۰

شیکر بدنسازی و قمقمه ورزشی

شیکر بدنسازی و قمقمه ورزشی

شیکر بدنسازی چیست؟

شیکر بدنسازی یکی از مهمترین وسایلی است که ورزشکاران در باشگاه های بدنسازی از انواع گوناگون آن استفاده می کنند. واژه شیک در زبان فارسی به معنای تکان دادن است. شیکر (shaker) نیز ابزاری است که برای در هم آمیختن مواد گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. همگی ما می دانیم نوشیدن آب در هنگام ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که در کنار نوشیدن آب، استفاده از مکمل های ورزشی نیز توصیه می شود،شیکر های ورزشی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. شیکر ها بطری های استوانه ای شکل هستند که برای نوشیدن آب و مخلوط کردن مکمل های غذایی و پودر های پروتئین مورد استفاده قرار می گیرند.شیکر ورزشی از جنس پلاستیک غیر سمی و با کیفیت بالا بوده که قابل بازیافت است. این بطری هادر انواع مختلف (برقی، دستی و صنعتی) طراحی و تولید می شوند و یکی از مهمترین فاکتور هایی که در تولید آنها باید به آنها توجه داشت، ضد نشت بودن آنها است.

شیکر بدنسازی چیست

انواع شیکر بدنسازی

شیکرها در مدل های مختلف در دو نوع سه تیکه و ساده در ابعاد مختلف و با گنجایش های متفاوتی ساخته و روانه بازارهای ورزشی می شوند. در شیکرهای سه تیکه محفظه هایی برای تفکیک آب، مکمل و قرص های ورزشی و یک توری برای مخلوط کردن پودرها  تعبیه شده است. تمامی شیکرها دارای لیوان مخصوصی برای مخلوط نمودن پودرها هستند. این لیوان ها به طور معمول پلاستیکی و از دهانه گشادی برخوردارند تا به آسانی بتوان با پیمانه مخصوص، مکمل های ورزشی را درون لیوان ریخت.

شیکر بدنسازی یک تیکه

شیکرهای ورزشی یک تیکه، فاقد مخزن پودر و قرص هستند. درون بعضی از مدل های شیکرهای بدنسازی یک تیکه، یک توری یا توپ استیل یا پلاستیکی به منظور مخلوط سازی کامل مکمل ها وجود دارد. همچنین جنس بدنه شیکرهای یک تیکه از پلاستیک فشرده غیر سمی (BPA FREE) یا استیل بوده و درب آن‌ها به صورت پیچی بسته می‌شود. دهانه شیکرها به صورت ضامنی یا پیچی بوده و عدم نشتی آن از مهمترین فاکتور‌های انتخاب یک شیکر با کیفیت است. معمولا ورزشکاران از بو گرفتن شیکر ناراضی می شوند؛ برای حل این مسئله بهتر است برای بو نگرفتن شیکر بلافاصله پس از استفاده آن را شستشو دهید و یا از شیکر یک تیکه استیل استفاده کنید.

شیکر بدنسازی دو تیکه

شیکر بدنسازی دو تیکه، حتما دارای مخزن پودر هستند که برای حمل آسان مکمل‌های ورزشی به باشگاه و یا محل کار استفاده می‌شود تا دیگر مجبور نباشید مکمل هایتان را درون پلاستیک بریزید و یا کل باکس مکمل که فضای زیادی را اشغال میکند با خود حمل کنید. در ضمن بعضی از مدل های شیکر 2 تیکه، درون درب آن ها محفظه‌ی کوچک قرص هم وجود دارد. درون بعضی از مدل های شیکرهای بدنسازی دو تیکه، یک توری یا توپ استیل یا پلاستیکی به منظور مخلوط سازی کامل مکمل ها وجود دارد. همچنین جنس بدنه شیکرهای دو تیکه از پلاستیک فشرده غیر سمی بوده و درب آن‌ها به صورت پیچی بسته می‌شود.

شکیر بدنسازی سه تیکه

شیکر بدنسازی سه تیکه، دارای 2 مخزن پودر و قرص بوده که برای حمل آسان مکمل‌ها به باشگاه و یا محل کار استفاده می‌شود تا دیگر مجبور نباشید مکمل هایتان را درون پلاستیک بریزید و یا کل باکس مکمل که فضای زیادی را اشغال میکند با خود حمل کنید. نکته‌ی مهم این است که شما میتوانید از محفظه‌ی قرص به عنوان محفظه‌ی پودر دوم نیز استفاده کنید. درون بعضی از مدل های شیکرهای بدنسازی سه تیکه، یک توری یا توپ استیل یا پلاستیکی به منظور مخلوط سازی کامل مکمل ها وجود دارد. همچنین جنس بدنه شیکرهای سه تیکه از پلاستیک فشرده غیر سمی بوده و درب آن‌ها به صورت پیچی بسته می‌شود.

شیکر برقی

شیکرهای برقی از یک موتور الکتریکی و تیغه‌های پلاستیکی و یا تیغه های فلزی تشکیل شده اند و با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند. شیکر‌های برقی معمولا به صورت شارژی یا باطری‌خور هستند. از شیکرهای برقی شارژی با تیغه های فلزی به دلیل قدرا بالا، علاوه بر میکس فوق العاده مکمل، می توان برای درست کردن شیر موز، انواع آب میوه ها و اسموتی ها استفاده کرد. جنس بدنه شیکرهای برقی از پلاستیک و یا لاکی بوده و عاری از مواد سمی هستند.

شیکر بدنسازی دو مخزنه

شیکر 2 مخزنه یکی از جذاب ترین انواع شیکر‌های بدنسازی است. شیکر دو مخزنه دارای دو مخزن مجزا بوده که برای مصرف دو مکمل ورزشی به صورت همزمان استفاده می‌شود. دو مخزن کاملا تفیکیک شده این شیکر از مخلوط شدن دو مکمل جلوگیری کرده و شما می‌توانید قبل از رفتن به باشگاه دو مکمل را میکس کرده و با خود به باشگاه ببرید. شیکرهای دومخزنه نیاز شما را به دو شیکر مجزا برطرف می‌سازد و ظرفیت خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

شیکر پروتئین

اگر به بدنسازان دقت کرده باشید به طور حتم شیکر را همراه ایشان دیده اید زیرا بدنسازان و ورزشکارانی که از مکمل های ورزشی استفاده می کنند برای مخلوط کردن مکمل های خود به این وسیله نیاز خواهند داشت. شیکر پروتئینی به بدنساز کمک می کند که مکمل ورزشی خود را که در فرم پودری است به آسانی با آب میکس و در زمان مقتضی بنوشد. اما نکته ای که در شیکرهای پروتئینی حائز اهمیت است امکانات جانبی آن  مانند توری، فنر و واشر سیلیکونی شیکر است. فنر و توری شیکر باید به نحوی طراحی شده باشند با بهترین حالت ممکن مکمل های پروتئینی را مخلوط کنند و همچنین جنس واشر باید از موادی تهیه شده باشد که ۱۰۰ درصد موجب آب بندی شیکر و عدم نشت مواد درون آن شود.

قمقمه ورزشی

استفاده از قمقمه ورزشی مناسب ترین شیوه برای نوشیدن آب در هنگام فعالیت ورزشی است. قمقمه ها در مدل ها و ابعاد و جنس های متفاوتی تولید می شوند و طراحی آنها به گونه ای است که به آسانی و با یک دست قابل حمل هستند. قمقمه ورزشی ابزاری است که نه تنها در ورزش بلکه برای استفاده روزمره نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب یک قمقمه بدنسازی باید مناسب با نیاز فرد باشد. به طور مثال به عوامل موثر در انتخاب یک قمقمه می توان به ابعاد و اندازه، گنجایش، طراحی و رنگ بندی، جنس و مهمتر از همه قابلیت حفظ دمای محتویات موجود در قمقمه اشاره کرد نکته مهم در قمقمه بدنسازی  طراحی درپوش آن است . معمولا در پوش قمقمه ها به گونه ای طراحی می شوند که متصل به قمقمه بوده و به آسانی باز شوند و امکان نوشیدن آب و غیره از قسمت کلاهک قمقمه به سهولت صورت گیرد.

جنس قمقمه و انواع آنها

به طور معمول در ساخت قمقمه ها از سه ماده پلاستیک، شیشه و فلز استفاده می شود هر یک از این سه ماده دارای قابلیت های خاص خود هستند و افراد معمولا متناسب با نیاز خود اقدام به انتخاب جنس قمقمه می کنند.

قمقمه های پلاستیکی

قمقمه های پلاستیکی بسیار با دوام و مقاوم هستند و از مواد مختلفی در ساخت پلاستیک آن بکار برده می شود که می توان به پلی اتیلن، پلی پروپلین و پلی استر با چگالی بالا و پائین اشاره کرد. ولی در هنگام ضربه خوردن و یا افتادن از دست احتمال ترک خوردن پلاستیک بسیار است. قرار دادن مایعاتی با دمای بالا در قمقمه های پلاستیکی می تواند موجت تغییر مزه مایع به پلاستیک شود که این خود یک عیب محسوب می شود. در هنگام انتخاب قمقمه پلاستیکی اطمینان حاصل کنید که پلاستیک بکار رفته در ساخت آن عاری از مواد سرطان زا باشد.

قمقمه پلاستیکی

قمقمه های کتابی

قمقمه های کتابی همانطور از نامشان پیداشت ظاهری شبیه به کتاب را تداعی می کنند و در انواع فلزی و پلاستیکی و گاهأ بصورت گرد نیز در فروشگاه های ورزشی به وفور یافت می شوند. مقدار گنجایش این قمقمه ها معمولا بین ۳۸۰  الی ۴۵۰ میلی لیتر گنجایش است و در ابعاد ۱۳۰ در ۳۲ میلی متر و ۲۲ در ۱۳ سانتی متر تولید و روانه بازارهای ورزشی می شوند.

قمقمه کتابی

قمقمه های شیشه ای

پیش از خرید قمقمه های شیشه ای به این نکته توجه داشته باشید که این نوع قمقمه مستلزم مراقبت خاصی است. انتخاب قمقمه شیشه ای بسیار مناسب برای استفاده در کلاس های ورزش ایروبیک و .. است. این انتخاب می تواند سرمای گذاری بسیار خوبی برای سلامتی باشد زیرا شیشه هیچگونه خطری برای سلامتی ندارد تنها نکته آن این است که برای استفاده در محیط های باز و یا بچه ها اصلا مناسب نیستند.

قمقمه شیشه ای

قمقمه های فلزی

قمقمه های فلزی معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و دارای فواید و معایبی هستند که انتخاب این نوع قمقمه را کاملا سلیقه ای کرده است.باید به این نکته توجه داشت که آلومینیوم فلزی سبک است که در حفظ بوی مایعات قابلیت انعطاف پذیری ندارد و در هنگام استفاده از مایعات گرم بر روی بدنه قمقمه اثر گرمایشی ایجاد می کند. در قمقمه های فلزی معمولا از استیل ضد زنگ استفاده می شود و به آسانی قابل شستشو هستند. اما درهنگام برخود با اجسام دچار فرو رفته گی می شوند و در زمان استفاده در هوای گرم باعث گرم شدن مایع درون خود می شوند و نسبت به سابر قمقمه ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

قمقمه فلزی

 

هنگام خرید شیکر بدنسازی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

هنگام خرید شیکر بدنسازی باید به یک سری موارد توجه ویژه ای داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • گنجایش شیکر بدنسازی

                   از آنجایی که از قمقمه شیکر جهت مخلوط کردن مکمل های ورزشی استفاده می شود، توجه به گنجایش بطری از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در صورتی که میزان مصرف شما بالا باشد، مجبور خواهید بود چندین بار در روز پودر را ترکیب کنید.

  •  درب بطری محکم بسته شود

               یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید شیکر بدنسازی باید به آن توجه داشته باشید، بسته شدن محکم درب آن است. حتما مطمئن شوید که محتویات داخل بطری از آن چکه نکرده و شیکر نشتی نداشته باشد.

  • جنس شیکر بدنسازی

               شیکر ورزشی با دوام از استیل ضد زنگ تولید شده است. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که درپوش شیکر قدرت تحمل فشار را داشته باشد و ضد بو باشد. 

  • راحتی حمل شیکر ورزشی

              در صورتی که شیکر بدنسازی دارای حلقه ای باشد که بتوان آن را به بدنه خارجی کیف متصل کرد، حمل آن بسیار راحت خواهد بود.

 

عوامل موثر بر قیمت شیکر بدنسازی 

عوامل گوناگونی بر قیمت شیکر بدنسازی تاثیر گذار هستند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • گنجایش شیکر ورزشی

                همانطور که قبلا هم اشاره شد، گنجایش شیکر بدنسازی یکی از مواردی است که هنگام خرید شیکر باید به آن توجه داشت. هر ورزشکاری با توجه به میزان نیازی که دارد، شیکر با گنجایش مناسبی را باید انتحاب کند. قاعدتا میزان گنجایش بر قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

  • برند شیکر بدنسازی 

              در صورتی که برند شرکت تولید کننده قمقمه شیکر از اعتبار بالایی برخوردار باشد، قیمت شیکر بدنسازی نیز بالا خواهد بود.

  • مواد اولیه شیکر

             در صورتی که شیکر بدنسازی از مواد با کیفیتی ساخته شده باشد، قیمت نهایی آن بالاتر خواهد بود.

خرید اینترنتی شیکر بدنسازی و قمقمه ورزشی

امروزه فروشگاه های مجازی بسیاری اقدام به فروش اینترنتی شیکر و قمقمه می کنند. گاها برخی از افراد هنگامی که قصد دارند نسبت به خرید قمقمه ورزشی و یا شیکر بدنسازی از برخی از فروشگاه های مجازی اقدام کنند، دچار مشکل می شوند. از این رو سایت ما (کالاورزش) برای رفع این مشکل و نگرانی های خرید اینترنتی با گردآوری بسیاری از تولیدکنندگان، فروشندگان، وارد کنندگان و فروشگاه های معتبر ورزشی فضایی امن و مطمئن برای خرید و فروش انواع کالاهای ورزشی را فراهم آورده است تا افراد بتوانند کالاهای ورزشی مورد نیاز خود را بدون واسطه و با اطمینان کامل از قیمت و کیفیت خریداری نمایند. فروش انواع شیکر های بدنسازی و قمقمه های ورزشی برترین برندهای دنیا و همچنین تولیدات داخل در کالاورزش. تمامی شیکر های ارائه شده دارای بالاترین استاندارد های صنایع غذایی و پلاستیک بوده و فاقد هرگونه مواد مضر و سرطان زا هستند.

 

faq
پرسش های متداول

شیکر برقی، شیکر بدنسازی دو مخزنه، شیکر پروتئین، شیکر بدنسازی یک تیکه، دو تیکه، سه تیکه.

توجه به گنجایش شیکر بدنسازی، بسته شدن محکم درب شیکر ، جنس شیکر و راحتی حمل آن.

گنجایش شیکر ورزشی، برند شیکر بدنسازی ، مواد اولیه شیکر و ...

whatsapp whatsapp phone