۰

انواع زانو بندهای طبی ورزشی و تاثیر آنها بر آسیب های زانو

انواع زانو بندهای طبی ورزشی و تاثیر آنها بر آسیب های زانو

در این مقاله به معرفی انواع زانو بند های طبی ورزشی از جمله زانوبند های محافظتی، حمایتی و ساده و جنس آنها، همچنین تاثیر زانو بندها در بهبود آسیب های زانو پرداخته شده است.

در این مقاله به معرفی انواع زانو بند های طبی ورزشی از جمله زانوبند های محافظتی، حمایتی و ساده و جنس آنها، همچنین تاثیر زانو بندها در بهبود آسیب های زانو پرداخته شده است.

 

۱. اهداف استفاده از زانو بند

۲. انواع زانوبند

۲.۱ زانوبند های ساده

۲.۲ زانو بند های حمایتی

۲.۳ زانو بند های محافظتی

۳. جنس زانو بند ها

۴. تاثیر زانو بند بر بهبود آسیب های زانو

 

اهداف استفاده از زانو بند

معمولا افراد با اهداف متفاوتی از زانو بند استفاده می کنند، اما آنچه که مشخص است زانو بند ها برای پیشگیری از مصدومیت، محافظت و حمایت از زانو ها طراحی و ساخته شده اند. به طور کلی زانو بند ها در چند گروه مختلف با توجه به نوع استفاده طراحی و ساخته می شوند. بسیاری از زانو بند ها با طراحی بسیار ساده تنها برای گرم نگه داشتن مفاصل زانوها در هنگام فعالیت ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند اما بیشتر زانو بند ها با هدف محافظت از زانو و پیشگیری از مصدومیت و کمک به بهبود آسیب دیدگی ساخته شده اند. در ادامه به معرفی انواع زانوبندهای پزشکی ورزشی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


مطالعه بیشتر: مهمترین ویژگی انواع لباس های ورزشی


 

انواع زانو بند

به طور کلی زانو بند ها در سه نوع ساده، حمایتی و محافظتی تولید می شوند که هریک از این سه نوع دارای قابلیت های خاص خود هستن که با اهداف مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع زانوبند ورزشی

زانو بند های ساده

این نوع زانو بند ها دارای طراحی ساده ای هستند که تنها دارای قابلیت کشسانی بوده و فاقد بند و اتصالات جانبی هستند و کم ترین حمایت را از زانو ها انجام می دهند، و تنها به عنوان ابزاری کمکی برای گرم نگه داشتن زانوها مورد است قرار می گیرند.

زانو بند های حمایتی

زانو بند های حمایتی برای نگه داشتن مفاصل زانو مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع زانو بند ها حمایت کننده چندان قدرتمندی برای مفاصل زانو محسوب نمی شوند، اما از زانوها در برابر حرکات احتمالی و چرخش ،حمایت مطلوبی انجام می دهند.

زانو بند های محافظتی

زانو بند های محافظتی بیشترین حمایت را از مفاصل زانوها انجام می دهند طراحی این زانو بند ها به این گونه است که دارای لولا ثابت از جنس فلز و یا پلاستیک هستند تا مانع از تمامی حرکات گردشی و جانبی زانوها شوند.

جنس زانو بند ها

زانو بند ها در اندازه های متنوعی تولید و روانه بازار مصرف می شوند. و عمومأ از جنس های مختلفی مانند الیاف طبیعی، پلاستیک و نایلون ساخته می شوند که در نوع طبی آنها بر اساس نوع آسیب و با تجویز پزشک متخصص به فرد آسیب دیده توصیه می شود. زانوبندهایی که از جنس الیاف طبیعی ساخته می شوند از سازگاری مناسب تری با پوست بدن برخوردارند و بسیار مناسب تر از انواع پلاستیکی و نایلونی هستند. بیشتر زانوبند از جنس نئوپرن و یا نایلون تهیه و تولید می شوند.

جنس زانو بند ها

تاثیر زانو بند در بهبود آسیب های زانو

هنگامی که زانو دچار آسیب می شوید اولین اتفاقی که بروز خواهد کرد التهاب زانو خواهد بود که احساس درد، کم شدن قدرت حرکت مفاصل و تورم را در پی خواهد داشت. که می توان با استراحت دادن به زانو از آسیب بیشتر پیشگیری نمود و با بستن زانوبند و ایجاد فشار موضعی باعث کم شدن تورم و افزایش سرعت بهبودی را فراهم آورد. زانو بند می تواند در بعضی از آسیب ها به قرار گرفتن صحیح کشکک زانو در جای دقیق خود و حفظ و انجام حرکت مناسب مفاصل زانو بسیار موثر باشد. در آسیب هایی مانند کشیدگی در رباط های صلیبی و تاندون ها استفاده از زانو بند می تواند به ثابت نگه داشتن زانو و تسکین درد حاصل از کشیدگی بسیار تاثیر گذار باشد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع لوازم و تجهیزات ورزشی و مطالعه بیشتر مقالات علمی ورزشی روز به صفحه اصلی سایت کالاورزش، قسمت * وبلاگ * مراجعه فرمائید.


امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی
whatsapp whatsapp phone