۰

آشنایی با تفنگ های بادی وایرخ و گامو

آشنایی با تفنگ های بادی وایرخ و گامو

در این مقاله به آشنایی با تفنگ های بادی وایرخ و گامو، همچنین تفنگ بادی وایرخ ۳۰، تفنگ بادی وایرخ ۸۰، تفنگ بادی گامو ۱۲۵۰ هانتر، تفنگ بادی گامو ۱۰۰۰ شادو، و تفنگ بادی گامو وابپرمکس پرداخته شده است.

در این مقاله به آشنایی با تفنگ های بادی وایرخ و گامو، همچنین تفنگ بادی وایرخ ۳۰، تفنگ بادی وایرخ ۸۰، تفنگ بادی گامو ۱۲۵۰ هانتر، تفنگ بادی گامو ۱۰۰۰ شادو، و تفنگ بادی گامو وابپرمکس پرداخته شده است.

 

۱. تفنگ بادی وایرخ

۱.۱ تفنگ بادی وایرخ ۳۰

۱.۲ تفنگ بادی وایرخ ۸۰

۲. تفنگ بادی گامو

۲.۱ تفنگ بادی گامو ۱۲۵۰ هانتر (Hunter)

۲.۲ تفنگ بادی گامو ۱۰۰۰ شادو (Shadow)

۲.۳ تفنگ بادی گامو وابپرمکس (Vipermax)

۳. پیشنهاد

 

تفنگ بادی وایرخ

کمپانی اسلحه سازی وایرخ در سال ۱۸۹۹ میلادی توسط هرمان وایرخ در کشور آلمان و شهر موسل تاسیس شد که بیشتر تولیدات این کمپانی مربوط به ساخت و تولید تفنگ های بادی و شکاری می باشد. محصولات این شرکت از محبوبیت بسیاری در بین علاقمندان این دوست داران شکار برخوردار است از این رو بر آن شدیم تا دو نمونه از تفنگ های بادی کمپانی را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم. تفنگ بادی وایرخ در دو مدل ۳۰ و ۸۰ از محصولات این کمپانی آلمانی هستند که از قابلیت های ویژه ای برخوردارند که در سطح جهان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

تفنگ بادی وایرخ

بیشتر بدانید: تاریخچه تفنگ و اسلحه

تفنگ بادی وایرخ ۳۰

ساختار این تفنگ بادی فنر و پیستون است و با خم کردن لوله تفنگ و گلوله گذاری (ساچمه) مسلح می شود و دارای ماشه ای دو مرحله است که از قابلیت تنظیم برخوردار است. این تفنگ بادی مجهز به دوربین بسیار دقیقی است که دقت نشانه گیری و شلیک تیرانداز را افزایش می دهد. طول لوله این تفنگ ۴۳ سانتی متر و طول کلی آن ۱.۰۲ متر می باشد و دارای وزنی معادل ۲.۵ کیلوگرم است. تفنگ بادی وایرخ ۳۰ دارای ۹.۵ ژول قدرت خروجی است که در زمان شلیک، گلوله ۲۰۵ متر در ثانیه سرعت خواهد داشت.

تفنگ بادی وایرخ ۸۰

بدون اغراق تفنگ بادی وایرخ ۸۰ یکی از دقیق ترین  و پر قدرت ترین تفنگ های فنر و پیستون جهان محسوب می شود. این تفنگ به صورت خم کردن لوله آن مسلح شده و دارای طولی معادل ۱۵۰ سانتی متر و در حدود ۴ کیلوگرم وزن دارد. قدرت خروجی وایرخ ۸۰، برابر با ۲۲ ژول است، و پس از شلیک گلوله با سرعت ۲۹۵ متر در ثانیه به سمت هدف حرکت می کند. قنداق این تفنگ بادی از چوب راش تهیه می شود و برای جلوگیری از لغزش دست در هنگام شلیک قسمتی از قنداق به صورت شطرنجی حک شده است.

تفنگ بادی گامو

گامو بک کمپانی تولیدکننده تفنگ های بادی است که در سال ۱۹۵۹ میلادی در کشور اسپانیا تاسیس شد و امروزه به عنوان بزرگترین کمپانی تولید کننده تفنگ های بادی در اروپا محسوب می شود. این کمپانی ۲ سال پس از تاسیس اولین محصول خود را تولید کرد. و در حال حاضر علاوه بر ساخت و تولید تفنگ بادی در زمینه ساخت تفنگ شکاری، مهمات و کلت کمری نیز فعال است. سه نمونه از تولیدات این کمپانی به نام های گامو ۱۲۵۰ هانتر (Hunter) و گامو ۱۰۰۰ شادو (Shadow) و گامو وابپرمکس (Vipermax) است که در زمره تفنگ های بادی پر قدرت و با کیفیت در جهان محسوب می شوند و از محبوبیت بسیاری در میان علاقمندان به شکار و تیراندازی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی و آشنایی با این سه تفنگ بادی کمپانی گامو خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: مشخصات تفنگ بادی و انواع آن

تفنگ بادی گامو ۱۲۵۰ هانتر (Hunter)

این تفنگ بادی اسپانیایی با مکانیزم فنر و پیستون و به صورت کمر شکن مسلح می شود و دارای ماشه دو زمانه قابل تنظیم برای ایمنی و مسلح شدن برای شیلک است. وزن تقریبی این تفنگ در حدود ۴ کیلوگرم و طول کلی اسلحه ۱۲۳ سانتیمتر است که دارای قدرتی معادل ۳۰ می باشد که در هنگام شلیک گلوله با سرعت ۲۷۸ متر در ثانیه به سمت هدف پرتاب می شود. جنس قنداق گامو ۱۲۵۰ هانتر از چوب راش تهیه می شود و بر روی آن برای جلوگیری از لغزش به صورت ریلی حکاکی شده است و در قسمت مگسک تفنگ و برای تعادل آن یک متعادل کننده اسلحه (مازل بریک) تعبیه شده است.

تفنگ بادی گامو ۱۰۰۰ شادو (Shadow)

تفنگ  گامو ۱۰۰۰ شادو (Shadow) یکی از محصولات قدیمی این کمپانی اسپانیایی است که در بین علاقمندان به شکار به جهت قدرت تخریبی زیاد برای هدف های نزدیک از محبوبیت بالایی برخوردار است. این تفنگ دارای کیفیت بی نظیری است که برای شکار طراحی شده است. مکانیزم این تفنگ بادی فنر و پیستون است و به صورت کمر شکن مسلح می شود. طول لوله تفنگ ۴۵ سانتیمتر بوده و طول کلی تفنگ ۱۱۰ سانتیمتر است. تفنگ گامو ۱۰۰۰ شادو دارای ۲۰ ژول قدرت است که گلوله (ساچمه) پس از شلیک با سرعت ۳۰۰ متر در ثانیه به سمت هدف پرتاب می شود و بسیار ایده ال برای شکار هدف های نزدیک است.

بیشتر بدانید: کلت گازی چیست؟ آیا حمل و استفاده از آن مجاز است؟

تفنگ بادی گامو وابپرمکس (Vipermax)

یکی دیگر از تولیدات این کمپانی اسپانیایی مدل گامو وابپرمکس (Vipermax) است که می توان ابن تفنگ را یکی از بهترین تولیدات این کمپانی دانست. این تفنگ خوش ساخت دارای کیفیت بی نظیر و طراحی دقیقی است که از قدرت و دقت بالاتری نسبت به سایر تفنگ های هم کلاس خود برخوردار است و بسیار ایده ال برای تیراندازی به سمت اهداف دور و نزدیک می باشد. مکانیزم این تفنگ بادی فنر و پیستون است و به صورت کمر شکن ، تک تیر مسلح شده و دارای ماشه قابل تنظیم می باشد. طول این تفنگ ۱۱۵ سانتیمتر و دارای وزنی در حدود ۳ کیلوگرم است. گامو وابپرمکس (Vipermax) دارای ۲۴ ژول قدرت است که گلوله پس از شلیک با سرعت ۳۰۵ متر در ثانیه به سمت هدف پرتاب می شود. بر روی قنداق این تفنگ برای جلوگیری از لغزش و عرق کف دست در هنگام تیراندازی یک پد نیز تعبیه شده و در قسمت انتهایی قنداق برای کاهش لگد حاصل از شلیک یک ضربه گیر نیز قرار داده شده است.

پیشنهاد

در این مقاله به بررسی و آشنایی با چند مدل از بهترین تفنگ های بادی ساخته شده توسط کمپانی های وایرخ آلمان و گامو اسپانیا پرداخته شد پیشنهاد می کنیم برای مشاهده و شناخت سایر مدل ها و برند های تفنگ های بادی به سایت ما مراجعه و با انتخاب گزینه تیراندازی و شکار در قسمت جستجو سایت با سایر محصولات این رشته بیشتر آشنا شوید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone