۰

۸ تمرین که بیشترین مقدار کالری سوزی را دارند

۸ تمرین که بیشترین مقدار کالری سوزی را دارند

فعالیت هایی که در این مقاله عنوان شده، در مقدار محدودی از زمان، کالری قابل توجهی می سوزانند. این فعالیت ها شما را در مسیر درست کالری سوزی قرار میدهد و به ازای سوزاندن ۱۵۰۰ کالری، یک پوند از وزنتان کم می شود. لیست را مرور کنید، تمرینتان را انتخاب کنید و برای عرق ریختن آماده شوید.

فعالیت هایی که در این مقاله عنوان شده، در مقدار محدودی از زمان، کالری قابل توجهی می سوزانند. این فعالیت ها شما را در مسیر درست کالری سوزی قرار میدهد و به ازای سوزاندن ۱۵۰۰ کالری، یک پوند از وزنتان کم می شود. لیست را مرور کنید، تمرینتان را انتخاب کنید و برای عرق ریختن آماده شوید.

 

۱.کیک بوکسینگ

۲.شنا کردن

۳.اسکی

۴. طناب بازی

۵.یوگا

۶.دستگاه قایقرانی

۷.والیبال

۸.سنگ نوردی

 

۱- کیک بوکسینگ

برای بوکس  کردن، نیاز نیست که شما تبدیل به راکی دوم شوید. بوکس یک رقابت رزمی است از هنر کیک بوکسینگ که به علت شدت بالای تمرینات آن، کالری سوزی جدی هم دارد. این ورزش ترکیبی از حرکات آمیزشی مشت ها و لگدها است. یک بررسی توسط شورای ورزش آمریکا که روی ۴ مدل مختلف از کلاس های کیک بوکسینگ نظارت می کردند، گزارش داده اند که وزن آنها بطور میانگین ۱۳۵ پوند است و در هر ساعت بین۳۵۰ تا ۴۵۰ کالری می سوزانند.

بیشتر بدانید: فواید ومضرات ورزش بوکس

تمرینات کالری سوز- کیک بوکسینگ

۲- شنا کردن

اگر نگران مفاصل خود هستید، شنا کردن یک ورزش عالی و آسان با شدت کم است. شنا همچنان که برای پشت و زانوها مفید است که باعث سوزاندن کالری می شود. تاثیر شنا بر تناسب اندام و لاغری موجب شده است که این ورزش محبوب همواره توسط مربیان ورزشی و پزشکان توصیه شود. تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی ورزشی آمریکا انجام شده است که نشان می دهد یک ساعت شنا کردن آزادانه توسط فردی که ۱۳۰ پوند وزن دارد، بین ۴۱۳ تا ۵۹۰ کالری می سوزاند. ولی این میزان به سرعت ورزش کردنتان بستگی دارد. حرکت شای پروانه بیشترین مقدار کالری را می سوزاند و باعث برجسته شدن ماهیچه ها نیز می شود. همچنین ترکیبی از هل دادن و کشیدن بازوها به همراه لگد دلفینی پاها، در فردی با میانگین ورزن ۱۳۰ پوند، ۶۴۹ کالری در هر ساعت خواهد سوزاند.

بیشتر بدانید : کامل ترین راهنمای خرید و انتخاب عینک شنا

تمرینات کالری سوز- شنا کردن

۳- اسکی

در ورزش اسکی فقط با تکیه بر استحکام خودتان می توانید حرکت کنید و با قدرت روی زمین برفی پیش بروید. ممکن است زمان بر باشد اما تمرینی بسیار موثر برای تمام بدن است.  در این ورزش ماهیچه ها همزمان به هل دادن و کشیدن مشغول می شوند و مانند تمرینات ایروبیک پمپاژ خون را زیاد می کند. رتبه اسکی در کالری سوزی بالاست. بطور مثال فردی با میانگین وزن ۲۰۰ پوند، در هر ساعت حدود ۶۰۰ کالری می سوزاند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید چوب اسکی و انواع آن

اسکی کردن

۴- طناب بازی

طناب زدن را یک بازی کودکانه در نظر نگیرید و مزایای آن را از دست ندهید. همانطور که از بازی های زمان کودکی به یاد دارید، طناب زدن یک ورزش قلبی عروقی عالی برای بزرگسالان محسوب می شود. فقط باید مقدار بیشتری نیرو در پاهایتان ذخیره کنید.  بر اساس یافته های انستیتو پرش با طناب، شما باید ۱۲۰ RPM یا ۲ بار در ثانیه یک طناب بزنید و رها کنید. فقط ده دقیقه از این RPM ، ۱۲۵ کالری می سوزاند. در واقع ۱۰ دقیقه پریدن با قدرت معادل ۳۰ دقیقه پیاده روی آرام است.

برای اطلاع از قیمت و خرید طناب ورزشی کلیک کنید.

طناب زدن

۵-یوگا

یوگا فقط یک فعالیت مخصوص روزهای استراحت نیست. این ورزش به شما کمک می کند تا انعطاف پذیری بدنتان بهبود یابد. همچنین طی انجام آن فکرتان نیز تقویت می شود و این دو عامل بزرگ کالری سوزی در افراد است.  در کلاس یوگا حرکت ها و انتقال از یک حرکت به حرکت دیگر با نوع نفس کشیدن تطبیق داده شده است. انجام این حرکات در یک فرد ۱۵۰ پوندی معادل سوزاندن ۶۰۰ کالری در ساعت است.

بیشتر بدانید: یوگا و لاغری ! از شایعه تا واقعیت / فواید و مضرات یوگا

تمرینات یوگا

۶-دستگاه قایقرانی

اگر به دنبال یک تمرین هوازی در باشگاه هستید که ضربان قلبتان را بالا ببرد، دستگاه قایقرانی گزینه مناسبی برای شماست. بر اساس تحقیقات دانشگاه هاروارد یک فرد ۱۸۵ پوندی میتواند ۳۷۷ کالری در نیم ساعت به سوزاند. بدن بطور کامل در تمرینات با شدت کم باعث تقویت عضلات پشت، شانه ها و بازوها می شود.

بعضی توصیه های ساده برای داشتن تمرینات بهتر:

–   در زمان شروع و تمام شدن موقعیت پاهایتان باید صاف باشد ( بدون قفل شدن زانوها)

–   بدنتان باید زاویه دار باشد و کمی  به پشت تکیه دهید و دسته باید در زیر قفسه سینه باشد و آرنجتان به داخل باشد.

–   در حین کشیدن دسته، پشتتان باید همیشه صاف باشد و همچنین شانه ها و پشتتان درگیر باشند.

تمرینات کالری سوز- دستگاه پارویی

۷- والیبال

وقتی می خواهید یک فعالیت با کالری سوزی بالا و مفرح با دوستان تان داشته باشید، والیبال گزینه ی مناسبی است. ضربه زدن و میخکوب کردن توپ بالای تور می تواند مقدار کالری نسبتا خوبی بسوزاند. دانشگاه پزشکی هاروارد گزارش داده است که یک فرد ۱۸۵ پوندی در یک والیبال غیر رقابتی، ۱۳۳ کالری در ۳۰ دقیقه می سوزاند. اگر این بازی به نوع رقابتی تبدیل شود، ۱۷۸ کالری خواهید سوزاند. اگر شما به دنبال افزایش شدت تمرین هستید، به سمت ورزش هایی بروید که بیشتر چالش برانگیزند. والیبال ساحلی مقاومت فرد را بالا میبرد و یک فرد ۱۸۵ پوندی در ۳۰ دقیقه والیبال ساحلی ۳۵۵ کالری می سوزاند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید توپ والیبال اصل

والیبال ورزشی کالری سوز

۸-سنگ نوردی

اگر شما به دنبال یک تمرین قلبی عروقی می گردید که استحکام قسمت فوقانی بدنتان را به چالش بکشد، دیوار سنگ نوردی باید یک راه سرگرم کننده باشد. بر اساس یافته های دانشگاه هاروارد، یک فرد ۱۵۵ پوندی، وقتی از دیوار سنگ نوردی بالا می رود، بطور میانگین در هر ۳۰ دقیقه ۲۹۸ کالری می سوزاند. این تمرین با بالا بردن ضربان قلب، استقامت بدن را بهبود می بخشد و ماهیچه هایی را مستحکم می کند که شما از قدرت آنها بی خبر هستید ( مثل ساعد و نوک انگشتان). حتی دست و پای ثابت در سنگ نوردی می تواند دلیلی برای بهتر کردن انعطاف پذیری و جلوگیری از شل شدن عضلات بعد از تمرین شود. انرژی که هنگام سنگ نوردی مصرف می شود، با دویدن هر مایل در ۸ تا ۱۱ دقیقه برابر است.

بیشتر بدانید: با طناب زدن چقدر کالری می سوزانیم؟

محصولات مرتبط

%5 تخفیف
۴,۰۹۰,۰۰۰ تومان ۴,۳۰۰,۰۰۰ تومان

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone