۰

نردبان چابکی

نردبان چابکی

نردبان چابکی وقتی نوبت به بهبود سرعت شما در انجام تمرینات ورزشی می‌رسد، نردبان چابکی یا نردبان تمرین یک ضرورت است. برخلاف تصورات عمده مردم نردبان چابکی فقط مخصوص ورزشکاران حرفه‌ای نخواهد بود بلکه فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها و یا افراد عادی نیز می‌توانند جهت انجام تمرینات ورزشی از این وسیله کاربردی استفاده نمایند. نردبان چابکی به‌عنوان نردبان سرعت نیز شناخته می‌شود. این وسیله می‌تواند بر روی ضربان قلب شما تأثیر مثبت ایجاد کند و سرعت، دقت و هماهنگی مغز را با بافت‌های عضلانی ارتباط دهد. نردبان چابکی یا لدر Agility ladder توانایی ورزشکاران را در کنترل بافت‌های عضلانی و تعادل در بین ارتباطات عصبی و مغز ایجاد می‌کند.

آگاهی یافتن از آناتومی بدن به‌عنوان کلیدی‌ترین اطلاعات ورزشکاران است این امر به‌عنوان یک اطلاعات خدادادی نیست بلکه کاملاً اکتسابی خواهد بود. با پیشرفت علم در صنعت ورزش، لوازم بسیاری در جهت بهبود کیفیت تمرینی ورزشکاران به وجود آمده که نردبان چابکی یکی از این وسایل است.

نردبان چابکی چیست

نردبان چابکی به‌عنوان یک وسیله مناسب برای تمرین در اکثر رشته‌های ورزشی شناخته‌شده است. این وسیله باعث افزایش توانایی در دقت و انجام حرکات سریع ورزشی خواهد شد. نردبان چابکی یا نردبان سرعت به‌عنوان راهی برای تقویت مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و به‌عنوان عامل مهم برای ایجاد ارتباط و هماهنگی بین مغز و سایر اندام‌های حرکتی است. این وسیله وزن پایینی دارد و درهرمکانی قابل‌استفاده خواهد بود. اصول کار نردبان چابکی هماهنگی اعصاب و عضله و سرعت در کنار هم خواهد بود. لازم به ذکر است با استفاده از تمرینات چابکی می‌توانید آمادگی جسمانی خود را بالابرده از آن در ورزش‌های مختلفی ازجمله فوتبال، والیبال و حتی ایروبیک استفاده کنید.

نردبان چابکی

انواع تمرینات با نردبان چابکی

در ادامه برخی از مهم‌ترین تمرینات نردبان چابکی یا Agility ladder را برای شما به مختصر آورده‌ایم. لازم به ذکر است به‌طورکلی در تمرینات ورزشی با استفاده از نردبان چابکی انواع ورزش‌های تمرینی در رشته‌های مختلف قابل انجام است. ما برای اینکه با انجام این حرکات ورزشی تا حدودی آشنا شوید در کنار توضیحات مربوط به هر بخش فیلم انجام این حرکات ورزشی را به همراه توضیحات درج نمودیم تا با مفهوم برخی از این حرکات آشنایی دقیق‌تری پیدا کنید.

تمرین خطی با نردبان چابکی

برای انجام این حرکت ابتدا در کنار اولین پله نردبان قرارگرفته و سپس یکی از پاها را درون فضای مربعی شکل پله اول قرار می‌دهیم. سپس به‌صورت سرعتی مجدداً پای داخل فضای مربعی شکل را در کنار پای دیگر قرار داده و این حرکت را برای پله‌های بعدی ادامه می‌دهیم

حرکت پرشی با زانو در نردبان چابکی

در این حرکت کافی است در ابتدای پله‌های نردبان چابکی یا همان لدر قرار بگیریم و در راستای افقی خط نردبان به‌صورت پرشی مدام یکی از پاها به‌طوری‌که از مفصل زانو خم‌شده آن را داخل مربع اول قرار داده و سپس پای دوم را به‌سرعت در کنار پای اول قرار داده و این حرکت را بر روی بقیه پله‌ها ادامه دهیم.

تمرین جهش سریع با نردبان چابکی

در این حرکت مانند حرکت بالا در همان راستا به‌صورت سریع از مربع‌های اول تا انتها بدون خم کردن زانو تنها با یک جهش سریع انجام می‌دهیم. این روش شبیه درجا زدن بوده که بسیار حرکت ساده‌ای خواهد بود.

تمرین حرکت جهش مورب با نردبان چابکی

ابتدا در این روش پاها را به‌اندازه عرض شانه بازکرده و درون مربع اول از فضای پله اول قرار می‌دهیم، پس‌ازاینکه دو پا در کنار هم قرار گرفتند بر روی زانوها کمی خم‌شده و شبیه حرکت اسکات با استفاده از نیروی پاشنه پا بر روی پله سوم بپرید و همین حرکت را مجدداً از عقب به پله دوم برگردید و مجدداً از پله دوم به پله چهارم این حرکت را تکرار کنید.

تفریح و ورزش با نردبان چابکی

همان‌طور که در مطالب بالا شرح دادیم، نردبان چابکی یا همان Agility ladder به‌عنوان یک وسیله کارآمد برای افزایش واکنش سریع و تغییر جهت در تمرینات ورزشی و همچنین بالا بردن توانایی شما در هماهنگی میان سیستم مغز و اعصاب و اندام حرکتی خواهد بود. شخصی که در حال استفاده از نردبان سرعت هست علاوه بر تمرینات لذت‌بخش ورزشی باعث ایجاد فعالیت‌های قلبی و عروقی شده و باعث خون‌رسانی مفیدی به عضلات بدن می‌شود. از انواع مختلف نردبان چابکی می‌توان به نردبان چابکی 5 پله، نردبان چابکی 6 پله، 8 پله و همچنین 11 پله اشاره کرد. فرقی نمی‌کند در منزل تمرین می‌کنید یا باشگاه یا در پارک و روی چمن، نردبان تمرین برای گرم کردن اندام‌هایتان بهترین گزینه است. تفریح و ورزش با نردبان چابکی را فراموش نکنید زیرا هم بسیار کاربردی است هم قیمت مناسبی دارد و فضای کمی را اشغال می‌کند.

قیمت نردبان چابکی در بازار

قیمت‌ نردبان چابکی در بازار با توجه ‌به نوع جنس و همچنین نوع برند آن متفاوت است. لازم به ذکر است برخی از این لوازم تولید داخل بوده و برخی نیز وارداتی هستند. معمولاً نمونه‌های وارداتی ژله‌ای بوده و نردبان‌های تمرین ساخت داخل از پلاستیک نرم می‌باشند. از طرفی قیمت نردبان چابکی 5 پله، 6 پله، 8 پله و 11 پله نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. برخی از انواع این محصولات نیز دومنظوره بوده یعنی هم به‌صورت نردبان و هم به‌صورت مانع عمل می‌کنند. برای مشاهده قیمت‌ خرید نردبان چابکی انواع نردبان چابکی کافی است وارد سایت کالا ورزش شده و از فهرست تجهیزات بدنسازی، دسته ایروبیک، انواع مختلف نردبان تمرین یا همان Agility ladder را مشاهده کرده و از بین مدل‌های ایرانی و خارجی با تعداد پله‌های مختلف، مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

خرید نردبان چابکی باکیفیت تضمین‌شده از سایت کالا ورزش

خرید نردبان چابکی باکیفیت بالا و ارزان از طریق سایت کالا ورزش در طرح و رنگ‌های مختلف قابل انجام است. شما می‌توانید انواع مدل‌های این محصول را مشاهده کرده و خریدی مطمئن را تجربه کنید. لازم به ذکر است تمامی اجناس دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا می‌باشد.

whatsapp whatsapp phone