۰

توپ بسکتبال

%29 تخفیف
۱۷۸,۰۰۰ تومان ۲۵۰,۰۰۰ تومان
توپ بسکتبال

بسکتبال به‌عنوان یک بازی مفرح بین دو گروه 5 نفره بوده که در یک زمین مستطیل شکل انجام می‌شود. هر گروه سعی می‌کند با پرتاب توپ بسکتبال داخل تور اقدام به کسب امتیاز نماید. تاریخچه ورزش بسکتبال از سال 1891 میلادی در تحصیلات تکمیلی کالج اسپرینگفیلد آغاز می‌شود. در آن دوران در ایالت ماساچوست امریکا شخصی به نام جیمز نای‌اسمیت به‌عنوان مدرس تربیت‌بدنی در این دانشگاه مشغول کار شد. او در ابتدا در دانشگاه Presbyterian در رشته الهیات فارغ‌التحصیل شد و سپس عاشق رشته تربیت‌بدنی و تدریس در این رشته شد. در آن زمان این رشته کاملاً جدید و ناشناخته بود سپس او همراه Gulick مدیر رشته تربیت‌بدنی به کالج مشهور اسپرینگفیلد رفت. به‌طوری‌که امروزه جیمز نای اسمیت در ایالت متحده به‌عنوان پدر رشته تربیت‌بدنی می‌شناسند.

زمانی که این بازی توسط جیمز نای اسمیت معرفی شد خبر افتتاح یک بازی جدید به‌عنوان بسکتبال مانند یک بمب خبری در سراسر امریکا گسترش یافت. این‌یک موفقیت زودهنگام بود و بعد قوانین جدید در مجله کالج چاپ شد. به دلیل وجود اهمیت و رتبه دانشگاهی، دانشجویان به‌عنوان نمایندگان بازی بسکتبال، در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی آن را به سایر کشورهای جهان گسترش دادند. این ورزش تا سال 1905 میلادی رسماً به‌عنوان یک ورزش تیمی و جذاب شناخته شد.

ورزش Basketball در سه دهه اول پس از جنگ جهانی دوم محبوبیت و اهمیت خود را به‌طور پیوسته و آهسته در ایالات‌متحده در سطح بین‌المللی رشد دارد. علاقه به این رشته ورزشی به دلیل قرار گرفتن در برنامه‌های تلویزیونی روزبه‌روز بیشتر شد و در سال 1980 محبوبیت این ورزش به حد انفجار رسید و در آن سال‌ها با ظهور بازیکنانی چون ERVIN Johnson، Julius Ervin و مایکل جردن به‌سرعت این ورزش به‌صف اول ورزش‌های آمریکایی چون بیس بال و فوتبال رسید.

اگر بخواهیم مختصری نیز در مورد تاریخچه بسکتبال در ایران بگوییم بد نیست بدانید این ورزش برای اولین بار در سال 1901 میلادی به ایران آورده شد. در سال 1935 فریدون شریف‌زاده به‌عنوان یک مربی ورزشی، Basketball را در ایران بنیان نهاد و آن را به دانشجویان دانشکده البرز در تهران معرفی کرد. بعدازآن در سال 1945 میلادی فدراسیون بسکتبال در ایران تأسیس و اولین حضور ایران در رقابت‌های المپیک لندن در سال 1948 به‌عنوان نماینده ایران شکل گرفت.

توپ بسکتبال

انواع توپ بسکتبال

به‌طورکلی توپ بسکتبال معمولی و حرفه‌ای کروی شکل بوده و از جنس‌های چرم طبیعی، لاستیک و یا چرم مصنوعی ساخته می‌شود. تاریخچه ظهور توپ بسکتبال مربوط به سال 1894 میلادی بازمی‌گردد و تا قبل از آن توپ‌های فوتبال برای این بازی استفاده می‌شد. در ابتدا این توپ در یک کارخانه دوچرخه‌سازی تولید شد و سپس در سال 1949 به شکل نهایی خود رسید. امروزه این محصول به دودسته داخل سالنی و خیابانی تقسیم می‌شود.

توپ بسکتبال سالنی

شما احتمالاً به فروشگاه لوازم ورزشی مراجعه کرده‌اید و مدتی را صرف تماشای توپ بسکتبال اصلی داخل سالن یا توپ‌های indoor Basketballs نموده‌اید. تفاوت اصلی این توپ‌ها با توپ بسکتبال خیابانی، نوع مواد استفاده‌شده در ساختار آن‌ها است. اگر به دنبال خرید توپ بسکتبال اصل هستید، حتماً رویه چرمی آن را با وسواس بیشتری بررسی کنید زیرا با توجه قیمت بالای توپ بسکتبال اصل و همچنین اقبال این ورزش در بین نوجوانان، توپ‌های بسکتبال با رویه چرم مصنوعی و قیمت مناسب‌تر نیز بسیار رواج پیداکرده است.

توپ‌های بسکتبال معمولاً از چرم مصنوعی تولید می‌شوند به همین دلیل است که قیمت بالاتری نسبت به جنس لاستیکی آن دارند. ماده چرم مصنوعی با فناوری بروزی تهیه می‌شوند و معمولاً شکل آن‌ها تقریباً شبیه چرم اصل است. این ویژگی باعث می‌شود که این توپ‌ها هم مناسب ورزش‌های سالنی و هم مناسب ورزش‌های خیابانی می‌باشند. از طرفی شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، توپ بسکتبال مولتن، توپ بسکتبال ویلسون و توپ بسکتبال spalding اصل می‌باشد.

توپ بسکتبال خیابانی

توپ بسکتبال خیابانی در فضای باز مورداستفاده قرار می‌گیرد. این توپ بیشتر دارای رویه چسبنده‌ای هستند که مناسب فضای باز بوده و به‌نوعی مقاومت بالاتری نسب به توپ‌های سالنی خواهند بود. لازم به ذکر است این توپ‌های ورزشی معمولاً از مواد ترکیبی یا لاستیک ساخته می‌شوند و کاملاً ضد آب هستند. همچنین این توپ‌ها قیمت ارزان‌تری نسب به توپ سالنی خواهند داشت. اگر تازه‌وارد این رشته ورزشی شده‌اید و یا از طرفداران پروپاقرص بسکتبال خیابانی هستید می‌توانید توپ مخصوص آن را در مدل‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلف از سایت کالاورزش تهیه نمایید.

سایز توپ بسکتبال


خرید توپ والیبال با کیفیت عالی


سایزهای توپ بسکتبال

طبق بازی‌های رسمی در NBA قطر یک توپ بسکتبال باید نیمی از قطر حلقه باشد. اگرچه به نظر می‌رسد توپ‌های بسکتبال تقریباً همگی یکسان می‌باشند اما بهتر است بدانیم این توپ‌ها حتی برای سنین مختلف و سطح پایه و حرفه‌ای کاملاً متفاوت خواهند بود. داشتن توپ با سایزهای مختلف می‌تواند مهارت‌های شما را تحت تأثیر قرار دهد. شما بایستی همیشه احساس کنترل بهتری روی توپ داشته یا آن را به هر صورت که می‌خواهید حرکت دهید. به‌طورکلی سایزهای توپ‌های ورزش بسکتبال در اندازه‌های 3، 5، 6 و 7 بوده که هرکدام دارای مشخصات جداگانه‌ای است.

توپ بسکتبال سایز 3 یا بسکتبال مینی

این سایز مناسب کودکان بوده و وزنی حدود 280 گرم دارند که به آن توپ بسکتبال مینی هم گفته می‌شود. رویه این توپ‌ها با توجه به کاربردی که دارند معمولاً لاستیکی بوده و قیمت ارزان‌تری دارند.

توپ بسکتبال سایز 5 برای سنین 7 الی 9 سال

اندازه 5 به‌عنوان اندازه استاندارد بسکتبال برای پسران و دختران 5 تا 8 سال مفید است. این توپ با سایز 5 و محیطی حدود 27.5 اینچ یا 69 سانتی‌متر در بازار عرضه می‌شود. قیمت توپ بسکتبال سایز 5 و 6 به نسبت پایین‌تر می‌باشند و معمولاً سایز 5 در بازار به‌صورت رویه چرمی مصنوعی یافت می‌شود.

توپ بسکتبال سایز 6 برای سنین 9 الی 12 سال

اندازه 6 به‌عنوان اندازه استاندارد بسکتبال برای پسران 9 تا 12 سال بوده که محیط این توپ‌ها چیزی حدود 28.5 اینچ یا 72 سانتی‌متر خواهد بود. توپ بسکتبال سایز 6 اندازه رسمی ورزش بسکتبال WNBL دختران 9 ساله و بالاتر می‌باشد و به 2 شکل داخل سالنی و خیابانی عرضه می‌شود.

توپ بسکتبال سایز 7 NBA

این توپ در اندازه 7 به‌عنوان اندازه استاندارد بزرگ‌سالان و مناسب نوجوانان بالای 13 سال بوده که به‌عنوان توپ‌رسمی بازی NBA معرفی‌شده است. توپ بسکتبال سایز 7 از تمام مشخصات فنی و استاندارد تعریف‌شده برخوردار است و محیطی حدود 75 سانتی‌متری برخوردار است.

قیمت توپ بسکتبال در بازار

همان‌طور که به آن اشاره شد، قیمت توپ بسکتبال در بازار با توجه به نوع رویه چرمی و لاستیکی آن، بسیار متفاوت خواهد بود. برای کسی که هنوز به‌صورت حرفه‌ای وارد این ورزش نشده، توپ با رویه چرم مصنوعی با توجه به قیمتش، بهترین گزینه است. جهت اطلاع از قیمت خرید توپ بسکتبال اصل نیز می‌توانید 7 روز هفته با کارشناسان ما تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم در این خصوص به شما ارائه شود.

خرید توپ بسکتبال معمولی و حرفه‌ای اصل باکیفیت از سایت کالا ورزش

خرید توپ بسکتبال اصل از طریق فروشگاه اینترنتی کالاورزش با مهلت 48 ساعته تست قابل انجام است. لازم به ذکر است تمامی محصولات درج‌شده در سایت دارای ضمانت خواهد بود. جهت آشنایی بیشتر باقیمت توپ بسکتبال با ما در تماس باشید.

فروش عمده توپ بسکتبال

کالاورزش به‌عنوان یک شرکت ارائه محصولات ورزشی باسابقه 15 ساله، اقدام به فروش عمده توپ بسکتبال ویژه همکاران و ارگان‌های دولتی و خصوصی نموده و در این راستا توانسته بخش اعظمی از نیازهای همکاران خود را تأمین نماید. این شرکت به‌عنوان یک عمده‌فروشی لوازم ورزشی در منیریه، همواره دارای قیمت‌های رقابتی بوده است.

faq
پرسش های متداول

توجه داشته باشد اگر ورزش بسکتبال را تازه شروع کرده‌اید احتیاج به خرید توپ‌های اورجینال نیست. ولی کالاورزش برای حرفه‌ای‌ها توپ‌های اورجینال اسپالدینگ، میکاسا، مولتن، ویلسون و نایک را پیشنهاد می‌دهد. جهت مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

اگر داخل سالن تمرین می‌کنید توپ‌های بسکتبال چرمی ایرانی در سایزهای 5 (مناسب تا 9 سال) و سایزهای 6 و 7 (9 سال به بالا) مناسب هستند و درصورتی‌که در محیط‌های خیابانی و آسفالت تمرین می‌کنید؛ انتخاب توپ‌های لاستیکی سایز 6 و 7 بهترین گزینه می‌باشد.

مقالات مرتبط با توپ بسکتبال

ارسال شده در : ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۷:۹ بعد از ظهر
ارسال شده در : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۴:۵۲ بعد از ظهر
whatsapp whatsapp phone