۰

مچ بند حرفه ای بدنسازی و فواید استفاده از یک مچ بند مناسب

مچ بند حرفه ای بدنسازی و فواید استفاده از یک مچ بند مناسب

در این مقاله مچ بند حرفه ای بدنسازی، فواید استفاده از مچ بند در بدنسازی، طریقه استفاده از مچ بند وزنه برداری و طراحی یک مچ بند بدنسازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این مقاله مچ بند حرفه ای بدنسازی، فواید استفاده از مچ بند در بدنسازی، طریقه استفاده از مچ بند وزنه برداری و طراحی یک مچ بند بدنسازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

۱. مچ بند حرفه ای بدنسازی

۲. طراحی مچ بند حرفه ای بدنسازی

۳. طریقه استفاده از مچ بند بدنسازی

۴. فواید استفاده از مچ بند حرفه ای بدنسازی

 

به طور حتم دیده اید که بدنسازان، پاورلیفتینگ کاران و وزنه برداران حرفه ای از در هنگام جا به جا کردن وزنه ها از مچ بند استفاده می کنند. آیا علت علمی آنرا می دانید؟ آیا میدانید که استفاده از مچ بند در بدنسازی و وزنه برداری می تواند در بهبود اجرای تکنیک و انجام حرکت موثر باشد ؟ در این قسمت پیرامون مچ بند حرفه ای بدنسازی و فواید استفاده از آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

مچ بند بدنسازی

مچ بند حرفه ای بدنسازی

مچ بند بدنسازی یکی از لوازمی است که بدنسازان حرفه ای در تمرینات برای بهتر زدن وزنه ها از آن استفاده می کنند. این وسیله برای حمایت مچ دست ها در برابر فشار حاصل از بالا آوردن وزنه طراحی شده است که بسیار مورد استفاده دربین بدنسازان و وزنه برداران حرفه ای است و علت استفاده از آن انتخاب وزنه های سنگینی است که  توسط ورزشکاران در تمرین و یا مسابقات صورت می گیرد است که موجب به خطر افتادن سلامت جسمی ورزشکاران می شود. با بهره گیری از مچ بند و سایر تجهیزات استاندارد همچون انواع کمربند بدنسازی ،  احتمال آسیب دیدگی را در مسابقات و یا تمرینات به حداقل خواهد رسید.

طراحی مچ بند حرفه ای بدنسازی

مچ بند حرفه ای بدنسازی به گونه ای طراحی شده تا از تاندون های ظریفی که در مچ دستان قرار دارد محافظت کرده تا مچ ها در هنگام حمل وزنه از دایره حرکتی مناسبی برخوردار باشند. هنگامی که تاندون های مچ دستان تحت فشار قرار گیرند احتمال آسیب دیدگی خواهند داشت و برای کم کردن سطح فشار وارد شده به تاندون ها باید از آنها حمایت انجام شود که مچ بند ها مناسب ترین ایزار حمایتی برای تاندون های مچ دستان شناخته می شوند. در اکثر تمرینات مخصوص بدنسازی و وزنه برداری مچ دستان در معرض فشار قرار دارد که مچ بند می تواند در کاهش حرکات اضافی مچ در هنگام وزنه زدن و ایمن نگاه داشتن مچ دستان موثر واقع شود. هدف استفاده از مچ بند در بدنسازی تحریک نمودن عضله هدف در پرورش و تقوبت آن و محافظت از ورزشکار در برابر آسیب های احنمالی حاصل از جا به جایی وزنه های سنگین است. طراحی مچ بندهای حرفه ای بدنسازی به گونه ای است که قابلیت تنظیم، مناسب با قطر مچ دستان را دارا می باشند.


بیشتر بدانید: معرفی انواع زانو بندهای طبی ورزشی و تاثیر آنها بر آسیب های زانو


طریقه استفاده از مچ بند بدنسازی

در زمان استفاده مچ بند نباید محکم یسته شوند زیرا موجب می شود که گردش خون به دستان مناسب صورت نگرفته و سبب کم شدن قدرت دستها و بروز آسیب دیدگی شود. تلاش کنید تا دست ها و ساعد ها در یک امتداد قرار داشته باشند تا شکل اهرمی عضلات حفظ شود. چانچه تمایل دارید از وزنه جدیدی با وزن بیشتردر تمرینات استفاده کنید از مچ بند تنها برای یک هفته برای زدن آن وزنه استفاده نمائید. همواره تلاش کنید در هنگام انجام تمرینات اولیه و ابتدایی از مچ بند استفاده نکنید و استفاده از آن را برای انجام تمریناتی که  وزنه های سنگین را در برنامه تمرینی خود دارید برای محافظت از مچ دستان مورد استفاده قرار دهید. در هنگام تمرین به تکنیک اجرای حرکت خود توجه داشته باشید تا به درستی حرکت را انجام دهید زیرا اگر بصورت اشتباه حرکت را انجام دهید با وجود بهره گیری از مچ بند و سایر لوازم و تجهیزات استاندارد باز هم ممکن است که دچار آسیب دیدگی شوید.

طریقه استفاده از مچ بند بدنسازی

فواید استفاده از مچ بند حرفه ای بدنسازی

در ورزش بدنسازی هر حرکتی برای تاثبر گذاری بر عضله خاص خود تعین شده است که ماهیچه ها نسبت به یکدیگر در وضعیت های متفاوت با قدرت های مختلف بازده خواهند داشت. ماهیچه هایی که مسئولیت محافظت از مچ دست ها را بعهده دارند سریع تر از سایر ماهیچه ها درحین انجام تمرینات دچار خستگی می شوند، مچ بند های حرفه ای بدنسازی خستگی ماهیچه ها را به تعویق خواهند انداخت و ماهیچه های مورد نظر در زمان طولانی تری دچار خستگی می شوند که باعث تحریک زیادتر ماهیچه و تقویت آن می شود. زمانی که مچ بند بر مچ دستان قرار می گیرد فاصله موجود در بافت بدن کوتاه تر از حالت عادی می شود که با کوتاهتر شدن این فاصله در ذهن ورزشکار این احساس پدید خواهد آمد که از آمادگی بهتر و دقت بیشتری را در انجام تمرین و کنترل بر بدن خود را دارد. می دانیم که تکنیک، شکل مناسب حرکت، تمرکز و انجام صحیح حرکت از اجزای حرکت تمرینی هستند. استفاده از مچ بند به شکل گیری فرم صحیح و جلوگیری از اجرای حرکت تقلبی کمک خواهد کرد و تمرکز بیشتر بر روی اجرای حرکت تمرینی صحیح را به ارمغان خواهد داشت. ایجاد فشار بسیار زیاد باعث تحلیل رفتن بافت های بدن شده و موجب مصدومیت خواهد شد که استفاده از مچ بند مانع برهم خوردن نظم بیومکانیکی قسمت مچ دست ها شده و آسیب دیدگی بدن جلوگیری خواهد کرد. از مچ بند می توان برای انجام تمریناتی مانند جلو بازو، حرکت های مخصوص زیر بغل و تمرینات تقویت عضلات پشت بازو در بدنسازی که در آن نیاز است از مچ دست ها محافظت شود استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم که از مچ بند بدنسازی در هنگام استفاده از وزنه های سبک استفاده نشود و از آن در هنگام انجام تمریناتی که از وزنه های سنگینی که احتمال آسیب دیدگی را برای شما بوجود می آورند استفاده نمائید تا از احتمال مصدومبت پیشگیری کنید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone