۰

فواید ورزش های آبی برای بدن

فواید ورزش های آبی برای بدن

یکی از روش های مناسب برای جلوگیری از اضافه وزن که نسبت به راه های دیگر برای کاهش وزن دلچسب تر می باشد و فرد  برای انجام آن راغب تر می باشد و همچنین به توانایی های ذهنی نیز کمک بسزایی می کند. در ادامه از فواید ورزش های آبی بیشتر خواهیم پرداخت.

اگر بدنبال بالا بردن استقامت بدن خود می باشید ورزش های آبی را می توان یکی از انتخاب های مناسب در این امر دانست. شنا، غواصی و فعالیت‌های این چنینی را می توان از فعالیت های مناسب برای فشار بر روی بدن دانست. یکی از روش های مناسب برای جلوگیری از اضافه وزن که نسبت به راه های دیگر برای کاهش وزن دلچسب تر می باشد و فرد  برای انجام آن راغب تر می باشد و همچنین به توانایی های ذهنی نیز کمک بسزایی می کند. در ادامه از فواید ورزش های آبی بیشتر خواهیم پرداخت.

۱. افزایش توانایی‌های ذهنی

۲. جلوگیری از ابتلا به بیماری

۳. کاهش و درمان بیماری قلبی و دیابت

۴. حفظ سلامت روانی

۵. افزایش تراکم استخوان

۶. آب درمانی

افزایش توانایی‌های ذهنی

شنا کردن مجموعه انجام چندین حرکت می باشد که با هماهنگی خاصی باید همراه باشد. زمانی که شما در حال شنا هستید همزمان باید بتوانید به حرکت پا،دستان،تنفس خود مدیریت نمایید و این خود کمک بسزایی به هماهنگی و افزایش توانایی ذهنی شما می کند. طی آخرین تحقیقات اونتاریو نشان داده شده افرادی که روزی دوبار به مدت ۱۰ دقیقه ورزش می کنند از نظر جسمی و فکری احساس بهتری دارند و قدرت ذهن خود را بخاطر ترشع اندروفین افزایش می دهند.

افزایش توانایی‌های ذهنی

جلوگیری از ابتلا به بیماری

در هنگامی که مشغول ورزش های آبی هستید تقریبا تمام عضلات بدن در حال فعالیت می باشند و این خود باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. افزایش متابولیسم بدن باعث می شود مقاومت بدن افزایش یابد و در برابر بیماری ها بخوبی مقاومت نشان دهد. شنا و غواصی برای مفاصل بدن بسیار مفید می باشد و در کل آب ماهیت آرامبخشی بهمراه دارد همچنین پزشکان آب درمانی را برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید می دانند.

بیشتر بدانید: فواید شنا کردن (Swimming) و تاثیر آن بر عضلات و لاغری

جلوگیری از ابتلا به بیماری

کاهش و درمان بیماری قلبی و دیابت

افراد دچار دیابت و بیماری های قلبی زندگی سختی را می گذرانند زیرا یکی از راه های بهبود بیمارشان را ورزش می دانند اما بخاطر وضعیت بیماری خود نمی توانند خیلی از این ورزش ها را انجام دهند اما ورزش های آبی و آب درمانی خود باعث شل شدن عضلات افزایش گردش خون و ضربان قلب می گردد و بدون آن که فشار زیادی به فرد آورده شده باشد باعث تنظیم سوخت ساز می شود.

کاهش و درمان بیماری قلبی و دیابت

حفظ سلامت روانی

با هر گونه ورزش آبی، به ویژه شنا می توانید ذهن و بدن خود را آرام کنید. مخصوصا  برای افراد مبتلا به فیبرومیالژیا  مناسب  است چون  استرس و نگرانی  را کاهش می دهد. ورزش های آبی مانند بازی با یک توپ و  همچنین توسعه روابط قوی با مردم کمک می کند. ورزش های آبی می تواند کمک بزرگی به سلامتی شما بکند اما به مانند هر ورزش  دیگر، باید به اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت کنید. همچنین باید بدانید که سطح انرژی و استقامت خود را قبل از انجام تمرینات سخت و یا ورزش در آب بدست آورید.

افزایش تراکم استخوان

ورزش کردن برای پیشگیری از پوکی استخوان ضروری است. این را همه ما می دانیم. اما نوع ورزش است که اهمیت ویژه ای دارد. ورزش هایی باعث افزایش تراکم و توده استخوانی می شوند که باعث تحمیل بار و فشار روی استخوان ها شوند که ورزش های آبی به خوبی این فشار را بر روی استخوان ها وارد می نماید . یکی دیگر از فواید ورزش های آبی،افزایش تراکم استخوان است. دوچرخه سواری، قایقرانی و دیگر ورزشهای آبی، انواع ورزش های  بسیار محبوب هستند که به افزایش تراکم استخوان کمک می کنند.

بیشتر بدانید: آشنایی با لوازم کمک آموزشی و اصلی ورزش شنا

افزایش تراکم استخوان

آب درمانی

هیدروتراپی به عنوان آب درمانی در گذشته توسط ایرانی ها انجام می گرفت. شاید آسان ترین و راحت ترین وسیله ای که ورزشکاران و مردم برای رفع خستگی کسالت و بدست آوردن آرامش و راحتی از آن استفاده می کنند آب باشد. گرفتن دوش آب گرم پس از ورزش و مسابقه یا پس از انجام کارهای سنگین روزانه تقریبا یک امر طبیعی و عادی است که تمام بازیکنان و افراد آگاهانه یا بدون اگاهی از ان استفاده می کنند. برخی از خواص آب درمانی شامل : افزایش درجه حرارت بدن، افزایش سوخت وساز بافتها، اتساع عروق ، افزایش جریان خون ، افزایش میزان فعالیت قلب می باشد.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone