۰

ورزش برای افزایش قد؛ انواع حرکات ورزشی برای بلند شدن قد

ورزش برای افزایش قد؛ انواع حرکات ورزشی برای بلند شدن قد

آیا می‌دانید چه نوع ورزشی برای افزایش و بلند شدن قد مناسب است؟ در این مقاله از کالاورزش شمارا با انواع ورزش برای افزایش قد به‌صورت تصویری آشنا می‌کنیم.

افزایش قد نقش مهمی در تقویت اعتمادبه‌نفس افراد دارد. برخی ورزش‌ها و حتی شیوه زندگی انسان در افزایش قد بسیار مؤثر است. ازلحاظ علمی رشد قد در انسان‌ها حدوداً در سن بلوغ فکری و جسمی رخ می‌دهد. شاید از خود بپرسید آیا افزایش قد واقعاً امکان‌پذیر است؟ پاسخ این سؤال بستگی به اهداف شما خواهد داشت؛ اما بدانید اگر عزم قوی برای افزایش قد خود دارید ورزش یکی از بهترین روش‌ها خواهد بود.

  1. 👈 چه نوع ورزشی برای افزایش قد مناسب است؟
  2. 👈 انواع ورزش برای افزایش قد
  3. 👈 بهترین زمان ورزش برای افزایش قد
  4. 👈 کالاورزش، ارائه دهنده انواع لوازم ورزشی برای افزایش قد

چه نوع ورزشی برای افزایش قد مناسب است؟

یک واقعیت انکارناپذیر این است که علم ژنتیک قد افراد را تعیین می‌کند اما واقعیت دیگری نیز وجود دارد که عوامل فیزیکی مانند ورزش و رژیم غذایی مناسب نیز می‌تواند بر میزان قد شما تأثیرگذار باشد. اکثر افراد تا سن بلوغ رشد قد را به دلیل ترشح هورمون رشد تجربه می‌کنند اما گاهی نیز این رشد تا سن 25 سالگی ادامه خواهد داشت. برخی تمرین‌ها ازجمله حرکات کششی برای ستون فقرات و پاها و ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری، یوگا و بسکتبال نقش زیادی در میزان رشد خواهند داشت. ما در این بخش به معرفی این ورزش‌ها خواهیم پرداخت.

ورزش افزایش قد

انواع ورزش برای افزایش قد

اگر علاقه‌مند به آشنایی با انواع ورزش برای افزایش قد هستید ما در این مقاله به‌صورت جداگانه آن‌ها را شرح خواهیم داد؛ اما به‌صورت کلی بد نیست بدانید با داشتن یک برنامه منظم در هفته می‌توان بهترین نتیجه را در طولانی‌مدت شاهد بود. دقت کنید از تمرین کردن بیش‌ازحد در یک روز جدا خودداری نمایید زیرا باعث آسیب رساندن به بدن خواهد شد.

پیلاتس برای افزایش قد

ورزش پیلاتس برای افزایش قد

جالب است بدانید تمرینات پیلاتس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین تمرین ورزش برای افزایش قد خواهد بود. در پیلاتس حرکات و حالاتی وجود دارند که مستقیماً بر روی عضلات، استخوان‌ها و سایر بافت‌ها ازجمله تاندون‌ها و رباط‌ها تأثیرگذار می‌باشند. معمولاً اصول تمام حرکات Pilates برای قدبلند شدن به‌گونه‌ای است که بر روی ماهیچه‌های بزرگ و عضلات بلند شما تأثیر خواهد داشت و همچنین باعث لاغری شما نیز می‌شود. با استفاده از تمرینات منظم پیلاتس می‌توانید قد خود را بهبود بخشید. برخی تمرینات شامل ژست جنگجو و یا حرکت کشش ستون فقرات در پیلاتس به‌عنوان برخی حرکات ورزشی برای افزایش قد خصوصاً در بانوان خواهد بود. به‌صورت خلاصه این نوع حرکات را در ذیل شرح خواهیم داد.


بیشتر بخوانید: آموزش پیلاتس در خانه


حرکت جنگجو

حرکت جنگجو

حرکت جنگجو مستقیماً باعث افزایش انعطاف‌پذیری عضلات باسن، تقویت پا و مچ می‌شود که درنتیجه باعث رشد قد نیز خواهد شد. برای انجام این تمرین ابتدا پاها را دو برابر عرض شانه باز می‌کنیم. یکی از پاها را مثلاً پای چپ به‌اندازه 90 درجه به سمت چپ بچرخانید و پای راست را در زاویه 45 درجه مطابق تصویر قرار دهید. دست‌ها رو به بالا باشد. حال بر روی زانوی پای چپ خود خم‌شده تا جایی که احساس کشش نمایید. می‌توانید بازوها را پایین آورده و آن‌ها را در امتداد شانه بکشید.

حرکت کششی برای افزایش قد

حرکت کشش ستون فقرات

این حرکت را به زبان انگلیسی بانام Spine Stretching ترجمه می‌کنند. نام دیگر این تمرین تراکشن است. تراکشن معمولاً در فیزیوتراپی‌ها نیز کاربرد دارد. کشش ستون فقرات هم بدون ابزار و هم با ابزارهای خاصی انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید نیروی جاذبه به‌طور روزانه فشار زیادی را بر روی کمر و ستون فقرات شما وارد خواهد کرد. هدف اصلی کشش ستون فقرات کاهش فشار وارده بوده که خود تأثیر مستقیم بر طولانی شدن بافت‌های عضلانی و نتیجتاً افزایش قد شما خواهد شد. برای انجام درست ورزش های کششی برای افزایش قد ابتدا بر روی یک زیرانداز و یا مت ورزشی بر روی شکم دراز کشیده و پاهای خود را کاملاً بکشید. دستان خود را به‌صورت عمود نگه‌داشته و به‌گونه‌ای که نیم‌تنه بالایی خود را تا جای امکان به سمت بالا بکشید. این کشش را حدود 10 ثانیه نگه‌دارید این‌یکی از بهترین تمرینات پیلاتس برای کشش عضلات است و بهتر است مداوم تکرار کنید.

شنا برای افزایش قد

ورزش شنا برای افزایش قد

بر کسی پوشیده نیست که شنا به‌عنوان یکی از مفرح‌ترین تمرینات در جهان خواهد بود که در هر سنی نیز قابل انجام است. شنا کردن علاوه بر این به تقویت سیستم قلبی و عروقی شما کمک می‌کند و باعث خوش‌فرم کردن بدن شما نیز می‌شود. با شنا می‌توان به لاغری رسید زیرا میزان کالری سوزی بالایی خواهد داشت؛ اما این سؤال همواره مطرح است که آیا واقعاً شنا در افزایش قد انسان‌ها تأثیرگذار است یا خیر؟

به‌طور مستقیم ورزش شنا باعث افزایش قد نمی‌شود اما شنا یک مزیت نهفته‌ای دارد و آن این است که چون در آب نیروی گرانش از ستون فقرات برداشته می‌شود و درنتیجه فشار ستون فقرات کم می‌شود. درصورتی‌که از سنین کودکی این ورزش ادامه‌دار باشد به دلیل تمرینات ورزشی در آب و تحرکات مفید قدبلندی خواهید داشت.


بیشتر بخوانید: فواید شنا کردن (Swimming) و تاثیر آن بر عضلات و لاغری


ورزش با بارفیکس برای افزایش قد

تمرین با میله آویزان

ورزش با میله آویزان را در زبان انگلیسی بانام Bar Hanging می‌نامند. نیروی گرانش همواره می‌تواند باعث فشرده کردن ستون فقرات و حتی مفاصل شما شود و می‌تواند در درازمدت بر روی قد شما تأثیر منفی بگذارد؛ اما آویزان شدن از یک میله باعث می‌شود وزن پایین‌تنه شما به‌صورت ناخودآگاه باعث کشیده شدن ستون فقرات شده و همین امر در افزایش قد شما به میزان قابل‌توجه حدوداً 3 سانتی‌متر در طولانی‌مدت تأثیرگذار است. برای انجام این تمرین بایستی ابتدا یک میله افقی را در ارتفاع مناسبی قرار دهید تا به بدن شما اجازه حرکت آزاد بدهد؛ اما اگر احساس کردید که بدن خود را نمی‌توانید به‌طور کامل بکشید می‌توانید در این شرایط کمی زانوهای خود را خم کرده تا آزادانه آویزان شوید.

در این حالت بایستی اطمینان حاصل نمایید که کف دست‌ها رو به بیرون باشد. در این حالت بازوها، شانه و باسن خود را به حالت خنثی بدون هیچ‌گونه فشاری رها کنید به‌طوری‌که تنها جاذبه روی آن تأثیر بگذارد. برای مزایای بیشتر در این حرکت می‌توانید حتی از وزنه مچ پا نیز کمک بگیرید. به‌صورت کلی بهتر است این وضعیت را حدوداً 20 ثانیه نگه‌داشته و حداقل 3 مرتبه تکرار کنید و مطمئن باشید که این تمرین می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

حرکت بالا بردن لگن

حرکت بالا بردن لگن

آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که در طول روز چند ساعت می‌نشینید. آیا می‌دانید نشستن طولانی‌مدت می‌تواند بر رشد افراد تأثیر سویی داشته باشد؛ اما استفاده از تمرین Pelvic Shift یا همان بالا بردن لگن و یا باسن به‌عنوان یکی از بهترین تمرینات ورزشی برای افزایش قد خواهد بود. این نوع تمرین ساده به کشش بدن شما از ستون فقرات گرفته تا ناحیه باسن کمک شایانی خواهد کرد. برای انجام این تمرین کافی است بر روی زمین و یا مت ورزشی دراز بکشید. شانه‌ها و بازوها را محکم روی زمین قرار دهید. حال زانوهای خود را خم کرده و پاهایتان را تا جای امکان به باسن نزدیک کنید. در کمر خود یک قوس کمانی ایجاد کرده و تا جای امکان لگن خود را مطابق تصویر به سمت بالا ببرید. این وضعیت را تا حدود 30 ثانیه حفظ کنید. این‌یک تمرین عالی درکشش ستون فقرات و افزایش قد خواهد بود.

دویدن آهسته

آهسته دویدن یکی از تمرینات اصلی برای افزایش قد به‌حساب می‌آید اگر به دنبال بهترین ورزش برای افزایش قد پا هستید این ورزش ساده را فراموش نکنید. دویدن آهسته به شما کمک می‌کند تا استخوان‌های ساق به‌طور کاملاً طبیعی رشد زیادی داشته باشد و آن‌ها را قوی‌تر کند. آهسته دویدن جادوی برای افزایش قد خواهد بود. به‌خصوص زمانی که آن را در زمان بلوغ و پس از سن بلوغ انجام می‌دهید.

ورزش پرشی ترامپولین برای افزایش قد


بیشتر بخوانید: چگونه دویدن را شروع کنیم


 

ورزش‌های پرشی

اگر به دنبال ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نوع تمرینات ورزشی می‌باشید ورزش‌های پرشی بهترین گزینه خصوصا خواهند بود. تمرینات پرشی به شما کمک می‌کند تا به اهداف تناسب‌اندام و افزایش قد نزدیک شوید. هرچه تعداد پرش‌ها و نوع حرکت مداوم و بیشتر باشد احتمال اینکه پاهای شما بلندتر شوند زیاد است. پرش را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد. برای پرش ابزارهای ورزشی زیادی وجود دارد ازجمله ورزش ترامپولین ، تخته پرش و حتی طناب زدن هر سه می‌تواند به شما در افزایش قد کمک شایانی نماید.

بسکتبال برای افزایش قد

ورزش بسکتبال

وقتی بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال را در تلویزیون تماشا می‌کنید تعجبی ندارد که آن‌ها قدبلند باشند؛ اما آیا این مورد ژنتیکی است یا تحت تأثیر موارد دیگری خواهد بود. بسیاری از یافته‌های علمی به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که بین رشد قد و ورزش بسکتبال رابطه مستقیمی وجود دارد. این ورزش باعث تحریک هورمون رشد نیز خواهد شد که با افزایش هورمون رشد قد بازیکنان می‌تواند تا سال‌ها افزایش یابد. علاوه بر این در بسکتبال بایستی با حرکاتی چون دویدن، پریدن و دریبل زدن کشش عضلات را بیشتر کرد که باعث افزایش طول اندام‌ها و قد می‌شود.


بیشتر بخوانید: تاریخچه بسکتبال در جهان و ایران


والیبال و افزایش قد

ورزش والیبال

یکی دیگر از ورزش‌هایی که به‌صورت غیرمستقیم بر روی قد افراد تأثیرگذار است ورزش محبوب والیبال خواهد بود. همه ما می‌دانیم عوامل مختلفی ازجمله ژنتیک و تغذیه تأثیر زیادی دارد اما برخی ورزش‌ها ازجمله والیبال به‌عنوان یک مکمل است. در والیبال به دلیل وجود برخی حرکات پرشی، اسپک، دفاع روی تور و حملات به حریف برخی عضلات کشیده شده و به‌نوعی رشد استخوان‌ها به‌صورت بهینه انجام خواهد شد. از طرفی این حرکات باعث خواهد شد به‌صورت طبیعی نیروی گرانش برای مفاصل، ستون فقرات و بقیه اعضا کمتر شده و به دلیل رشد استخوانی و کشش عضلانی و همچنین خوش‌فرم شدن بدن در طولانی‌مدت قد مناسبی داشته باشید.


بیشتر بخوانید: تاریخچه والیبال و دانستنی های جالب در مورد ورزش والیبال


 تمرینات برتر برای افزایش قد

بهترین زمان ورزش برای افزایش قد

طبق نظر کارشناسان، ورزش کردن در اکثر مواقع مفید است؛ اما تحقیقات جامعی در این خصوص انجام‌شده تا ثابت کند چه زمانی برای ورزش کردن بیشتر توصیه می‌شود. همواره به یاد داشته باشید ریتم زمان‌بندی ورزش ما در تنظیم ترشح هورمون‌ها ازجمله هورمون رشد بسیار تأثیرگذار است. زمان‌بندی تمرین در عصر می‌تواند به افزایش آمادگی جسمانی، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده، بهبود متابولیسم و حتی بهبود دمای بدن کمک شایانی کند که همین امر باعث خواهد شد انواع ورزش برای بلند شدن قد به بهترین نحو انجام شود؛ بنابراین عصر بهترین زمان برای ورزش است اما برعکس ورزش کردن در شب به دلیل اینکه ممکن است عضلات تحلیل رفته و تمرکز کافی به دلیل خستگی نداشته باشیم انتخاب خوبی نباشد.

برخی افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای عصر در اوایل صبح نیز ورزش کنند این مورد نقض نخواهد شد و در صبح نیز بهتر است اما به‌شرط این‌که به‌هیچ‌وجه ناشتا تمرین نکنید. تمرین در صبح بیشتر مناسب کارمندان و یا افرادی است که در طول روز مشغول کار هستند و وقت آزادی برای تمرین در عصر نخواهند داشت.

کالاورزش، ارائه دهنده انواع لوازم ورزشی برای افزایش قد

ورزش برای افزایش قد در خانه و یا هر مکانی با استفاده از انواع تجهیزات علاوه بر افزایش آمادگی جسمانی می‌تواند به جذب کلسیم در استخوان‌ها و تحریک هورمون رشد کمک نماید. کالاورزش با ارائه انواع محصولات ورزشی ازجمله میله بارفیکس، ترامپولین، طناب ورزشی، چوب ایروبیک، نردبان چابکی، تی آر ایکس و غیره باعث خواهد شد که بدن شما انعطاف‌پذیری خوبی را در حین تمرینات داشته و کشش مناسبی در ناحیه ستون فقرات و عضلات تجربه نماید که نهایتاً همه این مزایا دست‌به‌دست هم باعث افزایش قد شما خواهند شد. درصورتی‌که نیاز به راهنمایی و یا مشاوره تخصصی لیست ورزش هایی برای افزایش قد دارید می‌توانید از طریق شماره‌های درج‌شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط

%6 تخفیف
۲۸۲,۰۰۰ تومان ۳۰۰,۰۰۰ تومان
%13 تخفیف
۴۸۰,۰۰۰ تومان ۵۵۰,۰۰۰ تومان
%7 تخفیف
۲۴۲,۰۰۰ تومان ۲۶۰,۰۰۰ تومان
%4 تخفیف
۳۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۸۳۰,۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

avatar مهناز :

عالی من 150س بودم تو یک سال شدم 168

ارسال شده در ۱۲ آذر ۱۴۰۲
avatar علی :

عالی

ارسال شده در ۲۲ مهر ۱۴۰۲
avatar امیرمحمد :

بسیار خوب good❤❤

ارسال شده در ۱۰ مهر ۱۴۰۲
avatar بهرام :

بسیار عالی

ارسال شده در ۶ مهر ۱۴۰۲
avatar بهرام :

بسیار عالی

ارسال شده در ۶ مهر ۱۴۰۲
avatar طاها امینی :

خیلی عالی ورزش ها قدم ۱۶٠ بود الان شدن ۱۶۸ ۱۵ سالمه

ارسال شده در ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
avatar طاها امینی :

خیلی عالی ورزش ها قدم ۱۶٠ بود الان شدن ۱۶۸ ۱۵ سالمه

ارسال شده در ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
avatar فاطی :

خوبه

ارسال شده در ۸ شهریور ۱۴۰۲
avatar مهدیار :

خیلی هم عالی

ارسال شده در ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
avatar حمید :

مرسی

ارسال شده در ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
avatar علی :

عالی اس

ارسال شده در ۵ فروردین ۱۴۰۲

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone