۰

کامل ترین راهنمای خرید و انتخاب انواع عینک های شنا

کامل ترین راهنمای خرید و انتخاب انواع عینک های شنا

در این مقاله کاملترین راهنمای خرید و انتخاب عینک شنا به همراه معرفی انواع عینک شنا، عینک طبی شنا، بهترین مارک عینک شنا و اجزای تشکیل دهنده عینک شنا را شرح خواهیم داد.

در این مقاله کاملترین راهنمای خرید و انتخاب عینک شنا به همراه معرفی انواع عینک شنا، عینک طبی شنا، بهترین مارک عینک شنا و اجزای تشکیل دهنده عینک شنا را شرح خواهیم داد.

۱. انواع عینک شنا

۱.۱ عینک تفریحی شنا

۱.۲ عینک مسابقه ای (حرفه ای) شنا

۱.۳ عینک بدون بند شنا

۱.۴ عینک سوئدی شنا

۲. عینک شنای طبی

۳. اجزای تشکیل دهنده عینک شنا

۳.۱ لنز عینک شنا

۳.۲ قاب (فریم ) عینک شنا

۳.۳ بند عینک شنا

۳.۴ واشر عینک شنا

۴. بهترین مارک و برند  عینک شنا

به طور حتم بارها شنا کردن در استخر را تجربه کرده اید و با اصول اولیه شنا آشنایی دارید و با لوازم و تجهیزات مخصوص شنا هم آشنا هستید. حتما هر بار پس از شنا در استخر دچار التهاب در چشم های تان (خون افتادگی در چشم)  شده اید که ناشی از نفوذ آب و کلر موجود در آن است. برای پیشگیری از این التهاب و داشتن دیدی مناسب در هنگام شنا کردن در استخر پیشنهاد می کنیم  که از عینک مخصوص شنا استفاده کنید تا علاوه بر داشتن دید مناسب درآب از التهاب چشم ها نیز جلوگیری کرده و از شنا کردن لذت ببرید. در این مقاله بر آن شدیم تا پیرامون عینک شنا، انواع آن ، نحوه انتخاب و خرید عینک شنا مناسب را مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بدانید: swimming board چیست و چه کاربردی در ورزش شنا دارد؟

راهنمای خرید عینک شنا

انواع عینک شنا

عینک های شنا به دو دسته تفریحی (مخصوص شنا و اب تنی در استخر) و مسابقه ای (حرفه ای) می باشند. البته به جزء این دو دسته، عینک های دیگری مانند عینک شنای سوئدی و عینک بدون بند نیز وجود دارد که از محبوبیت بالایی در بین شناگران حرفه ای برخوردار هستند که به هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

عینک تفریحی شنا

این نوع از عینک های شنا، کمی ضخیم هستند که هنگامی که قاب آن بر روی چشم قرار می گیرند بر روی پوست اطراف حدقه چشم مکش کمی ایجاد می کند که سبب راحتی شناگر می شود ولی از آنجایی که از درزگیر چندان مناسبی در پوشش دور چشم برخوردار نیستند موجب نفوذ آب به داخل عینک و تشکیل بخار در شیشه عینک می شود. پوشش ضد بخار بکار برده شده در این نوع عینک ها زودتر از سایر عینک های شنا خاصیت خود را از دست می دهند. این عینک ها مناسب برای استفاده فرادی است که گه گاهی هوس شنا کردند پیدا می کنند و به دنبال عینکی ارزان برای انجام شنای تفریحی هستند خوب است.

عینک تفریحی شنا

عینک مسابقه ای (حرفه ای) شنا

عینک های مسابقه ای (حرفه ای) را معمولا شناگران حرفه ای در هنگام مسابقات مورد استفاده قرار  می دهند و به دلیل تنگ بودن بند تعبیه شده در عینک که به جهت عدم نفوذ آب به داخل آن عموما به طور دائمی مورد استفاده قرار نمی گیرد. عینک های مسابقه ای با درزگیری مناسبی که در دور حدقه چشم ها دارند باعت مکس پوست در این قسمت شده و سبب ایجاد فشار بر چشم می شوند که شاید کمی موجب ناراحتی شناگران شود.

عینک مسابقه ای (حرفه ای) شنا

عینک بدون بند شنا

عینک بدون بند شنا حاوی دو لنز و تعدادی چسب پزشکی است که از چسب ها برای اتصال عینک به پوست اطراف چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. نصب و برداشتن این نوع عینک بسیار سخت است. البته باید اشاره کرد که این عینک هیچ کششی بر روی پوست ایجاد نخواهند کرد و از پوشش بسیار مناسبی برای چشم ها بوده و از نفوذ آب و بخار گرفتگی جلوگیری می کنند. لازم به ذکر است که چسب های اتصال این نوع عینک مناسب افرادی که دارای پوستی حساس هستند نیست زیرا در پوست های حساس موجت التهاب پوست خواهد شد . یکی از معایب این عینک، مشکل در یافتن  و خرید چسب های آن اشاره کرد.

بیشتر بدانید: آشنایی با لوازم کمک آموزشی و اصلی ورزش شنا

عینک سوئدی شنا

استفاده ازعینک های سوئدی شنا بسیار عالی و ارزان هستند. در این عینک ها از لنزهای ساده پلاستیکی با بند هایی لاستیکی تشکیل شده اند. در ساخت عینک سوئدی شنا مانند سایر عینک ها لایه برای لاستیک ها و فوم بکار برده نشده است و در طراحی بکار رفته شده در ساخت این عینک ها حفرهای تعبیه شده برای پوشش چشم ها بسیار شباهت به چشم ها دارند و طرفداران بسیاری در میان شناگران حرفه ای دارد.

عینک سوئدی شنا

عینک شنای طبی

در گذشته افرادی که دچار مشکل بینایی ضعیف بودند و به اصطلاح چشمان ضعیفی داشتند برای شنا کردند همواره به دنبال یافتن عینک های شنایی با لنز طبی بودند که با قیمت های گزافی عرضه می شد اما در حال حاضر عینک های شنا یی وجود دارد که در آنها از لنز طبی و با قیمت های بسیار مناسبی به بازارهای ورزشی عرضه شده است که کمی نسیت به سایر عینک ها گران تر هستند اما یک راهکار دیگر نیز وجود دارد، می توان عینک های شنا را خریداری و با هزینه کمی با لنز های طبی شنا تعویض کرد. مطمئنا شماره لنز هر عینکی بسته به میزان ضعیف بودن چشم هر شخصی متفاوت خواهد بود.

عینک شنای طبی

اجزای تشکیل دهنده عینک شنا

یک عینک شنا از ۴ جزء لنز، قاب (فریم )، بند و واشر تشکیل شده است که به بررسی هریک خواهیم پرداخت.

لنز عینک شنا

لنز یکی از اجزای مهم در عینک شنا است که  به دو نوع جیوه ای و معمولی وجود دارند. لازم به ذکر است که برای رشته دایوینگ (شیرجه از سکوی شنا) نباید از عینک شنا استفاده کرد. دایونگ عینک های مخصوص خود را دارد که از مقاومت بالایی برخوردارند و مناسب این رشته از شنا هستند. لنزهای جیوه ای شنا مناسب جهت استفاده در استخر و دریاست که باید قابلیت محافظت از چشم ها را در برابر اشعه ماواری بنفش داشته باشد. و به اصطلاح یو وی ۱۰۰ باشد. از دیگر قابلیت لنزها این است که به مواد ضد بخار مجهز شده باشند. این مواد ضد بخار آنتی فوک نام دارد که از بخار گرفتگی لنز در هنگام شنا جلوگیری می کند. لنزهای معمولی قابلیت های لنزهای جیوه ای را دارا نیستند و تنها مناسب جهت استفاده در استخرهای سرپوشیده هستند.

لنز عینک شنا

قاب (فریم ) عینک شنا

قاب (فریم) قسمت بدنه عینک شنا است که به صورت یک تیکه و دو تیکه دسته یندی می شوند. در قاب یک تیکه، لنزها به صورت یکپارچه بر روی قاب تعبیه شده اند و اگر لنزها از هم جدا باشند به اصطلاح دو تیکه شناخته می شود.

قاب (فریم ) عینک شنا

بند عینک شنا

بندهای عینک شنا از جنس لاستیک و سیلیکون هستند که از مقاومت بالایی در برابر کلر موجود در آب برخوردارند و نوع مرغوب بندها به آسانی پاره و یا در اثر تماس با کلر موجود در آب در مدت زمان طولانی دچار پوسیدگی می شوند. بندها نقش نگهداره عینک شنا در دور سر را بر عهده داشته و قابلیت تنظیم دارند.

بیشتر بدانید: فواید شنا کردن (Swimming) و تاثیر آن بر عضلات و لاغری

واشر عینک شنا

واشر در پیرامون لنزها نصب می شود و وظیفه دارند که از نفوذ آب به داخل لنز ها جلوگیری کنند. واشر ها از جنس سیلیکون ساخته می شوند و با ایجاد مکش مانع از نفوذ آب شده و در هنگام ضربات حاصل از موج ها در تماس با لنزها به جهت قابلیت فنری موجود در واشرها از لنزها محافظت می کنند.

بیشتر بدانید : فواید ورزش های آبی

واشر عینک شنا

بهترین مارک و برند  عینک شنا

مارک ها، برندها و کمپانی های بسیاری با توجه به میزان علایق و سلیقه دوست داران ورزش های آبی به خصوص شنا با در نظر گرفتن استاندارهای لازم و حساسیت چشم ها در برابر آسیب ها اقدام به طراحی و ساخت عینک های مخصوص انواع رشته های ورزشی شنا  را نموده اند که همه این برند ها محصولات خود را با کیفیت های بالایی روانه بازارهای ورزشی نموده اند که انتخاب را برای علاقمندان به ورزش شنا مشکل نموده است. در این راستا برند های شنا مانند زاگز، فونیکس،کرسی و اسپیدو در بین علاقمندان ورزش شنا از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

بهترین مارک و برند  عینک شنا

پیشنهاد می کنیم پیش از خرید و انتخاب عینک شنا و سایر لوازم و تجهیزات ورزشی از سایت ما (کالاورزش) بازدید و با فروشندگان و برند ها و محصولات ورزشی به طور مستقیم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمائید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone