۰

راهنمای خرید ترامپولین (دستگاه جامپینگ فیتنس)

راهنمای خرید ترامپولین (دستگاه جامپینگ فیتنس)

در این مقاله به راهنمای خرید ترامپولین و دستگاه جامپینگ فیتنس و همچنین قیمت این دستگاه ها در بازارهای ورزشی کشورمان پرداخته شده است.

در این مقاله به راهنمای خرید ترامپولین و دستگاه جامپینگ فیتنس و همچنین قیمت این دستگاه ها در بازارهای ورزشی کشورمان پرداخته شده است.

 

۱. ترامپولین (Trampoline) یا همان تشک Jumping چیست؟

۲. راهنمای خرید ترامپولین (دستگاه جامپینگ)

۲.۱ اندازه ترامپولین

۲.۲ شکل ترامپولین

۲.۳ ظرفیت تحمل وزن دستگاه جامپینگ فیتنس (Jumping Fitness)

۲.۴ ترامپولین تناسب اندام الکتریکی

۲.۵ کاورها و پدهای ترامپولین

۲.۶ شبکه توری ترامپولین

۳. قیمت ترامپولین و جامپینگ فیتنس

 

ترامپولین (Trampoline) یا همان تشک Jumping چیست؟

ترامپولین که با نام تشک جامپینگ نیز شناخته می شود از جمله وسایلی است که با هدف تفریح و سرگرمی و هم با اهداف ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ترامپولین یک ابزار تخصصی در ورزش ژیمناستیک است که ژیمناستیک کاران در تمرینات خود از آن بهره می گیرند. امروزه بسیاری از افراد خصوصا بانوان، برای انجام تمرینات پرهیجان، شاد و البته هوازی با هدف چربی سوزی و از دست دادن کالری برای رسیدن به اندامی دلخواه از ترامپولین که به اصطلاح ورزش جامپینگ فیتنس (Jumping Fitness) نامیده می شود استفاده می کنند.

به طور کلی ترامپولین ها در سه سایز بزرگ، کوچک، و متوسط برای مصارف افراد بزگسال، نوجوانان و کودکان در دو نوع ساده و حفاظ دار طراحی و ساخته می شوند که نوع حفاظ دار آنرا میتوان به صورت ساده نیز راه اندازی و استفاده کرد.. ساختار ترامپولین ها تشکیل شده از فریم، تشک، روکش، فنر، و پایه و حفاظ است که همه این اجزاء در کنار یکدیگر تشکیل دهنده یک ترامپولین یا دستگاه jumping هستند بدین صورت که پایه ها در زیر فریم که تشکیل شده از تشک، روکش و فنر است  نصب و دستگاه به صورت ایستاده قرار گرفته و آماده استفاده می شود. باید به این نکته توجه داشت که تعداد پایه ها در هر ترامپولین متفاوت است و معمولا ترامپولین های بزرگ دارای تعداد پایه بیشتری هستند تا استحکام دستگاه بر روی زمین بیشتر باشد.

راهنمای خرید ترامپولین


بیشتر بدانید: ترامپولین و فولید آن برای چربی سوزی و لاغری


 

راهنمای خرید ترامپولین (دستگاه جامپینگ)

در بازار کالاهای ورزشی تنوع ترامپولین (Trampoline) یا به عبارتی تشک Jumping Fitness بسیار زیاد است و هر کدام از آنها ویژگی های مختلفی دارد و این امر انتخاب شما برای ترامپولینی مناسب با شرایط شما را کمی سخت می کند. کالاورزش در این مقاله به شما برای خرید یک ترامپولین مناسب کمک خواهد کرد.

اندازه ترامپولین

درست است که در وحله اول ترامپولین  یک وسیله سرگرم کننده ساده به نظر می آید، ولی برای استفاده صحیح باید اندازه شکل و سایر ویژگی های این وسیله را در نظر بگیرید. اگر تنها کاربر دستگاه هستید بهتر است که سایز مینی آن را تهیه کنید. مینی ترامپولین ها جهندگی خوبی دارند اما اگر سایز اعضای خانواده از این دستگاه استفاده می کنند بهتر است سایز متوسط و یا حتی بزرگ آن را تهیه کنید.

شکل ترامپولین

ترامپولین جهت مصارف گوناگون با اشکال مختلفی تولید و به بازارها ارائه می شود. اشکالی از قبیل بیضی، مربع، دایره و مستطیل. درست است که انتخاب شکل ترامپولین به سلیقه شما بر می گردد، اما خوب است که بدانید برای فضاهای کوچک و منزل ترامپولین های دایره ای شکل مناسب تر است. ترامپولین ها دایره ای شکل با توجه به فضای مورد نیاز خود، در سایز های مختلفی ارائه می شود. اگر به دنبال استفاده گروهی هستید بهتر است از ترامپولین های مستطیل شکل استفاده کنید که هم گرانتر هستند و هم برای استفاده های حرفه ای مناسب می باشند. اگر در منزل خود فضای اختصاصی برای ترامپولین ندارید، می توانید از مدل تاشو استفاده کنید که می توان بعد از استفاده آن را جمع کرد.

ظرفیت تحمل وزن دستگاه جامپینگ فیتنس (Jumping Fitness)

اینکه وسیله شما برای تحمل چه وزنی طراحی شده است، امر بسیار مهمی است اما به طور معمول ترامپولین ها در سایزهای مختلف با توجه به نوع مصرف (بزرگسالان – کودکان – نوجوانان) از مقدار تحمل وزن های متفاوتی برخوردار هستند از این روی درهنگام خرید دستگاه حتما به فروشنده متذکر شوید که چند نفر و با چه وزنی ازین دستگاه میتوانند استفاده می کنند. معمولا تشک های جامپینگ کودکان با مقدار تحمل وزن ۶۰ کیلوگرم، ودر مدل های نوجوانان و بزرگسال حتی تحمل وزنی تا ۱۸۰ کیلوگرم  را نیز دارا می باشند.

ظرفیت تحمل وزن دستگاه جامپینگ فیتنس


بیشتر بدانید: جامپینگ فیتنس (jumping fitness) چیست؟ فواید و مضرات این ورزش


ترامپولین تناسب اندام الکتریکی

تولیدکنندگان جهت استفاده کاربرانی که قصد تمرینات حرفه ای جهت تناسب اندام و یا طراحی حرکات جهشی، ترامپولین تناسب اندام الکترونیکی  را طراحی کردند. این دستگاه تعداد پرش های زده شده در دقیقه، میزان کالری سوخته شده و زمان استفاده از دستگاه را نشان می دهد. به همین دلیل این نوع از ترامپولین از سایر مدل های خود گران تر می باشد.

کاورها و پدهای ترامپولین

این بخش از ترامپولین بسیار مهم می باشد و باید از کیفیت آن مطمئن شوید. کاورها و پدها قسمت های محاقظتی دستگاه محسوب می شود و موجب پیشگیری از هر گونه آسیب به هنگام استفاده از این وسیله می باشند. برخی از مدل های پیشرفته دارای پدها و یا کاورهایی هستند که در برابر اشعه ماورای بنفش مقاوم بوده و قابل شست و شو می باشند.

شبکه توری ترامپولین

محوطه ایمنی ترامپولین نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان بسیار ضروری است. گاهی اوقات به هنگام استفاده از ترامپولین از پرش های بلندی استفاده می کنید که این شیکه توری شما را از آسیب سقوط کردن محافظت می نماید.

قیمت ترامپولین و جامپینگ فیتنس

در حال حاضر در کشورمان شرکت های متعددی در زمینه طراحی و ساخت ترامپولین و جامپینگ فیتنس فعال هستند و حتی محصولات با کیفیت را نیز در رقابت با محصولات خارجی تولید روانه بازارها می کنند. در بازارهای ورزشی کشورمان هم محصولات خارجی و هم تولیدات داخلی ترامپولین به وفور یافت می شود که هر یک با توجه به نوع مصرف (کودکان- بزرگسالان- نوجوانان)، ابعاد، قطر تشک، و اندازه و مدل (خانگی- باشگاهی- پارکی) با قیمت های متفاوتی به دوست داران این ورزش مفرح عرضه می شوند. در حال حاضر در کشورمان برندهایی همچون intex ، iTram ، MAX WELL ، Best Way برترین مارک های ترامپولین و jumping Fitness محسوب می شود که محصولات تولیدی این نام ها با توجه مدل و نوع مصرف با میانگین قیمتی ۴۰۰ هزار الی ۷ میلیون تومان به علاقمندان این ورزش عرضه می شوند.

شما می توانید پیش از اقدام به خرید تجهیزات ورزشی با کارشناسان ما در گروه کالاورزش تماس و نسبت به نوع محصول اطلاعات مورد نیاز خود را کسب و در صورت تمایل اقدام به سفارش و خرید محصول مورد نمائید.

 


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone