۰

بادی بالانس چگونه ورزشی است ؛ فواید آن برای لاغری

بادی بالانس چگونه ورزشی است ؛ فواید آن برای لاغری

در این مقاله به ورزش بادی بالانس و فواید آن و همچنین بادی بالانس و لاغری و پاسخ به این پرسش که آیا این ورزش موجب لاغری می شود؟ بیان شده است.

در این مقاله به ورزش بادی بالانس و فواید آن و همچنین بادی بالانس و لاغری و پاسخ به این پرسش که آیا این ورزش موجب لاغری می شود؟ بیان شده است.

 

۱. بادی بالانس (Body Balance) چیست؟

۲. فواید بادی بالانس (Body Balance)

۳. بادی بالانس و لاغری

۴. نتیجه گیری

 

بادی بالانس (Body Balance) چیست؟

بادی بالانس (Body Balance) ورزشی شکل گرفته بر اساس یوگا است که در آن حرکات تمرینی از ورزش های تای چی (Tai chi) و پیلاتس (Pilates) نیز گرفته شده است و اکثر حرکات تمرینی این ورزش به صورت قدرتی، کششی  و بسیار کم فشاراست که موجب تقویت عضلات و افزایش تمرکز و انعطاف بدنی می شود. به طور معمول مدت زمان تمرین بادی بالانس بین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به طول می انجامد و تمرینات آغازین آن برای آماده و گرم نمودن بدن با حرکات تای چی (Tai chi) شروع می شود تا ذهن و جسم برای انجام تمرینات اصلی مهیا شوند. پس از آن مجموعه ای از تمرینات پیلاتس (Pilates) و یوگا (Yoga) در راستای آماده سازی ماهیچه ها صورت می گیرد. کلاس های آموزشی ورزش بادی پامپ با تمرکز بر روی انجام حرکات همراه است تا ورزشکار بتواند تاثیرات ورزش را بر روی جسم و روح و روان خود احساس کند.

بادی بالانس (Body Balance) چیست


بیشتر بدانید : بادی پامپ چیست؟ آیا باعث لاغری می شود؟


 

فواید بادی بالانس (Body Balance)

همانطور که گفته شد بادی بالاتس ترکییی از ورزش های یوگا، تای چی و پیلاتس است که تمرینات آن موجب تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری بدن وعضلات می شود و در عین حال کاهش استرس و سلامت روح و روان را به همراه دارد. به طور کلی فواید این ورزش را می توان در افزایش توان ماهیچه ها، افزایش انعطاف پذیری بدن و عضلات، کمک به حرکت بهتر مفاصل، کاهش استرس و بهبود سلامت ذهن، آرامش جسمی، کنترل خشم، تعادل روانی، افزایش سوخت ساز بدن، کاهش وزن و تناسب اندام خلاصه کرد.

بادی بالانس و لاغری

تمرینات بادی بالانس (Body Balance) با افزایش متابولسیم موجب آن می شوند تا فرایند چربی سوزی به شکل بهتری انجام شود تا فرد بتواند به اندام مورد نظر خود نیز دست یابد. اما تمرکز اصلی این ورزش بر روی کاهش وزن نیست بلکه بر انعطاف پذیری بدن، کاهش استرس و آرامش روح و ذهن و تقویت عضلات دلالت دارد. جلسه تمرینی این ورزش که زمان آن حدود ۱ ساعت است ورزشکار با اجرای حرکات تمرینی می تواند در حدود ۴۰۰ کالری بسوزاند در حالی که یک شخص ۸۰ کبلوگرمی می تواند با همین مقدار زمان و تنها با پیاده روی چیزی در حدود ۵۳۰ کالری از دست بدهد. شاید سایر برنامه های تمرینی مانند انجام ورزش های هوازی که در آن تمرینات شدید تری اعمال می شود بیش از بادی بالانس در کاهش وزن موثر باشند. تنها با ۳ جلسه تمرینی این ورزش در هفته و هر جلسه به مدت ۱ ساعت می توان چیزی در حدود ۲۰۰ گرم کاهش وزن داشت. در واقع می توان گفت که مقدار کالری سوزی این ورزش با مقدار چربی سوزی ورزش های نظیر پیاده روی و ورزش های از این دست برابری می کند. طور کلی ورزش بادی بالانس همانند انواع ورزش جامپینگ برای لاغری ،بر سلامت روح و جسم با روش تمرینات بدنی دلالت دارد اگر هدف شما از انجام تمرینات این ورزش چربی سوزی و کاهش وزن است. پیشنهاد می شود از برنامه ورزشی دیگری پیروی کنید اما اگر هدف شما بهبود سلامت جسم و روان و کاهش استرس و در کنار آن تناسب اندام است شما گزینه بسیار مناسبی را انتخاب نموده اید.توجه داشته باشید تمامی ورزش ها باید متناسب با شرایط فردی شخص ورزشکار انجام شوند. میزان شدت انجام تمرینات ورزشی بر میزان عملکرد شما تاثیر دارد. هرگز بیشتر از توانایی های خود ورزش نکنید، چرا که در صورت ابتلا به تمرین زدگی و عدم رسیدگی به آن، آسیب های جدی به بدن شما وارد خواهد شد.

 

 

 

نتیجه گیری

انجام تمرینات بادی بالانس (Body Balance) در سلامت جسم و روح و کاهش استرس و انجام تمرینات بدنی تاثیر گذار است و بواسطه ترکیبی بودن این ورزش (یوگا، پیلاتس، تای چی) بر تمرکز ذهن و آرامش دلالت دارد وتا حدودی موجب کالری سوزی و کاهش وزن نیز می شود. اما اگر بدنبال کاهش وزن سریع هستید توصیه می کنیم به انجام ورزش های دیگر بپردازید تا به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با سایر ورزش ها و همچنین انواع لوازم وتجهیزات ورزشی و مطالعه بیشتر مقالات علمی ورزشی روز به صفحه اصلی سایت کالاورزش، قسمت * وبلاگ * مراجعه فرمائید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone