتی جا به جا شده و از قیمت مناسبی برخوردار می باشد ولی نسبت به سایر میزها امکانات کمتری را برآورده می کند.

میزهای پینگ پنگ بدون پایه 

میزهای کوچک پینگ پنگ

این نوع میزها برای فرزندان کوچک شما مناسب می باشد. این میزها به دلیل سایز کوچک خود حمل آسانی دارند. یکی از معایب مهم این نوع میزها ارتفاع کم آن از سطح زمین است.

میزهای معمولی با قابلیت تنظیم ارتفاع 

این نوع میزها دارای پایه های تلسکوپی می باشند که ارتفاع ۶۱، ۶۹ و ۷۷ سانتی متری را فراهم می کند.

میزهای فانتزی پینگ پنگ

این میزها دارای طول ۳۰ سانتی متر، عرض ۲۰ سانتی متر وارتفاع ۵ سانتی متر می باشند.

میزهای مخصوص استخر شنا

این دسته از میزها بر روی آب شناور می باشند و دارای ۱۳۷ سانتی متر طول و عرض ۶۸ سانتی متری هستند. سطح میز بسیار سخت بوده ولی برای کاهش آسیب سطح کناری آن نرم می باشد.

میزهای مخصوص استخر شنا

بیشتر بدانید: توپ های پینگ پنگ چگونه ساخته می شوند؟ – راهنمای خرید توپ پینگ پنگ

میزهای استاندارد

فواید ورزش پینگ پنگ بر هیچ ورزشکاری پوشیده نیست. بنابراین تهیه یک سرویس مناسب تنیس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تصمیم دارید به صورت حرفه ای و مداوم  بازی کنید، این میزها مناسب شما هستند. این میزها ۲۷۴ سانتی متر طول و ۵/۱۵۲ عرض و  ۷۶ سانتی متری ارتفاع دارند.

قدم چهارم قابلیت حمل و نقل میزهای تنیس روی میز می باشد. کدام میز متحرک برای شما مناسب می باشد.  میزهای چهارچرخ فضای زیادی را به هنگام جمع شدن اشغال می کنند در حالی که میزهای هشت چرخ به دو قسمت تقسیم می شوند و به هنگام جمع شدن حجم کمی را اشغال می کنند.

قدم پنجم انتخاب ضخامت میز می باشد. برای میزهای پینگ پنگ ضخامت های مختلفی وجود دارد. سطح میزها عموما از جنس چوب، پلاستیک، فلز، بتن و فایبر گلاس می باشد که ضخامت آنها از ۱۲ میلی متر شروع شده و تا ۳۰ میلی متر می رسد.

استاندارد ضخامت میز در بازی های بین المللی بین ۲۵ تا ۳۰ میلی متر می باشد.

قدم آخر باید شرکت تولید کننده را در نظر بگیرید که از اعتبار کافی ای برخوردار باشد.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع میزهای پینگ پنگ و مشخصات میزهای استاندارد

میز پینگ پنگ استاندارد

بهترین برند های تولید کننده میز پینگ پنگ

امروزه نام های بسیاری در عرصه طراحی و تولید میزهای پینگ پنگ و همچنین تجهیزات جانبی این ورزش از قبیل راکت، توپ و .. فعال هستند که محصولات تولیدی خود را به بازارهای جهانی عرضه می کنند در این میان می توان به نام هایی همچون Dunlop ، Donic ، Andro ، Xiom ، Joola ، و .. اشاره کرد که، همواره شاهد حضور و استفاده از محصولات تولیدی این نام ها توسط ورزشکاران و مسئولان کمیته برگزاری مسابقات در رقابت های جهانی و بین المللی این رشته ورزشی هستیم. در حال حاضر در کشورمان واحدهای تولیدی بسیاری در زمینه طراحی و ساخت میزها و لوازم و تجهیزات ورزش پینگ پنگ فعال هستند که محصولات با کیفیتی در مقام رقابت با محصولات خارجی تولید، و روانه بازارهای ورزشی کشورمان و کشورهای همجوار می کنند. در این میان می توان به برند هایی همچون Olympic Sport ، Faraz Sport ، Sinarad Sport ، Tavan Sport ، و .. اشاره کرد که محصولات تولیدی این نام ها با قیمت ها و کیفیت های مناسبی نسبت به نمونه های خارجی به بازارهای ورزشی کشورمان عرضه می شود.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع راکت های پینگ پنگ

قیمت میزهای پینگ پنگ در بازارهای جهانی و داخلی

میزهای پینگ پنگ با توجه به نوع کاربری (Outdoor – Indoor)، طراحی، برند، و مواد بکار رفته در ساخت آن با قیمت های متفاوتی در بازارهای ورزشی به علاقمندان این رشته ورزشی عرضه می شود. برند های خارجی میزهای پینگ پنگ در کشورمان با توجه به عواملی که گفته شد با میانگین قیمتی ۳.۵ الی ۲۵ میلیون تومان در بازارهای ورزشی کشورمان یافت می شود. اما شما می توانید همین محصولات را که توسط برندهای ایرانی طراحی و ساخته شده اند و از کیفیت بالایی برخوردارند با قیمت بسیار مناسب تری خریداری نمائید. به طور کلی میزهای پینگ پنگ برند های داخلی بر اساس نوع کاربری با میانگین قیمتی ۳۰۰ هزار تومان الی ۱۱ میلیون تومان در بازارهای ورزشی به دوستداران این ورزش عرضه می شود.

پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به خرید میز و یا سایر لوازم و تجهیزات ورزش پینگ پنگ با کارشناسان ما در * گروه کالاورزش * تماس، و اطلاعات مورد نیاز خود از قبیل، جنس بکار رفته در ساخت محصول، برند تولید کننده، ضمانت و خدمات پس از فروش و قیمت محصول مورد نظر خود را کسب و در صورت تمایل اقدام به سفارش و خرید کالای مورد نظر خود نمائید.

نظرات کاربران

avatar عالی بود :

لطفا یه میز پینگ پنگ خانگی بهم معرفی کنید. جاگیر نباشه. قیمت مناسب باشه. جنس خوب باشه.

ارسال شده در ۲ تیر ۱۴۰۱
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۲ تیر ۱۴۰۱

سلام و عرض ادب خواهشا شماره تماس خودتون را برای ما اعلام بفرمایید تا با شما تماس گرفته شود. میتوانید از طریق واتس اپ سایت نیز با بخش فروش ما ارتباط بگیرید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone