۰

با طناب زدن چقدر کالری می سوزانیم؟

با طناب زدن چقدر کالری می سوزانیم؟

در این مقاله به مقدار کالری سوزی طناب زدن، و پاسخ به این سوال که آیا طناب زدن برای دیسک کمر مضر است ؟ و همچنین بهترین زمان برای طناب زدن بیان شده است.

در این مقاله به مقدار کالری سوزی طناب زدن، و پاسخ به این سوال که آیا طناب زدن برای دیسک کمر مضر است ؟ و همچنین بهترین زمان برای طناب زدن بیان شده است.

 

۱. طناب زدن چقدر کالری می سوزاند؟

۲. آیا طناب زدن برای دیسک کمر مضر است؟

۳. بهترین زمان برای طناب زدن چه موقع است؟

 

طناب زدن چقدر کالری می سوزاند؟

طناب زدن روشی عالی برای خلاص شدن از شر چربی های اضافه بدن و رسیدن به لاغری محسوب می شود که با کاهش تنش و افزایش مقدار انرژی سبب می شود تا سرعت رسیدن به تناسب اندام به طور چشمگیری افزایش یابد اما مقدار کالری سوزی طناب زدن بسته به عواملی همچون نوع طناب، مدت زمان و شدت طناب زنی متفاوت است. امروزه انواع مختلفی از طناب های ورزشی در اندازه و وزن های متفاوت، تولید و روانه بازارهای ورزشی می شوند که انتخاب و استفاده از آنها بایستی با توجه به هدفی که فرد از طناب زدن انتظار دارد صورت گیرد. بسیاری از ورزشکاران در جهت افزایش سرعت، چالاکی و هماهنگی بدن از طناب های سبک برای طناب زدن های سریع و سرعتی استفاده می کنند، از سویی دیگر افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند ترجیح میدهند از طناب های سنگین تر که سبب افزایش قدرت و کالری سوزی بیشتر می شوند استفاده می کنند اما به این نکته توجه داشته باشید که همه طناب ها چه سبک و چه سنگین دارای مزایای مشترکی هستند که با بالا بردن آمادگی جسمانی و فراگیری تکنیک های اصولی طناب زنی می توان به افزایش قدرت بدنی و کاهش وزن و لاغری رسید.

همانطور که قبلا گفته شد مقدار کالری سوزی طناب زدن در افراد بسته به مقدار وزن فرد، مدت زمان طناب زنی و شدت تمرینی متفاوت است، به طور مثال فردی با وزن ۷۰ کیلوگرم در مدت زمان ۳۰ دقیقه با سرعت آهسته چیزی در حدود ۲۹۵ کالری، با سرعت متوسط در حدود ۳۷۰ کالری، و سریع چیزی در حدود ۴۴۵ کالری خواهد سوزاند. به این نکته توجه داشته باشید که تعداد پرش و شدت تمرینی در هر دقیقه، همچنین مقدار انرژی مصرفی در افراد متفاوت است. به طور مثال یک فرد ۱۰۰ کیلوگرمی در ۳۰ دقیقه با سرعت آهسته ۴۲۰ کالری، سرعت متوسط ۵۲۵ کالری، و با سرعت سریع در حدود ۶۳۰ کالری از دست خواهد داد، به طور کلی افراد سنگین تر نسبت به افراد سبک تر در مدت زمان و شدت تمرینی یکسان کالری سوزی بیشتری خواهند داشت. یک رژیم غذایی مناسب به همراه یک برنامه مدون طناب زنی می تواند راهکاری مناسب برای افرادی که بدنبال رسیدن به کاهش وزن و لاغری هستند باشد.

طناب زدن چقدر کالری می سوزاند

 

بیشتر بدانید : طناب زدن چه فوایدی دارد و آیا باعث لاغری شکم و پهلو می شود؟

آیا طناب زدن برای دیسک کمر مضر است؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که طناب زدن و پریدن های متوالی در حین طناب زنی می تواند برای دیسک کمر مضر باشد اما با این تصور موافق نیستیم زیرا عواملی همچون پشت میز نشینی و کم تحرکی، پیشینه های ژنتیکی و سبک زندگی عاری از ورزش می تواند باعث آسیب به دیسک کمر شود. حتی مصرف دخانیات می تواند روند آسیب پذیری دیسک را سریعتر کند. جا به جا نمودن وزنه های سنگین شاید سریع مشکل ساز نشوند اما در دراز مدت موجب فرسایش دیسک می شوند. ماهیچه ها بدن نخستین عضو هایی از بدن هستند که با طناب زدن تغییر شکل پیدا می کنند، همچنین ماهیچه های پشت پاها، دست، و ماهیچه های شکم و شانه با طناب زدن ورزیده شده و اثرات چربی سوزی در آنها پدیدار می شود. اگر از اضافه وزن رنج می برید و یا از درد های زانو و یا دیسک کمر در غذاب هستید بایستی اول به فکر کاهش وزن اضافی خود باشید و با مشاوره با پزشک متخصص تمرینات طناب زنی را به طور اصولی آغاز کنید.

برای اطلاع از  قیمت و خرید طناب ورزشی کلیک کنید.

 

بیشتر بدانید : فواید طناب بتل روپ

بهترین زمان برای طناب زدن چه موقع است؟

جواب این است که هر موقع مایل بودید. همانطور که میدانید طناب زدن خود نوعی فعالیت هوازی محسوب می شود، انجام تمرینات و فعالیت های هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و .. به مدت ۳۰ دقیقه موجب چربی سوزی می شود و چندان اهمیتی ندارد که چه موقع از شبانه روز انجام گیرد اما اگر می خواهید بیشترین بهره را طناب زنی ببرید و چربی سوزی بیشتری داشته باشید تمرینات طناب زدن را پیش از صرف صبحانه انجام دهید زیرا در صبح زمانی که معده خالی است مقدار کربوهیدرات ذخیره شده در بدن و ماهیچه ها در سطح پائینی قرار دارد چون در هنگام خواب سطح کربوهیدرات های بدن به آرامی کاهش می یابد تا گلوکز مورد نیاز برای قسمت های مختلف بدن را در زمانی که خواب هستید مهیا کند، از این روی شما صبح با قند خون بسیار پائینی از خواب برخاسته اید که این زمان بهترین موقع برای سوزاندن چربی ها به جای کربوهیدرات است. تحقیقات نشان داده که در این هنگام بدن تا ۳۰ درصد بیشتر چربی سوزی خواهد داشت.

طناب زدن و سوزاندن کالری

گلیکوژن یا همان کربوهیدرات ها منابع اصلی تامین کننده انرژی بدن هستند زمانی که این منابع در بدن کاهش بایند بدن برای تامین انرژی مجبور است که به سراغ منابع دیگری همچون چربی ها برود. حال اگر طناب زدن و یا تمرینات هوازی را پس از صرف غذا انجام شود چربی سوزی انجام خواهد شد اما به مقدار خیلی کم زیرا اول کربوهیدرات های که به واسطه غدا خوردن به بدن وارد شده اند خواهند سوخت. همواره ترکیبی از چربی و کربوهیدرات ها به عنوان منبع سوختی در بدن می سوزد اما بر اساس تنطیم زمان تمرین (صبح ها) می توان مقدار سوزاندن چربی ها نسبت به کربوهیدرات ها را تغییر داد. چنانچه به هر دلیلی نمی توانید تمرینات هوازی را در صبح انجام دهید مناسب ترین زمان برای انجام این کار با هدف چربی سوزی بلافاصله پس از انجام تمرینات بدنسازی است، زیرا تمرینات بدنسازی خود یک فعالیت کربوهیدرات سوز است که ماهیچه ها را از کربوهیدرات تخلیه می کند از این روی انجام طناب زنی و یا سایر تمرینات هوازی پس از بدنسازی دقیقا تاثیرات تمرینات اول صبح که موجب چربی سوزی زیاد می شود را به همراه خواهد داشت.

اگر در اول صبح تمرینات هوازی را انجام دهیم علاوه بر اینکه در طول زمان تمرین چربی سوزی خواهیم داشت، پس از پایان تمرین نیز روند چربی سوزی همچنان با سرعت تا ساعت ها پس از خاتمه تمرین ادامه خواهد داشت، حال اگر در هنگام شب تمرینات هوازی را انجام دهیم در حین تمرین عمل چربی سوزی انجام خواهد شد اما با این تفاوت که پس از اینکه میخوابیم روند سوخت ساز بدن بر خلاف صبح با افت چشمگیری مواجه خواهد شد.

پیشنهاد می کتیم برای آشنایی بیشتر با تمرینات هوازی و طناب زدن، مطالعه مقالات و حتی خرید و سفارش لوازم و تجهیزات ورزش های هوازی و سایر ورزش ها به صفحه اصلی سایت ما * کالاورزش * مراجعه فرمائید.

بیشتر بدانید : مضرات طناب زدن برای آقایان و بانوان


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone