۰

کمربند بدنسازی استاندارد

کمربند بدنسازی استاندارد

در این مقاله به کمربند بدنسازی و آشنایی با انواع کمربند بدنسازی از جمله کمربند پاورلیفتینگ (تمرینی)، کمربند مسابقه ای بدنسازی (قدرتی)، جنس کمربند بدنسازی و راهنمای خرید اینترنتی کمربند بدنسازی پرداخته شده است.

در این مقاله به کمربند بدنسازی و آشنایی با انواع کمربند بدنسازی از جمله کمربند پاورلیفتینگ (تمرینی)، کمربند مسابقه ای بدنسازی (قدرتی)، جنس کمربند بدنسازی و راهنمای خرید اینترنتی کمربند بدنسازی پرداخته شده است.

 

۱. کمربند بدنسازی

۲. انواع کمربند بدنسازی

۲.۱ کمربند پاورلیفتینگ (تمرینی)

۲.۲ کمربند مسابقه ای بدنسازی (قدرتی)

۳. جنس کمربند بدنسازی

۴. خرید اینترنتی کمربند بدنسازی

 

کمربند بدنسازی

رشته بدنسازی و وزنه برداری قدرتی (پاورلیفتینگ) از جمله ورزش هایی هستند که احتمال آسیب دیدگی در قسمت های  مختلف بدن در هنگام انجام تمرینات آنها وجود دارد که یکی از این قسمت های آسیب پذیر در هنگام انجام تمرینات سنگین این رشته ها کمر است. امروزه کمربند های بدنسازی از جمله لوازم و تجهیزات ضروری ورزشکاران برای انجام تمرینات و محافظت از کمر خود در برابر آسیب ها محسوب می شوند. این وسیله ورزشی عملکردی همچون ستون دارد که این امکان را به عضلات شکمی می دهد که به آن تکیه کنند. کمربند بدنسازی با ایجاد فشار مناسب در قسمت شکم سبب استحکام در قسمت کمر و قسمت های عمقی بدن شده و با افزایش فشار و کم شدن فضا در قسمت عضلات شکمی سبب جلوگیری از بی نظمی استایل بدن در زمان انجام حرکات سنگین مانند اسکوات و ددلیفت می شود. برخی از ورزشکاران براین باورند که استفاده از کمربند بدنسازی برای ورزشکاران نیرومند و سالم چندان ضرورتی ندارد، که این یک باور غلط است زیرا ورزشکاران بایستی از کمربند برای محافظت از ستون فقرات و بهبود عملکرد بدن در هنگام وزنه زدن از آن استفاده کنند.

به طور مثال در هنگام انجام حرکت ددلیفت، اسکوات و یا سایر حرکات قدرتی که ستون فقرات ورزشکار تحت فشار قرار می گیرد استفاده از کمربند امری ضروری است زیرا کمک می کند که ستون فقرات ورزشکار در موقعیت صحیحی در هنگام اجرای حرکت قرار داشته باشد و متحمل کمترین فشار شود.

کمربند بدنسازی

 


بیشتر بدانید: آن چه که از دستکش بدنسازی باید بدانیم


 

انواع کمربند بدنسازی

به طور کلی کمربندهای بدنسازی در دو دسته تمرینی (پاورلیفتینگ) و مسابقه ای (قدرتی) قرار داده می شوند. کمربند های تمرینی از محافظت بالاتری از قسمت کمر و ستون فقرات در برابر آسیب ها دارند و کمربندهای مسابقه ای نسبتا از محافظت کمتری برخوردارند که نوع حرکت تمرینی در انتخاب یک کمربند بدنسازی مناسب بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کمربند پاورلیفتینگ (تمرینی)

کمربندهای پاورلیفتینگ و بدنسازی در انواع مختلف و با طراحی های متفاوت معمولا در سه سایز S (92 CM)، M (102 CM) و سایز L (112 CM) ساخته و تولید می شوند که هدف از استفاده آنها محافظت از کمر و ستون فقرات در برابر آسیب های احتمالی و تحریک بیشتر بدن برای عضله سازی است. این نوع کمربند در بین ورزشکاران المپیکی از محبوبیت زیادی برخوردار است زیرا در قسمت جلوی کمربند دارای پهنای کمتری است و در هنگام اجرای تمرین موجب تداخل در هنگام اجرای حرکت نمی شود. کمربند تمرینی (پاورلیفتینگ) بایستی به طور صحیح بسته شود تا بروز آسیب جلوگیری کند بدین صورت که لبه پائینی کمربند در دو سمت بدن بر روی برجسنگی لگن قرار گیرد و قسمت جلویی کمربند در موازت با برجستگی های لگن بسته شود. کمربند تمرینی بایستی گودی کمر ورزشکار را کاملا پوشش دهد و با قسمت باسن در تماس نباشد . به این نکته توجه داشته باشید که تکنیک اجرای حرکت بایستی به شکل صحیح آن انجام شود زیرا اگر تکنیک اشتباهی را بکار ببرید حتی با بهره گیری از کمربند احتمال آسیب دیدگی وجود خواهد داشت.

کمربند مسابقه ای بدنسازی (قدرتی)

کمربندهای مسابقه ای در اندازه های مختلف و با طراحی های متفاوتی تولید می شوند. این کمربندها معمولا دارای ۷ الی ۸ سانتی متر پهنا در طول کمربند هستند و مناسب برای انجام تمرینات معمولی می باشند به دلیل پهنای عریضی که دارند گزینه مناسبی برای حمایت از دور شکم و کمر در هنگام انجام تمرینات بدنسازی می باشند. چنانچه تمرینات وزنه برداری و پاورلیفتینگ در برنامه تمرینی خود قرار داده اید استفاده از کمربندهای تمرینی (پاورلیفتیگ) گزینه مناسب تری خواهد بود.


بیشتر بدانید: فواید مچ بند بدنسازی


جنس کمربند بدنسازی

کمربندهای بدنسازی معمولا از جنس چرم، کتان و نایلون ساخته می شوند که نوع چرمی آنها دارای دوام و مقاومت بهتری است و نسبت به سایر جنس های دیگر از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. در کمربندها برای بستن به دور کمر از اهرم و یا سگک استفاده می شود که نوع اهرمی آنها به سرعت بر روی کمر قفل می شوند اما مشکلی که در آنها وجود دارد تنظیم آن است که وقت بیشتری را برای شل کردن و سفت کردن آن از ورزشکار می گیرد و اگر اهرم از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد در هنگام اجرای لیفت های سنگین امکان باز شدن آن و آسیب دیدگی وجود خواهد داشت. کمربندهای سگک دار، شاید بستن آنها کمی دشوار باشد اما از مقاومت و استکام بالاتری برخوردار هستند این سگک ها معمولا از جنس استیل بسیار مقاوم ساخته می شوند تا ورزشکار در هنگام اجرای حرکت از ایمنی کافی برخوردار باشد. نوع دیگری از کمربندهای بدنسازی در بازارهای ورزشی بافت می شود که دارای چسب های پارچه ای هستند این کمربندها از طول عمر کوتاهی برخوردارند و برای انجام تمرینات قدرتی و سنگین پیشنهاد نمی شوند. نکته مهم : کمربندی را انتخاب کنید که مناسب با سایز کمر باشد و از استفاده مداوم از کمربند خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی شود. در هنگام انجام حرکاتی که کمر را تحت فشار قرار نمی دهد از کمربند استفاده نکنید.


بیشتر بدانید: وسایل مورد نیاز تمرین در یک باشگاه بدنسازی و ایروبیک


خرید اینترنتی کمربند بدنسازی

توسعه اینترنت روش‌های خرید را به کلی دگرگون کرده است. منافع موجود در خرید اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگوهای متداول خرید ترغیب می‏‌کند. امروزه اکثریت افراد جامعه این روش خرید را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن می‏‏‏‌بینند. کالاورزش تلاش کرده است بهترین و با کیفیت ترین تولیدات ورزشی را در خود بگنجاند تا افراد با خیال راحت بتوانند  اقدام به خرید  کالای ورزشی مورد نیاز خود نمایند و همین طور تا حد ممکن نسبت به قیمت کالا  و کیفیت آن اطمینان خاطر داشته باشند. شما می توانید با مراجعه به سایت ما و نوشتن کمربند در قسمت جستجوی سایت با مشاهده انواع کمربندهای بدنسازی و ورزشی به طور مستقیم با فروشندگان کالاهای ورزشی ارتباط برقرار نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب و در صورت تمایل اقدام به سفارش و خرید اینترنتی  کالای مورد نظر خود نمائید.

 


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone