۰

آشنایی با ول اسلاید، تمرینات و راهنمای خرید آن

آشنایی با ول اسلاید، تمرینات و راهنمای خرید آن

در این مقاله به ول اسلاید و آشنایی با چند نمونه از تمرینات آن و همچنین راهنمای خرید ول اسلاید ورزشی پرداخته شده است.

در این مقاله به ول اسلاید و آشنایی با چند نمونه از تمرینات آن و همچنین راهنمای خرید ول اسلاید ورزشی پرداخته شده است.

 

۱. ول اسلاید (Valslide) چیست ؟

۲. تمرینات ول اسلاید (valslide)

۲.۱ حرکت کوهنوردی سرعتی

۲.۲ حرکت کوهنوردی آرام

۲.۳ حرکت کرول همسترینگ

۲.۴ حرکت اسکوات تراست

۳. راهنمای خرید ول اسلاید (valslide) ورزشی

 

ول اسلاید (Valslide) چیست؟

ول اسلاید (valslide) از تجهیزات بدنسازی بسیار کارآمد برای اجرای حرکات کششی ورزشی و چرخشی بر روی سطوحی همچون سرامیک، کفپوش، فرش و .. است. در واقع ول اسلاید را می توان یک ابزار روان کننده حرکات ورزشی نامید. این وسیله از موادی همچون پلاستیک و فوم ساخته می شود و این امکان را به ورزشکار می دهد که بر روی سطوحی که از اصطحکاک بالایی برخوردارند براحتی اقدام به انجام تمرینات ورزشی نماید. ول اسلاید (valslide) از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت زیر آن لایه ای از جنس پلاستیک و بر روی آن روکشی از فوم قرار گرفته است. این وسیله با روان کردن حرکات ورزشی بر روی سطوح این امکان را به وجود می آورد تا بتوان کالری و چربی بیشتری را سوزاند و عضله سازی نمود. این وسیله کوچک این امکان را به وجود می آورد که بتوان حرکات تمرینی مخصوص شکم، پهلو، سینه و ران ها و .. را بر روی سطوح و با حفظ تعادل انجام داد.  از این وسیله میتوان در انجام حرکات تمرینی با کش تی آر ایکس (TRX) نیز استفاده کرد.

ول اسلاید (Valslide) چیست

 

تمرینات ول اسلاید (valslide)

حرکات تمرینی ول اسلاید از تنوع بسیاری برخوردارند که از جمله آنها می توان به حرکاتی نظیر لانژ معکوس(لانژ جلو- چرخشی- لانژ عقب)، کوهنوردی سریع و آهسته،اسکات و .. اشاره کرد که هر یک از تمرینات برای بر اساس مهارت افراد (مبتدی – حرفه ای) طراحی شده اند. در ادامه نمونه از حرکت تمرینی ول اسلاید برای افراد مبتدی را بیان می کنیم.

حرکت کوهنوردی سرعتی

در وضعیت شنا سوئدی قرار گرفته، ول اسلاید را در زیر پای خود قرار دهید. دست ها را صاف و عضلات شکم را مقبض کنید سپس به ترتیب پاها را به سینه نزدیک کنید. ابتدا حرکت را آهسته انجام دهید و سپس سرعت حرکت خود را افزایش دهید. این تمرین بسیار مناسب برای تقویت عضلات شکم و ران ها است و تمرینی بسیار عالی برای تقویت سیتم قلب و عروق می باشد.

خرید بند تی آر ایکس (طناب TRX) باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالاورزش

حرکت کوهنوردی آرام

این حرکت تمرینی بسیار شبیه حرکت قبل است اما با حرکتی قبلی کمی فرق دارد. برای اجرای این حرکت زانو باید با قسمت خارجی آرنج دست تماس پیدا کند. این حرکت تمرینی باید بسیار آهسته انجام می شود تا عضلات شکم به طور صحیح درگیر شوند. به هر میزان که حرکت با سرعت کمتری انجام شود انجام آن سخت تر خواهد بود و نتیجه بهتری نیز خواهد داشت. در این حرکت سعی کنید تا حد امکان ران ها به چالش بکشید.


بیشتر بدانید: فواید ورزش کوهنوردی و تاثیر آن بر لاغری


 

حرکت کرول همسترینگ

برای انجام حرکت کرول بر روی زمین به پشت بخوابید و پاشنه هر دو پا را بروی ول اسلاید قرار دهید سپس قسمت لگن را به سمت بالا هدایت کرده تا جایی که پاهایتان به نزدیک باسن برسند، سپس به وضعبت اول بازگردید اما همچنان باسن را به سمت بالا نگه دارید و مجددأ حرکت را تکرار نمائید. پیشنهاد می کنیم برای شروع ابتدا اجرای تمرین را با یک پا انجام دهید.

حرکت اسکوات تراست

حرکت اسکوات تراست یک تمرین هوازی است که موجب تقویت عضلات میانی بدن می شود برای انجام این حرکت در وضعیت کوهنورد سریع قرار گرفته و پاهایتان را بر روی ول اسلاید قرار دهید و سپس آنها را به سمت سینه خود هدایت کنید و مجددأ به سمت عقب بازگردانید. در هنگام اجرای تمرین عضلات مرکزی بدن تان در حالت انقباض نگه دارید و حرکت را برای مدب زمان ۳۰ ثانیه بدون لحظه ای مکث انجام دهید.


بیشتر بدانید : چند نمونه از تمرینات لاغری کراس فیت برای بانوان


 

راهنمای خرید ول اسلاید

راهنمای خرید ول اسلاید (valslide) ورزشی

ول اسلاید را والری واترز (Valerie waters) با هدف آسان نمودن تمرینات ورزشی در جهت رسیدن به تناسب اندام ابداع کرد. سادگی و سهولت حرکات تمرینی این وسیله را به ابزاری محبوب و موثر بدل کرد. این وسیله به گونه ای طراحی شده که با انجام حرکات کششی و کنترل شده باعث چربی سوزی و تقویت عضلات می شود. این وسیله بسیار موثر برای انجام حرکات تمرینی شدید شکم و پهلو است و با از بین بردن چربی های اضافی باعث تقویت و شکل گیری این عضلات می شود. همانطور که قبلا گفته شد جنس رویه این وسیله از فوم، و جنس قسمت زیرین آن از پلاستیک بسیار مقاوم تهیه شده است و در رنگ بندی های متنوع با قیمت حدود ۵۰ الی ۸۰ هزار تومان در بازارها و فروشگاه های ورزشی عرضه می شود.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع لوازم و تجهیزات ورزشی و اطلاع از نوع کاربری و نحوه استفاده و انجام تمرینات آنها به صفحه اصلی سایت ما (کالاورزش) قسمت * وبلاگ * مراجعه فرمائید.

محصولات مرتبط

%7 تخفیف
۲۵۰,۰۰۰ تومان ۲۷۰,۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

avatar اعظم بابایی :

از کجا میشه وال اسلاید تهیه کرد

ارسال شده در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
avatar
مدیر سایت ارسال شده در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

سلام و عرض ادب لطفا برای خرید ول اسلاید با شماره تماس درج شده در سایت تماس بگیرید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone