۰

توپ فوتسال

توپ فوتسال

ورزش فوتسال به‌عنوان یک بازی هیجان‌انگیز و سریع بوده که توسط هزاران نفر در سراسر جهان از سنین کودکی تا بزرگسالی انجام می‌شود. فوتسال درواقع یک بازی 5 نفره است که در زمینی مسقف و دارای سطحی سفت انجام می‌شود. دروازه‌های تعبیه‌شده در این بازی شبیه بازی هاکی می‌باشد. این رشته ورزشی باعث توسعه مهارت و قدرت عضلات پاها خواهد شد و از طرفی بازیکنان جوان را تشویق می‌کند که چابک‌تر، سریع‌تر، قوی‌تر و حتی تعادل بیشتری در حین بازی داشته باشند.

این مهارت‌ها کمک می‌کند تا کنترل توپ فوتسال راحت‌تر و فرصت‌های زیادی برای تمرین پاس، دریبل، چرخش و ضربه به توپ، درحالی‌که تحت‌فشار هستند فراهم شود. ماهیت بازی فوتسال تأکید زیادی در مهارت و توانایی فنی در شرایط سخت بازی را دارد و متعاقباً زمینه مناسبی برای رشد استعدادها در ورزش‌های دیگر چون Football خواهد بود. بسیاری از ستارگان ورزشی Football در کودکی فوتسالیست بوده‌اند. بازیکنانی چون پله، زیکو، رونالدینیو، کاکا، لینول مسی به‌عنوان بازیکنان افسانه‌ای هستند که همگی ابتدا در این ورزش رشد کردند.

جالب است بدانید ورزش Futsal تنها به ستاره و بازیکنان آمریکایی جنوبی کمک نکرد بلکه در کشورهای اروپایی نیز بازیکنانی چون کریستیانو رونالدو، دکو، ژاوی و فابرگاس در میان بسیاری دیگر برای پیشرفت، کار خود را با فوتسال آغاز کردند. این ورزش به‌عنوان یک فرصت عالی برای جوانانی است که می‌خواهند یک تفریح جذاب، منطقه‌ای، ملی و جهانی داشته باشند. در کشور ایران بازیکنانی چون وحید شمسایی و رضا حیدریان از ستارگان این ورزش هستند. علی کریمی نیز همانند خیلی از فوتبالیست‌ها، در ابتدا کار خود را با فوتسال آغاز نموده و بعدها به یک ستاره بی‌نظیر تبدیل و لقب جادوگر را از آن خود کرد.

توپ فوتسال


خرید توپ والیبال


انواع توپ فوتسال

قبل از اینکه به شرح انواع توپ فوتسال بپردازیم بد نیست مختصری در مورد تاریخچه این توپ صحبت کنیم. توپ‌های فوتسال در سال 1962 توسط ایگل نیلسون طراحی شد. او در ابتدا در طراحی این توپ از شکل آیرودینامیکی خاصی استفاده می‌کرد. او توانست توپی را اختراع کند که به‌طور مناسب برای ضربه زدن توسط پاها حالت پروازی پایداری داشته باشد.

توپ فوتسال مهم‌ترین قسمت بازی می‌باشد. برای آشنایی با انواع توپ فوتسال با ما همراه باشید. به‌طورکلی توپ‌ها به دو 2 نوع پرسی و دوختی تقسیم می‌شوند. به همین دلیل برای انتخاب توپ فوتسال اصل درک اندازه‌ها و وزن‌ها فاکتور مهمی در انتخاب بهتر توپ خواهد بود.

توپ‌های فوتسال پرسی

توپ‌های پرسی به علت استفاده از چسب در رویه بیرونی آن مناسب رقابت‌های باشگاهی خواهد بود. توپ فوتسال پرسی دارای ظاهری شکیل بوده و ازلحاظ طراحی و کیفیت رتبه خوبی دارد. ولی در صورت پارگی و ترکیدگی تیوپ، معمولاً قادر به تعمیر نیستند.

توپ‌های فوتسال دوختی

این توپ‌ها برعکس مدل قبلی در صورت خرابی و یا آسیب‌دیدگی، کاملاً قابل‌بازسازی و تعمیر بوده لذا استفاده از توپ‌های فوتسال دوختی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. لازم به ذکر است توپ‌های دوختی عمر بالاتری دارند و از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند. این توپ‌ها با استفاده از 5 لایه پلی‌استر، کوک زنی شده‌اند.

سایزهای توپ فوتسال

توپ‌های فوتسال به‌طورکلی در سایزهای 1، 2، 3 و 4 تولید می‌شود. سایزهای 1 و 2 مناسب برای کودکان 9 تا 11 سال است که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. وزن آن‌ها حدود 320 گرم خواهد بود و قطری معادل 49 الی 54 سانتی‌متر دارند. توپ‌های فوتسال سایز 3 دارای وزنی حدود 330 الی 390 گرم بوده و محیط آن بین 62 الی 63 سانتی‌متر خواهند بود. توپ‌های فوتسال اورجینال سایز 4 مناسب بزرگسالان و ورزشکاران حرفه‌ای می‌باشد که این سایز همان اندازه‌ای است که برای توپ‌های استاندارد توصیه می‌شود. این توپ‌ها در حالت کلی حدود 10 گرم از توپ‌های سایز 5 سبک‌تر بوده و به‌نوعی توپ تنبل شناخته می‌شوند.

فدراسیون فوتسال توصیه می‌کند برای بازی Futsal از توپ فوتسال اورجینال سایز 4 استفاده شود؛ زیرا ساختار آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که مناسب سالن و سطح سخت خواهد بود.

قیمت توپ فوتسال اصل در بازار

در طول سال‌ها با توجه به جذابیت و طرفداران بی‌شماری که این رشته ورزشی دارد، مدل‌های متنوعی از توپ فوتسال ارزان گرفته تا مدل‌های اصلی، تولید و روانه بازار شده است. قیمت توپ فوتسال با جنس اصل تفاوت زیادی با مدل معمولی خود دارد و با توجه به قیمت بالای آن، همواره توصیه می‌کنیم برای خرید توپ فوتسال به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید.

خرید توپ فوتسال اورجینال از سایت کالاورزش باکیفیت عالی

برای خرید محصول اورجینال و اصل و یا مدل‌های معمولی می‌توانید با مراجعه به سایت از بخش لوازم ورزشی توپ‌های ورزشی موردنیاز خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است در هر محصول مشخصات کامل فنی درج گردیده و درصورتی‌که به دنبال خرید توپ فوتسال ارزان‌ هستید و محصول خاصی را نیاز دارید می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما به‌صورت 24 ساعته آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان خواهند بود.

مقالات مرتبط با توپ فوتسال

ارسال شده در : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۲۵:۵۷ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone